Kiitos valoja vilkuttaneelle
- Punisher69
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
- Paikkakunta: Joutseno
- Viesti:
Kiitos valoja vilkuttaneelle
Ajelin tänään kuutos (6) -tietä itään päin.
Keli oli kirkas, tyyni, kuiva ja liikennettä pokkeuksellisen vähän. Hyvä levy soittimessa ja muutenkin hyvä fiilis. Saatoin EHKÄ ylittää tuon 80 km/h maagisen rajan sillointällöin alamäessä.....
No, siinä luumäen kohdalla tuli vähän pidempi autojono vastaan. Noin 10-12 autoa. Letkan VIIMEISENÄ ajanut uudehko E-sarjalainen vilkuttaa valoja niin pirusti, muiden ajaessa normaalisti ohi.
No, minä nostan hieman jalkaa kaasulta. Seuraavan mäen päällä maija parkissa ja kilometrin päässä toinen, pari autoa pysäyttäneenä.
Kiitokset siis tuolle mercedes-kuskille valojen vilkutuksesta.
Nimimerkillä: Ei sakkoja, ei kortin menetystä.
Keli oli kirkas, tyyni, kuiva ja liikennettä pokkeuksellisen vähän. Hyvä levy soittimessa ja muutenkin hyvä fiilis. Saatoin EHKÄ ylittää tuon 80 km/h maagisen rajan sillointällöin alamäessä.....
No, siinä luumäen kohdalla tuli vähän pidempi autojono vastaan. Noin 10-12 autoa. Letkan VIIMEISENÄ ajanut uudehko E-sarjalainen vilkuttaa valoja niin pirusti, muiden ajaessa normaalisti ohi.
No, minä nostan hieman jalkaa kaasulta. Seuraavan mäen päällä maija parkissa ja kilometrin päässä toinen, pari autoa pysäyttäneenä.
Kiitokset siis tuolle mercedes-kuskille valojen vilkutuksesta.
Nimimerkillä: Ei sakkoja, ei kortin menetystä.
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R
"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R
"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Juuri näin hommatoimii.En ole poliisien kaveri, mutta kyllä meno olisi kuin villissälännessä jos he eivät työtään tekisi.
Nuo sakko rysät pistää vhaks,ja vastaan tulevien varoittaminen on hienoa veljeyttä tienpäällä.Mielestäni se on hiipunut viimeisen 10-15v.aikana.
Törkeät kaahjaat ovat erikseen humalaiset ja huumekuskit aivanoma katekoriansa.Mutta 10-20 ylityksestä monta sataa sakkoa on turhaa,jo muutenkin valtiovallan puolelta syljettävää rahastusta autoilijoita kohtaan.
Nuo sakko rysät pistää vhaks,ja vastaan tulevien varoittaminen on hienoa veljeyttä tienpäällä.Mielestäni se on hiipunut viimeisen 10-15v.aikana.
Törkeät kaahjaat ovat erikseen humalaiset ja huumekuskit aivanoma katekoriansa.Mutta 10-20 ylityksestä monta sataa sakkoa on turhaa,jo muutenkin valtiovallan puolelta syljettävää rahastusta autoilijoita kohtaan.
samanlailla se kasvattaa sitä jarrutusmatkaa esi. saksassa. suamessa on ihan hyvät tiät, paremmat, kun saksassa, silti sakemanneissa saa ajaa motarilla niin kovaa, kun vaan kiinnostaa ja siälä on paljon suurempia ruuhkia. kyllä se parin kympin "ylinopeus" on mun miälestä iha sallittua.Muffler kirjoitti:Muistakaa että jo tommonen parin kympin ylinopeus kasvattaa jarrutusmatkan kaksinkertaiseksi.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
pera8x kirjoitti: ...kyllä se parin kympin "ylinopeus" on mun miälestä iha sallittua.
Kerropas "viisaana" missä?
Muutenkin noi sun vertaukset Saksan ja Suomen teiden kesken on hieman hanurista, pikkasen yksioikoista ajattelua!
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Muffler kirjoitti:Muistakaa että jo tommonen parin kympin ylinopeus kasvattaa jarrutusmatkan kaksinkertaiseksi.
Samalla pitenee matka jonka ajat ennenkuin ehdit reagoimaan, joten vaikutus on vähintään kaksinkertainen.
