W124 300TDT-94 automaattinen ilmastointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mika.J
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 27.07.2004 10:11
Paikkakunta: Hyvinkää

W124 300TDT-94 automaattinen ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Mika.J »

Kysyisin neuvoa miten lähtsin vikaa etsimään. En ole mikää autoasentaja, eikä sähköiset järjestelmät ole mitenkään jokapäiväistä askaretta. Automaattinen ilmastointi on toiminut hyvin tähän asti parin vuoden kokemuksella mutta nyt on ilmennyt häiriötä. Sateisen tai muutoin kostean yön jälkeen ilmastointi ei lähde päälle. Puhallin reagoi normaalisti termostaatti nupikan säätöihin, eli laitettaessa lämpöä kylmälle puhalli työstää täysillä lämpötilaa vastaan mutta kuitenkaan ilmastoinnin kompura ei lähde päälle. Vika häipyy päivän mittaa ja järjestelmä toimii normaalisti. Jotenkin tuo kosteus vaikuttaa asiaan. Miten kannattaisi lähteä liikkeelle vian paikallistamiseksi. Voisiko jokin anturi aiheuttaa kiusaa?
T:Mika.J
MB 300TDT Sportline -94
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

En osaa vastata kysymykseesi, mutta mielenkiinnolla odotan muiden kommentteja. Olen itse havainnut kolmen 124 korisen auton kohdalla samanlaista herkkyyttä kosteudelle. Nimittäin moottoripesun jälkeen automaatti-ilmastoinnin kompura ei käynnisty, mutta alkaa itsestään toimia noin kuukauden päästä! Kaksi näistä autoista on ollut 300 turbodieseleitä ja yksi oli 300 bensakoneinen.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Mika.J
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 27.07.2004 10:11
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W124 300TDT-94 automaattinen ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Mika.J »

Mika.J kirjoitti:Kysyisin neuvoa miten lähtsin vikaa etsimään. En ole mikää autoasentaja, eikä sähköiset järjestelmät ole mitenkään jokapäiväistä askaretta. Automaattinen ilmastointi on toiminut hyvin tähän asti parin vuoden kokemuksella mutta nyt on ilmennyt häiriötä. Sateisen tai muutoin kostean yön jälkeen ilmastointi ei lähde päälle. Puhallin reagoi normaalisti termostaatti nupikan säätöihin, eli laitettaessa lämpöä kylmälle puhalli työstää täysillä lämpötilaa vastaan mutta kuitenkaan ilmastoinnin kompura ei lähde päälle. Vika häipyy päivän mittaa ja järjestelmä toimii normaalisti. Jotenkin tuo kosteus vaikuttaa asiaan. Miten kannattaisi lähteä liikkeelle vian paikallistamiseksi. Voisiko jokin anturi aiheuttaa kiusaa?
T:Mika.J
Olen sitten omatoimisesti vikaa lähtenyt hakemaan, nimittäin ilmastointi lopetti toiminnan kokonaan. Tietysti sulakkeista lähdin liikkeelle, mitkä olivat tietenkin ehjiä. Eihän siinä muuta voinut kun lähteä liittimien perään tutkimaan hapettumia, jos vaikka kontaktihäiriötä löytyisi mutta sekin puoli näytti olevan kunnossa ainakin noin silmämääräisesti.. Nyt olen tilanteessa missä ammattitaitoa tarvitaan, eikä meikäläisellä ainakaan sähköpuolelta sitä löydy. Konehuoneen puolelta löytyy jos jonkunlaista lämpötila anturia ja erillaisia releitä, sulakkeilla ja ilman. Nyt olisi neuvot tarpeen miten mitataan lämpötila antureiden kunto. Ovatko ne vastuksia ja mitattavissa yleismittarilla?
No jotain hyvääkin. Ajattelin samalla tarkistaa lämmityslaitteen puhaltimen kunto kun kerran käteni olin jo liannut. Talvella puhallin oli pitänyt aika ajoin kitinää ja ajattelin truupata hieman crc:tä laakerille, noin ensiavuksi. Samalla ajattelin tarkistaa hiilien kuntoa, jos uutta moottori jo tarvisi mutta eiköhän vielä vuosi pari mene eteenpäin. Sentin verran olisi vielä kulutettavaa jäljellä ja kupariset vastapinnatkin näyttivät vielä hyvältä. Siinä purkaessani muovikoteloita joiden taakse puhallin kätkeytyi huomasin ilokseni raitisilmasuodattimen. Yltä päältä kurassa ja märkä. Enpä moista tiennyt autoni sisältävän. Mietiskelin aikoinani kuinka huonosti puhaltimessa on potkua mutta ihmekkös tuo. Vaikuttaisi siltä, että suodatin on alkuperäinen eli ei koskaan vaihdettu mutta tiedä häntä. Hieman hankalahan sitä on vaihtaa kun sijaitsee tuon pyyhkiämekanismin alla. Sellasta joo, jos jollakin olisi vinkkiä miten edetä tuon ilmastoinnin kanssa niin odottelen innolla.
MB 300TDT Sportline -94
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Jos kaikki toimii muuten normaalisti, niin olisiko vika silloin että kompuran öljy on käyny vähiin, ja siksi ei lähde päälle. Joku täällä väitti joskus että jos tosiaan öljy käy vähiin kompurasta, niin se ei käynnisty. Yksi on että kompura on rikki.. Noh kannattaa mitata yleismittarilla että tuleeko kompuralle virtaa. Itselläni automaatti-ilmastoinnista oli sulake hapettunut niin pahaksi että alkuunsa pätki ja sitten ei toiminu mikään. Ei puhalluskaan. Sulakkeen vaihdolla kuntoon. Sitten oireili että ei puhaltanut lämmintä ollenkaan. vaan kylmää. Purin närhen munan atomeiks ja putsasin crc:llä ja läjäsin kokoon, niin on toiminu ilmastointi kokonaisuus täydellisesti..
220.128 Black Mirror
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: W124 300TDT-94 automaattinen ilmastointi

