11,90 300 D varttimaili

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
dbwarrior
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 18.08.2005 09:03

Viesti Kirjoittaja dbwarrior »

JP74 kirjoitti:No mites meni? Kansa janoaa tietoa :wink: :?:
Petri varmaan kertoilee itse lisää kisatapahtumista /ongelmista, mutta sitä ennen voidaan katella huonolaatusta videoo viimesestä vedosta.
http://www.youtube.com/watch?v=CeNuo7nRaHI
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Joo ei mennyt ihan putkeen taas nuo kisat :) Nukuttuakin kerettiin joku vajaa 6 tuntia viikonlopun aikana.
Auto rakennettiin voimansiirron osalta uusiksi kokonaan Perjantaina ja Lauantai iltana haettiin ja teetettiin putkistoja polttoainepuolelle ja Sunnuntaina aamupäivällä kasattiin uusia linjoja kisatankilta koneelle.

Ei vain riitänyt akku autossa kun piti startata ekaan kisalähtöön ja kisa jäi siihen. Olis kyllä jäänyt ekaan lähtöön vaikka olis startannutkin.

Tuo uusikaan polttoainelinja ja pumppu ei riittänyt koneelle vaan soppa kertakaikkiaan loppuu kesken.

Uusi Repcon oy:n turbiini pelaa hienosti kun ajattelee viimeistä lähtöä niin vaihto meni suoraan ykköseltä kolmoselta ja kuitenkin loppunopeus oli parempi kuin koskaan aiemmin. Siekkisen laatikko toimii myös eikä tunnu luistavan.

2.-3.09. Alastarossa kokeillaan jotain uusia juttuja jos saadaan kaikki kuntoon ennen sitä.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Minkäkokoista pa-linjaa sulla nyt on?
Minkälainen on uusi voimansiirtolinja? Paljon saat nyt lähtökierroksiksi? 60ft?

OT:
Sain hopan tulille pe iltana ja lauantaina kokeiltiin uuden jäähdytysjärjestelmän toimivuutta Linnacruisingissa. Yllättävän korkeella on lämmöt vaikka nyt iso alusyyläri ja Mezieren sähköpumppu :evil:
Voi olla että kone on nyt vähän laihallakin, saattaa sekin nostaa lämpöjä.

Tarkoitus lähteä ens viikonloppuna Alastaroon kokeilemaan kulkua.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Voimansiirto on pienempi turbiini jota tuolla repcon:illa on muutettu aika reippaasti ja laatikkoa vahvistettu edelleen Siekkisellä. Kardaani vielä vakio, perä on nyt 3.27 ASD (ei käytöss') ja Karpiolan vetoakselit.

60" jalkaa edelleen huono 2.3 turbon sais nyt nostamaan kierroksia mutta ongelma on ettei auto pysy paikallaan jos näin yrittää.

Polttoainelinjoja oli kaksi, alkuperäinen ja ennen hienosuodatinta t-liitin johon tuli toinen 8 mm letku toiselta tankilta.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Petri K kirjoitti:Voimansiirto on pienempi turbiini jota tuolla repcon:illa on muutettu aika reippaasti ja laatikkoa vahvistettu edelleen Siekkisellä. Kardaani vielä vakio, perä on nyt 3.27 ASD (ei käytöss') ja Karpiolan vetoakselit.

60" jalkaa edelleen huono 2.3 turbon sais nyt nostamaan kierroksia mutta ongelma on ettei auto pysy paikallaan jos näin yrittää.

Polttoainelinjoja oli kaksi, alkuperäinen ja ennen hienosuodatinta t-liitin johon tuli toinen 8 mm letku toiselta tankilta.
Linelock? Laatikkoon tuskin transbrakea mistään saa ellei sitten Siekkinen kehittele?
Linjoista sen verran että minulla on isot Aeroquip linjat koko matkan. Maksaa XRP/Russel -liittimineen aika paljon mutta on siistit ja myös liitinten sisämitat riittävät.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Eihän se linelock auta muuta kuin burnikseen. Isompia jarruja laittamaan niin pysyy paikallaankin :)
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

MJF kirjoitti:Eihän se linelock auta muuta kuin burnikseen. Isompia jarruja laittamaan niin pysyy paikallaankin :)
Aivan mutta ajattelin että jos ei meinaa burnis onnistua? En tiedä en ole valitettavasti nähnyt autoa tosi toimissa. Transbrake auttais lähtemiseen mutta kuten sanottu kuka niitä tekee mersun lootaan. Aika tyyriitäkin ovat kun just kattelin niin esim. C4 lootaan maksaa sellasen 750 ekee.
Jos ton Petrin auton haluaa oikein nopeaksi niin kyllä mä pahoin pelkään että joutuu turvautumaan jenkkilootaan just siksi että niitä saa valmiita kisa-askeja, joissa on jo brake.
Anyway, hienoa että saa kulkemaan mersun mersun osilla lujaa. Oikea periaate.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

Ahti kirjoitti:
Voi olla että kone on nyt vähän laihallakin, saattaa sekin nostaa lämpöjä.

eikös rikas seos nosta lämpöjä
dodge dart 1967
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

santtu kirjoitti:
Ahti kirjoitti:
Voi olla että kone on nyt vähän laihallakin, saattaa sekin nostaa lämpöjä.

eikös rikas seos nosta lämpöjä
Ei bensassa.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mauri H. kirjoitti:
santtu kirjoitti:
Ahti kirjoitti:
Voi olla että kone on nyt vähän laihallakin, saattaa sekin nostaa lämpöjä.

eikös rikas seos nosta lämpöjä
Ei bensassa.
Ei. Päinvastoin kovin laiha seos on joskus nostanut bensamosan käyntilämpöjä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

no pakokaasut on ainaki kuumempia kun käy rikkaalla. siitä aattelin
dodge dart 1967
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

santtu kirjoitti:no pakokaasut on ainaki kuumempia kun käy rikkaalla. siitä aattelin
pako kaasut taitaa olla kuumempia kun käy laihalla (siis bensa) :idea:
www.thaiklupi.fi
Avatar
santtu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:07
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja santtu »

perskules mä oon ymmärtäny ihan väärin
dodge dart 1967
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Kylläpä kulkee diisseli mukavasti nuinkin "pienillä muutoksilla ja vielä nuin paljon vakio osia".

