w115 300 turbodiesel ????

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Luumu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 26.06.2005 23:10
Paikkakunta: Pohojam´maa

w115 300 turbodiesel ????

Viesti Kirjoittaja Luumu »

Laitetaas tänne tällainen ajatus kasvamaan :)
Iltavuoron jälkeen väsyneelle tupsahti tällainen idea takaraivoon :lol:

Itsellä on ollut jo kauan tarkoituksena hommata projektiksi pystylamppu, mutta ei ole vielä osunut hyvää kohdalle... ja täytyis saada nykyinen projekti alta pois :wink:

Ja ideahan oli tehdä jonkinasteinen w115 ST :twisted:
Mahtaakohan pystylyhdyn pellin alle mahtua kapeakantinen 3 litranen turbokiisseli (en muista moottorin mallia... OM603 ? ) ?
Mitenkäs leiman kans? Paljonko on w115 300d vakio teho? tai mitä voi käyttää vertailukohteena muutoskatsastuksessa?

P.S. Nämä on vain alustavia kysymyksiä tulevaa mahdollista rojektia ajatellen teidän mielipiteitä ja kokemusta / tietoa tarvitsevalle.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14023
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w115 300 turbodiesel ????

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Luumu kirjoitti:Laitetaas tänne tällainen ajatus kasvamaan :)
Iltavuoron jälkeen väsyneelle tupsahti tällainen idea takaraivoon :lol:

Itsellä on ollut jo kauan tarkoituksena hommata projektiksi pystylamppu, mutta ei ole vielä osunut hyvää kohdalle... ja täytyis saada nykyinen projekti alta pois :wink:

Ja ideahan oli tehdä jonkinasteinen w115 ST :twisted:
Mahtaakohan pystylyhdyn pellin alle mahtua kapeakantinen 3 litranen turbokiisseli (en muista moottorin mallia... OM603 ? ) ?
Mitenkäs leiman kans? Paljonko on w115 300d vakio teho? tai mitä voi käyttää vertailukohteena muutoskatsastuksessa?

P.S. Nämä on vain alustavia kysymyksiä tulevaa mahdollista rojektia ajatellen teidän mielipiteitä ja kokemusta / tietoa tarvitsevalle.
W115 240 D 3.0:n vakioteho on 80 hv.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

taitaa olla 280:s 185hepokattia, jotenka ei aivan kaikki taida mahtua otteeseen vaan pitää laittaa puuklapi penkityksen aijjaksi polokimen alle.
So long and thanks for all the fish
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

om603 tehot liikkuu jossain 150 hv nurkilla niin leimalle ei ole sen puolesta mitään ongelmia.
dodge dart 1967
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Täällä forumilla joku joskus kyseli OM603 ja OM606 koneen laittamisesta pystäriin. En vain jostain syystä löytänyt sitä kirjoitusta täältä? Ajattelin vain, että eteniköhän se projekti. Kuulostaa kyllä hyvältä idealta tuo OM603 koneen laitto pystärin. Tuntuisi, että leveyden puolesta menisi, jos noihin on kasikoneitakin laiteltu.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Minäkin olen tuolla ajatuksella leikitellyt, tosin vaparina. Onhan se 123:kin onnistuneesti tehty niin miksei pystäriinkin. Eikai ne niin erilaisia loppupeleissä ole?
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Luumu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 26.06.2005 23:10
Paikkakunta: Pohojam´maa

Viesti Kirjoittaja Luumu »

Mites, saako OM603 istutettua pystäriin noin vain, vai joutuuko tehdä uusia moottorin kannakkeita yms?
Mites sitte lootan kans? Tomaattihan sinne pitää ilman muuta laittaa :twisted: mutta millainen homma mahtaa olla? Joutuuko tehdä kepille uuden reiän kardaanitunneliin tai muita onkhelmia mitä tulee mieleen?
Kertokaa kertokaa :wink:
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Luumu kirjoitti:Mites, saako OM603 istutettua pystäriin noin vain, vai joutuuko tehdä uusia moottorin kannakkeita yms?
Mites sitte lootan kans? Tomaattihan sinne pitää ilman muuta laittaa :twisted: mutta millainen homma mahtaa olla? Joutuuko tehdä kepille uuden reiän kardaanitunneliin tai muita onkhelmia mitä tulee mieleen?
Kertokaa kertokaa :wink:
Muistaakseni S-mersun moottorinkannakkeet ainakin....
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Mullahan oli kans vähä alustavasti suunnitelmisa tuommosta yhesä välisä, mutta kukkaro sanoi toista...kyllä sen katsastettua saa, se ei oo ongelma, mutta muutama tiukka paikka on sovituksessa konehuoneeseen. W123sessahan on leveämpi konehuone joten sinne mahtuu paljo helpommin. Öljynputsarin paikkaa joutuu varmaan vaihtamaan ja startin kans tekee takuulla tiukkaa, että sopiiko oleen paikoillaan, tulee nimittäin just ohjaussimpukka ja jarrutehostaja lähelle. Korkeussuunnasta pitää mitata ettei ylempi öljypohja koske apurunkoa ja sitte pituussuunnassa voi olla, että alempi öljypohja vastaa poikittaistukeen tai ei siis mahdu paikoilleen. Laatikon sovitus ei liene ongelmallista. Moottorin korvakkeet varmaan joutuu tehä ite tai ainaki tehä jotain sovituskappaleita.

Tietty kaikenlaista muutaki askarteltavaa tulee, mutta tuossa varmaan ongelmallisimmat.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Luumu kirjoitti:Mites, saako OM603 istutettua pystäriin noin vain, vai joutuuko tehdä uusia moottorin kannakkeita yms?
Mites sitte lootan kans? Tomaattihan sinne pitää ilman muuta laittaa :twisted: mutta millainen homma mahtaa olla? Joutuuko tehdä kepille uuden reiän kardaanitunneliin tai muita onkhelmia mitä tulee mieleen?
Kertokaa kertokaa :wink:
No tuskin me täällä foorumilla nyt pystymme ennakoimaan kaikkia vastaantulevia ongelmia prikkojen lukumäärää myöten. Eiköhän se työ sitten tekijäänsä opeta.

Jos lähtökohta on, että joutuuko kepille tekemään uuden reiän, niin saatetaan olla hieman ohuilla jäillä liikenteessä. Moottorinkannakkeet eivät istu, joten ne on tehtävä tai hankittava sopivat. Sellaisiakin lienee. Ja kyllä niitä muitakin ongelmia vielä tulee, mutta eiköhän kaikki ole jotenkin ratkaistavissa, jos tekijämies on asialla.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Kimpsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 28.11.2005 23:02
Paikkakunta: Tornio

Muistakaa suodatin

Viesti Kirjoittaja Kimpsu »

Luumu kirjoitti:Mites, saako OM603 istutettua pystäriin noin vain, vai joutuuko tehdä uusia moottorin kannakkeita yms?
Mites sitte lootan kans? Tomaattihan sinne pitää ilman muuta laittaa :twisted: mutta millainen homma mahtaa olla? Joutuuko tehdä kepille uuden reiän kardaanitunneliin tai muita onkhelmia mitä tulee mieleen?
Kertokaa kertokaa :wink:

Sellainen pikku seikka tuli tuossa mieleen että kun samaa suunniteltiin ja konekkin roikkui jo pystylampun konetilassa ja sovittelu oli alkamassa niin hoksattiin sellainen aika harmittava pikku seikka että öljynpuhdistajan jalka törröttää ylöspäin koneen takaosassa ja pystylampussa se on alaspäin koneen etuosassa,... ei mahu,,, ei millään jos ei rintapeltiä moukaro uuteen uskoon, ja aika radikaaleja leikkauksia sinne olis pitänyt tehdä ja tuskin ois enää leimalle tarvinut tarjota :?
Kyllähän siitä vanhasta 5 mukisesta 3.0 koneestakin turbon ja coolerin kanssa ihan mukavan pelin saa kun vain ois kunnollinen kone mistä alkaa väsäämään.
"Jokainen tsäänssi on mahdollisuus!"
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1222
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Onhan tuollainen ajatus pyörinyt mielessä ST:den foorumi-invaasiosta lähtien. Eikö tuo öljunsuodatin ole noissa uudemmissa siirrettävissä laipoilla periaatteessa mihin vain, kuten 123:ssa?

Bolt-on hommahan tuo ei missään tapauksessa ole, joten soveltamista ja pioneerihenkeä tarvittaneen rutkasti.'

Mahtuisikohan 2,9 litrainen paremmin?
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Tuskin on kovinkaan iso ongelma tuo suodatin. Onhan minukin pystärissä 123sen om616 josta suodatin siirretty laipalla ja varmasti sama onnistuu melko helpostikkin tässä yhteydessä. 123ha käytetään 126 moottorinkannakkeita om 603sen kanssa, tosin lohkon ja kannakkeen väliin joutuu laittamaan vähän levyä väliin. Eli jos pystäri on kapeampi niin ne saattaisi mennä jopa suoraan ilman levitystä sinne noilla kannakkeilla. Öljypohja taas saattaisi aiheuttaa vähän työtä.
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Vastaa Viestiin