MB 190E 2.6..Lista ongelmia!!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Turrikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 17.07.2005 22:48
Paikkakunta: Viljakkala/Manni City

MB 190E 2.6..Lista ongelmia!!

Viesti Kirjoittaja Turrikka »

Mistä olisi kannattavinta lähteä etsimään vikaa kun AKKu purkaa itsensä yön aikana täysin tyhjäksi??Akku ostettu uusi.. Edellinen omistaja on asentanut tappokatkasijan hanska lokeroon tästä päätellen vika on piilossa...

Lämppäri pimeni aivan yhtäkkiä kun isän kans lähdettiin paikallisen ravintolan pihasta..Ei pitänyt minkäänlaista ääntä eikä muutakaan ihmeellistä se vaan ei toiminu enään..Eli missä voisi olla vika??koska eihän lämppäri yleensä hajoa varoittamatta??

Keskuslukko ei toimi kuin repsikan ovesta ja sieltäkään ei aina.. Missä voisi olla vika?

Kattoluukku ei pelaa moottori kyllä surraa eli ilmeisesti vaijeri poikki...Olen kuullut huhua että olisi aika prkl paskamainen homma vaihtaa vaijeri ??

Lähtee huonosti käyntiin kylmänä mutta lämpimänä erittäin innokkaasti??

Kone on aika märkä öljystä..Onko mitään vaki paikkaa mikä vuotaa kuin seula??olen täältä kyllä lukemalla saanut selville että voi olla kannen välistä tullutta öljyä mutta tiedähäntä...

Mutta muuten ihan siisti mobiili. =)
Kaipaisin asiallisia vastauksia koska olis kiire saada tuo kuntoon että vois rahoja panostaa soitin puoleen...
ex MB 190E 2.6 vm87
ex MB w123 230E vm84
MB 190D 2.5 vm89
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

siitä kattoluukusta: ei oo välttämättä menny vaijeri poikki. voi olla että kattoluukun moottorin muoviset (jotain surkeaa muoviseosta) rattaat on menny tiensä päähän. surisee kyllä ilosesti, mutta ei liikuta kattoluukkua. asiasta saaat varmuuden, kun avaat peräluukun, avaat vasemmalta niitä muovisia verhoiluja sen verran, että näät sen kattoluukun moottorin jotenkin ja näät valkoisen muovisen "pultin"pään. siitä kun kääntelee niin pitäs kattoluukun liikkua auki tai kii. älä kuitenkaan mee räplään sitä toista valkoista muovista pyöreetä kiekkoo tai kattoluukku menettää rajansa. kattoluukun moottori siis löytyy takaluukusta vasemmasta laidasta mustien muoviverhoilujen alta, siis kyljestä. onko toi kattoluukku toiminu sun aikan ollenkaan?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Turrikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 17.07.2005 22:48
Paikkakunta: Viljakkala/Manni City

moo

Viesti Kirjoittaja Turrikka »

Ei ole...ostin auton ennen kesää ja kortin saan vasta ensi kesänä...
ex MB 190E 2.6 vm87
ex MB w123 230E vm84
MB 190D 2.5 vm89
artosirvio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Paikkakunta: vuokatti

Viesti Kirjoittaja artosirvio »

paljonko autolla ajettu? itellä oli joskus 2.3 malli, josta pimeni kans lämppäri n. 300 tkm paikkeilla, ei varoitellu muakaan. ei muuta ku uutta moottoria ostelemaan jos vika ei muuten korjaannu. Mistä kohtaa moottori on märkä öljystä? Ja tarkasta kylmäkäynnistyssuutin että pelaa ihan ekaks jos kerta kylmänä ei meinaa käynnistyä. aloita vaikka aluksi noista. ja haulla löytyy ainakin tuosta kylmäkäynnistys probleemasta vaikka kuinka juttua tältä foorumilta....

ai niin, jos sulla tiedossa sen entisen omistajan puhelinnro niin soitteleppa sille ja selvittele esim. sen katkaisijan tarkoitus. Akku voi purkaantua monestakin syystä... aika vaikea alkaa neuvomaan näkemättä. Jos mahdollista vie jollekkin kaverille joka hallitsee autosähköhommat niin saattaa vikapaikka alkaa löytyäkkin.
Avatar
Eco
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 05.01.2005 19:59
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eco »

