Hehku/220d Elikkä luukas

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Hehku/220d Elikkä luukas

Viesti Kirjoittaja mopo »

Virrat päälle,hehku lammu ei syty,kun odotta noin hehkutuksen ajan,lähtee käymään ehkä kolmella rvistaa hetken ja tasaantuu,käydessä hehkuvalo palaa,joskus sammuu.Oireet viittais 1 hehku pimee(ei kommentteja luukaksesta).pärkkele tiedän,että haulla löytyis ohj.mutta kun laitan hauksi "hehkutulpan vaihto",saalis on 1960 topickia,ei mullakaan oo aikaa kahlata niitä kaikkia läpi.Onko nopeita neuvoja,hekun irrotukseen(katkeamine)ym.kiitos .mopo se oli Hermeskin
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

konetilassa edestä katsoen oikealla hehkun releboxi, musta möykky johka tulee suht, paksuja johtoja. irrota liitin ja katso löydäkkö numerot 1,2,3,4.
= vastaa hehkuja. mittaa vastus maan ja navan väliltä tai koita johdolla kipinöikö. virtaa siihen saat vaikka hehkuboxille tulevasta johdosta tai iskarin pään vierestä liittimestä johon tulee paksuja piuhoja. jos kipinoi kun laitat johtoo kiinni ompi ehjä..jos vastus mittari ei näytä mittään.....uutta paikalleen.
tarkasta ensin liittimet kannesta( hatut)
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

just tuossa pari päivää sitten vaihdoin hehkun omaan 220d:hen. aikaa meni noin 25 min. Imusarja pois, ja sitten vaan nykäisee hehkun johdon irti ja mittaa yleismittarilla onko rikki (ehyessä vastus taisi olla hiukan alle 1 ohm) sitten vaan rikkinäinen irti ja uusi tilalle (12 mm pitkä hylsy). Ei ollut ainakaan minulla yhtään tiukalla, taitaa olla tuo katkeileminen enemmän noiden cdi koneiden juttuja. Jos haluat, ettei tarvitse usein vaihdella niitä hehkuja, niin vaihda kaikki 4 kerralla. Itse kylläkin säästin ja vaihdoin vain yhden ja sitä ennen yhden vuosi sitten.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Kiitoksia pojat,tuota katkeamista pelkäsin,no niin sitten mittaamaan ja vaihtamaan.mopo
Avatar
ahkeinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 15.03.2004 20:53
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Väyrysen hehkuvalo palaa.

Viesti Kirjoittaja ahkeinen »

Mulla sama vika väyrysessä, vaihdoin hehkut eikä korjaantunut.
Missä siis vika?
180 Esprit
220 AMGD -98
www.akihietala.com
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Re: Väyrysen hehkuvalo palaa.

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

ahkeinen kirjoitti:Mulla sama vika väyrysessä, vaihdoin hehkut eikä korjaantunut.
Missä siis vika?
Eli, jos lähtee kolmella käymään ei joku sylinteri hehkuta. Valon syttyessä vasta käynnistyksen jälkeen on joku hehku täysin pimeänä, jolloin vika löytynee vastusmittarilla. Irrottamalla hehkureleeltä hehkuille lähtevän pistokkeen voi mitata antavatko kaikki hehkut saman tuloksen ja samalla tulee testattua niiden johdotkin. itselläni ehyet tulpat antoivat vastukseksi jotain 5 ohmin luokkaa koneen ollessa lämmin. jos täältä ei vikaa löydy niin jäljelle ei jää juuri muita vaihtoehtoja kuin rele.
kokkumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 16.02.2006 14:36

Hehkuttelua

Viesti Kirjoittaja kokkumi »

Vaihdoin kaikki hehkut ja valo paloi siitä huolimatta.Vika oli hehkureleessä siellä joka hehkulle oma "lanka" yksi oli poikki.Tarkistakaa se hehkurele ensin,sitä kylläkin hankala purkaa kun on paketissa.
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Hehkuttelua

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

kokkumi kirjoitti:Tarkistakaa se hehkurele ensin,
Samaan tulokseen pääsee kun mittaa siitä liittimestä tulppien vastukset maahan. Pitää olla vähän alle 1 ohmi ja joka tulpallle on oma johto.
Jos kaikkien vastus on kunnossa, niin vika on jossain muualla.
Tuo "muualla" ratkeaa sen mukaan, onko kaikki pimeänä vai vain osa.
Jos "kaikki", niin virtaa ei tule ollenkaan (releen paksu punainen johto kuollut) tai hehkurele rikki.
Jos "vain osa" niin hehkurele on särki.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Vastaa Viestiin