Oletko jossain teettänyt tuollaiset DIE-SEL kilvet vai onko tuo photoshopilla muokattu?
http://kuvia.1g.fi/kuvat/Taphtumat+2006 ... 4.jpg/full
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Tekijä kilville on yksi projektin tukijoista www.cadnet.fi

Täytyy laitella nuo takarenkaatkin paremmin vanteelle kiinni. Nyt pyörähtää jonkun nelisen senttiä per lähtö.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
VMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 13.01.2005 00:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja VMG »

No on siel sit ainakin jossain kohtaa potkua jos kerran täytyy kumitkin vanteisiin pultata.Onko soppapuolella vielä banjoliittimiä,niinkuin Ahtikin totesi liittimiä löytyy vähän kaikenlaisia,no ei siel kyl taida enää banjot soida ja hajukin on ainoa oikea miehinen...diesel tottahelvetissä :twisted:
Autosporting
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1188
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

paljonko petri saat kerättyä paineita, ennen viivalta irtoamista?

onko mitään tietoa syöttömääristä tällä hetkellä?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
VieläBMW
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 15.08.2004 14:40
Paikkakunta: E-pohojammaa

Viesti Kirjoittaja VieläBMW »

Onkos alastarolla ensviikonloppuna jotaki näkemistä?
2.3-16
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Savua pitäis ainakin tulla reilusti enemmän kuin Motoparkissa. :wink:
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tuos on ollut eräällä toisella foorumilla hieman "vääntöä" dieselin max. tehollisista kierroksista ja kun sulla tuntuu olevan suht.koht. nopea diesel käytössä, niin voisitko hieman valaista asiaa, eli millä kierroksilla tulee huippuvääntö ja huipputeho (itse teholukuja ei tarvitse ilmoittaa...)

kauhajoella et vissiin oo ollu ajamassa tai ainakin keväällä kun kävin kattomas siellä oli vain joku manuaali mersu, hyvin sekin meni kieltämättä.
dbwarrior
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: To 18.08.2005 09:03

Viesti Kirjoittaja dbwarrior »

Onkos tietoa miten siellä kisoissa oikein menee ?
Itse yritin lajittelutuloksista katella Petrin aikoja mutten löytäny :(
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Loppunopeus 207.8 parhaassa vedossa. Aika ei ole parantunut, mutta sanotaan vaikka näin että varaa olis parantaa :lol:
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Mauri H. kirjoitti:Loppunopeus 207.8 parhaassa vedossa. Aika ei ole parantunut, mutta sanotaan vaikka näin että varaa olis parantaa :lol:
Just joo, todella kurko tulos, onko auto millaisessa ajossa tavallisesti vaiko vain kisasta kisaan trailerilla
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei oo rekisterissä, eikä ilmeisesti tulossakaan kilpien väliin.
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Mauri H. kirjoitti:Loppunopeus 207.8 parhaassa vedossa. Aika ei ole parantunut, mutta sanotaan vaikka näin että varaa olis parantaa :lol:
tarvis varmaan vielä isommat tapit :roll:
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ei tarvii, voiman puutteesta ei tosiaankaa ole kiinni, näkeehän sen loppunopeudesta.
juuso
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 170
Liittynyt: Ma 23.06.2003 15:49

Viesti Kirjoittaja juuso »

On kyllä sen kuuloista dataa, että kaverit tietävät mitä tekevät. Loppunopeudesta päätellen tuolla autolla ajetaan vielä Suomen ensimmäinen diesel-ysi.

En lukenut koko ketjua läpi, mutta ymmärsin, että pitkälti alkuperäistä (prepattua tietty ) osaa on voimalinjassa. Ainakin meikäläinen nostaa hattua, ja korkealle.

Tuo lähdön säätäminen on tietty haasteellista koneella jonka vääntö on alakierroksilla suht "vaatimaton"- mutta potkaisee yhtä-äkkiä niin paljon voimaa, ettei mitkään jarrut voi oikein pitää. Turbiinilla se sitten ilmeisesti löytyy- taitaa vaan vääntökäyrä nousta niin jyrkästi, että ei ole helppo homma.

Tuntemani (ei Suomalainen) heppu ratkoi vastaavaa ongelmaa tekemällä jonkinlaisen paukkusysteemin paineiden nostamiseksi nopeammin lähdössä.
Unelmilla on tapana toteutua...
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Petri vaihtanut pikkulohko-Mustangiin? :shock:

http://www.fhra.fi/sites/fhra/save/defa_qvallit.pdf
VMG
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 13.01.2005 00:10
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja VMG »

Joo,65-Pikku Musta alla ja tähti rinnassa :wink: outlaw touhua 8) .No eihän ne nyt Alastarossa voi käsittää että joku DMB menee viivan yli rapeeta kahtasataa :?: Pakko olla joku virhe :!:
Autosporting
Vastaa Viestiin