124 300TD käynnistysvaikeuksia
124 300TD käynnistysvaikeuksia
hei,
jos auton on pysäköinyt ylämäkeen, niin seuraavana päivänä se ei tahdo lähteä käyntiin, mutta jos se on pysäköity alamäkeen, ei ongelmia ole. Vaihdoin suodattimet, mutta olisiko ideoita, saako polttoainejärjestelmä jostakin ilmaa, kun ei tahdo käynnistyä, muuta kuin hinkkaamalla 3-4 kertaa pitkään.
Antaisiko joku tarkempia ohjeita, miten noita o-renkaita vaihdetaan? Kannattaako itse tehdä?
jos auton on pysäköinyt ylämäkeen, niin seuraavana päivänä se ei tahdo lähteä käyntiin, mutta jos se on pysäköity alamäkeen, ei ongelmia ole. Vaihdoin suodattimet, mutta olisiko ideoita, saako polttoainejärjestelmä jostakin ilmaa, kun ei tahdo käynnistyä, muuta kuin hinkkaamalla 3-4 kertaa pitkään.
Antaisiko joku tarkempia ohjeita, miten noita o-renkaita vaihdetaan? Kannattaako itse tehdä?
Viimeksi muokannut JouniVi, Ti 21.06.2005 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-------
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
vanha ongelma.. se hörpää ilmaa jostain, kun polttoaine valuu ylämäessä letkuja pitkin takaisin tankkiin päin, pääsee ilmaa vuoto kohdasta tilalle.
alamäessä polttoaine pitää letkut täynnä, niin ei tule ilmaa.
kannattaa tarkistaa, ja vaihtaa ne O-rengas tiivisteet pumpun päällä oleviin polttoaine putkien juureen. vika tod. näköisesti siellä. vaatii erikois avaimen, kannataa tehdä ammattilaisella.
alamäessä polttoaine pitää letkut täynnä, niin ei tule ilmaa.
kannattaa tarkistaa, ja vaihtaa ne O-rengas tiivisteet pumpun päällä oleviin polttoaine putkien juureen. vika tod. näköisesti siellä. vaatii erikois avaimen, kannataa tehdä ammattilaisella.
Minä veikkaisin siirtopumppua. Siinä olevien ventiilien pitäisi estää polttoainetta palaamasta takaisin tankkiin, oli tilanne mikä hyvänsä. Itselläni pumpun päällä olevat O-renkaat vuosivat muutamia kuukausia ihan kunnolla (polttoainetta tippui auton alle moottorin käydessä) silti koskaan ei ollut käynnistysvaikeuksia. Siirtopumppu siis syynättäväksi.
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Epäilisin samaa vikaa.B. Wikström kirjoitti:Minullakin oli samat oireet ja vika oli pumpun päällä olevissa o-renkaissa
Nuo tiivisteet makssaa alle 5€ ja vaihtotyö päälle, ellei itse pysty vaihtamaan.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Jos painepuolella jotkut o- renkaat vuotaa, ei silloin ole mitään merkitystä onko auto ylä tai alamäessä. Siirtopuolella kyllä voi vaikuttaa jos ilmaa pääsee putkeen ja tulee takaisinvirtausta oikein kunnolla. Itse kyllä en oikein usko tuohon koko alamäki-ilmiöön.. Onhan se polttoainesuodinkin täynnä edellisen pysäytyksen jälkeen. Kallistuisin vuotoon siellä painepuolella, ilman ala/ylämäki-ilmiöitä!
250TD -86, 260E LANG -90
124 300TD pumpun erikoisavain
hei, keneltä löytyisi lainaksi erikoisavain, jolla voisi vaihtaa pumpun ja polttoaineputkien väliset o-renkaat?
Onko kukaan tehnyt sitä itse,kun kuuluu maksavan 100€ ?
Onko kukaan tehnyt sitä itse,kun kuuluu maksavan 100€ ?
-------
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
300TD 1992 dieselpumpun tiivisteet 5€, vaihto Veholla 385€
hei,
hain KL-varaosista 6 tiivisterengasta dieselpumpulle ja vein Veholle vaihdettavaksi.
Nyt ei enää käynnistysongelmia. Imusarjan irrotus maksoi n. 160€.
Ei siis tahtonut lähteä aamulla käymään, jos oli pysäköity ylämäkeen, jos alamäkeen, lähti käymään.
t. Jouni V.
hain KL-varaosista 6 tiivisterengasta dieselpumpulle ja vein Veholle vaihdettavaksi.
Nyt ei enää käynnistysongelmia. Imusarjan irrotus maksoi n. 160€.
Ei siis tahtonut lähteä aamulla käymään, jos oli pysäköity ylämäkeen, jos alamäkeen, lähti käymään.
t. Jouni V.
-------
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)