W124 300D tehot ja väännöt?
W124 300D tehot ja väännöt?
Mistä saisi sekä 12- että 24-venttiilisen 300D:n vapaastihengittävien koneiden teho- ja vääntökäyrät? Ei tunnu ihan heti googlettamalla löytyvän.
Vetelin tuossa pari viikkoa asuntovaunua vakiolla 12-venttilisellä, ja vaikka homma onnistuu nätisti varsinkin matkanopeudessa, niin kiihdytyksissä ja isoissa ylämäissä saisi olla enemmän potkua. Alkaa rekat ryppyilemään.
Että josko tuosta 24-venttiilisestä olisi iloa? Turboakin voisi harkita, mutta kun ei ole tietoa automaattilootan kestävyydestä vaunun vedossa.
Vaimon pehmittäminen vaihtoa ajatellen (siis auton vaihtoa!) on jo hienokseltaan aloitettu
Vetelin tuossa pari viikkoa asuntovaunua vakiolla 12-venttilisellä, ja vaikka homma onnistuu nätisti varsinkin matkanopeudessa, niin kiihdytyksissä ja isoissa ylämäissä saisi olla enemmän potkua. Alkaa rekat ryppyilemään.
Että josko tuosta 24-venttiilisestä olisi iloa? Turboakin voisi harkita, mutta kun ei ole tietoa automaattilootan kestävyydestä vaunun vedossa.
Vaimon pehmittäminen vaihtoa ajatellen (siis auton vaihtoa!) on jo hienokseltaan aloitettu
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Osta sellainen turbodiesel jossa automaatin öljynjäähdytin ja puhallin vakiona. Oliko 4-matic ja sellaiset joissa vetokoukku jo tehdas-asennuksena.
Ainakin omassa maticissa on sähköflekti myös tuolle automaatin jäähdyttimelle.
Tuollainen 1600 kg telivaunu ainakin tuli nätisti perässä, ja autossa on vain tuo vanhempi 12 venttiilinen kone.
Jos automaatti tahtoo luistaa vaihtaessa voi siitä nostaa paineita ylemmäs ettei mene vaihdot pitkiksi.
Ainakin omassa maticissa on sähköflekti myös tuolle automaatin jäähdyttimelle.
Tuollainen 1600 kg telivaunu ainakin tuli nätisti perässä, ja autossa on vain tuo vanhempi 12 venttiilinen kone.
Jos automaatti tahtoo luistaa vaihtaessa voi siitä nostaa paineita ylemmäs ettei mene vaihdot pitkiksi.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Lisätuuletin vaihteistoöljyn jäähdyttimelle tulee, kun autossa on ilmastointi ja alkuperäinen vetokoukku (SA 550).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Lisätuuletin vaihteistoöljyn jäähdyttimelle tulee, kun autossa on ilmastointi ja alkuperäinen vetokoukku (SA 550).
minkäköhänlainen tämmöinen lisätuuletin on? olisko kellään jotain kuvaa..
eiks vaihteistoöljyn jäähdytin ole aina auton normaali jäähdytinkennoston toisessa päädyssä? miten siihen saa lisätuulettimen?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Onko hyvä?
Oletko ajanut paljonkin noin raskaan vaunun kanssa? Kone on ilmeisesti kuitenkin turbo? Oletko verrannut käsikeppiin? Kerro, kerro,...Petri K kirjoitti:Tuollainen 1600 kg telivaunu ainakin tuli nätisti perässä, ja autossa on vain tuo vanhempi 12 venttiilinen kone.
Jos automaatti tahtoo luistaa vaihtaessa voi siitä nostaa paineita ylemmäs ettei mene vaihdot pitkiksi.
Saisiko sinulta mielipiteen siitä, onko tämä Mursun automaatti hyvä peli vaunun vedosa, vaiko eikö? Mieli tekisi, muta ei uskalla, jos ei tiedä että se toimisi hyvin ja kestää. Onhan sitä kritiikkiä tomaatin vaihtamisen terävyydestä ja nykivyydestäkin kuulunut juuri 124:sella.
Asiaan liipaten voin kertoa, että Ruotsissa jouduin juttusille pariskunnan kanssa, jotka vetivät jotain noin kuusimetristä uutta, hienoa vaunua uude(hko)lla turbodiesel-passatilla jossa oli automaatti. Ukko kehui ajamisen maailman helpommaksi, kun laittoi vakionopeussäätimen hoitamaan ajamisen.
