W124 Etujousien irroitus?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ti 30.03.2004 14:36
- Paikkakunta: Muurame
W124 Etujousien irroitus?
Löytyykö "tee se itse" ohjetta? Työkalun tekokin onnistuisi melko helposti. Vaativammankin. Olisiko kenelläkään kuvaa jousen sisälle tulevasta puristimesta?
Alkoi tuo itse vaihtaminen kiinnostaa, kun kahdessa korjaamossa pelkän työn hinnaksi sanottiin 208€. (uudet jouset noudettu KL:stä) Onko Jyväskylän seudulla joku korjaamojen hintakartelli? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitä jousen tai jousten vaihto muualla päin Suomea maksaa?
Alkoi tuo itse vaihtaminen kiinnostaa, kun kahdessa korjaamossa pelkän työn hinnaksi sanottiin 208€. (uudet jouset noudettu KL:stä) Onko Jyväskylän seudulla joku korjaamojen hintakartelli? Onko muilla vastaavia kokemuksia? Mitä jousen tai jousten vaihto muualla päin Suomea maksaa?
300 TDT -92, 313CDI -00
__________
In my boat W124 / 200D (changed 2008, was W123 / 200D)
ex cars: 300 TDT -87, C250 Turbodiesel -97,250D -88 Aut., 250D -85, 240D -84 and many other brands.
__________
In my boat W124 / 200D (changed 2008, was W123 / 200D)
ex cars: 300 TDT -87, C250 Turbodiesel -97,250D -88 Aut., 250D -85, 240D -84 and many other brands.
Tässä muutama kuva Mersun jousipuristimesta. Noilla vaihtaa jousen muutamassa minuutissa eikä edes rengasta tartte irroittaa !
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Eihän tuon pitäisi maksaa juuri mitään. Vartin homma, jos mersun jousipuristin löytyy. W124:n etujousia vaihtaessa ei tarvitse edes irroittaa eturenkaita.
Joku täällä teki jossain vaiheessa itse vastaavan puristimen jousille, kuin se alkuperäinen MB:n oma työkalu, joten tietoa löytynee. Mutta ihan hentoista puristinta ei tosiaan kannata rakentaa, siinä jousessa on voimaa sitten aika lailla rajusti.
Joku täällä teki jossain vaiheessa itse vastaavan puristimen jousille, kuin se alkuperäinen MB:n oma työkalu, joten tietoa löytynee. Mutta ihan hentoista puristinta ei tosiaan kannata rakentaa, siinä jousessa on voimaa sitten aika lailla rajusti.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ti 30.03.2004 14:36
- Paikkakunta: Muurame
Uskomatonta...
...että tietoa voi saada näinkin nopeesti. Ilmeisesti tullut ihastuttua aikanaan oikeaan automerkkiin!
Niin jos Jyväskylän läheltä löytyy ko. väline, niin lainaus kiinnostaisi kovasti ja mielellään vaikka maksankin jotain. Vielä parempi, jos vois jonkun "tallilla" pistäytyä asian hoitamassa... (viestiä tulemaan!)
Löytyykö vielä ranskalaisilla viivoilla työvaiheet?
(näin saadaan tehtyä tästä viestiketjusta W124 jousenvaihdon manuaali, tulevien sukupolvien iloksi ja myös minun)
Niin jos Jyväskylän läheltä löytyy ko. väline, niin lainaus kiinnostaisi kovasti ja mielellään vaikka maksankin jotain. Vielä parempi, jos vois jonkun "tallilla" pistäytyä asian hoitamassa... (viestiä tulemaan!)
Löytyykö vielä ranskalaisilla viivoilla työvaiheet?
(näin saadaan tehtyä tästä viestiketjusta W124 jousenvaihdon manuaali, tulevien sukupolvien iloksi ja myös minun)
300 TDT -92, 313CDI -00
__________
In my boat W124 / 200D (changed 2008, was W123 / 200D)
ex cars: 300 TDT -87, C250 Turbodiesel -97,250D -88 Aut., 250D -85, 240D -84 and many other brands.
