Öljynmerkkivalo
Öljynmerkkivalo
Vaihdoin viikonloppuna w210 bensa mersuuni öljyt,teboilin diamond 0-40w,
tänään töistä tullessani yhtäkkiä öljynmerkkivalo rupesi palamaan,pysäytin auton tienlaitaan ja tarkastin öljymäärän ym.kaikki oli kunnossa.Öljyä oli ja mitään vuotoja ei ollut joten uskalsin jatkaa matkaa.Nyt asia rupesi vaivaamaan.Mikä mahtaa olla vikana kun merkkivalo palaa???? APUA
tänään töistä tullessani yhtäkkiä öljynmerkkivalo rupesi palamaan,pysäytin auton tienlaitaan ja tarkastin öljymäärän ym.kaikki oli kunnossa.Öljyä oli ja mitään vuotoja ei ollut joten uskalsin jatkaa matkaa.Nyt asia rupesi vaivaamaan.Mikä mahtaa olla vikana kun merkkivalo palaa???? APUA
Ja öljyn merkkivalohan EI näytä paineitten putoamista,
vaan ja ainoastaan öljyn pinnankorkeutta.
Sillä taas ei ole paineitten kanssa muuta tekemistä kuin jos pinta on niin alhaalla että öljypumppu hörppii ilmaa.
Paineet näkee VAIN mittarista.
Jos öljyn pinta on tikussa kohdallaan, niin anturi viallinen.
Johtovika se ei voi olla, sillä anturi maadottaa. Jos sähkö ei kulje
ei merkkivalo syty sillonkaan kun pitäis.
vaan ja ainoastaan öljyn pinnankorkeutta.
Sillä taas ei ole paineitten kanssa muuta tekemistä kuin jos pinta on niin alhaalla että öljypumppu hörppii ilmaa.
Paineet näkee VAIN mittarista.
Jos öljyn pinta on tikussa kohdallaan, niin anturi viallinen.
Johtovika se ei voi olla, sillä anturi maadottaa. Jos sähkö ei kulje
ei merkkivalo syty sillonkaan kun pitäis.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Öljynmerkkivalo
tarkoitatko,että öljykellossa olisi vika? tuli mieleen että voisiko vika olla öljynsuodattimen sisällä jos siellä olisi ilmalukko??? Tänään taas aamulla töihin lähtiessä kaikki OK,mutta sitten noin 50km. jälkeen merkkivalo taas syttyi ja paloi koko loppumatkan.
Väykyssä ei taida enää olla tuota öljynpainemittaria. Sitä en muista, onko tuossa oma valo paineelle ja määrälle. Miten on jjulli, mikä valo palaa? Mikä auto muuten on kyseessä (moottori / vuosimalli).jorma-k kirjoitti:Ja öljyn merkkivalohan EI näytä paineitten putoamista,
vaan ja ainoastaan öljyn pinnankorkeutta.
Sillä taas ei ole paineitten kanssa muuta tekemistä kuin jos pinta on niin alhaalla että öljypumppu hörppii ilmaa.
Paineet näkee VAIN mittarista.
Uudempien väykkyjen (ainakin CDI:n) öljynmäärämittari on semmoista omituista elektronista mallia, jossa ei ole mitään liikkuvia osia vaan taso haistellaan ilmeisesti sähkönjohtavuuden avulla. Useammassa CDI-koneessa olen kuullut vilkuttelevan valoa, vaikka ööliä olisikin. Samassa on öljyn laadun haistelija.
t.
Risto
E500 – 211.070
Öljynmerkkivalo
Eli, autoni on w210. E200 vm.1996 bensa.Mittaristossa siis palaa keltainen tippakannun merkkivalo kun auto lämpenee, kylmänä ei pala.Aikaisemmin merkkivalo paloi myös kylmänä kun öljyä oli pikkuisen liikaa,eli millin yli max.merkin nyt olen valuttanut koneesta 1 litran pois ja merkkivalo syttyy vain kun kone on lämmennyt!!
Öljynmerkkivalo
tänään vaihdoin tasonmittaus anturin ja ongelma ratkesi siihen.veholla anturin hinta on 86€, kl-varaosasta sain sen 52€+ postikulut. Kiitos
- Silverspeed
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe 03.03.2006 23:15
- Paikkakunta: Raahe
Oletko koittanu vähentää öljyä sen pyydetyn 2.0dl? vai mikä se yksikkö nyt sitten onkaan. Yleensä liian öljyn ilmoitus tulee juuri lämpöisenä kun öljy hieman lämpölaajenee, lisäksi öljy lämpöisenä palaa nopeampaa öljypohjaan ja on siis vähemmän kierrolla.Silverspeed kirjoitti:Moi! Minullakin samanlaisia oireita, että koneen lämmetessä alkaa öljyn merkkivalo palamaan ja näyttöön tulee -2.0 (ja tippakannun kuva).
Kyselin tuon öljymäärän mittausanturia veholta (120€ tingitty hinta) ja KL.varaosilta 105€+ pk:t.
Hinnat näköjään noussut
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
- Silverspeed
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Pe 03.03.2006 23:15
- Paikkakunta: Raahe
MInulla tuli toi ilmoitus eka kerran, kun öljynpinta oli tikun mukaan vähän alle puloessa välissä (siinä merkkien välissä).. Sitten vaihdoin öljyt ja suodattimet ja muutaki huoltoo. Niin alkoi taas lämpimänä ilmoittelee vaikka öljynpinta ihan normaali...
Vaimo kävi oulussa mutkan ja toi veholta uuden anturin.
Vaihdoin pari tuntia sitten paikoillleen ja pienen testiajon jälkeen näyttäis, että vika korjaatui sillä.
Vaimo kävi oulussa mutkan ja toi veholta uuden anturin.
Vaihdoin pari tuntia sitten paikoillleen ja pienen testiajon jälkeen näyttäis, että vika korjaatui sillä.