280ce

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

vihiz kirjoitti:
Petehri kirjoitti:Rakentelu on nyt hieman ollut hitaampaa kun on yksi w126koppanen ollut työn alla.
Onko kenties tuo "perheessä myös: 500sec" ollut työn alla? :wink: :?:
Kuvia kuvia :!:
Tällähetkellä työnalla on yksi hieman palanut 260se -90

Kun se tulee kuntoon niin alkaakin secin laittaminen, mutta siitä sitten lisää myökemmin!
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

[quote="Petehri"]
Jousiksi tuli Suplex merkkiset -40mm madaltavat ja iskareiksi Konit.

Mistä olet hommannu jouset ja iskarit? Oliko hintavat?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Jouset tilasin Vallilan takomo nimisestä päikasta. Maksoi rahteineen 240€ mikä mielestäni oli varsin kohtuullinen hinta.

Iskarit olikin sitten melkokalliit...oliskohan ollut yht. jotain 500€. En nyt äkkiseltään muista....voisin tarkastaa asian!
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

Petehri kirjoitti:Jouset tilasin Vallilan takomo nimisestä päikasta. Maksoi rahteineen 240€ mikä mielestäni oli varsin kohtuullinen hinta.

Iskarit olikin sitten melkokalliit...oliskohan ollut yht. jotain 500€. En nyt äkkiseltään muista....voisin tarkastaa asian!
Onkos jouset sekä iskarit samasta paikasta eli Vallilan takomosta?
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

Millä mallilla ollaan vai ollaanko millään? :o
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Lash
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 02.12.2004 22:24
Paikkakunta: S.joki/Tre

Viesti Kirjoittaja Lash »

Tämä näyttää aivan mielettömälle. Itseäänkin oikein rupesi harmittamaan kun tuo käyttö auto tuntuu nyt ruostuvan käsiin että siihenkin tarvis tehdä jotain vastaavaa mutta pienemmässä mittä kaavassa. :oops:

Todella Hatun noston arvoinen työ ja työn laatu on aivan mieletön itselläni ei luultavasti löytyisi vastaavaa motivaatiota ja jos löytys ni se kuolis jo tuossa hitsaus vaiheessa :cry:

Onnea projektille Siitä se lähtee ja autot on tehty ajettavaksi. Ne tykkää, kun niillä ajetaan :lol:

Kalle
Aina on mahdollista oppia jotain uutta.
VW
Opel GT -70 1.9

P.S. antakee armoa lukihäiröselle
Avatar
tpm
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 24.02.2005 14:29
Paikkakunta: LAPUA

Viesti Kirjoittaja tpm »

mahtavaa että joku jaksaa nähdä vaivaa tuossa mittakaavassa!!! :D :D
Onnea projektille!!!
Chrysler GrandVoyager 2.5TD 7hlö
Ford Escort 1.8 16v ZETEC farkku
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

kerosiini kirjoitti:Millä mallilla ollaan vai ollaanko millään? :o

Täsmälleen samalla mallilla on kun mitä viimeisimmistä kuvista näkee.

Kerrassaan ei ole ollut aikaa noihin harraste laitteisiin ja tällähetkellä ei ole suoraan sanottuna minkäänlaista mielenkiintoakaan.

No jospa jossain vaiheessa taas innostusta löytyisi niin saisi tuon ajoon vaikka 2006 kesäksi! :?
Avatar
kerosiini
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: To 25.11.2004 19:16
Paikkakunta: Tervola

Viesti Kirjoittaja kerosiini »

No mutta onko nyt tapahtunut edistystä? :shock:
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

Joko olet kyselly katsastus-inssiltä voimakoneen asennusta?
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

ripe kirjoitti:Joko olet kyselly katsastus-inssiltä voimakoneen asennusta?
Kyselty on eikä vaihto onnistu koska autoon on vaihdettu kori eikä tekniikkaa.

Nyt tilanne on se että myyn auton joko kokonaisen jollekin projektiksi tai sitten osina.

Nyt tarjous hinta foorumilaisille....kaikki mersun osat mitä löytyy yht 2000€
Hyvä projekti sinulle kenellä on aikaa ja käden taitoja.

Osista voisi mainita mm. Kuvissa näkyvä aihio ja kaikki uudet osat mitä kuvissa näkyy mm. konin iskarit, suplex madallusjouset, uudet jarruosat yms uutta.

Mukaan tosiaan m110 ruisku kone purettuna johon löytyy udet virinokka-akselit. Laatikoita 2manuaalia 1 tomaatti. Sisustanosia paljon. Toinen varaosa auto yms. Hyvät280 mallin puskurit. 16 alut hyvillä renkailla.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Projekti vaihtanut omistajaa.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Kerrotko mitä kävi kun projektisi jäi kesken?

Seurasin innolla koritöiden etenemistä, harva viitsii noin perusteellista jälkeä tehdä. Näin perusjuntilla on järjestelykysymys vain pelkästään yhden ruostekukkasen häätäminen. Ja silti omat fiksaukset näkyy metrin päähän ja uutta kukkaa pukkaa viereen jo vuoden päästä.

Mitä kävi? Paloiko hihat projektiin, koulumurheita /huolia, varusmiepalvelus, tyttöystävä kyllästyi vai siirrytkö Suomen johtavaan tiedefoorumiin (BTCF)??

Onko uusi omistaja foorumilainen, jatkaako hän projektia eteenpäin?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

No kerrassaan mielenkiinto loppui täysin, kun diiselöinti ei ollut mahdollista auton korinvaihto historian vuoksi.

Muutenkin auton tekemiseen ei olisi löytynyt millään riittävästi aikaa eikä rahaa.

Tuollaisen vanhan auton rakentaminen on sitä, että siihen sijoitetaan miljoona rahaa ja jos jossain vaiheessa haluaisi päästä siitä eroon niin ei ketään maksa siitä edes 1000€.

Tietysti erikseen entisöidyt täysin alkuperäiset autot, mutta kun tuosta ei olisi saanut sellaista mitenkään tehtyä.


Vai että bemareihin luulit minun sekaantuneen.... :evil: En tosiaankaan koskaan tule omistamaan mitään bemaria ja se on varma. :)

Ei ole uusi omistaja foorumilaisia. Todennäköisesti jatkaa projektia.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Vallatonta että koupemersuun halutaan pistää nokivasara tvincämin tilalle.

Mikään ei ole enää ennallaan: "nuoret flikat juaa viinaa ja raavahan miähet syää salaattia"
So long and thanks for all the fish
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Heikki H. kirjoitti:Vallatonta että koupemersuun halutaan pistää nokivasara tvincämin tilalle.
ripe kirjoitti:Joko olet kyselly katsastus-inssiltä voimakoneen asennusta?
Tuossa projektissa taisi kyse olla voimakoneen asentamisesta. Oishan se varmaan 280 koneellakin kulkenut ihan railakkaasti. Ei vaan ole 280 kauhean taloudellinen jos meinaa ajaa enemmänkin kuin 10tkm kesäajoa.
Vastaa Viestiin