Ei pöllömpi idea. Periaate kiehtoo, mutta minä haluaisin mielelläni kuusipyttyisen savuntekokoneen. Ja sen tähden joka kulkee edelläni
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
300 Turbodiesel on erinomainen auto vaunun vetämiseen. Automaatti on todella vankkaa tekoa ja edullinen korjata kun kilometrit alkaa olla täynnä, myös laatikon käyttäytyminen on monipuolisesti säädettävissä.
Vaihtojen hienoinen terävyys näkyy sitten taas siinä ettei laatikko pääse kulumaan, pehmeät vaihdot kun tahtoo syödä kitkapintoja, varsinkin kun vedetään jotain raskasta.
Jos tarjolla olisi manuaali tai automaattimersu, niin keppiin en kyllä koskisi. Varsinkaan kun turbodieselissä on tuo järeämpi 722.3-laatikko, joka todellakin kestää.
Farkkumallinen 124:nen on vielä aika raskas auto, joten vetäminen sujuu senkin puolesta kuin itsestään. Tuollainen puolentoista tonnin kuorma tulee mukavasti perässä eikä meno ole yhtään hermostunutta, päinvastoin. Ja voimaa riittää mukavasti joka tilanteeseen turbokoneessa.
Vaihtojen hienoinen terävyys näkyy sitten taas siinä ettei laatikko pääse kulumaan, pehmeät vaihdot kun tahtoo syödä kitkapintoja, varsinkin kun vedetään jotain raskasta.
Jos tarjolla olisi manuaali tai automaattimersu, niin keppiin en kyllä koskisi. Varsinkaan kun turbodieselissä on tuo järeämpi 722.3-laatikko, joka todellakin kestää.
Farkkumallinen 124:nen on vielä aika raskas auto, joten vetäminen sujuu senkin puolesta kuin itsestään. Tuollainen puolentoista tonnin kuorma tulee mukavasti perässä eikä meno ole yhtään hermostunutta, päinvastoin. Ja voimaa riittää mukavasti joka tilanteeseen turbokoneessa.
Jees.
Hyvähyvä!
Automaatista ei ole kokemusta, mutta vapaastihengittävän farkun ajo-ominaisuudet telivaunu perässä ovat ainakin minustakin todella hyvät.
Keskikulutus on aika tarkkaan 12/100 tai piirun yli, eikä ajotavalla ole juuri merkitystä.
t. Nimim. "3500 km tämän vuoden kesäkuussa ulkomailla. Autoilulomat on nyt sitten pidetty."
Automaatista ei ole kokemusta, mutta vapaastihengittävän farkun ajo-ominaisuudet telivaunu perässä ovat ainakin minustakin todella hyvät.
Keskikulutus on aika tarkkaan 12/100 tai piirun yli, eikä ajotavalla ole juuri merkitystä.
t. Nimim. "3500 km tämän vuoden kesäkuussa ulkomailla. Autoilulomat on nyt sitten pidetty."
------
W124 300 TD -92
W124 300 TD -92
Ei ollut tuo vaunu kuin viikonlopun perässä (lainavaunu) Mut kivasti se tuli mukana.
Nää farkut on kyllä omiaan vetämään vaunua mun mielestä. Omassa on tosiaan tuo ilmastointi, tehdasasennettu koukku joiden mukana tulee tuo tuo automaatin öljynjäähdyttäjän lisätuuletin. Lisäksi oma on neliveto ja painoa 1800 kg Loistava veturi.
Nää farkut on kyllä omiaan vetämään vaunua mun mielestä. Omassa on tosiaan tuo ilmastointi, tehdasasennettu koukku joiden mukana tulee tuo tuo automaatin öljynjäähdyttäjän lisätuuletin. Lisäksi oma on neliveto ja painoa 1800 kg Loistava veturi.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 299#183299dansku kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Lisätuuletin vaihteistoöljyn jäähdyttimelle tulee, kun autossa on ilmastointi ja alkuperäinen vetokoukku (SA 550).
minkäköhänlainen tämmöinen lisätuuletin on? olisko kellään jotain kuvaa..
eiks vaihteistoöljyn jäähdytin ole aina auton normaali jäähdytinkennoston toisessa päädyssä? miten siihen saa lisätuulettimen?
Tuossa on kuva päältäpäin. Muovin alla on tuuletin ja sen takana (eli edessä) taas itse kenno.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi