250 20V kiihtyvyydestä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 309
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

250 20V kiihtyvyydestä

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Paljonkohan tuollainen 250d 20v kiihtyy 0-100km/h automaatilla? Tuossa koitin omaani ja menee n.18s, joka mielestäni on vähän liikaa. Tuntuu muutenkin aika tukkoiselta. Pitää vissiin ottaa EGR pois käytöstä ja putsailla vähän paikkoja, kunhan ehtii.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

16 pitäis mennä tuon linkin mukaan http://www.mercefreaken.com/modellene/1 ... diesel.htm
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 309
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

No eihän se sitten kovin kauas heittänytkään :D . Mie kyllä ehdin tuolla nytkin ja ei tuo perstuntumalta tunnu kiihtyvän mitenkään hirveän huonosti, mutta kelloon tuo 18s vain tuntu isolta. Ja paremminhan mersulle sopiikin rauhallinen lipuminen.. :D
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Pumppu PP-dieselin käsittelyyn, niin tuosta 18s. tippuu se 5s. pois. :wink:
Kyllä Mersu on aina Mersu

W212 220CDI (FL)
Exät:
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 309
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Voishan tuon pumpun laittaakkin. Varsinkin kun sain lootankin pelittään kunnolla :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Esko R kirjoitti:Pumppu PP-dieselin käsittelyyn, niin tuosta 18s. tippuu se 5s. pois. :wink:
Laita siihen Viton kone ja käytä pumppu mynässä niin tippuu se 9 sekuntia pois vaikka olisi 1900 kg painoa eli muutama äijä juomineen :twisted:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

veskola kirjoitti:
Esko R kirjoitti:Pumppu PP-dieselin käsittelyyn, niin tuosta 18s. tippuu se 5s. pois. :wink:
Laita siihen Viton kone ja käytä pumppu mynässä niin tippuu se 9 sekuntia pois vaikka olisi 1900 kg painoa eli muutama äijä juomineen :twisted:
jos on kiirus niin vaihetaan autoja :) 220E pitäs siihen kympin pintaan mennä. Pumpun laittorahnalla osteleekin jo vuoden benssiinit.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 309
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

En tarvi kyllä yhtään nopeampaa autoa, kun on muutenkin tuo kortti ollut valtesmannin hyllyn päällä parikin kertaa liiallisen vauhdin takia. Ja taas on pelko persiissä, että joko taas lähtee, kun täräytin pari viikkoa sitten tutkaan ylinopeutta.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Juuri tuon vuoksi ajankin aina suljetulla alueella noita kiihdytyksiä, eihän kukaan kadulla tehoja käytä. Sinällään aika mukava kun on kortti ollut vuodesta 87 ja vain yksi ylinopeussakko on kertynyt, kilometreja on kyllä kertynyt jonkin verran. Tuo ainoa sakko tuli ohituskaistalla ohituksen aikana, joten minä en sitäkään niin ylinopeudeksi laske.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

veskola kirjoitti:Juuri tuon vuoksi ajankin aina suljetulla alueella noita kiihdytyksiä, eihän kukaan kadulla tehoja käytä. Sinällään aika mukava kun on kortti ollut vuodesta 87 ja vain yksi ylinopeussakko on kertynyt, kilometreja on kyllä kertynyt jonkin verran. Tuo ainoa sakko tuli ohituskaistalla ohituksen aikana, joten minä en sitäkään niin ylinopeudeksi laske.
menee jo off topic mutta ainoat sakot mitä olen saanut on tulleet 200D:llä ylinopeudesta :) Olen sentään ajanut prätkälläkin jo 35tkm pariin kesään mutta ehkä ajan liian siivosti :)

Vielä Kimille että käsiajanotto on melko epätarkka vai oliko teillä joku koneellinen ajanotto? Siinä voi äkkiä sekunti pari mennä suuntaan tai toiseen. Jos on ollut paljon hyssynhyssyn ajoa niin kone voi olla tukossa muutenvaan eli reipasta matka ajoa lääkkeeksi. Pakokaasun takaisinkierrätys on tukkinut imusarjoja, siitä löytyy paljon tarinaa kun jaksaa hakea!
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 309
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Mittasin sen ajan silleen, että kamerakänny kuvaamaan mittaria ja sitten vaan kiihdyttelemään. :) Kaks vetoa otin ja siitä videolta kattelin ja sen kellon mukaan mittasin ajan. Oli hyvä eilen kokeilla, kun oli tuo moottoritie sulana ja löyty pitoakin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Moottoritiellä 0...100 km/h hyihyi, vaarallista :lol: eri asia on nuo moottoritien levähdyspaikat, ainakin E18 tiellä on niin pitkiä rekoille varattuja asfalttiialueita, että siellä ehtii vetäsemään 0...100...0 vedon :roll:

Jatketaan offtopicilla kun tässä vauhtiin taas pääsin...no kun tuosta tielle pysähtymisestä tuli juttua. Oltiin tuossa emännän, kahden koiran ja lastenvaunujen kanssa ylittämässä 110 tietä, joka on siis entinen ykköstie. Paikalla on nopeusrajoitus 80 km/h, meidän tien liittymä on hieman mutkan takana, eli siinä saa vähän katsoa, ettei kukaan tule päälle. Meidän on hyvä seisoskella siinä liittymätiellä ja odottaa koska päästään kävelemään tien yli.