Viesti Kirjoittaja felmit »

Mika.J kirjoitti:Siinä purkaessani muovikoteloita joiden taakse puhallin kätkeytyi huomasin ilokseni raitisilmasuodattimen. Yltä päältä kurassa ja märkä. Enpä moista tiennyt autoni sisältävän. Mietiskelin aikoinani kuinka huonosti puhaltimessa on potkua mutta ihmekkös tuo. Vaikuttaisi siltä, että suodatin on alkuperäinen eli ei koskaan vaihdettu mutta tiedä häntä. Hieman hankalahan sitä on vaihtaa kun sijaitsee tuon pyyhkiämekanismin alla.
Omassa autossa pelkkien suotimien vaihtoon on tehty erillinen irroitettava muoviosa, josta pystyy suotimen vaihtamaan ilman suurempia purkamisia.
Kts. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 306#136306

automaatti-ilmastoinnin testausta neuvotaan: http://mb.braingears.com/124_DISC1/Program/Climate/ failista 83-600.pdf eteenpäin.
Mika.J kirjoitti:Sellasta joo, jos jollakin olisi vinkkiä miten edetä tuon ilmastoinnin kanssa niin odottelen innolla.
Mitenkäs releen kanssa, joka on akun takana. Päällä lukee KLI. Oletkos sen kuntoa tarkkaillut :?:
autodidakti
Mika.J
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 27.07.2004 10:11
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mika.J »

Kryptonite kirjoitti:Jos kaikki toimii muuten normaalisti, niin olisiko vika silloin että kompuran öljy on käyny vähiin, ja siksi ei lähde päälle. Joku täällä väitti joskus että jos tosiaan öljy käy vähiin kompurasta, niin se ei käynnisty. Yksi on että kompura on rikki.. Noh kannattaa mitata yleismittarilla että tuleeko kompuralle virtaa. Itselläni automaatti-ilmastoinnista oli sulake hapettunut niin pahaksi että alkuunsa pätki ja sitten ei toiminu mikään. Ei puhalluskaan. Sulakkeen vaihdolla kuntoon. Sitten oireili että ei puhaltanut lämmintä ollenkaan. vaan kylmää. Purin närhen munan atomeiks ja putsasin crc:llä ja läjäsin kokoon, niin on toiminu ilmastointi kokonaisuus täydellisesti..
Tuossa voi olla perää. Nimittäin alku kesästä lisättiin 300g kylmäaine + väriaine. Jos vuoto on pahentunut niin voisi olla mahdollista, että aine on vähissä. Vuoto kohtaa en ole pystynyt paikallistamaan eli voipi olla tuolla kennoston puolella.
Kaikki liittimet ja sulakkeet olen availlut ja tarkistellut että ei hapettumia löydy, myös releiden nastat. Nyt täytyy etsiä/mitata viallinen komponentti, kunhan ensin totean että virta ylipäätään kompuralle tulee.
MB 300TDT Sportline -94
Mika.J
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 27.07.2004 10:11
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W124 300TDT-94 automaattinen ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Mika.J »

