SL 500, mahdollinen kolari?
SL 500, mahdollinen kolari?
Tuli viime syksynä ostettua R129 SL 500 vm. -98, etupäässä sen takia kun siistin ja noin uuden vuosimallin sai "kohtuuhintaan".
Pirssissä ei ole ollut mitään suurempia ongelmia (moottori, vaihteisto, perä, alusta ja sähkökatto toimii loistavasti) ja olen ajanut sillä itse nyt yli 16 000 km, mutta epäilykset mahdollisesta kolarista edellisellä omistajalla ovat voimistuneet. Lähinnä näiden seikkojen perusteella epäilen osumaa etukulmaan:
1. Alumiininen konepelti ei auennut alussa pelkästään vapautussalpaa vetämällä, vaan sitä piti auttaa toisella kädellä. Itse tehtyjen säätöjen jälkeen konepelti aukeaa nykyisin aivan oikein, mutta pelti HEILUU HIEMAN ajon aikana. Onko tämä normaalia? Saako pellin pysymään mitenkään niin, ettei se "väpätä" ajon aikana? Olen yrittänyt säätää peltiä kaikin tavoin, "väpätys" on kyllä vähentynyt, mutta ei kokonaan poissa?
2. Peltisaumoissa on hienoisia eroja auton eri puolilla, erityisesti silmään pistää ovien saumojen kohtalaisen iso ero > toisella puolella saumat ovat silmin nähden tiiviimmät kuin toisella puolella. Tällä ei ole kyllä ollut mitään vaikutusta ovien toimintaan. Onko normaalia avoautossa?
3. Auton kantavat rakenteet on tutkittu perusteellisesti, eikä sieltä löydy mitään viitteitä kolarista? Toisaalta kojelautaa kun on tarkasti tutkinut, niin siinäkin (matkustajan puolella) on saumoissa pientä "heittoa". Turvatyyny mahdollisesti auennut ja lauta ollut auki??
Mitä mieltä olette, arvon herrat?
Pirssissä ei ole ollut mitään suurempia ongelmia (moottori, vaihteisto, perä, alusta ja sähkökatto toimii loistavasti) ja olen ajanut sillä itse nyt yli 16 000 km, mutta epäilykset mahdollisesta kolarista edellisellä omistajalla ovat voimistuneet. Lähinnä näiden seikkojen perusteella epäilen osumaa etukulmaan:
1. Alumiininen konepelti ei auennut alussa pelkästään vapautussalpaa vetämällä, vaan sitä piti auttaa toisella kädellä. Itse tehtyjen säätöjen jälkeen konepelti aukeaa nykyisin aivan oikein, mutta pelti HEILUU HIEMAN ajon aikana. Onko tämä normaalia? Saako pellin pysymään mitenkään niin, ettei se "väpätä" ajon aikana? Olen yrittänyt säätää peltiä kaikin tavoin, "väpätys" on kyllä vähentynyt, mutta ei kokonaan poissa?
2. Peltisaumoissa on hienoisia eroja auton eri puolilla, erityisesti silmään pistää ovien saumojen kohtalaisen iso ero > toisella puolella saumat ovat silmin nähden tiiviimmät kuin toisella puolella. Tällä ei ole kyllä ollut mitään vaikutusta ovien toimintaan. Onko normaalia avoautossa?
3. Auton kantavat rakenteet on tutkittu perusteellisesti, eikä sieltä löydy mitään viitteitä kolarista? Toisaalta kojelautaa kun on tarkasti tutkinut, niin siinäkin (matkustajan puolella) on saumoissa pientä "heittoa". Turvatyyny mahdollisesti auennut ja lauta ollut auki??
Mitä mieltä olette, arvon herrat?
Viimeksi muokannut SL500A, To 31.08.2006 18:56. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Terve,
onko sävyeroja maalipinnassa? Äkkiseltään voi näyttää, että ei ole, mutta katso autoa eri kulmista. Lisäksi digikuva paljastaa mielestäni aika hyvin sävyeroja...