No eikös nyt talviliukkailla joku todellinen-neropatti pysäytä siihen tielle päästääkseeen meidät yli. Paikalla ei todellakaan ole suojatietä, lähin löytyy jostain viiden kilometrin päästä. No eihän me voida mennä kun toisesta suunnasta tulee auto. Onneksi tällä kertaa kyseinen neropatti ei saanut taakseen kuin kaksi autoa jotka onneksi pysähtyivät, ei puuttunut kuin täysperävaunullinen rekka, joka olisi pyyhkäissyt koko letkan tieltä pois, sen verran oli liukas keli, että rekka ei pysähdy 80 km/h vauhdista 300 metrin matkalla :roll:

Liiankin usein törmää tiellä tilanteisiin, joissa edellä kulkeva auto hiljentää ennalta arvaamattomasti, jopa pysähtyy kokonaan ilman mitään merkinantoa ja on vain ajan kysymys koska rysähtää ja pahasti. Itsekkin kun ajelee tuolla kaksi tuhatta kiloa painavalla autolla niin se tekee rumaa jälkeä osuessaan 80 vaiuhdista johonkin paikallaan seisovaan nissan micraan. Eihän siinä itselle mitään käy mutta henkinen puoli on lopun elämää kuralla. Pari kertaa on tuo ABS järjestelmä pelastanut tilanteen. Terveisiä (perseestä) vain sille peugeut106 kuskille, jonka takana tein abs lukkojarrutuksen, oli hengenlähtö lähellä, mutta eihän se kolmion takaa tulija sitä edes huomannut.
Viimeksi muokannut veskola, Pe 06.01.2006 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pkultti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 12.04.2004 19:07
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja pkultti »

Omassa on lätkä egr:n välissä ja kul se vähän auttoi...En vaan tiiä onko kukaan laittanut tuohon bochin sähköohjattuun pumppuun isompia sisuskaluja, ei ainakaan haulla löutuny. Ainakin uudelleenohjelmoinnin vaatii
MB-Toys for a big boys...

C 250D elegance
Ex. 300D W124
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 309
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

No eihän sitä nyt kehtaa mootoritielle noin vain pysähtyä, mutta kun tulet rampilta alas ja siinä joudut pysähtyyn, kun ei ole rakoa mihin mennä, niin siinä on hyvä sauma koittaa noita kiihtyvyyksiä.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Kimi kirjoitti:No eihän sitä nyt kehtaa mootoritielle noin vain pysähtyä, mutta kun tulet rampilta alas ja siinä joudut pysähtyyn, kun ei ole rakoa mihin mennä, niin siinä on hyvä sauma koittaa noita kiihtyvyyksiä.
rampilta kun kiihdyttelee niin tulee helposti monta sekunttia parempi aikoja :lol:
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 309
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

mutta rampin päästä tasaiselta maalta ei.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

No ei muuta sitten kuin hymy huulessa...ja bensalla pestään pensselit 8)
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kimi kirjoitti:mutta rampin päästä tasaiselta maalta ei.
Kannattaa mennä suosiolla lentokentälle niin saa edes sinnepäin tuloksia...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Petri M. kirjoitti:No ei muuta sitten kuin hymy huulessa...ja bensalla pestään pensselit 8)
rahamiehet ei hehkuttele 8)
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Bitter
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 08.04.2004 23:02

Viesti Kirjoittaja Bitter »

Kimi kirjoitti:No eihän sitä nyt kehtaa mootoritielle noin vain pysähtyä, mutta kun tulet rampilta alas ja siinä joudut pysähtyyn, kun ei ole rakoa mihin mennä, niin siinä on hyvä sauma koittaa noita kiihtyvyyksiä.
Öh, rampin päähän pysähtyvä se vasta yllättävä tilanne onkin.
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 309
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Sen verran täytyy korjata, että kyseessä ei ollut varsinainen moottoritie, vaan normaali kaksikaistainen tie, jossa ei ole kaistojen välissä erottaja kaiteita. Kyllä siihen on huono tukkia väliin, jos pitkä letka autoja tulee. Eli aivan normaali liikenne tilanne, jossa lähdetään paikaltaan kiihdyttään ohi menevän liikenteen perään. No eiköhän tässä nyt olla kiihdytelty aivan tarpeeksi taas vähäksi aikaa..
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Jep, itse kannatan myös sellaista että kun liitytään perinteiselle moottoritielle, niin nopeutta olis vähintään samanverran mitä sielä motarilla ajavilla eli ~100km/h, mielummin vähän enempi niin on sitten varaa vähän jarrutella siihen sopivaan rakoon. Jos tuntuu että vauhtia on liikaa niin auto kun auto tod.näk. hiljenee nopeammin sen 20km/h kun kiihtyy.

Tiedän yhden tapauksen missä rekkakuski kuoli väistäessään jotakin mummelia joka liittyi motarille liian hiljaista vauhtia. Ja monesti hirvittää itseänikin kun joutuu kyhnöttää jonkun edellä ajavan auton perässä 60km/h siinä vaiheessa kun lyödään vilkut päälle liittymisen merkiksi - siinä kun joku rekka päästelee rajotintavasten takaloosteriin niin on kovin vähän kavereille kerrottavaa.. :roll:
Vastaa Viestiin