Aina löytyy noita fysiikan laeista ymmärtämättömiä ylinopeuden puolustajia... millisekunnissa reagoivia superhessuja, joille ei koskaan satu mitään...
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
juu juu ja sitten kaikki joukolla ajamaan vähintään 20km/h alle rajoituksien niin ei varmasti satu mitään... ja muistakaa sitten pitää myös kehä1 neljän ruuhkassa vähintään 50m turva väliä ettei satu perään ajojaJuselius kirjoitti:Muffler kirjoitti:Muistakaa että jo tommonen parin kympin ylinopeus kasvattaa jarrutusmatkan kaksinkertaiseksi.
Samalla pitenee matka jonka ajat ennenkuin ehdit reagoimaan, joten vaikutus on vähintään kaksinkertainen.
Aina löytyy noita fysiikan laeista ymmärtämättömiä ylinopeuden puolustajia... millisekunnissa reagoivia superhessuja, joille ei koskaan satu mitään...
<----kiiihtyyy
www.lakesteel.org
www.lakesteel.org
makeST kirjoitti:juu juu ja sitten kaikki joukolla ajamaan vähintään 20km/h alle rajoituksien niin ei varmasti satu mitään... ja muistakaa sitten pitää myös kehä1 neljän ruuhkassa vähintään 50m turva väliä ettei satu perään ajoja
..."viisastenkivi"...
Minkä ihmeen takia vakuutusmaksut aina vaan nousee.......
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
En ole minäkään liikkuvanpoliisin suuri ihailia. Mielestäni minulla pitää olla oikeus tietää, että milloin minun tekemisiäni kytätään, ja senpä takia olenkin käynyt useasti ostoksilla
tällaisissa kaupoissa http://www.paljastin.info/
Ajaminen on paljon huolettomampaa, kun ei tarvitse jatkuvasti tarkkailla sitä nopeusmittaria ja miettiä, että minkä korpisuoran päähän se mahdollinen ansa on viritetty.
Valojen vilkuttelu on myös ihan hyvä juttu, ja harrastan sitä tarpeentullen itsekkin.
tällaisissa kaupoissa http://www.paljastin.info/
Ajaminen on paljon huolettomampaa, kun ei tarvitse jatkuvasti tarkkailla sitä nopeusmittaria ja miettiä, että minkä korpisuoran päähän se mahdollinen ansa on viritetty.
Valojen vilkuttelu on myös ihan hyvä juttu, ja harrastan sitä tarpeentullen itsekkin.
Viimeksi muokannut pommac, Ma 27.03.2006 01:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Muistakaa ihmeessä varautua myös poliisin siviilimoottoripyöriin ja -autoihin...
Ihan offtopiccina: onko ajaminen Mersulla niin vastenmielistä, että se pitää tehdä mahdollisimman nopeasti, esim. "20km/h ylinopeudella"?
Minun itsetuntoa ei haittaa viranomaisten kansalaisiin kohdistama "kyttääminen" ollenkaan.
Ihan offtopiccina: onko ajaminen Mersulla niin vastenmielistä, että se pitää tehdä mahdollisimman nopeasti, esim. "20km/h ylinopeudella"?
Minun itsetuntoa ei haittaa viranomaisten kansalaisiin kohdistama "kyttääminen" ollenkaan.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
pommac kirjoitti:Mielestäni minulla pitää olla oikeus tietää, että milloin minun tekemisiäni kytätään...
Vähän offtopiccia:
Pakko kysyä, että mitä mieltä olet kaupunkien keskustoissa ja monissa kiinteistöissä muuallakin olevista valvontakameroista?
Rankkaa "kyttäämistähän" sekin on, toisaalta...
(Niiden avulla tosin saatiin poliisitappaja-Kristenssenkin kiinni... ...)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
onko jusekiuksella mitään hajua, että mistähän mahtaa tulla noi jokavuatiset nopeusrajotusten laskut ja muut rangaistuksien kiristymiset?
A: johtuiskohan siitä, että yleisimmin, kun joku vetää autolla/mopolla/moottoripyäräll mettään tai kolarin on ajanut ääreisylinopeutta ( n.100%) taikka kauheessa kännissä tai muuten vaan pikkupillereissä tai sairaana. (esim. se papparainen joka ajo mua päin viimekesänä oli sokeritautinen, eikä ollu ottanu insuliini tai jotain vastaavaa ja oli verensokerit vähän ,miten sattuu, eikä saanu ees sakkoja, kun oli konstaapelillä niin paljon sääliä mukana matkassa!)
B: ihmiset nyt vaan sattuu ajaan 5-10km/h ylinopeudella hyvällä kuivalla kesäkelillä ojaan ihan muutenvaan ajatuksissaan.
ite ainakin tunnustan, et ajan roimasti ylinopeutta, enkä kertaakaan oo ajanu ketään päin, lukuun ottamatta sitä pappaa, joka ajo mua päin, taikka saanu muille kanssa-autoilijoille aikaan vahinkoo. en ajele kännissä taikka muuten heikossa hapessa.
ei lehdissä kirjoteta niistä, jotaka ajelee pientä ylinopeutta kauniilla kesäkelillä. lehdissä kirjotellaan niistä, jotka ajelee ääreisylinopeutta kauheessa kännissä ja pillerihumalassa ja väsyneenä ja kankkusessa.
kannattaa nyt vähän miättiä. ne rajotukset tulee siitä, että miten niitä kolareita ja onnettomuuksia tulee, kolareita ja onnettomuuksia taas tulee yleensä juurikin humalaisille ja vastaaville EI ajokuntoisille. ainakin oon ite pärjänny ihan hyvin, vaikka ajelenkin ihan reippaasti ja sujuvasti, enkä oo liikenteen tukkona.
tuli nyt vähän avauduttua, kun oli tässä tällänen hyvä sauma sori
A: johtuiskohan siitä, että yleisimmin, kun joku vetää autolla/mopolla/moottoripyäräll mettään tai kolarin on ajanut ääreisylinopeutta ( n.100%) taikka kauheessa kännissä tai muuten vaan pikkupillereissä tai sairaana. (esim. se papparainen joka ajo mua päin viimekesänä oli sokeritautinen, eikä ollu ottanu insuliini tai jotain vastaavaa ja oli verensokerit vähän ,miten sattuu, eikä saanu ees sakkoja, kun oli konstaapelillä niin paljon sääliä mukana matkassa!)
B: ihmiset nyt vaan sattuu ajaan 5-10km/h ylinopeudella hyvällä kuivalla kesäkelillä ojaan ihan muutenvaan ajatuksissaan.
ite ainakin tunnustan, et ajan roimasti ylinopeutta, enkä kertaakaan oo ajanu ketään päin, lukuun ottamatta sitä pappaa, joka ajo mua päin, taikka saanu muille kanssa-autoilijoille aikaan vahinkoo. en ajele kännissä taikka muuten heikossa hapessa.
ei lehdissä kirjoteta niistä, jotaka ajelee pientä ylinopeutta kauniilla kesäkelillä. lehdissä kirjotellaan niistä, jotka ajelee ääreisylinopeutta kauheessa kännissä ja pillerihumalassa ja väsyneenä ja kankkusessa.
kannattaa nyt vähän miättiä. ne rajotukset tulee siitä, että miten niitä kolareita ja onnettomuuksia tulee, kolareita ja onnettomuuksia taas tulee yleensä juurikin humalaisille ja vastaaville EI ajokuntoisille. ainakin oon ite pärjänny ihan hyvin, vaikka ajelenkin ihan reippaasti ja sujuvasti, enkä oo liikenteen tukkona.
tuli nyt vähän avauduttua, kun oli tässä tällänen hyvä sauma sori
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Omasta mielestäni on tärkeämpää, että liikenne on sulavaa ja sujuvaa kuin se, että ajetaan millilleen kaikkien rajotusten ja sääntöjen mukaisesti.
Se että millilleen ajoa perusteella lailla on tekopyhää. Maailma on täynnä tyhmiä lakeja ja meistä jokainen rikkoo kuitenkin päivittäin, viikottain tai kuukausittain joitain lakeja. Ai etkö riko? Etkö kävele koskaan esim päin punaisia tai vastaavaa?? ( ja selvennykseksi ettei tämä päin punasia kävely ollu vertaus tyhmään lakiin vaan tekopyhyyteen)
Se että millilleen ajoa perusteellaan fysiikan laeilla on teoriaa. Älä lähde pihasta ollenkaan liikkeelle ja ajat 100%:sti !! Fysiikan lait on syytä tiedostaa, mutta ei niistä pidä tehdä ajon oppikirjaa. Käytäntö voittaa teorian.