Katso mahdollisia rajauskohtia, listojen ja pokkausten tienoita, onko vilkuissa/umpioissa eroja (toinen kirkkaami kuin toinen jne.). Tietyissä osissa on valmistuspäivämääräleima.
1. Onko R129:ssä vielä kumitassut konepellin etulaidassa? Oletko passannut niitä, että ne ottavat kiinni koriin konepellin ollessa kiinni?
2. Mersuissa ei juuri ole saumoissa eroja tehtaan jäljiltä.
3. Kojelaudan "eläminen" avoautoissa lienee mahdollista (auringonpaiste ym.). Tiedä sitten kuinka nopeasti sen vaikutukset näkyvät...
onko sävyeroja maalipinnassa? Äkkiseltään voi näyttää, että ei ole, mutta katso autoa eri kulmista. Lisäksi digikuva paljastaa mielestäni aika hyvin sävyeroja...
Katso mahdollisia rajauskohtia, listojen ja pokkausten tienoita, onko vilkuissa/umpioissa eroja (toinen kirkkaami kuin toinen jne.). Tietyissä osissa on valmistuspäivämääräleima.
1. Onko R129:ssä vielä kumitassut konepellin etulaidassa? Oletko passannut niitä, että ne ottavat kiinni koriin konepellin ollessa kiinni?
2. Mersuissa ei juuri ole saumoissa eroja tehtaan jäljiltä.
3. Kojelaudan "eläminen" avoautoissa lienee mahdollista (auringonpaiste ym.). Tiedä sitten kuinka nopeasti sen vaikutukset näkyvät...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ei muistaakseni ole. Mutta mielestäni "väpätys", joka on nyt lähestulkoon pelkästään sivuttaissuuntaista, johtuu siitä että pellissä ei ole SIVUILLA mitään kumeja ja kun pellin nostaa ylös, sen takaosan kiinnitys"raudat" notkuvat hieman, jos peltiä heiluttaa käsillä sivuttaissuunnassa...Timo L. kirjoitti:1. Onko R129:ssä vielä kumitassut konepellin etulaidassa? Oletko passannut niitä, että ne ottavat kiinni koriin konepellin ollessa kiinni?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Jos on bägit lauennu, niin luultavasti (ymmärtääkseni aina) täytyy vaihtaa se laukaisin boksi (joku viisas tietää oikeamman nimen tälle). Eli varmaan kaivamalla sen esille, niin voisi sitä kautta päästä selvyyteen.
Tuon ikäisessä mersussa ei ainakaan huollossa ole viellä vaihdettu uusia laitteita, eli alkuperäiset ovatten, ellei mällätty. OT : Saksassa taitavat vaihdella, kun tulee ikä täyteen, mutta suuripiirteiset italialaiset saattavat jättää vaihtamatta huolloissa. Oliko ikä 10v, kun vaihdetaan bägit ainakin?
Tuon ikäisessä mersussa ei ainakaan huollossa ole viellä vaihdettu uusia laitteita, eli alkuperäiset ovatten, ellei mällätty. OT : Saksassa taitavat vaihdella, kun tulee ikä täyteen, mutta suuripiirteiset italialaiset saattavat jättää vaihtamatta huolloissa. Oliko ikä 10v, kun vaihdetaan bägit ainakin?
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Auto on Italian tuonti ja hankin sen suomalaisesta autoliikkeestä.
Toivottavasti et käynyt Sportcar Centerissä, jotensakin minulla on siitä heidän Italian tuonnista hiukan huonoja makuja suussa, tarkkana saa olla.
Toivottavasti et käynyt Sportcar Centerissä, jotensakin minulla on siitä heidän Italian tuonnista hiukan huonoja makuja suussa, tarkkana saa olla.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Piti ihan käydä omasta autosta kokeilemassa, ja ei väpätä konepelti ajossa. Sivukumeja ei tosiaankaan ole, edessä lukitus kahdella salvalla. Ylösnostettunakaan ei paljoa heilu, ellei ala kaksin käsin repimään.
Olisiko konepelin salpojen säädöt pielessä jos on hankala avata? Oletko selvittänyt mistä se hannaa?