felmit kirjoitti:
Mika.J kirjoitti:Siinä purkaessani muovikoteloita joiden taakse puhallin kätkeytyi huomasin ilokseni raitisilmasuodattimen. Yltä päältä kurassa ja märkä. Enpä moista tiennyt autoni sisältävän. Mietiskelin aikoinani kuinka huonosti puhaltimessa on potkua mutta ihmekkös tuo. Vaikuttaisi siltä, että suodatin on alkuperäinen eli ei koskaan vaihdettu mutta tiedä häntä. Hieman hankalahan sitä on vaihtaa kun sijaitsee tuon pyyhkiämekanismin alla.
Omassa autossa pelkkien suotimien vaihtoon on tehty erillinen irroitettava muoviosa, josta pystyy suotimen vaihtamaan ilman suurempia purkamisia.
Kts. http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... 306#136306

automaatti-ilmastoinnin testausta neuvotaan: http://mb.braingears.com/124_DISC1/Program/Climate/ failista 83-600.pdf eteenpäin.
Mika.J kirjoitti:Sellasta joo, jos jollakin olisi vinkkiä miten edetä tuon ilmastoinnin kanssa niin odottelen innolla.
Mitenkäs releen kanssa, joka on akun takana. Päällä lukee KLI. Oletkos sen kuntoa tarkkaillut :?:
Kiitos dokumenteista. Näistä on suuri apu. Nyt pitäisi vain päästä sopivassa välissä hommiin. Nuo releet olen vain silmämääräisesti tarkistanut (nastojen hapetumat ja sulakkeet).
MB 300TDT Sportline -94
Avatar
JouniVi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 17.11.2004 14:27
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniVi »

mulla se oli se akun takana oleva rele, joka tilattiin Saksasta, n. 200€ sitten kaikki toimi ok.
-------

124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Suunnittelumoka

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Ko. automallissa on sellainen suunnittelumoka, että ilmastoinnin kenno kuluu helposti puhki oikean päädyn mutkista. Siinä kennon ja korin välissä on sellainen muovilipare (jotakuinkin 5x30cm), joka täristessään hinkkaa kennon putkia. On sellainen lipare vasemmallakin, mutta rako on ratkaisevan millin isompi, eikä hinkkausta tapahdu niin helposti.

Kun putki puhkeaa, niin kylmäaineet katoaa ja kompura ei lähde käyntiin.

Parasta on hakeutua ilmastointikorjaamoon, jossa laitetaan systeemiin testiaine (ei väriaine). Sitten vain sellaisella 'geiger'-mittarilla katsotaan, mistä vuotaa.

Pääkaupunkiseudulla suosittelen Jokikorpelaa Järvenpäästä... Ja kennon saa kohtuuhinnalla Vantaan jäähdytinhuollosta (Tuusulassa :roll: ).
Terveisin
Tero
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 300TDT-94 automaattinen ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

300TD manuaalimallinen ilmastointi. Käyttäytyy siten että kun auto seisoo 10 12 h ilmastointi ei lähde päälle ennen kuin hetken ajon jälkeen sammuttaa auton ja käynnistää samantien uudellleen. Ja kas sit toimii niikuin pitääkin. Tämä on toistettu niin monta kertaa että joka kerta kuvio on sama.
(Ilmastoinnin pakkokäyttökytkin ei auta. Vain motin sammutus ja uudelleen käynnistys) Kylmäaineen määrä on tarkistettu ja sitä on se määrä mikä pitääkin eli 1kg.

