W210 ja "engine fan" vikailmoitus
W210 ja "engine fan" vikailmoitus
Noniin nyt tuli taas tuollainen virheilmotus. Onko tämä joku tyyppivika näissä w210:ssä ?
Ekan kerran tämä tuli n. 1,5kk sitten
Economy oli päällä ja laitoin puhaltimen täysille, jolloin välittömästi ilmeni tuo "engine fan". Silloin paloi sulake ja vaihdoin samalla myös koko tuulettimen moottorin.
nyt sitten pari päivää sitten uudestaan. Tosin tällä kertaa sulake (nr. 20) on ehjä. Myöskin veto on täysin kateissa eli auto taitaa olla vikatilassa.
Kiinnostaisi tietää mitkä kaikki komponentit vaikuttaa tuohon "engine fan" ilmoitukseen.
Ekan kerran tämä tuli n. 1,5kk sitten
Economy oli päällä ja laitoin puhaltimen täysille, jolloin välittömästi ilmeni tuo "engine fan". Silloin paloi sulake ja vaihdoin samalla myös koko tuulettimen moottorin.
nyt sitten pari päivää sitten uudestaan. Tosin tällä kertaa sulake (nr. 20) on ehjä. Myöskin veto on täysin kateissa eli auto taitaa olla vikatilassa.
Kiinnostaisi tietää mitkä kaikki komponentit vaikuttaa tuohon "engine fan" ilmoitukseen.
Viimeksi muokannut pheno, To 17.08.2006 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: W210 ja "engine fan"
Kiinnostaisi myös tietää, mikä on tarkka automalli moottori- ja varustevaihtoehtoineenpheno kirjoitti:Kiinnostaisi tietää mitkä kaikki komponentit vaikuttaa tuohon "engine fan" ilmoitukseen.
Esim. onko CDI-/rivi-/jakajapumppu, puoliautomaatti-ilmastointi vai täysautomaatti, moottorin koko, sedan vai farkku, vuosimalli?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: W210 ja "engine fan"
Juu, anteeksi nuo tiedothan puuttuivat täysin vielä. Pitänee lisätä ne siguun. Auto on -01 E220 CDI Sedan ja ilmastointi on puoliautomaattinen.Ari66 kirjoitti:Kiinnostaisi myös tietää, mikä on tarkka automalli moottori- ja varustevaihtoehtoineenpheno kirjoitti:Kiinnostaisi tietää mitkä kaikki komponentit vaikuttaa tuohon "engine fan" ilmoitukseen.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: W210 ja "engine fan"
pheno kirjoitti:Kiinnostaisi tietää mitkä kaikki komponentit vaikuttaa tuohon "engine fan" ilmoitukseen.
Ari66 kirjoitti:Kiinnostaisi myös tietää, mikä on tarkka automalli moottori- ja varustevaihtoehtoineen
Kyselin nääs siksi tarkempia tietoja, kun meidän E 300 TDT:ssä ei ole moista varoitusvaloa vielä ilmennyt, enkä tiedä onko edes sitä....pheno kirjoitti: Juu, anteeksi nuo tiedothan puuttuivat täysin vielä. Pitänee lisätä ne siguun. Auto on -01 E220 CDI Sedan ja ilmastointi on puoliautomaattinen.
Ja nuo tarkemmat tiedot edesauttavat oikean vastauksen saamista niiltä, joilla on samanlainen auto, tai tietoa ko. ongelmasta po. autotyypistä.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Tarkastappa onko moottoriohjaimen sulake palanut. Sulake löytyy apukuskinpuolelta koneppellin alta musta isohko laatikko kansi muistaakseni neljällä ruuvilla kiinni. Jos ohjaimen sulake palanut niin sitten vika voisi löytyä huohottimen esilämmittimestä. Se tuppaa menemään oikariin. Esilämmitin taasen löytyy putkesta, joka tulee ventiilikopasta imuilmaputkee.
Joo vika korjautui kun vaihdoin sen 7.5A sulakkeen, mutta kun ajoin päivällä työpaikalle niin tuli sama hälytys ja vetokin selvästi lopahti.jatik kirjoitti:Tarkastappa onko moottoriohjaimen sulake palanut. Sulake löytyy apukuskinpuolelta koneppellin alta musta isohko laatikko kansi muistaakseni neljällä ruuvilla kiinni. Jos ohjaimen sulake palanut niin sitten vika voisi löytyä huohottimen esilämmittimestä. Se tuppaa menemään oikariin. Esilämmitin taasen löytyy putkesta, joka tulee ventiilikopasta imuilmaputkee.
Onko se esilämmitin vaihdettava vai riittääkö pelkkä puhdistus tai mitä sille voisi tehdä?
Otin sen lämmittimen pois töpselistä ja käynnistin mutta samantien paloi uudestaan moottorinohjauksen sulake. "Joku" siellä on oikosulussa..jatik kirjoitti:ei siitä taida puhistamalla päästä. Ei muistaakseni ole kovin kallis.
Tosin ne liittimen johdotkin saattaapi mennä oikosulkuun.
edit: ei taidakaan olal moottorinohjauksen sulake. Pitää tarkastaa...
Engine fan= kuten siinä sanotaan, flektiä herjaa, eli pyöriikö flekti normaalisti?
Kannattaa tarkistaa flektin toiminta että hän pyörii kun antaa 12v virtaa.