Oman ajotavan pyrin sovittamaan liikenteeseen niin että kulku on sujuvaa enkä ole tukkimassa toisten liikennettä, voi kun moni muukin lähtisi liikenteeseen tällä mielin. Tahtoo ihmisillä olla ajatus, että "minulla on oikeus olla ja ajaa tässä niinkuin haluan". Ja yhtään parempia ei ole nämä tekopyhät maanteiden kotipoliisit.
Lisäksi vielä termi "kaahaus" ihmetyttää. Kaahaus tuo mieleen ajotavan jossa ajaminen ei ole enää hallinnassa. Jos ajaa tyhjällä tiellä reiluakin ylinopeutta täysin hallitusti niin onko se kaahausta?
Että tämmönen vuodatus.
Se että millilleen ajoa perusteella lailla on tekopyhää. Maailma on täynnä tyhmiä lakeja ja meistä jokainen rikkoo kuitenkin päivittäin, viikottain tai kuukausittain joitain lakeja. Ai etkö riko? Etkö kävele koskaan esim päin punaisia tai vastaavaa?? ( ja selvennykseksi ettei tämä päin punasia kävely ollu vertaus tyhmään lakiin vaan tekopyhyyteen)
Se että millilleen ajoa perusteellaan fysiikan laeilla on teoriaa. Älä lähde pihasta ollenkaan liikkeelle ja ajat 100%:sti !! Fysiikan lait on syytä tiedostaa, mutta ei niistä pidä tehdä ajon oppikirjaa. Käytäntö voittaa teorian.
Oman ajotavan pyrin sovittamaan liikenteeseen niin että kulku on sujuvaa enkä ole tukkimassa toisten liikennettä, voi kun moni muukin lähtisi liikenteeseen tällä mielin. Tahtoo ihmisillä olla ajatus, että "minulla on oikeus olla ja ajaa tässä niinkuin haluan". Ja yhtään parempia ei ole nämä tekopyhät maanteiden kotipoliisit.
Lisäksi vielä termi "kaahaus" ihmetyttää. Kaahaus tuo mieleen ajotavan jossa ajaminen ei ole enää hallinnassa. Jos ajaa tyhjällä tiellä reiluakin ylinopeutta täysin hallitusti niin onko se kaahausta?
Että tämmönen vuodatus.
Ei oppinut olutta ojaan kaada
pera8x kirjoitti:onko jusekiuksella mitään hajua, että mistähän mahtaa tulla noi jokavuatiset nopeusrajotusten laskut ja muut rangaistuksien kiristymiset?
tuli nyt vähän avauduttua, kun oli tässä tällänen hyvä sauma sori
Onhan niistäkin hajua, kohta 30vuotta ajellu. Ei ne sentään jokavuosi...
Ja täällähän saa avata hanat ja vuodattaa, sitävarten tää foorumi kai on.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
AK47 kirjoitti:Siksi kun autojen hinnat nousee ja siksi kun sun palkat nousee samassa suhteessa.Juselius kirjoitti: Minkä ihmeen takia vakuutusmaksut aina vaan nousee.......
Varmaan yksi syy, muttei ehkä ainut? Kolarit ja "koheltamiset" ei sitten vaikuta...
Ja autojen hintojen nouseminen ei ole kiinni tässä mitenkään.
Onhan nekin nousut aikalailla tasottunu viimevuosina.
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Re: Kiitos valoja vilkuttaneelle
HATUN NOSTON arvoinen suoritus.Punisher69 kirjoitti: Kiitokset siis tuolle mercedes-kuskille valojen vilkutuksesta.
Nimimerkillä: Ei sakkoja
Nim. Muutaman kuskin pelastanut, tai jos toisin ajatellaan niin ennalta odottamattomasta tilanteesta varoittaminen
Ylinopeus on minun mielestäni kaupungissa raskaampi rikos, kuin tyhjällä, kuivalla maantiellä. Monestikohan ylinopeutta ajavat ihmiset edes tiedostavat sen seikan, että esim.
Pysähtymismatka kuivalla 100Km/h vauhdista ottaa matkaa 82.90 m, jos reaktioaika on sekuntti.
Vastaavasti 140Km/h vauhdista146.90 m.
Eikä kaikki kuskit maantiellä todellakaan reagoi sekunnissa, voi mennä vaikka kaksi sekunttiakin, viretila kun vaikuttaa ihmiseen suuresti...
Itse pyrin ajamaan rajoitusten mukaan ja mittarivirheen tiedostaen. Ajomatkani ovat muutenkin sen verran lyhyitä, että 30Km/h ylinopeudella saattasin töihinkin ehtiä n.30 sekkaa aikaisemmin, jos en jumittuisi liikennevaloihin. Kaahaaminen kun ei nopeuta perillepääsyä täällä stadin alueella. Maantiellä ohitustilanteet ovat pahoja, kun vaikka rekkaa lähtee ohittamaan, niissähän pitäisi rajoittimet olla 90Km/h, mutta kun ei meinaa ohi päästä, kun vasta nostamalla mittariin 110Km/h. Koita siinä sitten aina ajaa rajoitusten mukaan.
Pysähtymismatka kuivalla 100Km/h vauhdista ottaa matkaa 82.90 m, jos reaktioaika on sekuntti.
Vastaavasti 140Km/h vauhdista146.90 m.
Eikä kaikki kuskit maantiellä todellakaan reagoi sekunnissa, voi mennä vaikka kaksi sekunttiakin, viretila kun vaikuttaa ihmiseen suuresti...
Itse pyrin ajamaan rajoitusten mukaan ja mittarivirheen tiedostaen. Ajomatkani ovat muutenkin sen verran lyhyitä, että 30Km/h ylinopeudella saattasin töihinkin ehtiä n.30 sekkaa aikaisemmin, jos en jumittuisi liikennevaloihin. Kaahaaminen kun ei nopeuta perillepääsyä täällä stadin alueella. Maantiellä ohitustilanteet ovat pahoja, kun vaikka rekkaa lähtee ohittamaan, niissähän pitäisi rajoittimet olla 90Km/h, mutta kun ei meinaa ohi päästä, kun vasta nostamalla mittariin 110Km/h. Koita siinä sitten aina ajaa rajoitusten mukaan.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
kyllä valojen vilkuttelu on reilua peliä, liikennettä ja autoilua verotetaan ilman mäkien takana kyttäilyä ihan tarpeeksi. Nopeudenvalvontaa voidaan tehdä näkyvästi ilman "sakotustarkoitusta" liikkumalla virka autoilla niillä alueilla missä ylinopeuksia eniten ajetaan.
Poliisi on epäonnistunut työssään silloin kun sakko joudutaan kirjoittamaan sillä silloin rikos on jo tapahtunut. Poliisin ensisijainen tehtävä on näkyvyydellään ja olemassaololla ennaltaehkäistä rikoksia. Silloin ollaan vähän niinkuin myöhässä kun joudutaan rankaisemaan...
Sattuipa viikko pari sitten rattijuopon ulosajo mihin kaveri soitti poliisit. Odottelivat tunnin jos toisenkin, ei miliisiä kuulunut. Juoppo nainen yritti pummata hinausapua mutta ei siinä onnistunut. Muutaman tunnin päästä akka tuli miehensä kanssa hinaamaan auton ylös ja ajeli tyytyväisenä himaan, poliiseilla oli aikaa useita tunteja saapua ulosajopaikalle mutta ei miehiä näkynyt. Turvallista matkaa galant kuljettajalle pukkilan & torpinkylän suuntaan, helvetissä tavataan jos ei sitä ennen maanpäällä.
Poliisi on epäonnistunut työssään silloin kun sakko joudutaan kirjoittamaan sillä silloin rikos on jo tapahtunut. Poliisin ensisijainen tehtävä on näkyvyydellään ja olemassaololla ennaltaehkäistä rikoksia. Silloin ollaan vähän niinkuin myöhässä kun joudutaan rankaisemaan...
Sattuipa viikko pari sitten rattijuopon ulosajo mihin kaveri soitti poliisit. Odottelivat tunnin jos toisenkin, ei miliisiä kuulunut. Juoppo nainen yritti pummata hinausapua mutta ei siinä onnistunut. Muutaman tunnin päästä akka tuli miehensä kanssa hinaamaan auton ylös ja ajeli tyytyväisenä himaan, poliiseilla oli aikaa useita tunteja saapua ulosajopaikalle mutta ei miehiä näkynyt. Turvallista matkaa galant kuljettajalle pukkilan & torpinkylän suuntaan, helvetissä tavataan jos ei sitä ennen maanpäällä.