Olisiko konepelin salpojen säädöt pielessä jos on hankala avata? Oletko selvittänyt mistä se hannaa?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Salvat olen säätänyt juuri niin että konepelti aukeaa nyt yhdellä vedolla. Mutta pieni väpätys ei tunnu lähtevän kokonaan pois sitten millään säädöllä!Matti R kirjoitti:Olisiko konepelin salpojen säädöt pielessä jos on hankala avata? Oletko selvittänyt mistä se hannaa?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Onhan konepellissä äänieriste paikoillaan? Jos säädöt eivät enää auta, voiko pellin massaa nostaa juuri esim. lisäeristyksellä tms.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: La 20.05.2006 11:03
Kalvonpaksuusmittari on hyvä keksintö. Se mittaa etäisyyden ulkopinnasta raakaan metallipintaan. Paljastaa kaikki pakkelit ja tuplakerrokset maalia. Hintaa en tiedä mutta työnantajalta olen aina lainannut kun tarvetta on ollut.
eeviiskyt
Tarkoitatko "kumitassuilla" niitä kahta säädettävää mustaa "tappia", johon konepelti ottaa kiinni? Ne on kyllä säädetty niin että ottavat ihan kunnolla kiinni pellin alalaitaan (pehmusteeseen) ja mielestäni juuri tällä keinolla väpätys väheni.Timo L. kirjoitti: Onko R129:ssä vielä kumitassut konepellin etulaidassa? Oletko passannut niitä, että ne ottavat kiinni koriin konepellin ollessa kiinni?
Onko esim. MattiR sinulla omassa R129:ssäsi heittoa esim. ovien saumojen välillä?? Entä muilla SL:n omistajilla täällä, montaa ei tosin varmaan ole??Timo L. kirjoitti:2. Mersuissa ei juuri ole saumoissa eroja tehtaan jäljiltä.
Viimeksi muokannut SL500A, La 19.08.2006 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katselin myös ovien saumoja enkä keksinyt niistä mitään huomautettavaa, eli etu- ja takareunassa yhtä iso sauma, ylhäältä alas samankokoinen ja ainakin näytti kummallakin puolella samankokoiselta.SL500A kirjoitti:Onko esim. MattiR sinulla omassa R129:ssäsi heittoa esim. ovien saumojen välillä?? Entä muilla SL:n omistajilla täällä, montaa ei tosin varmaan ole??Timo L. kirjoitti:2. Mersuissa ei juuri ole saumoissa eroja tehtaan jäljiltä.
Eräs konsti, tosin vähän työläs, on katsoa valmistusaikamerkinnät puskureista ja sivupaneeleista. Nehän ovat muovia ja ovat varmasti menneet päreiksi kolarissa. Niiden sisäpuolelta löytyy valmistusvuosi- ja kuukausimerkinnät. Jos puskurit on valmistettu myöhemmin kuin auto, niin eivät ole alkuperäiset. Vaatii siis osien irrottamisen.
Joissakin mersuissa kuulemma on ikkunoissa KBA-merkintä josta näkee valmistuskuukauden. En ole sellaisia vielä luonnossa tavannut, ehkä joku tietää tarkemmin.
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
Kävin minäkin tutkimassa omastani tuota konepeltiä, ja jämäkästi pysyy paikallaan niin ajossa kuin käsin kokeiltaessa, mutta noissa vanhemmissa se ei olekkaan alumiinia, ja kovin painavalta se tuntuukin.
Muistaakseni -93 tuli mm. alumiininen kovakatto ym. muutoksia, mutta jos konepeltikin on alumiinia, niin se saattaa vaikuttaa tuohon värinään.
Pellin takaosan heilumista estää se, että pelti painuu tiukasti ilmanottokaukalon etu- ja takareunassa olevia kumitiivisteitä vasten.
Jos nuo tiivisteet ovat kuoleutuneet, tai niitä on käsitelty silikonilla, niin se saattaa vaikuttaa tuohon heilumiseen.
