Käyttöauto
   

Sprinterin käsijarrun säätö?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
Paikkakunta: Kouvola
ViestiLähetetty: La 29.04.2006 13:07
Miten se tapahtuu ja mistä? Vähän kattelin auton alle eikä mitään asiaankuuluvaa näkynyt. Ja senkin totesin kesärenkaita vaihtaessani, ettei käsijarrukenkiin ihan hetkessä pääse käsiksi.

Oli kyllä aikamoinen yllätys että tuossa on käsijarrukengät erikseen, on ollu kuitenkin jo jonkin aikaan levyjarruissakin käsijarrutoiminta



Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
ViestiLähetetty: Su 30.04.2006 10:05
joudut ottaan renkaan irti sit jarrulevyn ruuvi irti pyöritä jarrulevyä sillain että näet jostakin reiästä semmosen hammastetun renkulan sitä ruuvimeisselillä tökkimällä kengät menee kauemmas ja lähemmäs ei siinä muuta säätöä ole.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä
ViestiLähetetty: Ti 02.05.2006 16:20
On sille vaijerillekki säätö olemassa. Sijaitsee vaijerien "yhtymäkohdassa" alustassa näkee kyllä helposti ja on helppo säätää 13millin hylsyllä. Säätö pyörii n.180 astetta mutta en nyt muista kumminpäin se kiristyy.
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
Paikkakunta: Kouvola
ViestiLähetetty: La 06.05.2006 12:06
Kiitos neuvosta, nyt käsijarru toimii taas :lol: Säätövara tuli kyllä käytettyä loppuun.
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski
ViestiLähetetty: Ma 08.05.2006 00:10
tontoboy kirjoitti:On sille vaijerillekki säätö olemassa. Sijaitsee vaijerien "yhtymäkohdassa" alustassa näkee kyllä helposti ja on helppo säätää 13millin hylsyllä. Säätö pyörii n.180 astetta mutta en nyt muista kumminpäin se kiristyy.

Eli tästä ihmeellisestä systeemistäkin pystyy säätämään? :shock:

Hittohemmetti, oiskohan se meillä vaan niin prkleen jumissa sitte... :o

Meinaan sitä koko "mönttiähän" pystyy myös säätämään siellä auton alla, meillä vaan toi käsijarru pitää vetää IHAN ylös asti, ennenkö pitää, sano katsastuksessakin siitä viime vuonna et alle 1/4 on jälellä käsijarrussa varaa...

Pitää katella, onkos siinä mitään ihme jippoja tossa ihme lenkissä? :roll:
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski
ViestiLähetetty: Ma 08.05.2006 11:03
Hiphei, olipa nopee homma! Äsken kurkkasin auton alle 13mm hylsyn ja räikän kanssa... 2 minuuttia meni varmaan koko hommassa, auton alle ja pois sieltä... :D Nyt pitää käsijarrukin taas! 8)

Ja tosiaan, auton alla kun on, niin kellon suuntaisesti eli myötäpäivään kiristyy... Nyt on melkein tapissaan, viel on muutama milli varaa kiristää... :lol:

Kyllä räikkä ja hylsy on oiva vasara... :oops:
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm

Paluu Tekniikka

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: johani ja 11 vierailijaa

   






Autoilijanoutlet.fi



AUTOIHINvaraOSAT.fi

Etuvanne.com

Etuvanne.com