Olen miettinyt sitä mahdollisuutta että josko käynnistysvaiheessa akun jännite käy liian alhaalla ja tämän seurauksena em. ilmiö ilmastointilaitteessa?
Jos auto seisoo 8h tai vähemmän niin ilmastointi lähtee päälle ihan ok.

Lataus on kunnossa se on tarkistettu mutta akku on jokin mikä lie 88Ah. Käynnistysongelmia ei kuitenkaan ole vaikka radiota soittaisi vähän pidemmänkin ajan tai takaluukku unohtuisi auki tunniksi tai pariksi.
Jokin rele kahdella sulakkeella löytyy akun takaa. Tämäkö lie se ELR -rele?

Muita ehdotuksia/kokemuksia?
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Re: W124 300TDT-94 automaattinen ilmastointi

Viesti Kirjoittaja felmit »

Jari Ke kirjoitti:Jokin rele kahdella sulakkeella löytyy akun takaa. Tämäkö lie se ELR -rele?
ELR:ssä lukee teksti,
ettet puhuisi ylivirtasuojareleestä
autodidakti
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5330
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 300TDT-94 automaattinen ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

felmit kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:Jokin rele kahdella sulakkeella löytyy akun takaa. Tämäkö lie se ELR -rele?
ELR:ssä lukee teksti,
ettet puhuisi ylivirtasuojareleestä
Näin varmaan on. Tuon ilmastoinnin toiminta on kuitenkin aika mielenkiintoinen. Käynnistä auto aja joku kilsa pysähdy sammuta auto ja käynnistä uudelleen --> ilmastointi lähtee päälle :)
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W124 300TDT-94 automaattinen ilmastointi

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Jari Ke kirjoitti:
felmit kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:Jokin rele kahdella sulakkeella löytyy akun takaa. Tämäkö lie se ELR -rele?
ELR:ssä lukee teksti,
ettet puhuisi ylivirtasuojareleestä
Näin varmaan on. Tuon ilmastoinnin toiminta on kuitenkin aika mielenkiintoinen. Käynnistä auto aja joku kilsa pysähdy sammuta auto ja käynnistä uudelleen --> ilmastointi lähtee päälle :)
Naapurin autossa ilmenee sellainen vika, että konsolin knappulan (keskimmäinen) painaminen kaksi kertaa (ilmastointi pois ja päälle) laittaa lämppärin kybälle. Lämppäri rauhoittuu vasta auton sammutuksen kautta.

Vika on konsolissa majailevassa piirikortissa. Vika siirtyy toiseen 124:een kortin mukana (naapurilla kun on kaksi 124:sta).

Veikkaan siis, että yllä kuvatut ongelmat johtuvat tuosta piirikortista, vaikka varioivat hieman erilailla. Onko esim. jokin diodi kärvähtänyt kortilla?
Terveisin
Tero
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Missähän on E420 W124 autossa ilmastoinnin rele? Sulake (pääsulakerasiassa) on ehjä. Akkuhan on minulla takakontissa.

Vein autoni ilmastoinnin täyttöhuoltoon koska luulin että kylmäaineet olivat vähissä. Kun paneelista (autom. ilmastointi) vaihtoi EC:ltä normiasennolle niin kompura vaan nytkähti eli ei lähtenyt pyörimään.

45 min huolto venyi 90 min mittaiseksi koska täyttölaitteesta loppui kaasu. Kun sain auton en saanut mitään raporttia paljionko oli ainetta mennyt. Läksin liikkeen pihasta ja kas kummaa, ei tule kylmää. Kurvasin takaisin ja sanoin että ei toimi, oli kuulemma toiminut huollossa mutta ei tuoksunut sille että olisi ollut päällä kylmäkone. Kun itse siinä pihalla testasin ei kompressori edes nytkähtänytkään

Sovittiin uusi aika ja tällä välillä kokeilin kytkeä painekytkimen karvat yhteen - ei lähde kompura päälle. Uudella huoltokerralla oli diagnoosi: kuristin sökö ja vuotanut nesteet sitä kautta ulos. Kuristin tilattiin KL Varaosista ja tänään vaihdettiin.