Peltien saumoissa ei ole heittoja, mutta jos niitä on, niin voivat johtua myös oven väärästä säädöstä, tai sitten etulokasuoja on jostain syystä liikahtanut ruuviliitoksissaan. Lokasuojan ja a-palkin välinen sauma pitäisi olla samanlainen molemmilla puolilla.
Jos tuo kolarointiepäily mieltä vaivaa, niin mm. etupuskuri on suht. helppo irrottaa, ja kyllä asia tutkimalla selviää.
Muistaakseni -93 tuli mm. alumiininen kovakatto ym. muutoksia, mutta jos konepeltikin on alumiinia, niin se saattaa vaikuttaa tuohon värinään.
Pellin takaosan heilumista estää se, että pelti painuu tiukasti ilmanottokaukalon etu- ja takareunassa olevia kumitiivisteitä vasten.
Jos nuo tiivisteet ovat kuoleutuneet, tai niitä on käsitelty silikonilla, niin se saattaa vaikuttaa tuohon heilumiseen.
Peltien saumoissa ei ole heittoja, mutta jos niitä on, niin voivat johtua myös oven väärästä säädöstä, tai sitten etulokasuoja on jostain syystä liikahtanut ruuviliitoksissaan. Lokasuojan ja a-palkin välinen sauma pitäisi olla samanlainen molemmilla puolilla.
Jos tuo kolarointiepäily mieltä vaivaa, niin mm. etupuskuri on suht. helppo irrottaa, ja kyllä asia tutkimalla selviää.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Onko tuo totta että vanhemmissa SL-rasseissa pelti ja katto on rautaa? Tuossa -98 mallissa molemmat ovat kyllä alumiinia ja kevyitä.SL-pappa kirjoitti:Jos tuo kolarointiepäily mieltä vaivaa, niin mm. etupuskuri on suht. helppo irrottaa, ja kyllä asia tutkimalla selviää.
Etupuskurista on turha katsoa enää mitään, sillä se meni vaihtoon viime talvena kun ajoin -29*C pakkasella jäniksen yli ja puskuriin tuli jäniksen mentävä aukko. Eli uusi puskuri on (maksoi muuten töineen 2200 euroa, pelkkä puskuri yli 1500 e ). Onneksi on autossa superkasko...
On varmaan aika turhaa jatkaa tätä spekulointia mahdollisesta kolarista, jos on kolahtanut niin sitten on, kun ei täysin selviä merkkejä löydä. Joka tapauksessa ei ole voinut iso "mälli" olla kyseessä...
Varsinkin kun auto toimii kuin junan vessa, on tullut ajettua paljon viime talven hirmupakkasilla ja tämän kesän hirmuhelteillä ja hyvin on Roadster koitokset kestänyt!
Ensi talveksi laitan kyllä auton seisomaan, sen verran tuli naarmuja maalipintaan viime talven suolapaskoja pois pestessä. Saako värivahalla muuten miten hyvin peitettyä noita (hius)naarmuja?
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
Tarkempi tutkiminen magneettiraudan avulla osoitti, että konepelti on rautaa ja katto alumiinia.SL500A kirjoitti: Onko tuo totta että vanhemmissa SL-rasseissa pelti ja katto on rautaa? Tuossa -98 mallissa molemmat ovat kyllä alumiinia ja kevyitä.
Puskurin irrotuksella tarkoitin sitäkin, että jos keulaa on kolaroitu, niin korjauksen jäljet yleensä näkyy puskurin alla olevissa rakenteissa, ja niiden saumoissa. Mutta tuskinpa tuota on pahemmin kolaroitu.
Pesun yhteydessä tulleet pintanaarmut häviää ainakin myllyttämällä, mutta se kuluttaa jonkinverran maalipintaa. Hionta-aineen aloituskarkeus valitaan naarmujen mukaan. Hioin omastani harjakoneen jäljet noin 20 euroa maksavalla koneella, ja hyvä tuli.
