manuaali automaatiksi, vielä kerran
manuaali automaatiksi, vielä kerran
Eli haulla löysin jotain mutu tietoa, mutta onko kukaan tehnyt vaihdosta?Tarkotuksena ois sovittaa bensakoneisen automaatti s/e katkaisijalla -86 300d:hen.Polkimet, hämmentimet, vetolevy, turbiini, kardaani?alipainerasia pumpulle...muuta???
W211 200cdi -03
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
bensan laatikko...
hyvin pelas ainakin mulla diisselöity w124 farkku...200 bensasta 250D...
mut onhan tuo 250 kierrosherkempi ku esim 300...
mut onhan tuo 250 kierrosherkempi ku esim 300...
power is nothing without control...
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
jatkoa...
semmonen juttu vielä ett aika paljonhan sitä laatikon vaihtokohtaa ja luonnetta saa muutettua siitä kick down vaijerista...
power is nothing without control...
Ei auta vaijerin säätö kickdown kiihdytyksissä. Bensan laatikko antaa kierrosten nousta korkeammille kierroksille kuin diisselin laatikko. Ja diisselistä loppuu kierrokset kesken jos ei käy pumpulla säätämässä maksimi kierroksia. Korjaukseksi voi kokeilla vaihtaa diisselin KD-releen jossa on pienempi kierrosluku arvo KD-lle. Eli se katkaisee virran aikaisemmin kickdownin solenoidilta.
Tuo laatikko on nyt 2.0D:n jatkona ja vaihtaa isompaa aivan liian aikaisin, eli tuo vaihtoajankohta ei tule muodostumaan ongelmaksi.Mika.T kirjoitti:Ei auta vaijerin säätö kickdown kiihdytyksissä. Bensan laatikko antaa kierrosten nousta korkeammille kierroksille kuin diisselin laatikko. Ja diisselistä loppuu kierrokset kesken jos ei käy pumpulla säätämässä maksimi kierroksia. Korjaukseksi voi kokeilla vaihtaa diisselin KD-releen jossa on pienempi kierrosluku arvo KD-lle. Eli se katkaisee virran aikaisemmin kickdownin solenoidilta.
Tällähetkellä nakkaa nelosta tasakaasulla jo alle 60km/h ja lähtee liikkeelle kakkosella. En oo ihan varma lähtisko S-asennolla ykkösellä...
Paineetki on aika kovalla ku pamauttaa aika terävästi isompaa silmään ja ku vetasee kepin D:lle niin pyrkii niin voimakkaasti eteenpäin, että ku siinä raadossa ei toimi takajarrut niin talvella menee eturenkaat sutissa eteenpäin ku jarry pohjassa ja keppi D:llä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Täyskaasulla vaihtaa nelosta ~100km/h.Mauri H. kirjoitti:Puhe olikin täyskaasukiihdytyksistä.
Niissäkään ei taida KD-releen vaihto auttaa, koska esim. 300 E:ssä vaihdot kaasu pohjassa, ei KD 6000 r/min, KD:llä 6600 r/min. Eli laatikon venttiilikoneisto taitaa antaa määräyksen tuosta 6000 kierroksesta.
Tosin tarkemmin ajateltuna eipä tuo kyllä neloselta kolmoselle nakkaa kaasulla, että liekkö eliminoitu koko KD pois käytöstä
Vaijeri kuitenkin menee laatikkoon ja on suunnilleen oikealla kireydellä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Eikö tuota vaihtoajankohtaa voi säätää korkeammaksi vaijeria kiristämällä...tommijs kirjoitti:Kyllähän tuo sais täyskaasulla vetää pidemmällekin ku sataseen asti, ei taida olla vielä ku 4-4500 rpm pelissä?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
kiristä sitä vaijeria niin se vaihtaa myöhemmin. Ja se KD nappi on kaasupolkimen alla. Vaijerilla ei ole tekemistä KD:n kanssa.Jube kirjoitti:
Tosin tarkemmin ajateltuna eipä tuo kyllä neloselta kolmoselle nakkaa kaasulla, että liekkö eliminoitu koko KD pois käytöstä
Vaijeri kuitenkin menee laatikkoon ja on suunnilleen oikealla kireydellä.
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
kylläpä sillä kuitenki on merkitystä...kokeilemalla selviääVaijerilla ei ole tekemistä KD:n kanssa.
vai mitä varten se oikeesti on...mun mielestä laatikon luonne ja KD:n kohta muuttuu tosta. se on muuten tosi vaikee saada kohalleen ku sen kans leikkii, 1mm vaikuttaa jo pers tuntumalla...
power is nothing without control...
Jaa ei ole tekemistä vai?peteracing kirjoitti:kylläpä sillä kuitenki on merkitystä...kokeilemalla selviääVaijerilla ei ole tekemistä KD:n kanssa.
vai mitä varten se oikeesti on...mun mielestä laatikon luonne ja KD:n kohta muuttuu tosta. se on muuten tosi vaikee saada kohalleen ku sen kans leikkii, 1mm vaikuttaa jo pers tuntumalla...
Tuossa peten 250:ssä on KD-nappi kokonaan pois käytöstä ku hajos joku kuukausi sitten ja kd toimii ku junan vessa.
Nyt tuli vasta mieleen tuo juttu, eli älä pete ihmettele miksi kd-johto on irti laatikosta. Jos laitat sen kiinni niin ei vaihda ykköseltä olleskaan isommalle...
Se nappi on oikosulussa... Voin antaa sulle uuden napin jos tarvit. Piru ku ei muistanu siihen kirjeeseen laittaa, minkä sulle lähetin perjantaina
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Miten tuo em. on sitten mahdollista, eli kd-johto irti laatikosta Ei mitään eroa kd:n toiminnassa, toimii normaalisti.Mauri H. kirjoitti:Ei KD:llä ja vaijerilla ole mitään tekoa keskenään. Vaijeri ohjaa osakaasun vaihtoja, ja KD sähköisesti ohittaa vaijerin käskyt laatikossa sijaitsevan solenoidin avulla.
Eli vaikka vaijeri olisi poikki niin KD toimii kyllä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
Re: juu...
Just näin minäki ajattelin sillon ku se kd-nappi kärähti...peteracing kirjoitti:antaa vaa piuhojen roikkua ku auto pelaa..
Luulin, että laatikko hajos, mutta ei ne mihkään hajoo. Turhat sähköt pois vaan
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
mites noi poljin asiat ? ku tarkotuksena on jos ostan dieselin joka on manuaali ja nakkasen sinne sen koko 300 turbo myllyn sen automaatin kans nii siin ne kaikki muut tarvittavat löytyy omasta takaa, et onko miten helppo se juttu onko ihan plug and play juttu et toisesta irti ja toisesta vaan ruuvvaa kiinni, helpottais aika paljon tuota korin hankintaa jos saapi helpolla manuaalistakin tehtya automaatin