Kokemuksia W208 CLK avo
Kokemuksia W208 CLK avo
Yritin hakea aikaisempia keskusteluja aiheesta, mutta huonolla menestyksellä.
Mutta kertokaa kokemuksia tuosta W208 avomallista. Itse en ole vielä nähnyt livenä mokomaa vekotinta ollenkaan. Kiinnostava voisi tekniikan puolesta olla esimerkiksi 320.
Miten se suhtautuu Etelä-Suomen talveen eli pärjääkö katon puolesta ollenkaan vai tuleeko lumi sisälle?
Tekniikkahan siinä taitaa olla samaa kuin C-mallissa eli sen puolesta taitaa mennä ihan hyvin.
Onko peräkontissa tilaa käytännössä vai viekö katon mekanismi tilan?
Onko selviä tarkistettavia kohteita ja tyyppivikoja olemassa?
Mutta kertokaa kokemuksia tuosta W208 avomallista. Itse en ole vielä nähnyt livenä mokomaa vekotinta ollenkaan. Kiinnostava voisi tekniikan puolesta olla esimerkiksi 320.
Miten se suhtautuu Etelä-Suomen talveen eli pärjääkö katon puolesta ollenkaan vai tuleeko lumi sisälle?
Tekniikkahan siinä taitaa olla samaa kuin C-mallissa eli sen puolesta taitaa mennä ihan hyvin.
Onko peräkontissa tilaa käytännössä vai viekö katon mekanismi tilan?
Onko selviä tarkistettavia kohteita ja tyyppivikoja olemassa?
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
Erään toisen foorumin puolella on käyttäjä nimeltä cabriolet. Hänellä on A208.
CLK:n koneista olen esittänyt kommenttejani aikaisemminkin. Lyhyesti: 320 on kuutonen. Siinä on kuutosen äänet. Hiukan janoinen. 230K on nelonen. Ahtimen äänet. Käytännössä (normaalinopeuksilla) yhtä hyvä suorituskyky kuin 320:ssa. Vähän matalampi polttoaineenkulutus.
Avo-208:n katto on erittäin laadukas ja monikerroksinen. Periaatteessa sillä pärjää talvessa hyvin. Rättikattoja kuitenkin pitää hoitaa. Muuten ne menevät huonoksi. Ja talvi on yhtä kovaa rääkkiä materiaalille kuin paahtava helle ja hiekka.
A208:ssa muistaakseni kattomekanismi varastaa peräkontin tilaa silloinkin kun katto on ylhäällä. Asiaan kannattaa tutustua ennen ostamista, jotta ei tule yllätyksenä. Mutta ei kai avoauton ostamista peräkontin tilojen perusteella ratkaista...
CLK:n koneista olen esittänyt kommenttejani aikaisemminkin. Lyhyesti: 320 on kuutonen. Siinä on kuutosen äänet. Hiukan janoinen. 230K on nelonen. Ahtimen äänet. Käytännössä (normaalinopeuksilla) yhtä hyvä suorituskyky kuin 320:ssa. Vähän matalampi polttoaineenkulutus.
Avo-208:n katto on erittäin laadukas ja monikerroksinen. Periaatteessa sillä pärjää talvessa hyvin. Rättikattoja kuitenkin pitää hoitaa. Muuten ne menevät huonoksi. Ja talvi on yhtä kovaa rääkkiä materiaalille kuin paahtava helle ja hiekka.
A208:ssa muistaakseni kattomekanismi varastaa peräkontin tilaa silloinkin kun katto on ylhäällä. Asiaan kannattaa tutustua ennen ostamista, jotta ei tule yllätyksenä. Mutta ei kai avoauton ostamista peräkontin tilojen perusteella ratkaista...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kiitos vastauksesta. Pitää käydä jossakin vaiheessa ihan tutustumassa kyseiseen vaunuun.
Eihän sitä tietenkään avoa ihan kontin mukaan osteta - paitsi ehkä juuri tällä kertaa
Pihalla on SL600, josta ei tekisi mieli luopua sitten millään, mutta kun tarve vaan näyttää olevan toisellekin ympäri vuoden käytettävälle vekottimelle, johon mahtuisi enemmän kuin kaksi ihmistä ja vieläpä tavaraa lisäksi.
Jotenkin ei vain haluaisi luopua kokonaan niistä hetkistä (kuten juuri tänään 2.7.2006 yli 25 asteen aurinkoisella kelillä), kun lipuu katto auki rauhallisesti suomalaisessa maaseudun rauhassa. Niin...tiedän, mutta kun lompakko ei kestä enää kolmatta autoa prkl.
Mutta tuohan kuulostaa hyvältä, että rätin kanssa pärjäilee talvellakin. Hoitaahan niitä pehmeitä kattoja toki pitää.
Eikun lisää kokemuksia vaan peliin.
Eihän sitä tietenkään avoa ihan kontin mukaan osteta - paitsi ehkä juuri tällä kertaa
Pihalla on SL600, josta ei tekisi mieli luopua sitten millään, mutta kun tarve vaan näyttää olevan toisellekin ympäri vuoden käytettävälle vekottimelle, johon mahtuisi enemmän kuin kaksi ihmistä ja vieläpä tavaraa lisäksi.
Jotenkin ei vain haluaisi luopua kokonaan niistä hetkistä (kuten juuri tänään 2.7.2006 yli 25 asteen aurinkoisella kelillä), kun lipuu katto auki rauhallisesti suomalaisessa maaseudun rauhassa. Niin...tiedän, mutta kun lompakko ei kestä enää kolmatta autoa prkl.
Mutta tuohan kuulostaa hyvältä, että rätin kanssa pärjäilee talvellakin. Hoitaahan niitä pehmeitä kattoja toki pitää.
Eikun lisää kokemuksia vaan peliin.
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
Jos takapenkki ei ole ehdoton välttämättömyys, SLK:ta uskallan suositella varauksetta ympärivuotiseksi autoksi. Kova katto ei ole yhtä tarkka sään pieksemiselle kuin "rättikatto". Ja peräkontissa on tilaa oikein aika melkoisen hyvin katon ollessa ylhällä.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ainakin omalla kohdallani oikea takapenkki on ehdoton edellytys eli uuden auton tarve lähtee juuri tilan puutteesta.
Muutenhan SL:ää ei tarvitsisi vaihtaa ollenkaan pois, koska siinä on asiallinen peräkontti ja loistavat talviominaisuudet luistonestoineen ja säädettävine alustoineen. Tuli nimittäin kerran kokeiltua talviautoilua helmikuusta lähtien ja vaunuhan toimi aivan loistavasti.
Mutta kun tilan puute vaivaa.
Muutenhan SL:ää ei tarvitsisi vaihtaa ollenkaan pois, koska siinä on asiallinen peräkontti ja loistavat talviominaisuudet luistonestoineen ja säädettävine alustoineen. Tuli nimittäin kerran kokeiltua talviautoilua helmikuusta lähtien ja vaunuhan toimi aivan loistavasti.
Mutta kun tilan puute vaivaa.
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
Taisin muistaa väärin. Katselin mainosta, ja siinä sanottiin että 208-korin avo-CLK:ssa näyttäisi olevan noin 265 litraa tavaratilaa ("noin" siksi, että jouduin tekemään cu ft - litrat-konversion, enkä ole ihan varma laskelmani eksaktiudesta ). Ja tästä katoaa 40% kun katto menee alas. Tämä on hiukan vähemmän kuin R170-korin SLK:ssa. Ja aika tavalla vähemmän kuin Coupen hiukan reilut 300 käyttökelpoisesti muotoiltua litraa.eerola kirjoitti:...A208:ssa muistaakseni kattomekanismi varastaa peräkontin tilaa silloinkin kun katto on ylhäällä...
Toisaalta, eikös avo-CLK:ssa ole siinäkin kaatuvat takaselkänojat, jos tavaraa pitää saada kyytiin ihan todenteolla?
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Itselläni on CLK430 Avo. Takapaksi näyttää kieltämättä pieneltä ja takapenkit eivät käänny. Kun katto on alhaalla, niin konttiin mahtuu golfbägi ja "katon alle" aika kivasti tavaraa noin 25cm korkeudella, ne eivät saa kuitenkaan osua katon suojakankaaseen. Katon ollessa ylhäällä sanoisin että kontii on jopa ruhtinaallisen tilava. Auto on todella upea, erittäin hyvä ajaa ja hiljainen! yllättävää. Äänet on kuitenkin tehty muhkeaksi kun kaasua painaa. Janoinen auto on eli sellainen kaupunki-taajama -tyyppinen ajo hörppää about 15L, mutta matka-ajossa pääsee jo kympin tuntumaan.
Sami
Sami
CLK:n "rätti" on hyvä..kuten Eerola jo kertoi. Lumi ei tule sisälle ja lämpöjä pitää vähintään sen mitä coupen peltikattokin..MUTTA..se pitää muistaa, kuten Eerola jälleen jo sanoi: "Rätti" vaatii huoltoa ja huolenpitoa Suomen suolaloskaisissa talvikeleissä. Joten lämmin, tilava talli on mielestäni välttämättömyys, jotta saa "rätille" annettua sen vaatiman huolenpidon.
Muutenhan CLK on erinomainen auto, sekä 208 että 209, johon olen edelleen hyvin tyytyväinen..vaikkakin sitä Bemaria, 3-coupea, myyntiin odottelenkin innokkaana..
Muutenhan CLK on erinomainen auto, sekä 208 että 209, johon olen edelleen hyvin tyytyväinen..vaikkakin sitä Bemaria, 3-coupea, myyntiin odottelenkin innokkaana..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-