Hionta-aineina käytin Autoglymin 02 ja 01 hiomatahnaa, jonka jälkeen normaalit vahaukset . Nyt kiiltää kuin uusi, eikä uusia naarmuja ainakaan harjakoneesta tule.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Minusta se on hyvinkin yleinen Mersun laseissa. Se on yleensä yksittäinen numero siinä numerosarjassa, mikä löytyy lasin leimasta. Monesti sen edessä on pisteitä tai se on yksistään eri rivilläkin, kertoo valmistusvuoden viimeisen numeron.Matti R kirjoitti:SL500A kirjoitti: Joissakin mersuissa kuulemma on ikkunoissa KBA-merkintä josta näkee valmistuskuukauden. En ole sellaisia vielä luonnossa tavannut, ehkä joku tietää tarkemmin.
Joskus Saksassa autoa myydessäni (kaikkihan Saksasta autoja ostelee, jotkut myyvätkin sinne) paikalliset jobbarit autoa tarkistaessaan tutkivat tarkasti kaikkien lasien valmistusvuoden. Kai ne kolarissa helposti hajoavat ja siten juoruavat mahdollisista kolareista.
Kyllä ne vuosiluvut on mulla ainakin tuossa 202 autossa miltei joka paikassa, joten oletan että on yleistä muissakin malleissa.
Takaluukun sisäpuolella on vuosiluku siinä kaarevassa "sarana" linkussa, etulampuissa on vuosiluku, syylärissä, saranoissa yleensä kuuluu olla Mersun logot ym, ym,
Onko ovien saranoiden rungot samanlaiset ympäriinsä, onko hitsaus sauman jälki niissä yhteneväinen jokaisessa (sauma jolla on hitsattu runkoon) onko toppareita tms vaihdettu, takaa yleensä näkee onko lokasuojaa vaihdettu esim, tankinluukun sisäpuolelta, sekä kun takakontin aukaisee, niin vertailee niitä "saumoja" jotka jäävät sinne vesiuraan, kynnyslistan alla on myös yleensä jäljet vaihdosta, ja samalla on helppo katsoa kylkilinja kotelot ja pohja sitä kautta sieltä "kaukalosta". Pienemmät lommot näkee jos on kitattu lommo tai oijottu, raottamalla takakontista niitä sivuverhoiluja, samoin etuovista niitä verhoiluja.
Keulapalkistakin voi jo jotain päätellä, siinä syylärin edessä, onko samalla lailla (tehtaan jäljiltä) liitetty molemmat puolet ym epämääräistä siinä?
Edellähän jo mainittiinkin se lasien tarkastelu.
Se on hyvinkin yleistä tuontiautoissa että kalliimpikin auto on ylimaalattu jonkun pienemmän peltikolarin seurauksena, mutta jos pienemmät kolarikorjaukset on tehty niin hyvin että mitään ei näy, niin mitä haittaa siitä käytännössä on Eri asia on jos runko on kiero, tai auto kasattu kolarin jälkeen useammasta muusta.
Ps: itse olen vastaavanlaisia tapauksia tutkinut mm. edellämainituilla konsteilla ja noista kyllä selviää olennainen, jos suurempia on käynyt.
Takaluukun sisäpuolella on vuosiluku siinä kaarevassa "sarana" linkussa, etulampuissa on vuosiluku, syylärissä, saranoissa yleensä kuuluu olla Mersun logot ym, ym,
Onko ovien saranoiden rungot samanlaiset ympäriinsä, onko hitsaus sauman jälki niissä yhteneväinen jokaisessa (sauma jolla on hitsattu runkoon) onko toppareita tms vaihdettu, takaa yleensä näkee onko lokasuojaa vaihdettu esim, tankinluukun sisäpuolelta, sekä kun takakontin aukaisee, niin vertailee niitä "saumoja" jotka jäävät sinne vesiuraan, kynnyslistan alla on myös yleensä jäljet vaihdosta, ja samalla on helppo katsoa kylkilinja kotelot ja pohja sitä kautta sieltä "kaukalosta". Pienemmät lommot näkee jos on kitattu lommo tai oijottu, raottamalla takakontista niitä sivuverhoiluja, samoin etuovista niitä verhoiluja.
