Käynnistysongelmat lämpimällä koneella 320 W124
Käynnistysongelmat lämpimällä koneella 320 W124
Terve,
Kuinkakohan kannattaisi lähteä kartoittamaan vikaa, kun välillä on vaikeaa saada moottoria käyntiin. Kylmänä kone lähtee kertarykäisystä, mutta kun on ajanut vähän aikaa, ja sammuttaa koneen ja yrittää lähteä uudestaan vähän ajan kuluttua, niin moottorin saaminen käyntiin vaatii välillä sitkeämpää taistelua ja välillä sen saa muutaman minuutin odottelulla.
Vänttisellä käytin aikanaan Tampereella ja se tutki vikaa ja paikallisti sen sytytyksenohjauslaatikkoon, jonka se purki ja kasasi tekemättä mitään, ja sen jälkeen kone lähti käyntiin ongelmitta. Olen saanut sen käyntiin koputtelemalla boksin kylkeä harjan päällä yms ja ajan myötä se on lähtenyt käyntiin. Nyt vietyäni autoa muuhun huoltoon, oli huoltajalla taas vaikeaa saada välillä autoa käyntiin, ja hän sai sen vekslaamalla vaihdekeppiä P:n ja N:n välillä, ja N:llä kone tuntui lähtevän helpommin käyntiin.
Ongelma ilmenee nimenomaan lämpimällä tai muutaman kilometrin ajetulla koneella. Ja kun kone lähtee käyntiin, niin se lähtee ilman mitään oikutteluja.
Onkohan tuota mahdollista korjata mitenkään esimerkiksi purkamalla boksia ja juottamalla mahdollisia liitoksia? Vai pitäisikö suosiolla ostaa uusi boksi. Jostain purkaamolta löysin kerran semmoisen 350 eurolla, mutta sekin tuntuu aika kovalta hinnalta, varsinkin jos ongelma ei ratkea sillä.
Toinen oire mitä kone tekee, on se, että kuumana päivänä auto ei lähde käyntiin ilman kaasun painamista. Täyskaasulla ja n. 5 sekunnin starttimoottorin käyttämisellä moottori lopulta lähtee käyntiin. Viittaako tuo siihen, että moottori ei anna tarpeeksi ilmaa?
Kuinkakohan kannattaisi lähteä kartoittamaan vikaa, kun välillä on vaikeaa saada moottoria käyntiin. Kylmänä kone lähtee kertarykäisystä, mutta kun on ajanut vähän aikaa, ja sammuttaa koneen ja yrittää lähteä uudestaan vähän ajan kuluttua, niin moottorin saaminen käyntiin vaatii välillä sitkeämpää taistelua ja välillä sen saa muutaman minuutin odottelulla.
Vänttisellä käytin aikanaan Tampereella ja se tutki vikaa ja paikallisti sen sytytyksenohjauslaatikkoon, jonka se purki ja kasasi tekemättä mitään, ja sen jälkeen kone lähti käyntiin ongelmitta. Olen saanut sen käyntiin koputtelemalla boksin kylkeä harjan päällä yms ja ajan myötä se on lähtenyt käyntiin. Nyt vietyäni autoa muuhun huoltoon, oli huoltajalla taas vaikeaa saada välillä autoa käyntiin, ja hän sai sen vekslaamalla vaihdekeppiä P:n ja N:n välillä, ja N:llä kone tuntui lähtevän helpommin käyntiin.
Ongelma ilmenee nimenomaan lämpimällä tai muutaman kilometrin ajetulla koneella. Ja kun kone lähtee käyntiin, niin se lähtee ilman mitään oikutteluja.
Onkohan tuota mahdollista korjata mitenkään esimerkiksi purkamalla boksia ja juottamalla mahdollisia liitoksia? Vai pitäisikö suosiolla ostaa uusi boksi. Jostain purkaamolta löysin kerran semmoisen 350 eurolla, mutta sekin tuntuu aika kovalta hinnalta, varsinkin jos ongelma ei ratkea sillä.
Toinen oire mitä kone tekee, on se, että kuumana päivänä auto ei lähde käyntiin ilman kaasun painamista. Täyskaasulla ja n. 5 sekunnin starttimoottorin käyttämisellä moottori lopulta lähtee käyntiin. Viittaako tuo siihen, että moottori ei anna tarpeeksi ilmaa?
Mulla oli omassani samalla konella tismalleen sama vika. Akun oikealla puolella (edestä katsottuna) on alumiinikuorinen ylijännitesuojarele. Pistä virrat päälle vian ilmestyessä ja kuuntele relettä. Se ei saisi pitää ääntä. Napauta jollakin releen kylkeen virrat päällä ja starttaa. Jos auto käynnistyy, rele jumittaa. Uusi rele maksaa tingittynä 105€ (115€) veholla.
Osku
Osku
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
rele
ylijännetereleä voi korjata itse ,painamalla kolvilla juotoksiin, "ns. kylmäjuotoksien korjaaminen". metallinen kuori vain irti ja kolvi kuumenemaan
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Juu kiitos. En ole vielä huomannut katsoa sitä koodia, mutta kirjoittelen sen kun ehdin.
Liittyyköhän tuo kuuman päivän ongelma sitten myös tähän samaan releeseen, vai onko tuohon joku muu selitys? Eli jos auto on ollut auringonpaisteessa, tai muuten kuumana päivänä auto ei starttaa painamatta kaasua. Jos kaasun painaa pohjaan ja starttaa muutaman sekunnin se kyllä lähtee käyntiin. Sinänsä tuo ei ole haitannut, ihmetyttänyt ainoastaan.
Markus
Liittyyköhän tuo kuuman päivän ongelma sitten myös tähän samaan releeseen, vai onko tuohon joku muu selitys? Eli jos auto on ollut auringonpaisteessa, tai muuten kuumana päivänä auto ei starttaa painamatta kaasua. Jos kaasun painaa pohjaan ja starttaa muutaman sekunnin se kyllä lähtee käyntiin. Sinänsä tuo ei ole haitannut, ihmetyttänyt ainoastaan.
Markus
- pastori paholainen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
- Paikkakunta: etelä pohjanmaa
benziinikoneskos
tuntuu olevan eri vika.......tietäväisemmät vastaavat.... dieselissä tuntuu käynnissä ja kierroslukumittari ei toimaa.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
vaurula kirjoitti:Juu kiitos. En ole vielä huomannut katsoa sitä koodia, mutta kirjoittelen sen kun ehdin.
Liittyyköhän tuo kuuman päivän ongelma sitten myös tähän samaan releeseen, vai onko tuohon joku muu selitys? Eli jos auto on ollut auringonpaisteessa, tai muuten kuumana päivänä auto ei starttaa painamatta kaasua. Jos kaasun painaa pohjaan ja starttaa muutaman sekunnin se kyllä lähtee käyntiin. Sinänsä tuo ei ole haitannut, ihmetyttänyt ainoastaan.
Markus
Joskus jutut ovat niin pienestä kiinni. Voihan siinä olla että kun kaasua on päällä, startti pyörittää suuremmilla kierroksilla pienemmän alipaineen ansiosta ja laturi nostaa virtaa hiukan korkeammaksi ja rele vetää suuremmalla voimalla ja yhdistää virran Tuskin mutta mahdollista....