Hehku/220d Elikkä luukas
Hehku/220d Elikkä luukas
Virrat päälle,hehku lammu ei syty,kun odotta noin hehkutuksen ajan,lähtee käymään ehkä kolmella rvistaa hetken ja tasaantuu,käydessä hehkuvalo palaa,joskus sammuu.Oireet viittais 1 hehku pimee(ei kommentteja luukaksesta).pärkkele tiedän,että haulla löytyis ohj.mutta kun laitan hauksi "hehkutulpan vaihto",saalis on 1960 topickia,ei mullakaan oo aikaa kahlata niitä kaikkia läpi.Onko nopeita neuvoja,hekun irrotukseen(katkeamine)ym.kiitos .mopo se oli Hermeskin
konetilassa edestä katsoen oikealla hehkun releboxi, musta möykky johka tulee suht, paksuja johtoja. irrota liitin ja katso löydäkkö numerot 1,2,3,4.
= vastaa hehkuja. mittaa vastus maan ja navan väliltä tai koita johdolla kipinöikö. virtaa siihen saat vaikka hehkuboxille tulevasta johdosta tai iskarin pään vierestä liittimestä johon tulee paksuja piuhoja. jos kipinoi kun laitat johtoo kiinni ompi ehjä..jos vastus mittari ei näytä mittään.....uutta paikalleen.
tarkasta ensin liittimet kannesta( hatut)
= vastaa hehkuja. mittaa vastus maan ja navan väliltä tai koita johdolla kipinöikö. virtaa siihen saat vaikka hehkuboxille tulevasta johdosta tai iskarin pään vierestä liittimestä johon tulee paksuja piuhoja. jos kipinoi kun laitat johtoo kiinni ompi ehjä..jos vastus mittari ei näytä mittään.....uutta paikalleen.
tarkasta ensin liittimet kannesta( hatut)
just tuossa pari päivää sitten vaihdoin hehkun omaan 220d:hen. aikaa meni noin 25 min. Imusarja pois, ja sitten vaan nykäisee hehkun johdon irti ja mittaa yleismittarilla onko rikki (ehyessä vastus taisi olla hiukan alle 1 ohm) sitten vaan rikkinäinen irti ja uusi tilalle (12 mm pitkä hylsy). Ei ollut ainakaan minulla yhtään tiukalla, taitaa olla tuo katkeileminen enemmän noiden cdi koneiden juttuja. Jos haluat, ettei tarvitse usein vaihdella niitä hehkuja, niin vaihda kaikki 4 kerralla. Itse kylläkin säästin ja vaihdoin vain yhden ja sitä ennen yhden vuosi sitten.
Väyrysen hehkuvalo palaa.
Mulla sama vika väyrysessä, vaihdoin hehkut eikä korjaantunut.
Missä siis vika?
Missä siis vika?
180 Esprit
220 AMGD -98
www.akihietala.com
220 AMGD -98
www.akihietala.com
Re: Väyrysen hehkuvalo palaa.
Eli, jos lähtee kolmella käymään ei joku sylinteri hehkuta. Valon syttyessä vasta käynnistyksen jälkeen on joku hehku täysin pimeänä, jolloin vika löytynee vastusmittarilla. Irrottamalla hehkureleeltä hehkuille lähtevän pistokkeen voi mitata antavatko kaikki hehkut saman tuloksen ja samalla tulee testattua niiden johdotkin. itselläni ehyet tulpat antoivat vastukseksi jotain 5 ohmin luokkaa koneen ollessa lämmin. jos täältä ei vikaa löydy niin jäljelle ei jää juuri muita vaihtoehtoja kuin rele.ahkeinen kirjoitti:Mulla sama vika väyrysessä, vaihdoin hehkut eikä korjaantunut.
Missä siis vika?
Hehkuttelua
Vaihdoin kaikki hehkut ja valo paloi siitä huolimatta.Vika oli hehkureleessä siellä joka hehkulle oma "lanka" yksi oli poikki.Tarkistakaa se hehkurele ensin,sitä kylläkin hankala purkaa kun on paketissa.
Re: Hehkuttelua
Samaan tulokseen pääsee kun mittaa siitä liittimestä tulppien vastukset maahan. Pitää olla vähän alle 1 ohmi ja joka tulpallle on oma johto.kokkumi kirjoitti:Tarkistakaa se hehkurele ensin,
Jos kaikkien vastus on kunnossa, niin vika on jossain muualla.
Tuo "muualla" ratkeaa sen mukaan, onko kaikki pimeänä vai vain osa.
Jos "kaikki", niin virtaa ei tule ollenkaan (releen paksu punainen johto kuollut) tai hehkurele rikki.
Jos "vain osa" niin hehkurele on särki.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]