Keulapalkistakin voi jo jotain päätellä, siinä syylärin edessä, onko samalla lailla (tehtaan jäljiltä) liitetty molemmat puolet ym epämääräistä siinä?
Edellähän jo mainittiinkin se lasien tarkastelu.
Se on hyvinkin yleistä tuontiautoissa että kalliimpikin auto on ylimaalattu jonkun pienemmän peltikolarin seurauksena, mutta jos pienemmät kolarikorjaukset on tehty niin hyvin että mitään ei näy, niin mitä haittaa siitä käytännössä on Eri asia on jos runko on kiero, tai auto kasattu kolarin jälkeen useammasta muusta.
Ps: itse olen vastaavanlaisia tapauksia tutkinut mm. edellämainituilla konsteilla ja noista kyllä selviää olennainen, jos suurempia on käynyt.
No eipä silläkään mitään merkitystä ole, että onko auto kasattu kolarin jälkeen eri auton osista. Itsellä on meneillään Passat Variant 2001 -projekti, keulakolaroitu ja tuohon laitettiin oikea runkoaisa uusiksi, runkoaisa otettiin audi a4:sta, siinä kun on tismalleen samanlainen runkoaisa. Aivan sama, olisinko sen runkoaisan tilannut uutena vai ottanut toisesta autosta. Ei merkitystä lopputulokseen. Itse en pidä kolarikorjattua autoa sen huonompana kuin ehjääkään, jos se on HYVIN TEHTY!
Tiedän yhden valkoisen Venton, joka kasattiin muistaakseni 7 eri venton osista, ja lopputuloksesta sitä ei todellakaan huomannut mistään, niin väliäkö sillä sitten on, kun kerran on kunnolla tehty.
Tiedän yhden valkoisen Venton, joka kasattiin muistaakseni 7 eri venton osista, ja lopputuloksesta sitä ei todellakaan huomannut mistään, niin väliäkö sillä sitten on, kun kerran on kunnolla tehty.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Niin jos on hyvin tehty, mutta pirustako sen ottaa selville. Harva jaksaa ryhtyä purkamaan lokareita ja runkopalkkeja esim selvittääkseen onko niihin koskaan laitettu ruostesuojaa Itse olen käynyt kolariautoja katsomassa ja aina on jäänyt ostamatta. Tekniikan maailma teki vasta aiheesta jutun ja kovin oli karua kertomaa.Itse en pidä kolarikorjattua autoa sen huonompana kuin ehjääkään, jos se on HYVIN TEHTY!
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Mutta mitäpäs teet silloin jos joku juoppo tai teini ajaa c200 cdi aut -00:si nokkaan ja auto ei mene lunastukseen? Silloin sinulla on alla ehta kolariauto!Cmeli kirjoitti:Niin jos on hyvin tehty, mutta pirustako sen ottaa selville. Harva jaksaa ryhtyä purkamaan lokareita ja runkopalkkeja esim selvittääkseen onko niihin koskaan laitettu ruostesuojaa Itse olen käynyt kolariautoja katsomassa ja aina on jäänyt ostamatta.Itse en pidä kolarikorjattua autoa sen huonompana kuin ehjääkään, jos se on HYVIN TEHTY!
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
ex. MB R129 SL 500 A
Juuri näin.
Ja useita uusiakin autoja on kolarikorjattu, jo ennen kuin ensimmäinen omistaja saa auton käyttöönsä.
Sitten kun tuo mun Passatti on valmis, niin saa tulla arvostelemaan, ja keksimään syytä miksei tuollaista voisi ostaa. Esimerkiksi osat sopii paremmin kuin uutena kun jaksaa vähän säätää. Maalipinnasta tulee täysin uusi, kun hyvä maalari(Antti Selivaara) ylimaalaa auton. Sekä tulee vähempi ajettua ilmastoinnin kompuraa ja turboa, uus tuulilasi yms. Niin se autohan vaan paranee!?