Ei toimi vieläkään eli sähköissä on vikaa, ja taas varataan uutta aikaa. Pitäisi saada selville siis onko rele missä, ja onko systeemille vielä jotain omaa sulaketta :?:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Eikö kellään ole tietoa? Siis missä rele ja onko vielä jossain sulaketta?

Täytyy alkaa itse tutkia nyt kun keli poutaantui :| .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

ainakin yksi ilmastointiin vaikuttava rele ylijännitereleen vieressä, lukee KLI tai vastaavaa.
Releet K9 ja K10 (sulakerasian takaosassa, lisäpuhallitimeen)
sulakkeet 5,7, 12 ja D.
Noita vähän mallista riippuen löytyy
autodidakti
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

felmit kirjoitti:ainakin yksi ilmastointiin vaikuttava rele ylijännitereleen vieressä, lukee KLI tai vastaavaa.
Releet K9 ja K10 (sulakerasian takaosassa, lisäpuhallitimeen)
sulakkeet 5,7, 12 ja D.
Noita vähän mallista riippuen löytyy
Kun vaan tietäisi missä on releet. Normaalisti missä on akku tässä on akun kokoinen alumiininen laatikko jossa musta kansi kiinni kuusiokoloruuveilla. On sen näköinen että en viitsisi lähteä aukomaan ellei tietäisi että siellä on releet.

Kukaan näitä purkanut :?: :idea: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti:Kun vaan tietäisi missä on releet. Normaalisti missä on akku tässä on akun kokoinen alumiininen laatikko jossa musta kansi kiinni kuusiokoloruuveilla. On sen näköinen että en viitsisi lähteä aukomaan ellei tietäisi että siellä on releet.
Detali näyttäisi että tuo musta laatikko on joku "Module box" , siihen menee "ventilation blower" , osa 5 :? .

Kuva

EDIt kävin mese.fi sivuilla ja siellä kerrottiin että 89 ja uudemmissa ilmastoinnin ohjauksen rele on keskikonsolissa, vanhemmissa konehuoneessa. Kompuran ohjausrele on V8 malleissa moduuliboksissa, mikä onki juuri tuo yllä kuvattu. Siihen menee oma tuuletus koska tuolla veekasin pannuhuoneessa lämmöt nousee sattuneesta syystä aika korkealle. Ei kun tutkimaan, tänäänkin tarvii lähteä töistä heti kun liukuma-aika alkaa :) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Tältä näyttää boksin sisällä:

Kuva

Tuo pistoke on moottorin diagnostiikalle ja siitä ei saa ilmastoinnin vikoja ulos.

Merkkiliikkeen arvio että puolessa päivässä saadaan vika selville; vaatii systemaattisen mittaamisen diagnoosikäsikirjan avulla ja Lappeenrannassa on yksi mies joka siihen pystyy :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13284
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Toimii :lol: . Kompressorin magneettikytkimen pistokkeesta oli yksi karva irti.

Eilen Orimattilan reissun jälkeen pudotin matkalaiset Lemin kirkolle Jehu-baariin ja vein Coupén kotiin. Sain kyydin takaisin kirkolle Auto-Sunin asentajalta hänen Mustangillaan. Olihan siinä toinenkin Sunin asentaja matkassa, lemiläisiä molemmat :) . Illalla baarissa kyselin josko kaveri olisi ottanut iltaprojektikseen tämän autoni mutta sanoi että kotona aika vaikea testata juttuja. Opasti minua tsekkaamaan tuon pistokkeen koska niissä on ollut nimenomaan ongelmia. Ja, niin oli vaan juotos irronnut eli purin pistokkeen ja tinasin karvan kiinni.

Homma vaati pohjamuovin irottamisen ja melkoisen akrobaatin ranteen ennen kuin pistoke oli irti. Onneksi tuo irronnut karva näkyi, eli heti havaitsi kun vaan viitsi sinne vilkaista. Pistokkeen sain vedettyä ylös yhden nippusiteen irroittamisen jälkeen jolloin pääsi kolvaamaan.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tml
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 28.10.2005 18:22

Viesti Kirjoittaja tml »

Ok, tutkitaan pistoke kun saadaan auto ylös. Kiitti, tosta on hyvä tutkia eteenpäin.
Vastaa Viestiin