Suomen uusin SL500 (R129)?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

Jokin ruiskun suuttimista ei toimi oikein. Tämä vois olla yksi mahdollisuus tyhjäkäynnillä joskus tapahtuvaan nytkähdykseen. Ns. suuttimen kuseminen.
Jos Forte ei olekaan auttanut.
Kerroit, että auto on ollut vähällä ajolla. Oire voi käytön edetessä poistua jopa itsestään. Jospa sitä vaan viluttaa nämä pohjoiset olosuhteemme :D .
Omassa autossani nytkähtely loppui, kun laitoin tankkiin korkeaoktaanista. Onkos siinä oktaaninvalintaan säätömahdollisuutta.
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

takope kirjoitti: Onkos siinä oktaaninvalintaan säätömahdollisuutta.
Mitä säätömahdollisuutta? :?:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Automatiikka hoitaa oktaaniluvun säädön M119:ssä nakutustunnistimen avulla, eli namiskuukkelia on turha etsiä.

Sellaista kuulin, että Mersun käyttämät alkuperäiset tulpanjohdot (Bosch) noissa moniventtiilikoneissa ovat heikkolaatuisia - ei kannata laittaa uudelleen samanlaisia vaan esim. Berun johdot (em. valmistajalla ainakin löytyy suoraan noihin koneisiin sopivat piuhat).

http://www.beru.com/english/produkte/pr ... ion=step04
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

SL500A kirjoitti:
takope kirjoitti: Onkos siinä oktaaninvalintaan säätömahdollisuutta.
Vastataan puolesta : Ei ole.

Ja asiaan. Suuttimista lähtevä nykiminen on hieman erilaista. Omasta oli yksi suutin "irti" tai siis ei ollut liitin kunnolla kiinni (enpä ollut painanut sitä pohjaan asti...). Kone vastaa silloin kaasuun huonosti ja hieman tulee perästä, jos vaan välilläkin on pois pelistä eli tavallaan "nelistää".

Ja toisekseen nuo suuttimet tekee vikakoodin muistiin, jos ovat välillä pois pelistä ja jos koodit luettu, niin pitäisi näkyä siellä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Praktikant
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: La 12.11.2005 19:14

Re: Suomen uusin SL500 (W129)?

Viesti Kirjoittaja Praktikant »

SL500A kirjoitti:
Praktikant kirjoitti:Khöm.... tota kilometrien ruuvailua tapahtuu oli se sitten rangaistavaa tai ei - aina riittää huijareita niin kotimaassa kuin ulkomaillakin ja se että jokin olisi rangaistavaa ei noita kavereita hidasta - ei edes Italiassa... kai se "Mahviakin" on jollain lailla siellä Italiassa kielletty. :lol:
:D

Tuo auto on niin äärettömän siisti, vaikka olen pessyt siitä Fairyllä kaikki vahat pois, niin kaikki tutut ja naapurit :P kysyvät, että "ostitko noin upean uuden Mersun?" tai "eipä kyllä erota juuri uudesta". :wink:

Myös sisustan siisteys antaisi vaikutelman kilometrien paikkansapitävyydestä, sisusta kun on liki uudenveroisessa kunnossa. Erityisesti vähän käytön näkee verhoiluista, polkimista ja naarmuttomuudesta. Mutta voisihan tuon vielä tietysti käyttää Veholla, että näkisi onko matkamittariin koskettu. Se on muuten tässä autossa digitaalinen se matkamittari, eikös vm. 89-93 SL:issä ole analoginen matkamittari?
En epäillyt etteikö matkamittarisi pitäisi paikkaansa, sitä kommentoin että ei mikään laki tai asetus niitä huijareita estä. Ei meillä kuin muuallakaan - nauratti aikoinaan kun suomalaistet autokauppiaat varoitteli noista Saksan ruuvailluista km lukemista. Ja täällä Suomessahan ei kukaan ole niitä koskaan ruuvaillut. :wink:

Veholta saat tarkempaa tietoa mitä näkevät testereillään noista km-lukemista ja mahdollisista vikamuistien tallenteista jne.

T. Praktikant
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

m4rcuz kirjoitti:Automatiikka hoitaa oktaaniluvun säädön M119:ssä nakutustunnistimen avulla, eli namiskuukkelia on turha etsiä.

Sellaista kuulin, että Mersun käyttämät alkuperäiset tulpanjohdot (Bosch) noissa moniventtiilikoneissa ovat heikkolaatuisia - ei kannata laittaa uudelleen samanlaisia vaan esim. Berun johdot (em. valmistajalla ainakin löytyy suoraan noihin koneisiin sopivat piuhat).

http://www.beru.com/english/produkte/pr ... ion=step04
Myyvät suoraan Berun johtoja veholla nykyään.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Mutta jos virrankulku noissa tulpanjohdoissa on kerran tutkittu oskilloskoopilla Veholla ja mittausarvot todettu olevan OK, niin onko mitään järkeä lähteä vaihtamaan niitä uusiin??

Paljonko moinen revohka muuten tulee maksamaan noilla Berun piuhoilla? :?:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

Menee edelleen ruokapuolelle. Jos vika olis sähköissä, niin silloin katkojen pitäisi tulla tasaiseen tahtiin - suurinpiirtein. Tankissa voi olla kosteutta. Laitapa lisäainetta, esim jäänestoa. Ajelet jonkun aikaa ja seurailet vaikuttaako mitään...ennenkun ruvetaan sitä konetta aukaseen :D
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

En muuten yhtään ihmettele enää tämän topicin perusteella että jotkut rikkaat ostaa niitä uusia japseja...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

takope kirjoitti:Menee edelleen ruokapuolelle. Jos vika olis sähköissä, niin silloin katkojen pitäisi tulla tasaiseen tahtiin - suurinpiirtein.
Enpä allekirjoittaisi tuota välttämättä. Itselläni kun tulpanjohdot ja sytkän johdot vaivasivat, katkot eivät olleet mitenkään säännöllisiä. Jännite tulpanjohdoissa on niin korkea, että pienet murtumat ja katkokset eivät haittaa kuin satunnaisesti tietynlaisella kuormituksella, vaikka johto olisikin paskana. Seurauksena oli ravistelua ja epätasaista käyntiä silloin tällöin, etenkin juuri pienillä kierroksilla. Yläkierrosten alueella kone lauloi kauniisti ja häiriöitä ei huomannut tai ei ollut. Johtosatsi kannattaa joka tapauksessa uusia, jos siellä alkuperäiset johdot vielä on. 40k€ auton toimivuudesta tuo on mitätön hinta jos sillä paranee...
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Muistutan edelleen hyvät mersumiehet, että moottorin aiheuttama värähtely on melkoisen pientä ja vaihtelee todellakin niin, että välillä sitä ei juuri ole lainkaan vaikka kuinka sahaisi tyhjäkäynnillä moottoria välillä 600-1500 rpm, mutta toisinaan taas yksittäisiä, mutta ei missään tapauksessa voimakkaita, "tärähtelyjä" tuntuu lähes koko kierrosalueella 800-1500 rpm ajoittain. :?:

Painotan edelleen sitä, että ajossa värähtelyjä ei ole koskaan tuntunut, ei sitten vaikka kuinka tarkkaan on käyntiä seurannut. Menee niin äärimmäisen pehmeästi ja hiljaisesti eteenpäin kuin vain olla ja voi. :?:

Tulpanjohdot ovat varmaan originaalit, mutta oletteko arvon herrat yhä sitä mieltä että ne kannattaa vaihtaa uusiin ja että se poistaisi TÄYSIN koko tyhjäkäynti-värähtelyn ?? :?:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

m4rcuz kirjoitti:
takope kirjoitti:Menee edelleen ruokapuolelle. Jos vika olis sähköissä, niin silloin katkojen pitäisi tulla tasaiseen tahtiin - suurinpiirtein.
Enpä allekirjoittaisi tuota välttämättä. Itselläni kun tulpanjohdot ja sytkän johdot vaivasivat, katkot eivät olleet mitenkään säännöllisiä. Jännite tulpanjohdoissa on niin korkea, että pienet murtumat ja katkokset eivät haittaa kuin satunnaisesti tietynlaisella kuormituksella, vaikka johto olisikin paskana. Seurauksena oli ravistelua ja epätasaista käyntiä silloin tällöin, etenkin juuri pienillä kierroksilla. Yläkierrosten alueella kone lauloi kauniisti ja häiriöitä ei huomannut tai ei ollut. Johtosatsi kannattaa joka tapauksessa uusia, jos siellä alkuperäiset johdot vielä on. 40k€ auton toimivuudesta tuo on mitätön hinta jos sillä paranee...
Aivan näin ja noita vikoja juurikin korjaantunut johtojen vaihdolla.

Ja hintaa tulee vain 1/40 osa hankinta hinnasta noilla johdoilla :lol: mutta jos auto on kerran tehty hyvillä osilla, niin miksei niitä sitten viitsisi korvata samoilla hyvillä osilla, eikä lähtä kokeilemaan halpoja osia, jolloin jossain vaiheessa auto ei toimi, kuten sen hintaisen auton kuuluisi toimia. Ja kun laittaa kerralla kuntoon, niin eipä tarvi kokoajan selitellä poikkeamia toiminnoissa ym
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Eli uusi tulpanjohtosarja asennuksineen tulisi siis maksamaan n. 1000 euroa? Se on aika iso raha, jos värähtelyt ei sitten sillä korjaannukkaan... :roll: :?:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Petri M. kirjoitti:En muuten yhtään ihmettele enää tämän topicin perusteella että jotkut rikkaat ostaa niitä uusia japseja...
Mitäs tällä tarkoitat?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

SL500A kirjoitti:Eli uusi tulpanjohtosarja asennuksineen tulisi siis maksamaan n. 1000 euroa? Se on aika iso raha, jos värähtelyt ei sitten sillä korjaannukkaan... :roll: :?:
Ovat kuitenkin kulutustavaraa loppujen lopuksi, eli jos ostaa laatua, niin sitä pitää aina välillä sitten laadulla hoivata ja ainakin auton toiminta paranee joka tapauksessa. Ja toisaalta, jos mikään testeri ei mitään vikoja näytä, niin jostain aina pitää lähtä liikkeelle. Mutta kyllähän on ihan fiksua juurikin arvioida näitten forumeitten neuvoja, joten ei kyllä ole haitaksi, vaikkei heti kaikkia neuvoja ottaisi kokeiluun, vaan tosiaan jotain konkreettista tietoa odottaa.

1000€ riittänee johtoihin asennuksineen, eli tulee puolanjohdot siihen viellä päälle(2kpl) jotka maksavat hieman enemmän, mutta kysymällä selviää, eihän sitä tiedä, jos vaikka olisi hyvä hinnoittelija, niin voihan siintä rabattia syntyä. Voin kyllä tarkistaa johtojen hinnat jossain vaiheessa, eli mitä itselle kustansi. Kannattaa kysyä miten hinnoittelevat sarjan töineen, koska täytyy tosiaan rakentaa kaikki johdot erikseen, mutta jos yhtään mahdollista, niin tekee itse. Tosin täytyy melkein olla vanhat johdot valmiiksi irti jotta helpommin näkee pituudet.

Ja samalla kannattaa vaihtaa pyörijät ja kannet virranjakajaan.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

PT kirjoitti:Ja samalla kannattaa vaihtaa pyörijät ja kannet virranjakajaan.
Tuossa uudemmassa (alumiinirakenteisessa) 5-litran V8:ssa, joka on vm. 94-99 SL:issä, ei ole lainkaan virranjakajan kansia, näin ainakin tekniikkapuoleen enemmän perehtynyt veljeni kertoi. :?:

SL 500 W129:n ensimmäisessä sarjassa (vm. 89-93) on valurautainen 240 kW:n moottori, josta nuo kannet kuulemma löytyvät, vm. 94-99 autoissa moottori on alumiinia ja tehoa ilmoitettu 235 kW ja viimeisimmissä W129-malleissa -02 asti, Mersun uusin kolmiventtiilitekniikalla ja kaksoissytytyksellä varustettu, muuta "vain" 225 kW moottori.

Mistä muuten johtuu, kun tuo ilmoitettu teho on laskenut tuossa 5-litran V8:ssa 240 kW:sta 225 Kw:hen, kiihtyvyys on silti kaikissa malleissa sama, 0-100 km/h 6,5 s? :?:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

En tiedä olenko nyt ihan hakoteillä, mutta eikös M119:ssä sytkä vaihtunut perinteisestä pyörijä/virranjakaja-tyyppisestä M104-tyyppiseksi suorasytkäksi joskus 1995-1996 taitteessa? Eli "SL500A":n autossa tuskin on samanlaiset sytkävehkeet kuin "PT":llä 500E:ssään

1000 euroa tulpanjohdoista :D M104:een tarkoitetut Berun piuhat maksoivat 60 euroa.
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