Ja PS. Ne kotelot ON kyllä suojattu, kuviakin löytyy jos joku epäilee
Ja useita uusiakin autoja on kolarikorjattu, jo ennen kuin ensimmäinen omistaja saa auton käyttöönsä.
Sitten kun tuo mun Passatti on valmis, niin saa tulla arvostelemaan, ja keksimään syytä miksei tuollaista voisi ostaa. Esimerkiksi osat sopii paremmin kuin uutena kun jaksaa vähän säätää. Maalipinnasta tulee täysin uusi, kun hyvä maalari(Antti Selivaara) ylimaalaa auton. Sekä tulee vähempi ajettua ilmastoinnin kompuraa ja turboa, uus tuulilasi yms. Niin se autohan vaan paranee!?
Ja PS. Ne kotelot ON kyllä suojattu, kuviakin löytyy jos joku epäilee
Passat Variant 1.9TDI 2001
Vaihdan autoaMutta mitäpäs teet silloin jos joku juoppo tai teini ajaa c200 cdi aut -00:si nokkaan ja auto ei mene lunastukseen? Question Silloin sinulla on alla ehta kolariauto!
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Niin kyllä laseissa numeroita on mutta mitä nämä numerot kertovat valmistusajankohdasta? Esimerkiksi:pekkavee kirjoitti:Minusta se on hyvinkin yleinen Mersun laseissa. Se on yleensä yksittäinen numero siinä numerosarjassa, mikä löytyy lasin leimasta. Monesti sen edessä on pisteitä tai se on yksistään eri rivilläkin, kertoo valmistusvuoden viimeisen numeron.Matti R kirjoitti: Joissakin mersuissa kuulemma on ikkunoissa KBA-merkintä josta näkee valmistuskuukauden. En ole sellaisia vielä luonnossa tavannut, ehkä joku tietää tarkemmin.
Joskus Saksassa autoa myydessäni (kaikkihan Saksasta autoja ostelee, jotkut myyvätkin sinne) paikalliset jobbarit autoa tarkistaessaan tutkivat tarkasti kaikkien lasien valmistusvuoden. Kai ne kolarissa helposti hajoavat ja siten juoruavat mahdollisista kolareista.
45R-001352
DOT448 AS2 M4
ESG WD 40
tai
45R - 00115
DOT32 M91 AS1
VSG WD
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Pasi, en väitä ettäkö korjattu auto voi olla yhtä hyvä kuin uusi. Parhaimmillaan voi olla jopa parempi. Mikäli vaan ei tiedä kuka sen on korjannut niin en kyllä ostaisi tietoisesti kolariautoa(pieniä peltiruttuja ei lasketa).Mitäs jos muut ovat samalla periaatteella liikenteessä? Wink
Ja allasi on edelleen sitten se kolariauto, mitä kukaan ei suostu ostamaan Wink
Kaupanteon yhteydessä on helppo laittaa kauppakirjaan, että autoa ei ole kolaroitu. Näin jos myöhemmin huomaa, että näin on tehty voi pyytää kaupan purkua tai hyvitystä.
Ps. maailmassa on olemassa myös kolaroimattomia vaihtoautoja
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Cmeli kirjoitti:Vaihdan autoaMutta mitäpäs teet silloin jos joku juoppo tai teini ajaa c200 cdi aut -00:si nokkaan ja auto ei mene lunastukseen? Question Silloin sinulla on alla ehta kolariauto!
Hmm mieleeni tuli vanha hyvä sanonta kolari mersuista: Kaikki ne on kuitenkin vanhoja sisään oksennettuja, rutattuja ja kolaroituja taxin linttoja..
Hyvin korjattuja autoja on olemassa, mutta suurin osa on tehty kevyesti, jotta saataisiin tehtyä mahdollisimman suurin kate korjauksella, kun romua myydään eteenpäin.
AVK,n toiminta on muuttunut viime aikoina paljolti romuautojen myynnissä. Suuremmissa korivaurioissa vaaditaan oikeita korjaustapoja.
Mikä ehkäisee jonkin verran näitä "traktorilla palkki suoraksi oikaisuja"
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa