Tyhjäkäynti katoaa kosteudessa 280 TE

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 02.09.2003 12:47
Paikkakunta: Kotka

Tyhjäkäynti katoaa kosteudessa 280 TE

Viesti Kirjoittaja tikkanen »

Autostani katoaa tyhjäkäynti kostealla ilmalla . Mistähän päin elektroniikkaa/konetta sitä pitäisi etsiä ? Kone käynnistyy aina hyvin uudelleen muttei jaksa käydä, ajossa ei huomaa mitään, mutta liikennevaloissa väsähtää. Kuivalla kelillä ei ole mitään ongelmaa. Konehan on siis 6-syl 24 v 2800 ccm vm 93. M106 Huollot on tehty, tulpat vaihdettu, ilmanputsari vaihdettu samoin pa-suodin.
W124 280 TE vm-93
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1411
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Ettei vaan olisi tuo surullisen kuuluisa tyyppivika johtosarjassa. Johtosarjan kuoret hapertuvat ja aiheuttaa juurikin käyntihäiriöitä ym. mukavaa.

Haulla löytyy aiheesta paljonkin.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
tikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 02.09.2003 12:47
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja tikkanen »

Johtosarja lienee vaihdettu jo Saksassa, koska huollon mielestä tuntuivat varsin notkeilta eikä Capricemanin sivuilla kuvailtuja halkeamia löydy. Olen itsekin yhdet tulpat autoon vaihtanut eikä mitään kummallista johdotuksissa näkynyt. Yritin etsiä forumista kosteuden aiheuttamia käymishäiriöitä, mutta en löytänyt omaan ongelmaani sopivia. Muilla tuntui häiriöitä olevan jatkuvasti ilmankosteudesta riippumatta.
W124 280 TE vm-93
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Siis puolien ensiöjohtojen suojakuori pitää halkaista ennen kuin näkee kaapelien kunnon. Kunto on huonoin jossa kaapelit menevät vaahtokumiseen jakajaan joka on sitten lohkossa kiinni fyysisesti.
Uudemmat johdot ovat edelleen samaa laatua kuin alkuperäiset, eli ne eivät kestä pakkasta ja kovaa kuumuutta vaan ne krakkailevat ja aiheuttavat oikosulun vaaran sekä palovaaran HFM yksikössä. Kun yksikkö on vielä akun vieressä niin riski palonleviämiseen on suuri. Suosittelen jo turvallisuus syistä laittamaan puolien +syöttöpuolelle sulakkeen(15AT) ja tarkastamaan alkuperäiset johdotukset. Puolien ensiöjohdotusten täysoikosulku tuhoaa HFM ohjausyksikön.
rei7pir8
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Su 16.05.2004 20:02

Viesti Kirjoittaja rei7pir8 »

Myös kaasuläppä/ tyhjäkäyntisäädin möykylle menevä kaapeli hapertuu ihan samalla tavalla. Siis siitä pyöreästä liittimestä imusarjan alla lähtevä ja kaasuläppäkoteloon menevä paksu kaapeli.
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Vastaa Viestiin