MB 300 TE TwinTurbo "Mosselman"

Uusien ja käytettyjen Mersujen koeajoraportit.
Vastaa Viestiin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

MB 300 TE TwinTurbo "Mosselman"

Viesti Kirjoittaja dansku »

Tuli tässä mieleen koeajo jonka tein parikin kertaa muutama vuosi sitten. kun löysin lehden(VM) jossa kyseinen auto oli koe ajossa.

kyseinen auto oli (ainakin myyjän mukaan) ostanut uutena silloisen mäkitorpan oliko se nyt toimitusjohtaja, tai joku ylipäällikkö. ja tilannut autoon runsaasti lisävarusteita jo tehtaalta, ja tämän lisäksi arwidsonilta ruksannut yht. 87 299mk edestä pientä tilbehöriä. ja tämä siis vuonna 87!!

kaveri oli tilannut mm.
-MOSSELMAN Tuplaturbosarjan (2kpl KKK+Cooleri ja mm.2 erik pakosarjaa,pakoputkiston,prosessorin,ym.)
-BRABUS alustasarjan madallus n.25-30mm
-BRABUS spoilerisarjan(helmat,puskurit)
-BBS 16" takovanteet
-BRABUS Zebranopuiset sarjat (oviin,kojelautaan,keskikonsoliin)
-BRABUS nahkaratti
-Audiopaketti, joka sisälsi mm. Alpinen jukebox.+200W päätevah.+nmt-puhelinyksikkö. joka maksoi silloin 26.000mk!!!


ensimmäisen kerran kun ajoin autoa, n.5v sitten oli auto hyrylässä myynnissä.
muistan vaan kun kulki niin perk..sti.

kiihtyvyys oli todella tajutonta!! ainakin tuntu silloin siltä :D

kun palautin autoa huomasin vain että tyhjäkäynnillä paineet oli n.0,5kiloa, eli aistin rakennelmassa jotain kulumisen merkkejä..

turbot olivat asennettu jotenkin todella alas lohkon alapinnan tasoille, ja ihmettelinkin että ovat siellä alttiina esim vesisuihkuille jos ajelee johonkin lätäköihin sateella ym.. ei hyvä!

välijäähdytin oli aika iso, jo siihen aikaan varsinkin. ja makaakin poikittain imusarjan päällä.

niin auton tehot olivat:

vakio: -- mosselman:
hv 188/5600r/min 292/6000r/min
Nm 260/4250/r/min 325/4250r/min

suorituskyky:
huippunopeus (käsivaiht.) 267km/h
0-100km/h 6.7s
0-400km/h 14.8 loppunop.160km/h
0-1000m 26.5s loppunop. 207km/h

kyseinen auto oli tosin autom.vaiht. eli kiihtyvuudet, ja huippunop. ei ole aivan samoja.

olin menossa ostamaan tätä autoa n.2v sitten, kun näin sen taas myynnissä netissä yhdessä liikkessä.

lähdin siltä istumalta hakemaan autoa, mutta kun pääsin liikkeeseen n.puoli tuntia myöhemmin, oli auto juuri haettu! kyllä harmitti..

näin auton viime viikolla taas liikenteessä pääkaupunkiseudulla edelleenkin alkuperäisillä kilvillä, joten ajossa löytyy, ja näytti olevan oikein siistissä kunnossa noin ohimennen.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Bi mosselman

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Muistelisin itsekin lukeneen sen jutun .
Oliko auto valkoinen farkku 124 ja MB-280 kilvellä?
Tulossa uutta mersua ...
W204 C 200 T A
w203 C 270 T A
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Bi mosselman

Viesti Kirjoittaja PM »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Oliko auto valkoinen farkku 124 ja MB-280 kilvellä?
Vai oliko AB-280? :)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
teroth
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 17.05.2004 20:56
Paikkakunta: Elimäki

Re: Bi mosselman

Viesti Kirjoittaja teroth »

PM kirjoitti:
Petri.Kemppainen kirjoitti:Oliko auto valkoinen farkku 124 ja MB-280 kilvellä?
Vai oliko AB-280? :)
Valkoinen farkku AB--280 pyöri Kouvolassa toissa kesänä (-04) melko ahkeraan. Nyt en reilu vuoteen ole sitä nähnyt, mutta hyvässä kunnossa oli.

Aikaisemmin olin nähnyt ko. yksilön pk-seudulla. Tuollainen kilpi vain on hyvä tuntomerkki liikkuu missä vain.
Oma talous:
MB E 200 CDI A -99

työn puolesta:
MB E 220 CDI T A -04
MB E 200 CDI A -03
Ex MB E 220 CDI T A -01
Ex MB E 200 CDI -00
+ lukuisia tähdettömiä keltakupuja
SamuliS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 315
Liittynyt: To 28.10.2004 18:53

Viesti Kirjoittaja SamuliS »

Jep.

Muistan itekki lukeneeni jutun pikkupoikana useampaankin kertaan. Kuvat oli otettu jossain peltoaukealla ja koe-ajo parina oli Mosselmanin turbottama e30, muistaakseni 325 remari, myöskin jonkin sortin levikesarjalla höystettynä...
Avatar
EzKo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: Su 17.10.2004 09:29
Paikkakunta: Karvia

Viesti Kirjoittaja EzKo »

S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
demec
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: La 30.04.2005 08:11
Paikkakunta: eteläinen ruots...suomi

Viesti Kirjoittaja demec »

minkähän levikket ja etenkin lokasuojien levikkeet tos on ?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

demec kirjoitti:minkähän levikket ja etenkin lokasuojien levikkeet tos on ?
taitaa mallia itse tehty :?
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

Vanhaa topikkia pienen hiljaisuuden hetkeksi ylös.. :D

Nyt on tämänkin auto tullut tien päähänsä!

AB-280 Makaa nimittäin Agentin tallissa, sanotaanko että hyvinkin rapeassa kunnossa :lol:

Joku oli vielä kerinny maalaa auton matta mustaksi, ja vaihtanut vapari koneen ennekuin luopui siitä agentille purkuun.

Tuli vähän haikea olo nähdä se siinä kunnossa, kun itsekkin meinasin sen kahteen kertaa aikoinani ostaa. :cry:

Onneks sain siitä itselleni omaan autoon takapenkkien niskatyynyt, joten jäi autosta jotain jäljelle vielä kiertämään.. :wink:
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Missähän tuo turbokone on menossa...
Vastaa Viestiin