Voe äemän käk. En ikinä usko, että Veholla ei testeri tunnista niin yksinkertaista vikaa, kun viallinen tulpanjohto. Sen hyvällä tuurilla näkee pimeässä auton käydessä jo paljaalla silmälläkin.
Ootko pannu ainetta tankkiin? Auttoiko? Näillä keleillä kosteutta muodostuu, jos tankkia pitää enimmäkseen vajaana.
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

takope kirjoitti: Voe äemän käk. En ikinä usko, että Veholla ei testeri tunnista niin yksinkertaista vikaa, kun viallinen tulpanjohto.
Sitähän minäkin tässä olen yrittänyt järkeillä, kun tilasin Veholta TÄYDELLISEN MOOTTORITESTIN, johon siis sisältyi myös johtojen tutkiminen oskilloskoopilla.
takope kirjoitti:Ootko pannu ainetta tankkiin? Auttoiko? Näillä keleillä kosteutta muodostuu, jos tankkia pitää enimmäkseen vajaana.
Taitaa olla puolillaan nyt. Vaikuttaako kosteus sitten asiaan, sitä olen itsekin pohtinut? Eli polttoainesäiliö kannattaa olla täynnä ja 98-oktaanista vai?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

m4rcuz kirjoitti:1000 euroa tulpanjohdoista :D M104:een tarkoitetut Berun piuhat maksoivat 60 euroa.
Siis mitä? Onko johtojen vaihdon hinta sitten ihan eri luokkaa (10xhalvempi) tuohon minun "uuteen" 5-litraiseen? :?:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

Juu-juu. Kylmässä muodostuu hilettä tankin sisäpinnalle. Tähän auttaa jäänesto.
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

takope kirjoitti:Juu-juu. Kylmässä muodostuu hilettä tankin sisäpinnalle. Tähän auttaa jäänesto.
Minkämerkkistä jäänestoainetta sitten tuonne tankkiin kannattaa kaataa? Vai riittääkö se, että pitää tankin kokoajan lähes täynnä? Voiko tuo kosteus polttoainejärjestelmässä sitten olla syy niihin värähtelyihin? Forte-puhdistusainetta moottorin läpi on jo ajettu siis 0,8 litraa.

Entä onko väliä, lataako tuonne tankkiin 95- vai 98-bensaa?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

Vast´edes pidä tankki mieluummin täytenä näin pakkasilla. Ei se vesi itsellään häviä vaan lilluu tankin pohjalla ja sieltä joku pisara joskus livahtaa koneelle. Jäänestoaineen yksi tarkoitus on liottaa vesi polttoaineeseen.
On niistä varmaan testejäkin tehty, mutta sama asia kuin leivällä. kaikki toimii. Toiset paremmin kuin toiset. Huoltiksellakin jo jotain tietävät. Tässä vois melkein luottaa hinta laatu suhteeseen.
Ohjekirjassa maininta oktaanista. Veikkaisin 98. Mulle kelpaa 88 -noista valkoihoisen viski-juomista.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

SL500A kirjoitti:
Tuossa uudemmassa (alumiinirakenteisessa) 5-litran V8:ssa, joka on vm. 94-99 SL:issä, ei ole lainkaan virranjakajan kansia, näin ainakin tekniikkapuoleen enemmän perehtynyt veljeni kertoi. :?:

SL 500 W129:n ensimmäisessä sarjassa (vm. 89-93) on valurautainen 240 kW:n moottori, josta nuo kannet kuulemma löytyvät, vm. 94-99 autoissa moottori on alumiinia ja tehoa ilmoitettu 235 kW
Tota noinaa... Eli tuo alumiinikone on juurikin M119. Koneen pitäisi olla kylläkin ensinmäisissä malleissa ruiskua lukuunottamatta sama, kuin W140 ja W124:ssä olleet 5litraiset koneet, siis sinun autossa. Valurautapannun pitäisi olla vanhempien SEC ja S-sarjan heiniä. Mutta sen mitä varhaisempia R129 olen nähnyt konehuoneesta, niin enpä olisi kyllä valurautaseksi uskonut.
m4rcuz kirjoitti:En tiedä olenko nyt ihan hakoteillä, mutta eikös M119:ssä sytkä vaihtunut perinteisestä pyörijä/virranjakaja-tyyppisestä M104-tyyppiseksi suorasytkäksi joskus 1995-1996 taitteessa?
Voipi sitten olla. Enpä itse ikinä historiikeissä tuohon hommaan törmännyt, mutta nyt tiedän senkin.
m4rcuz kirjoitti: 1000 euroa tulpanjohdoista
Niinpä, pitää ostaa keskeneräistä tekniikkaa, niin joutuu maksamaan aina lisää :wink:
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

takope kirjoitti: Voe äemän käk. En ikinä usko, että Veholla ei testeri tunnista niin yksinkertaista vikaa, kun viallinen tulpanjohto.
Ei se varmaan tunnista puhjennutta rengastakaan tai vuotavaa polttoainetankkia. Käsittääkseni diagnostiikka ei ulotu sytytysjärjestelmän korkeajännitepuolelle. Skoopilla varmaan voi tutkia, minkälaista korkeajännitepulssia tulpanjohdosta tulee, mutta vika ei välttämättä näy ruudulla. Varsinkaan niissä testiolosuhteissa... ellei autoa sitten ajeta esim. dynossa, että on kuormitustakin koneella.

