W123, 300D -83, Päivää
W123, 300D -83, Päivää
Päivää kaikille , täytyy nähtävästi kirjautua tälle forumille, kun en onnistunut enää lukemaan forumia ikäänkuin ohikulkijana.
Laitetaan nyt sitten samalla yhdestä projektista joku kuva. Jospa tuosta vielä auton saisi?
http://photobucket.com/albums/a276/Tsubi3/300d/
Oli tommoinen -83 300D lähellä kaupan ja kun ne ei enää tunnu ketään kiinnostavan, niin piti ottaa talteen. Eipä siinä juuri herkkuja ole abs:t ja vitosvaihde, siksi ei varmaan ostajia jonossa ollut.
Takasuojankaari pitää vaihtaa ja oikaista tuo etuhelma ja takapuskuri näin aluksi.
Laitetaan nyt sitten samalla yhdestä projektista joku kuva. Jospa tuosta vielä auton saisi?
http://photobucket.com/albums/a276/Tsubi3/300d/
Oli tommoinen -83 300D lähellä kaupan ja kun ne ei enää tunnu ketään kiinnostavan, niin piti ottaa talteen. Eipä siinä juuri herkkuja ole abs:t ja vitosvaihde, siksi ei varmaan ostajia jonossa ollut.
Takasuojankaari pitää vaihtaa ja oikaista tuo etuhelma ja takapuskuri näin aluksi.
Juuei, on sitä pahempiakin nähty ja vielä ihan liikenteessä.
Tere tulemasta vaan. Erityisen mielenkiintoista on, että autossa on absit. Joku Timo L nyt ilmeisesti kohta salaisiin lähteisiinsä luottaen kertoo, montako abs-jarrullista W123:aa on tehty ja montako on Suomessa, etenkin jälkimmäinen luku on kyllä jotain tosi pientä. Ei viisipykäläisiäkään ihan pilvin pimein ole, joten varusteiden puolesta harvinaisempi yksilö!
Toivottavasti kuulemme tässä miten rojektit edistyvät.
Tere tulemasta vaan. Erityisen mielenkiintoista on, että autossa on absit. Joku Timo L nyt ilmeisesti kohta salaisiin lähteisiinsä luottaen kertoo, montako abs-jarrullista W123:aa on tehty ja montako on Suomessa, etenkin jälkimmäinen luku on kyllä jotain tosi pientä. Ei viisipykäläisiäkään ihan pilvin pimein ole, joten varusteiden puolesta harvinaisempi yksilö!
Toivottavasti kuulemme tässä miten rojektit edistyvät.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Päivää, päivää.
Tässä projektijuttuja ja muita odotellessa; jep, eivät ole kumpikaan mitään ihan tyypillisimpiä 123-lisävarusteita Suomen maassa (vai onko niitä mitään ehkä sävylasien lisäksi Näkyyhän siinä sulla olevan vielä lisäksi ainakin takaniskatuet). ABSeja alkoi vähän yleisemmin esiintymään viimeisimmissä autoissa myös Suomessa (84-85). Muualla ei mikään niin erikoinen lisävaruste. Ehkä erikoisempaa että nämä optiot esiintyvät tuon "taxi-värin" 623 Hellelfeinbein kanssa. Taitaa olla kuitenkin kyseessä Suomeen uutena ostettu auto? Antenneja ainakin riittää, etu- ja takasiivessä ja vielä katolla edessä nysä hyppää esille estottomasti.
Tässä projektijuttuja ja muita odotellessa; jep, eivät ole kumpikaan mitään ihan tyypillisimpiä 123-lisävarusteita Suomen maassa (vai onko niitä mitään ehkä sävylasien lisäksi Näkyyhän siinä sulla olevan vielä lisäksi ainakin takaniskatuet). ABSeja alkoi vähän yleisemmin esiintymään viimeisimmissä autoissa myös Suomessa (84-85). Muualla ei mikään niin erikoinen lisävaruste. Ehkä erikoisempaa että nämä optiot esiintyvät tuon "taxi-värin" 623 Hellelfeinbein kanssa. Taitaa olla kuitenkin kyseessä Suomeen uutena ostettu auto? Antenneja ainakin riittää, etu- ja takasiivessä ja vielä katolla edessä nysä hyppää esille estottomasti.
Joo
Antenneja on liikaa, tuo takasuojassa oleva on ollut LA-puhelimen antenni (mulla oli joskus aikoinaan samanlainen piiska) ja katolla oleva mahtaa olla Nmt:n tai vast.
Etusuojassa oleva antenni näyttää DB:n omalta antennilta.
Joutavat kyllä pois, mutta ne on sitten läkkärin ja maalarin hommia.
Vosikkana auto ei ole ollut vaan on Libanonin tuliaisia ollut aikanaan.
Tehtaalta lähtenyt 12.7.83 ja tullut suomeen 8/84.
Maahantuojan jälkeen ollut sitten yhdessä perheessä (ts. minulle myyneellä ja hänen appiukollaan) ennen minua.
Varusteita lienevät seuraavat numerot: 428,430,470,486,504,512,593,605,630,656,663,673,682,812 ja 876. Näyttäähän se paljolta, kun on kaikki lampunpesimen sulatkin nähtävästi lueteltu erikseen
Ja väri on tosiaankin 623 sekös se on sitten se taksi väri? Minusta se taksiväri on ollut tummempi, kuin norsunluu, jos tuo semmoinen on? (Tosin onhan niitä tavallisia valkoisiakin vissiin ainakin kahdella vai kolmella eri numerolla ja eikös hopeitakin ole useampia?(joo, ei liity tähän aiheeseen))
Mikäs tai mistäs se dealerin maatunnus löytyy? Onkos se tuo 529 tuolla auftrags-nr:ssa?
Etusuojassa oleva antenni näyttää DB:n omalta antennilta.
Joutavat kyllä pois, mutta ne on sitten läkkärin ja maalarin hommia.
Vosikkana auto ei ole ollut vaan on Libanonin tuliaisia ollut aikanaan.
Tehtaalta lähtenyt 12.7.83 ja tullut suomeen 8/84.
Maahantuojan jälkeen ollut sitten yhdessä perheessä (ts. minulle myyneellä ja hänen appiukollaan) ennen minua.
Varusteita lienevät seuraavat numerot: 428,430,470,486,504,512,593,605,630,656,663,673,682,812 ja 876. Näyttäähän se paljolta, kun on kaikki lampunpesimen sulatkin nähtävästi lueteltu erikseen
Ja väri on tosiaankin 623 sekös se on sitten se taksi väri? Minusta se taksiväri on ollut tummempi, kuin norsunluu, jos tuo semmoinen on? (Tosin onhan niitä tavallisia valkoisiakin vissiin ainakin kahdella vai kolmella eri numerolla ja eikös hopeitakin ole useampia?(joo, ei liity tähän aiheeseen))
Mikäs tai mistäs se dealerin maatunnus löytyy? Onkos se tuo 529 tuolla auftrags-nr:ssa?
Ei ole ollenkaan pahan näköinen ja varusteitakin näköjään piisaa Originaali antelli on juurikin tuossa kuskinpuolella takana. Tuo lokasuojan antenni on lisätty jälkeenpäin? Tai en sitten tiedä onko joihinkin vientimalleihin laitettu eripaikkaan, omassa röntässä on kuitenkin tuolla takana ja toisella puolella jonkun itse tekemä reikä.
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Re: Joo
Mukavalta näyttää. Varustelistalta löytyi myös takapään autom. korkeudensäätökin. 529 on Suomen maatunnus.Tsubi kirjoitti:Mikäs tai mistäs se dealerin maatunnus löytyy? Onkos se tuo 529 tuolla auftrags-nr:ssa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
<-- Toi vai?romu kirjoitti:Outo juttu, minun silmissäni nämä koruttomat värit käyvät oikein hyvin 123:een. Monen mielestä karmeat sävyt , kuten se "pinaatinvihreä" 70-luvun lopulta, vaalenkeltainen, tumma vihreä,jne,jne näyttävät yllättävän hyviltä!
"Mersu edustaa laatua ja suorituskykyä"
Ex. W123 200D -85
Ex. W123 200D -85
Tuolta http://www.astralsilber.de/farbcodes/ vaan "romu" valikoimaan Spinatgrüeniä. Mikäs ihmeen koruton väri se 623 Hellelfenbein norsunluu (tunnetaan myös norsunkakka ) on. Ei mitään vikaa vaikka on juuri se nk. 123:n taxi-väri. Kyseinen auto muuten lienee Vehon taxfree puolen kautta ponkaissut maailmalle ja vuoden päästä Suomeen. Tyypillinen juttu monen Mersun kanssa noihin aikoihin. Etulokariin ei tehtaalla antennia laitettu, eli jotain "hanko lisävarusteet" tms. tyylisiä ratkaisuja.
Re: W123, 300D -83, Päivää
tuohan näyttää jo TOSI hyväkuntoselta.Tsubi kirjoitti: Jospa tuosta vielä auton saisi?
www.mersuforum.fi
Jaa myydä?
Ei kait sitä vielä kehtaa, kun on tuo oikean takalokasuojan kaari vielä vaihtamatta. Korjauspalakin on tuossa, kun vain menisi itsestään paikalleen.
Pikku updatena, 1kpl ylätukivarsi, apusimpukan korjaussarja, raidetangon pää, takajarrulevyt/palat, taakse ne apurungon "helat", kardaaniin värinän vaimennin (puuttui kokonaan), takaiskarit ja etuhelmapelti, on löytäneet paikkansa.
Leimankin antoivat...
Katsellaan sitä myyntiä sitten, kun on tuo kaarikin korjattu.
Ei kait sitä vielä kehtaa, kun on tuo oikean takalokasuojan kaari vielä vaihtamatta. Korjauspalakin on tuossa, kun vain menisi itsestään paikalleen.
Pikku updatena, 1kpl ylätukivarsi, apusimpukan korjaussarja, raidetangon pää, takajarrulevyt/palat, taakse ne apurungon "helat", kardaaniin värinän vaimennin (puuttui kokonaan), takaiskarit ja etuhelmapelti, on löytäneet paikkansa.
Leimankin antoivat...
Katsellaan sitä myyntiä sitten, kun on tuo kaarikin korjattu.
Heh, nätti kuin mikä. Laita nyt muutama sisäkuvakin niin pääsee arvioimaan myös sisävärityksen.
Itselläni lisääntyi kokoelmaan aito rönttä taksi, kone väljä kuin mikä ja sitäsuntätä puuttuu sieltä ja täältä, mutta ihan yhtä mersu ajella kuin mihin on nätimmissäkin 123:sissa tottunut. Ns. pakkotilanteessa 'auto alle viikonlopun aikana' kun yhdestä työmatka-autosta laukesi takapyöränripustus. Ei tosin ole taksinorsun värinen vaan, en muista värin nimeä, vähän oranssiin menevä punainen. Hauskoja taksivarusteita pari kappaletta, lisäsisävalot ja hanttarin sähköpeili (toimii!).
Mutta tuo sinun on hieno.
Itselläni lisääntyi kokoelmaan aito rönttä taksi, kone väljä kuin mikä ja sitäsuntätä puuttuu sieltä ja täältä, mutta ihan yhtä mersu ajella kuin mihin on nätimmissäkin 123:sissa tottunut. Ns. pakkotilanteessa 'auto alle viikonlopun aikana' kun yhdestä työmatka-autosta laukesi takapyöränripustus. Ei tosin ole taksinorsun värinen vaan, en muista värin nimeä, vähän oranssiin menevä punainen. Hauskoja taksivarusteita pari kappaletta, lisäsisävalot ja hanttarin sähköpeili (toimii!).
Mutta tuo sinun on hieno.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80