Öljynmerkkivalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Öljynmerkkivalo

Viesti Kirjoittaja jjulli »

Vaihdoin viikonloppuna w210 bensa mersuuni öljyt,teboilin diamond 0-40w,
tänään töistä tullessani yhtäkkiä öljynmerkkivalo rupesi palamaan,pysäytin auton tienlaitaan ja tarkastin öljymäärän ym.kaikki oli kunnossa.Öljyä oli ja mitään vuotoja ei ollut joten uskalsin jatkaa matkaa.Nyt asia rupesi vaivaamaan.Mikä mahtaa olla vikana kun merkkivalo palaa???? APUA
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

öljyn anturi rikki.. maadoittaa kaiketi..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Ja öljyn merkkivalohan EI näytä paineitten putoamista,
vaan ja ainoastaan öljyn pinnankorkeutta.
Sillä taas ei ole paineitten kanssa muuta tekemistä kuin jos pinta on niin alhaalla että öljypumppu hörppii ilmaa.

Paineet näkee VAIN mittarista.

Jos öljyn pinta on tikussa kohdallaan, niin anturi viallinen.
Johtovika se ei voi olla, sillä anturi maadottaa. Jos sähkö ei kulje
ei merkkivalo syty sillonkaan kun pitäis.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Öljynmerkkivalo

Viesti Kirjoittaja jjulli »

tarkoitatko,että öljykellossa olisi vika? tuli mieleen että voisiko vika olla öljynsuodattimen sisällä jos siellä olisi ilmalukko??? Tänään taas aamulla töihin lähtiessä kaikki OK,mutta sitten noin 50km. jälkeen merkkivalo taas syttyi ja paloi koko loppumatkan.
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

jorma-k kirjoitti:Ja öljyn merkkivalohan EI näytä paineitten putoamista,
vaan ja ainoastaan öljyn pinnankorkeutta.
Sillä taas ei ole paineitten kanssa muuta tekemistä kuin jos pinta on niin alhaalla että öljypumppu hörppii ilmaa.

Paineet näkee VAIN mittarista.
Väykyssä ei taida enää olla tuota öljynpainemittaria. Sitä en muista, onko tuossa oma valo paineelle ja määrälle. Miten on jjulli, mikä valo palaa? Mikä auto muuten on kyseessä (moottori / vuosimalli).

Uudempien väykkyjen (ainakin CDI:n) öljynmäärämittari on semmoista omituista elektronista mallia, jossa ei ole mitään liikkuvia osia vaan taso haistellaan ilmeisesti sähkönjohtavuuden avulla. Useammassa CDI-koneessa olen kuullut vilkuttelevan valoa, vaikka ööliä olisikin. Samassa on öljyn laadun haistelija.

t.
Risto
E500 – 211.070
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Öljynmerkkivalo

Viesti Kirjoittaja jjulli »

Eli, autoni on w210. E200 vm.1996 bensa.Mittaristossa siis palaa keltainen tippakannun merkkivalo kun auto lämpenee, kylmänä ei pala.Aikaisemmin merkkivalo paloi myös kylmänä kun öljyä oli pikkuisen liikaa,eli millin yli max.merkin nyt olen valuttanut koneesta 1 litran pois ja merkkivalo syttyy vain kun kone on lämmennyt!!
jjulli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 176
Liittynyt: La 25.02.2006 16:51
Paikkakunta: Kuusankoski

Öljynmerkkivalo

Viesti Kirjoittaja jjulli »

tänään vaihdoin tasonmittaus anturin ja ongelma ratkesi siihen.veholla anturin hinta on 86€, kl-varaosasta sain sen 52€+ postikulut. Kiitos
Avatar
Silverspeed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 03.03.2006 23:15
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Silverspeed »

Moi! Minullakin samanlaisia oireita, että koneen lämmetessä alkaa öljyn merkkivalo palamaan ja näyttöön tulee -2.0 (ja tippakannun kuva).

Kyselin tuon öljymäärän mittausanturia veholta (120€ tingitty hinta) ja KL.varaosilta 105€+ pk:t.

Hinnat näköjään noussut :evil:
Jani R-K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: Pe 21.12.2007 17:36
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Silverspeed kirjoitti:Moi! Minullakin samanlaisia oireita, että koneen lämmetessä alkaa öljyn merkkivalo palamaan ja näyttöön tulee -2.0 (ja tippakannun kuva).

Kyselin tuon öljymäärän mittausanturia veholta (120€ tingitty hinta) ja KL.varaosilta 105€+ pk:t.

Hinnat näköjään noussut :evil:
Oletko koittanu vähentää öljyä sen pyydetyn 2.0dl? vai mikä se yksikkö nyt sitten onkaan. Yleensä liian öljyn ilmoitus tulee juuri lämpöisenä kun öljy hieman lämpölaajenee, lisäksi öljy lämpöisenä palaa nopeampaa öljypohjaan ja on siis vähemmän kierrolla.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Avatar
Silverspeed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Pe 03.03.2006 23:15
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Silverspeed »

MInulla tuli toi ilmoitus eka kerran, kun öljynpinta oli tikun mukaan vähän alle puloessa välissä (siinä merkkien välissä).. Sitten vaihdoin öljyt ja suodattimet ja muutaki huoltoo. Niin alkoi taas lämpimänä ilmoittelee vaikka öljynpinta ihan normaali...

Vaimo kävi oulussa mutkan ja toi veholta uuden anturin.
Vaihdoin pari tuntia sitten paikoillleen ja pienen testiajon jälkeen näyttäis, että vika korjaatui sillä. :)
Vastaa Viestiin