cdi moottorin imusarja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kempura
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 04.08.2004 09:10
Paikkakunta: Etelä Suomi

cdi moottorin imusarja

Viesti Kirjoittaja kempura »

tervehdys kaikki!
Olisiko jollakin tarkempia koordinaatteja tai jopa kuvia "vivustoista/läpistä/venttiileistä", jotka voivat aiheuttaa tukkoisuutta cdi mersun kulkemisessa.
MB W210 270 CDi -01
MB W111 220Sb -64
MB W115 240 d 3.0 -75
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: cdi moottorin imusarja

Viesti Kirjoittaja veskola »

Terve, jokos olet tutustunut aiheeseen EGR

Tosin cdi koneissa "tukkoisuus" voi hyvinkin olla seurausta ilmamassamittarin ongelmista, siis jos oikein tukkoiselta vaikuttaa niin kone on vikatilassa koko ajan. Haulla löytyy paljon hyvää juttua mitä tutkia.

Kannattaa myös kuvata oireet mahdollisimman hyvin, kyllä täältä aina joku löytyy, jolla on käynyt samoin.
Lisää tietoa: www.skg.fi
JRZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 07.01.2006 12:59
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ »

Laitan kuvia imusarjasta illalla.Semmonen tönöttää tossa vieressä...
Kompuramese...
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: cdi moottorin imusarja

Viesti Kirjoittaja barton »

veskola kirjoitti:Terve, jokos olet tutustunut aiheeseen EGR

Tosin cdi koneissa "tukkoisuus" voi hyvinkin olla seurausta ilmamassamittarin ongelmista, siis jos oikein tukkoiselta vaikuttaa niin kone on vikatilassa koko ajan. Haulla löytyy paljon hyvää juttua mitä tutkia.

Kannattaa myös kuvata oireet mahdollisimman hyvin, kyllä täältä aina joku löytyy, jolla on käynyt samoin.
Sama onkkelma päällä täälläkin. Aikasemmat topiikit luettu, mutta CDI koneen EGR:n tulppausohjetta ei ole löytynyt. Se alipainerasian/-lta tulppaus on helppo homma mutta ECU vetää siitä herneen sieraimeen = tehonlasku. Samalla testeri näyttää vikakoodia. ECU saa ilmamäärästä tiedon, jonka pitäisi olla vähentynyt tasakuormituksessa koska pakokaasuja aletaan syöttämään imusarjaan. Kun ilmamäärän vähennystä ei kuulukkaan niin tulee vikakoodi. Mites tämä homma hoidetaan tyylikkäästi? ECU:n uudelleen ohjelmoinnilla? Mielummin mekaanisesti, jos mahdollista.
JRZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 07.01.2006 12:59
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ »

Kuva1

Kuva2

Kuva3

Kuva4

Kuva5


Huonohkoja kamerakännyllä napsittuja,jos joku haluaa tarkempia niin ilmoittakaa...kyseessä '01 220cdi,josta lähti yks läppä kiertoon.
Kompuramese...
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Lähteekö mersustakin läppä irti/läppäakseli katkeaa ja särkee moottorin?
auto w123 200D/300DT vm, -81
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: cdi moottorin imusarja

Viesti Kirjoittaja tuikku »

barton kirjoitti:
veskola kirjoitti:Terve, jokos olet tutustunut aiheeseen EGR

Tosin cdi koneissa "tukkoisuus" voi hyvinkin olla seurausta ilmamassamittarin ongelmista, siis jos oikein tukkoiselta vaikuttaa niin kone on vikatilassa koko ajan. Haulla löytyy paljon hyvää juttua mitä tutkia.

Kannattaa myös kuvata oireet mahdollisimman hyvin, kyllä täältä aina joku löytyy, jolla on käynyt samoin.
Sama onkkelma päällä täälläkin. Aikasemmat topiikit luettu, mutta CDI koneen EGR:n tulppausohjetta ei ole löytynyt. Se alipainerasian/-lta tulppaus on helppo homma mutta ECU vetää siitä herneen sieraimeen = tehonlasku. Samalla testeri näyttää vikakoodia. ECU saa ilmamäärästä tiedon, jonka pitäisi olla vähentynyt tasakuormituksessa koska pakokaasuja aletaan syöttämään imusarjaan. Kun ilmamäärän vähennystä ei kuulukkaan niin tulee vikakoodi. Mites tämä homma hoidetaan tyylikkäästi? ECU:n uudelleen ohjelmoinnilla? Mielummin mekaanisesti, jos mahdollista.
http://www.turbotec.com/Mika Karala.
Ei herjaa enää. Eikä kyllä nokeakkaan.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

JRZ kirjoitti:Kuva1

Kuva2

Kuva3

Kuva4

Kuva5


Huonohkoja kamerakännyllä napsittuja,jos joku haluaa tarkempia niin ilmoittakaa...kyseessä '01 220cdi,josta lähti yks läppä kiertoon.
Särkikö läppä mitään lähtiessään?
Mistä materiaalista läpät on tehty ?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Pettääkö se läpän akseli siellä vai mikä?
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Eikait tuo läppä pääse pyttyyn saakka. Tekis mieli laittaa tuo Karalan lastu, mutta hintaa on mielestäni liikaa. Saksasta noita saa 100eurolla :x
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Bemarissa pääsee läppä männän päälle siksi kysyin käykö mersussakin niin.Eli 525d ja 530d koneissa tulee muuten aika kallis remontti.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Läpät on, kovaa, helposti sirpaloituvaa muovia. Tuskin ne venttileiden läpi pääsee ja jos pääsee niin eiköhän tuollainen dieselin mäntä + kuumat olosuhteet pistä sen aika pieniksi.

Parasta kun ottaa vaan tuollaiset saastesysteemit pois kokonaan.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
JRZ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: La 07.01.2006 12:59
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ »

Läppä jäi tässä tapauksessa imusarjaan,akseli katkesi.
Kompuramese...
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Jani Anttila kirjoitti:Läpät on, kovaa, helposti sirpaloituvaa muovia. Tuskin ne venttileiden läpi pääsee ja jos pääsee niin eiköhän tuollainen dieselin mäntä + kuumat olosuhteet pistä sen aika pieniksi.

Parasta kun ottaa vaan tuollaiset saastesysteemit pois kokonaan.
Niin onko varmaa tietoa miten auto käyttäytyy kun läpät poistetaan?
Kulutus,kestävyys ym...?
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

jytäkkä kirjoitti: Niin onko varmaa tietoa miten auto käyttäytyy kun läpät poistetaan?
Kulutus,kestävyys ym...?
Toimii ihan kuin ennenkin, ehkä jopa hiukan herkemmin kiertää. Kulutus ei muuttunut mihinkään, kestävyydestä paha sanoa kun on vasta 150tkm taulussa muutenkin. Toimintavarmuus tietysti paranee kun ei ole ne läpät siellä jumittelemassa :shock:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
kempura
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ke 04.08.2004 09:10
Paikkakunta: Etelä Suomi

imusarjan riisuminen

Viesti Kirjoittaja kempura »

kerotteko missä jamassa imusarja on läppien ja sen mekanismin poistamisen jälkeen. onko läpät kokonaan poistettu ja reijät tulpattu jotenkin vai onko läpät imusarjassa asennossa auki kokoajan. kyseessä siis 270 CDI (612.961)
MB W210 270 CDi -01
MB W111 220Sb -64
MB W115 240 d 3.0 -75
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Hui ku nokiset sarjat! :shock:

Eihän tollasta uskalla ostaa... :oops:
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Vastaa Viestiin