__________
In my boat W124 / 200D (changed 2008, was W123 / 200D)
ex cars: 300 TDT -87, C250 Turbodiesel -97,250D -88 Aut., 250D -85, 240D -84 and many other brands.
Jousien vaihtoon kummallekin puolelle ei mene enempää kuin tunti yhteensä. Eli 50 €. Ei kannata itse ruveta työkalua rakentamaan. Eri asia, jos on käytettävissä asiallinen työkalu ja tilat ja on osaamista, niin voi tehdä itse.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Ma 20.12.2004 07:33
- Paikkakunta: varisto city
Just vaihdoin "perinteisillä" puristimilla ja lievästi vastusti. Jousen yläpään kuppi haitolla.dollarihymy kirjoitti:eikös tollanen perinteinen jousipuristin käy.. siis kaksi kappaletta tavallisia..
koukut päässä ja kierretappi keskellä..malli
Tein "omasta päästäni" herpettimen, jolla yritin vaihtaa, mutta ongelmana oli jousen venkoilu. Noista kuvista aion ottaa mallia ja tehdä second edition mallin.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Viisaan näkönen vehje tuo yllä oleva..
Mulla oli käytös vain paksu kierretanko, joka työnnettiin alatukivarren reijästä jousen sisään ja lattarauta mutterilla yläpäähän ja iso rikka alapäähän. Sitte kiristys ja lopulta vääntö vinoon.
Ensin kokeiltiin 1 jousi tavallisilla jousenpuristimilla. Muovin palaset lenteli w202:n lokarin eestä, ku jousi halus lähtä hyppyyseen viime tingas
Onneksi ei käyny kuinkaan.
Mulla oli käytös vain paksu kierretanko, joka työnnettiin alatukivarren reijästä jousen sisään ja lattarauta mutterilla yläpäähän ja iso rikka alapäähän. Sitte kiristys ja lopulta vääntö vinoon.
Ensin kokeiltiin 1 jousi tavallisilla jousenpuristimilla. Muovin palaset lenteli w202:n lokarin eestä, ku jousi halus lähtä hyppyyseen viime tingas
Onneksi ei käyny kuinkaan.
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 36
- Liittynyt: Ti 30.03.2004 14:36
- Paikkakunta: Muurame
APUVA Katsastus (2. kerta) lähenee...
Onko vinkkejä, minne veisin W124:n etujousien vaihtoon Jyväskylän seudulla?
Ja onko muuten jossain listaa "suositeltavista" MB-korjaamoista ympäri Suomen? Tuollainen lista palvelisi meitä kaikkia!!!
Ja onko muuten jossain listaa "suositeltavista" MB-korjaamoista ympäri Suomen? Tuollainen lista palvelisi meitä kaikkia!!!
300 TDT -92, 313CDI -00
__________
In my boat W124 / 200D (changed 2008, was W123 / 200D)
ex cars: 300 TDT -87, C250 Turbodiesel -97,250D -88 Aut., 250D -85, 240D -84 and many other brands.
__________
In my boat W124 / 200D (changed 2008, was W123 / 200D)
ex cars: 300 TDT -87, C250 Turbodiesel -97,250D -88 Aut., 250D -85, 240D -84 and many other brands.
Re: APUVA Katsastus (2. kerta) lähenee...
Katsoppa tuonne Hyvät huollot osioon. Siellä on mm. Jyväskylän seudun korjaamoja esitelty.unelmatalo kirjoitti:Onko vinkkejä, minne veisin W124:n etujousien vaihtoon Jyväskylän seudulla?
Ja onko muuten jossain listaa "suositeltavista" MB-korjaamoista ympäri Suomen? Tuollainen lista palvelisi meitä kaikkia!!!
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!