W126:n entisöinti - mistä koriseppä?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Masa80
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: To 18.03.2004 13:42
Paikkakunta: Klaukkala

W126:n entisöinti - mistä koriseppä?

Viesti Kirjoittaja Masa80 »

Oma autoni on 300 SE, joka on alunperin toiminut Metsäteollisuuden Keskusliiton toimitusjohtajan virka-autona eli kyseessä on alkuperäinen suomiauto kunniakkaalla historialla 8) Kuten joskus aiemmin on tullut kerrottua muistan auton lapsuudestani, kun auto oli vaarini virka-autona. Pari vuotta sitten onnistuin hankkimaan auton itselleni. Näin ollen en edes harkitse uuden ostamista Saksasta vaan kaiken järjen vastaisesti juuri tämä yksilö on tarkoitus kunnostaa.

Auto on täysin ajokuntoinen ja ollut aktiivisesti ajossa viimeiset pari vuotta. Nyt tarkoituksena on aloittaa entisöinti. 20 vuotta Suomen olosuhteissa on jättänyt jälkensä ja kori kaipaa laittoa. Tulen todennäköisesti hankkimaan varaosa-auton Saksasta, josta olisi tarkoitus hyödyntää mm. ovet, konepelti, takaluukku ym. osia.

Forumilla näyttää liikkuvan niin paljon tietotaitoa, että ajattelin kysyä, tietääkö joku pätevän korisepän tai olisiko mahdollisesti joku itse kiinnostunut ko. projektista? (asiaan kuuluvaa korvausta vastaan, tietenkin). Aikamoisia projekteja on näköjään toteutettu jo monien forumilaisten toimesta. Itselläni ei valitettavasti ole tiloja, aikaa eikä kokemusta korihommista. Auto on pk-seudulla, mutta voidaan tottakai viedä sinne, missä tilat ovat. Mm. Ähtärin suunnalta on mahdollista järjestää säilytystilaa. Olen kuullut myös pätevistä virolaisista, mutta kontakteja ei valitettavasti sinne suuntaan ole.

Kaikki palaute / vinkit / ym. ovat tervetulleita ja tarkempia tietoja saa vaikka YV:nä. Kiitos!
W126 300SE -85
S124 300TDT -92
BMW 728i -96

ex W202 C180T -96
ex W123 240D -83
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Vinkkiä tekijästä ei ole antaa, mutta pitkää pinnaa toivotan.
Itsellä on ollut välillä otsasuonet piukoilla tuon 111:n kanssa; korityön teettäminen on hiton kallista ja entisöintityöt eli painumien oikaisu, pienten ruostepaikkojen putsaaminen ja tsekkaaminen eivät ole sellaista hommaa jota joka peltisepänliike ottaa vastaan. Tietysti onkin vaivattomampaa vaihdella vakuutusyhtiöiden piikkiin puskureita Focuksiin....
Itsekin sain kiikariin yhden tekijäkandidaatin viedessäni penkkejä verhoilijalle. Verhoilija tiesi jonkun vanhan peltisepän joka vielä tekisi ohi kuitin. Eipä tehnyt enää, mutta tiesi jonkun toisen joka voisi tietää jonkun joka tekisi. Lopulta koko miestä ei löytnytt, mutta seuraavasta tuli taas vihiä "essonbaarissa". Lähinnä tulee mieleen, että poikkeaa johonkin harrasteautotapahtumaan, vie wanted-lapun jonkun kimppatallin oveen tms.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kannattaa muistaa että "Saksan Veholta" saa vielä kaikkia peltejä alkuperäislaatuisena Ruhrin teräksenä :D "lähes" tarvikepeltien hinnalla. Tietenkin ovien kanssakin on ihan turha alkaa puljaamaan, jos löytää hyväkuntoisen purkuun. Vaan ovat aikas rupusia Saksassakin nuo 1000-2000€:n "für export, ohne garantie" -mallit ja mitäs järkeä on hyväkuntoista alkaa purkamaankaan... :D
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1594
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Saksan eBay:ssa MB gebraucht-Teilecenter kauppaa W126 lokasuojia hintaan 160 EUR /kpl. Käsittääkseni ovat uusia, sivuvilkun reikä valmiina.
http://cgi.ebay.de/MERCEDES-BENZ-KOTFLU ... dZViewItem
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Tuo on panssaroituun versioon, tosin sopinee kaikkiin 126:siin. :)

Edit: Tai on itseasiassa 560-mallin lokari
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

Kysyppä Trianglemotors:silta.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W126:n entisöinti - mistä koriseppä?

Viesti Kirjoittaja jackie »

Masa80 kirjoitti:Kaikki palaute / vinkit / ym. ovat tervetulleita ja tarkempia tietoja saa vaikka YV:nä. Kiitos!
Täytyy kommentoida tähän OT:na, et taitaa hyvän peltisepän löytämisessä pätee sama juttu ku naisissa ja kengissä: Se on tuurista kiinni, tai sit on ihan pirun kallis :lol:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Olen pariin otteeseen käyttänyt vantaalta löytyvää firmaa. Muistaakseni oli nimeltään autopera. Ihan hyvää jälkeä on tullut ja auto on ollut aina pestynä sisältä ja ulkoa luovutettaessa. Paikka näyttää ulkoa aika karulta mutta sisällä on työn alla ollut esim jaguar e-typeä sun muuta klassikkoa. Hinta saattaa olla suolainen ja heillä on myös yleensä kova kiire eli voi olla etteivät kerkeä heti ottamaan työn alle. Viimeksi korjautin vanhan 900 toisen etulokasuojan pari vuotta sitten kun anoppi peruutti sen nissanilla ruttuun :evil:
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Vastaa Viestiin