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Nopeus 100km/h, Jarrutusmatka kuivalla 55.1 m.
Nopeus 50km/h Jarrutusmatka kuivalla 13.8 m.
Eli nopeuden kaksinkertaistuminen kasvattaa jarrutusmatkan nelinkertaiseksi.
Pysähtymismatka kuivalla 50km/h: 27.70 m.
Pysähtymismatka kuivalla 100km/h: 82.90 m.
Liukkaalla pinnalla tulee kymmeniä metrejä lisää, varsinkin korkeammissa nopeuksissa.
Tuolla voi katsella noita matkoja.
http://www.mainio.net/calculator.asp?pa ... 3204;13592
Nopeus 50km/h Jarrutusmatka kuivalla 13.8 m.
Eli nopeuden kaksinkertaistuminen kasvattaa jarrutusmatkan nelinkertaiseksi.
Pysähtymismatka kuivalla 50km/h: 27.70 m.
Pysähtymismatka kuivalla 100km/h: 82.90 m.
Liukkaalla pinnalla tulee kymmeniä metrejä lisää, varsinkin korkeammissa nopeuksissa.
Tuolla voi katsella noita matkoja.
http://www.mainio.net/calculator.asp?pa ... 3204;13592
Viimeksi muokannut Haisuli, Ma 27.03.2006 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Mauri H kirjoitti
Itseasiassa jollen väärin muista niin jarrutusmatka kasvaa nopeuden neliössä, eli neljännes lisää nopeutta tuplaa jarrutusmatkan. Eli nopeuden tuplaaminen lisää jarrutusmatkaa vieläkin enemmän.
2 potenssiin 2 on kyllä 4 eli kuten Hemingway kirjoitti.
Päinvastoin ajatellen nopeuden täytyy 1,41 kertaistua, että jarrutusmatka tuplaantuu.
Itseasiassa jollen väärin muista niin jarrutusmatka kasvaa nopeuden neliössä, eli neljännes lisää nopeutta tuplaa jarrutusmatkan. Eli nopeuden tuplaaminen lisää jarrutusmatkaa vieläkin enemmän.
2 potenssiin 2 on kyllä 4 eli kuten Hemingway kirjoitti.
Päinvastoin ajatellen nopeuden täytyy 1,41 kertaistua, että jarrutusmatka tuplaantuu.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
No esimerkkinä, ihan mielikuvitukselliset nopeudet ja jarrutusmatkat:
80 km/h = 10 m jarrutusmatka
100 km/h = 20 m
125km/h = 40 m
156,25 km/h = 80 m
Korjatkaan jos olen metsässä, mutta eikös ylläolevassa aina laitettu neljännes lisää nopeutta ja tuplattu jarruttusmatka.
Nopeuden tuplaus siis kahdeksankertaisti jarrutusmatkan.
80 km/h = 10 m jarrutusmatka
100 km/h = 20 m
125km/h = 40 m
156,25 km/h = 80 m
Korjatkaan jos olen metsässä, mutta eikös ylläolevassa aina laitettu neljännes lisää nopeutta ja tuplattu jarruttusmatka.
Nopeuden tuplaus siis kahdeksankertaisti jarrutusmatkan.
Nyt män Mauri pikkiriikkisen pieleen, sun arvoillasMauri H. kirjoitti:No esimerkkinä, ihan mielikuvitukselliset nopeudet ja jarrutusmatkat:
80 km/h = 10 m jarrutusmatka
100 km/h = 20 m
125km/h = 40 m
156,25 km/h = 80 m
Korjatkaan jos olen metsässä, mutta eikös ylläolevassa aina laitettu neljännes lisää nopeutta ja tuplattu jarruttusmatka.
Nopeuden tuplaus siis kahdeksankertaisti jarrutusmatkan.
80 km/h =10 m jarrua
100 km/h = n 16 m
125 km/h = n 24m
156,25 km/h = n 39 m
Eli toiseenpotenssiin menee jarrutusmatka
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-