124 300TD käynnistysvaikeuksia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JouniVi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 17.11.2004 14:27
Paikkakunta: Kangasala

124 300TD käynnistysvaikeuksia

Viesti Kirjoittaja JouniVi »

hei,
jos auton on pysäköinyt ylämäkeen, niin seuraavana päivänä se ei tahdo lähteä käyntiin, mutta jos se on pysäköity alamäkeen, ei ongelmia ole. Vaihdoin suodattimet, mutta olisiko ideoita, saako polttoainejärjestelmä jostakin ilmaa, kun ei tahdo käynnistyä, muuta kuin hinkkaamalla 3-4 kertaa pitkään.

Antaisiko joku tarkempia ohjeita, miten noita o-renkaita vaihdetaan? Kannattaako itse tehdä?
Viimeksi muokannut JouniVi, Ti 21.06.2005 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-------

124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

vanha ongelma.. se hörpää ilmaa jostain, kun polttoaine valuu ylämäessä letkuja pitkin takaisin tankkiin päin, pääsee ilmaa vuoto kohdasta tilalle.

alamäessä polttoaine pitää letkut täynnä, niin ei tule ilmaa.

kannattaa tarkistaa, ja vaihtaa ne O-rengas tiivisteet pumpun päällä oleviin polttoaine putkien juureen. vika tod. näköisesti siellä. vaatii erikois avaimen, kannataa tehdä ammattilaisella.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Minä veikkaisin siirtopumppua. Siinä olevien ventiilien pitäisi estää polttoainetta palaamasta takaisin tankkiin, oli tilanne mikä hyvänsä. Itselläni pumpun päällä olevat O-renkaat vuosivat muutamia kuukausia ihan kunnolla (polttoainetta tippui auton alle moottorin käydessä) silti koskaan ei ollut käynnistysvaikeuksia. Siirtopumppu siis syynättäväksi.
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Minullakin oli samat oireet ja vika oli pumpun päällä olevissa o-renkaissa
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

B. Wikström kirjoitti:Minullakin oli samat oireet ja vika oli pumpun päällä olevissa o-renkaissa
Epäilisin samaa vikaa.
Nuo tiivisteet makssaa alle 5€ ja vaihtotyö päälle, ellei itse pysty vaihtamaan.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Jos painepuolella jotkut o- renkaat vuotaa, ei silloin ole mitään merkitystä onko auto ylä tai alamäessä. Siirtopuolella kyllä voi vaikuttaa jos ilmaa pääsee putkeen ja tulee takaisinvirtausta oikein kunnolla. Itse kyllä en oikein usko tuohon koko alamäki-ilmiöön.. :? Onhan se polttoainesuodinkin täynnä edellisen pysäytyksen jälkeen. Kallistuisin vuotoon siellä painepuolella, ilman ala/ylämäki-ilmiöitä! :D
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
JouniVi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 17.11.2004 14:27
Paikkakunta: Kangasala

124 300TD pumpun erikoisavain

Viesti Kirjoittaja JouniVi »

hei, keneltä löytyisi lainaksi erikoisavain, jolla voisi vaihtaa pumpun ja polttoaineputkien väliset o-renkaat?

Onko kukaan tehnyt sitä itse,kun kuuluu maksavan 100€ ?
-------

124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Ota pari pumpun päällä olevaa lukituslevyä irti, aseta ne siihen jonka aiot avata ja kopauta vasaralla auki. :idea: Näin minä olen tehnyt. :shock:
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Kyllä sieltä painepuolelta lentää ensin naftaa ulospäin, kun että alkas vetään ilmaa sisään. Laita puristin tuloputkeen seuraavan kerran kun pysäköit mäkeen, jos lähtee hyvin käyntiin...... aine valuu jostain syystä takas tankkiin. Muista ottaa puristin pois :lol:
Avatar
JouniVi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 17.11.2004 14:27
Paikkakunta: Kangasala

300TD 1992 dieselpumpun tiivisteet 5€, vaihto Veholla 385€

Viesti Kirjoittaja JouniVi »

hei,
hain KL-varaosista 6 tiivisterengasta dieselpumpulle ja vein Veholle vaihdettavaksi.

Nyt ei enää käynnistysongelmia. Imusarjan irrotus maksoi n. 160€.

Ei siis tahtonut lähteä aamulla käymään, jos oli pysäköity ylämäkeen, jos alamäkeen, lähti käymään.


t. Jouni V.
-------

124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
Vastaa Viestiin