Yksi vika voisi olla tuohon akun tyhjenemiseen generaattorin päässä oleva latauksensäädin, jossa on hiilet sisällä ja muistaakseni 3 kpl "takavirta diodeja".
Jotka estävät akun tyhjetymisen auton ollessa sammutettuna.(maadoitus)
Lämppärin moottori yleensä "vinkuu" pakkasella ja sitten sanoo sopimuksensa irti...
Kauppaavat yleensä koko pakettia ja hinta ainakin Veholla on kohdallaan. Kannattaa ostaa esim Bossilainen (pelkkä moottori n.30 euroa) ja kokoilla sitten itse ko. paketti eli tuulilasin pyyhin mekanismi irti, sitten lämppärin moottoria suojaava muovikaukalo pois ja moottorin kolme pulttia pois ja siinähän koko komeus onkin.
Varovasti moottorin akseliin naputellen puhallin kehä pois ja uuteen asennus.
Tässä näin karkeasti, ei oikeastaan kummoinen hommeli. Tuo "muovinen kaukalo" vai mikä suoja onkaan on vaikein, itse halkaisin ko. vehkeen kahteen osaan, tulipa helpommin pois.
Tuo öljy juttu sitten. Ainakin ko. mallien öljykorkit tuppaa tihkuttaan.
Onko venttiilikopan tiiveys tarkastettu?
Moottorin etuosassa kannessa on sellainen puoliympyrän mallinen musta tiiviste siitä ainakin W2012.0L vuotaa usein.
Toivottavasti tästä on jotain apua?
Avatar
iteite
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ke 07.01.2004 19:55
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iteite »

M103 "kuuluu" vuotaa oik. etukulmasta.
Jakopään koppa ja kansipaperi vuotaa.
Jakopää on helppo tiivistää, kansipaperi ei.
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
Avatar
JYYRÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 243
Liittynyt: To 29.01.2004 21:06
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JYYRÄ »

Keskus lukon vika johtunee vivustosta kuskin ovessa. Verhoilu lähtee helposti irti, kaikki ruuvit on näkysällä.(aukasu vivun alla+kahvassa) ja Ikkunan veivi (jos on) on kimurantimpi juttu, jos ei ole kokaan irrottanu. Sielä veivin takana on puoli ympyrän mallinen sokka, joka pitäis saada painettua pois nostimen akselissa olevasta urasta jollain lastalla tms. ohuella työkalulla.
Verhoilun ulkoreuna on sellasilla muovi nappuloilla kiinni, lähtee ulospäin lastalla kampeamalla.

Patteri tyhjenee tosiaan 95% varmuudella viallisen laturin säätimen kautta, niinkuin joku jo mainitsikin.

Öljyinen kone voi johtua myöskin vuotojen lisäksi huohoittimen rikkinäisestä letkusta, mikä sijaitsee venttiilikopan ja ilmanputsarin välissä.
(jos konees huohottaa niin puhaltelee öljysumua reiästä mahdollisesti)

Kattoluukun vaijerista voi olla "hampaat" mennyt siitä lopusta.
Jos luukku vedetään aina kiinni niin että pitää napin pohjassa vielä sekunnin sen jälkeen kun luukku on menny kiinni, niin ajan kanssa nuo viimeset hampaat kuluu ja sit hypitään tyhjää. sielä moottorin kyljessä on varmaan kammelle paikka. käännä siitä hieman ja katso tapahtuuko mitään.
W201 260E
W202 200kompressor
W116 350SE
W107 450SLC
Avatar
Turrikka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Su 17.07.2005 22:48
Paikkakunta: Viljakkala/Manni City

kiitoksia

Viesti Kirjoittaja Turrikka »

kiitoksia täytyy ruveta katteleen noita juttuja ku saa talliin tilaa tarpeeksi.

Eli tämä laturin säädin niin saako ostettua sellaista erikseen vai tarviiko ostaa uus laturi??
ex MB 190E 2.6 vm87
ex MB w123 230E vm84
MB 190D 2.5 vm89
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: MB 190E 2.6..Lista ongelmia!!

Viesti Kirjoittaja PM »

Turrikka kirjoitti:Lämppäri pimeni aivan yhtäkkiä kun isän kans lähdettiin paikallisen ravintolan pihasta..Ei pitänyt minkäänlaista ääntä eikä muutakaan ihmeellistä se vaan ei toiminu enään..Eli missä voisi olla vika??koska eihän lämppäri yleensä hajoa varoittamatta??
Sulake kannattaa tsekata ekaks, virtalukko tai virtalukon pohja voi myös aiheuttaa tuon. Joskus viitisen vuotta sitten kävi itselle samalla lailla, propelli ei pyörinyt millään ilveellä. Sitten se vaan alko yht´äkkiä toimiin ja on toiminut siitä lähtien ilman mitään ongelmia. Mystistä. :roll:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Keskus lukon vika johtunee vivustosta kuskin ovessa. Verhoilu lähtee helposti irti, kaikki ruuvit on näkysällä.(aukasu vivun alla+kahvassa) ja Ikkunan veivi (jos on) on kimurantimpi juttu, jos ei ole kokaan irrottanu. Sielä veivin takana on puoli ympyrän mallinen sokka, joka pitäis saada painettua pois nostimen akselissa olevasta urasta jollain lastalla tms. ohuella työkalulla.
Verhoilun ulkoreuna on sellasilla muovi nappuloilla kiinni, lähtee ulospäin lastalla kampeamalla.

Nuo neuot nyt on ihan päin persettä.Puhut hieman vanhemmasta mersusta.
Vastaa Viestiin