Siitä että tulpanjohtojen vaihto maksaa tuhat euroa, ei voi sanoa muuta kuin että nyt kyllä joku vetää välistä ja kunnolla, jos kerran likviditeettiä asiakkaalta löytyy. Samaa piuhaa se on kuin kuutoskoneessakin, ainoa mikä siinä voi hintaa tehdä on ne puoliin tulevat liittimet. BTW Motonetistä tuohon 5-litraiseen suorasytkä-V8:siin saa yhden sytytyspuolan alle 35 eurolla, joten se niistä maagisen hienoista ja kalliista sytkän osista :)

.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

m4rcuz kirjoitti: Siitä että tulpanjohtojen vaihto maksaa tuhat euroa, ei voi sanoa muuta kuin että nyt kyllä joku vetää välistä ja kunnolla, jos kerran likviditeettiä asiakkaalta löytyy. Samaa piuhaa se on kuin kuutoskoneessakin, ainoa mikä siinä voi hintaa tehdä on ne puoliin tulevat liittimet. BTW Motonetistä tuohon 5-litraiseen suorasytkä-V8:siin saa yhden sytytyspuolan alle 35 eurolla, joten se niistä maagisen hienoista ja kalliista sytkän osista :)
Siis vaihtohinnasta ei ole tietoa, koska tein ja vaihdoin kaikki osat itse. KL:stä tilaamalla ei olisi säästänyt mitään, vaan olisi pitänyt maksaa viellä enemmän.

Eli reilun 1000€ maksaa pyörijät, kannet ja kaikki johdot tuohon M119 koneeseen, joka omassa on. Ja kaikkialla on sama hinta, jos siis katselee jenkkien forumeita esimerkiksi.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Se on nyt ainakin tarkastettu, ettei tuossa minun myllyssä ole niitä virranjakajan kansia, sen verran uudenmallinen on kone. Eli onko se hyvä vai huono asia?

Tosiaan Veholla suorittivat halliolosuhteissa täydellisen moottoritestin, johon sisältyi normaalin vikakooditestin lisäksi todellakin oskilloskooppitutkimus. Minun ohjeeni Veholle oli paikantaa mistä moottorin värähtely johtuu ja ainakaan siellä ei löydetty koneesta sitten mitään vikaa.

Pitäjänmäen korjaamopäällikkö arveli testin jälkeen, että "värähtely voi johtua moottorin kumityynyistä tai ruiskun suuttimista tai...", mutta piti henkilökohtaisesti vikaa niin pienenä, että jos auto olisi hänen, hän ei alkaisi tekemään sille enää yhtään mitään. :roll: :?:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

SL500A kirjoitti:Se on nyt ainakin tarkastettu, ettei tuossa minun myllyssä ole niitä virranjakajan kansia, sen verran uudenmallinen on kone.
Tulipa vietettyä muutamia tunteja historian lehtien havinassa ja kyllähän 95 muuttui sytytys toiseksi, prkl. Mutta kun ei ole tullut kuin vuoteen 94 seurattua W124 muodossa M119 kehitystä, niin meninpä aika helppoon.. Käsi nousee ylös virheen merkiksi. Mutta kone tosiaan on alusta asti tuo 4venttiili alumiini kone, siis 5litraisena.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Re: Suomen uusin SL500?

Viesti Kirjoittaja Migself »

SL500A kirjoitti:
Dunkelblau123 kirjoitti:Paljonkos Forte pullo kustansi?
Veho peri kahdesta 0,4 litran putellista jotain 23 euroa/pullo. Hintaan sisältyi aineen kaataminen tankkiin. :D
miten moista litkua käytetään? bensan mukana? vai paljaaltaan?
2.3 l
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Re: Suomen uusin SL500?

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Migself kirjoitti:miten moista litkua käytetään? bensan mukana? vai paljaaltaan?
Ainakin Veholla kaatoivat aineen suoraan bensatankkiin. Tankissa oli jotain reilu 70 litraa bensaa ja 0,8 litraa Fortea laitettiin.
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Vastaa Viestiin