Jos se pelaa niin vika on flektin ohjainyksikössä joka majailee siellä kuskinpuolella keulalla(10x10cmx3cm metalliboxi johon piuhat mänöö), alapuolelta pääsee käsiksi ja halapa osa, muistaakseni alta 300€ hintaa.
Kannattaa tarkistaa flektin toiminta että hän pyörii kun antaa 12v virtaa.
Jos se pelaa niin vika on flektin ohjainyksikössä joka majailee siellä kuskinpuolella keulalla(10x10cmx3cm metalliboxi johon piuhat mänöö), alapuolelta pääsee käsiksi ja halapa osa, muistaakseni alta 300€ hintaa.
MB W210 200cdi -01
Kiitos vinkeistä!Boss kirjoitti:Engine fan= kuten siinä sanotaan, flektiä herjaa, eli pyöriikö flekti normaalisti?
Kannattaa tarkistaa flektin toiminta että hän pyörii kun antaa 12v virtaa.
Jos se pelaa niin vika on flektin ohjainyksikössä joka majailee siellä kuskinpuolella keulalla(10x10cmx3cm metalliboxi johon piuhat mänöö), alapuolelta pääsee käsiksi ja halapa osa, muistaakseni alta 300€ hintaa.
Jep, eli tuo flektin toiminta on tarkastettu. Pyörii hyvin kun antaa 12v... jaja mitäs muuta on kokeiltu.
Niin tuon flektin ohjainyksikön otin jo kerran irti, mutta silti tuo sulake palaa, kun laittaa virrat päälle. Se yksikköhän oli siellä vasemman etulyhdyn/sumuvalon kohdilla, sellanen leveä pistoke siinä oli.
Sellaisen asian kaveri huomasi myös, että "jostainpäin" konehuonetta, siinä moottorin alta, kuuluu sellaista ihme vinkunaa ennen kuin sulake palaa. Onkohan tuo vinkuna normaalia. Virrat kun laittaa päälle, niin sulake kestää 1-2sek. ennenkuin hajoaa.
MB E200 CDI -02
Jaahas, nyt on hankalampi diagnosoitava. Itsellä kanssa kuului semmoista kviikkvvik ääntä, ääni tuli flektiltä joka pyöri suht hitaasti, toimi kumminkin kun otti liittimen irti ja antoi suoraan virtaa, ei mitään vinkunoita. Vika tosiaan oli lopulta tuossa ohjainyksikössä jonka vaihdolla tokeni.
Mutta jos vika ei kerran ole tuossa niin sitten eos.
Voihan senkin muuten mitata ihan vaikka sähkökynällä kun otat flektin liittimen irti ja kun kone on lämmin niin mittaat että tuleeko sieltä varmasti 12v kaikenaikaa sieltä ohjainyksiköltä liittimelle asti, jos ei niin silloin vika on siellä.
Helpoimmalla pääsee kun käyttää testerissä koko auton........
Mutta jos vika ei kerran ole tuossa niin sitten eos.
Voihan senkin muuten mitata ihan vaikka sähkökynällä kun otat flektin liittimen irti ja kun kone on lämmin niin mittaat että tuleeko sieltä varmasti 12v kaikenaikaa sieltä ohjainyksiköltä liittimelle asti, jos ei niin silloin vika on siellä.
Helpoimmalla pääsee kun käyttää testerissä koko auton........
MB W210 200cdi -01
Tästä on kirjoitettu pariin kertaan
Engine Fan - Visit Workshop -virheilmoitus on tullut kesän mittaan helteillä usein (270 CDI -00). Itselläni virheilmoitusta ei ole tullut helteiden lakattua. Keskusteluketjuja löytyy parikin viime kesältä.
Tein kaikki temput mitä kehotettiin, putsasin ja rasvasin flektin moottorin laakereineen ja se toimi ennen ja jälkeen(!), putsasin ja tarkastin sen huohottimen letkun liittimineen ja mitä siihen nyt kuulukin, sulakkeet tarkistin joka kerta - ehjiä olivat kaikki.
Kun lämpömittari näytti yli +25 C, niin useimmiten toisen startin jälkeen, joskus ensimmäisen tuli sama ilmoitus. Syksyllä ei ole tullut.
Taitaa olla ominaisuus...
Tein kaikki temput mitä kehotettiin, putsasin ja rasvasin flektin moottorin laakereineen ja se toimi ennen ja jälkeen(!), putsasin ja tarkastin sen huohottimen letkun liittimineen ja mitä siihen nyt kuulukin, sulakkeet tarkistin joka kerta - ehjiä olivat kaikki.
Kun lämpömittari näytti yli +25 C, niin useimmiten toisen startin jälkeen, joskus ensimmäisen tuli sama ilmoitus. Syksyllä ei ole tullut.
Taitaa olla ominaisuus...
270CDI
Re: Tästä on kirjoitettu pariin kertaan
Sain selvitettyä ongelman omalla kohdalla ja menihän siihen aikaa kun pikkuhiljaa sitä tutkii no, oppi taas pari uutta asiaa.tommie kirjoitti:Engine Fan - Visit Workshop -virheilmoitus on tullut kesän mittaan helteillä usein (270 CDI -00). Itselläni virheilmoitusta ei ole tullut helteiden lakattua. Keskusteluketjuja löytyy parikin viime kesältä.
Tein kaikki temput mitä kehotettiin, putsasin ja rasvasin flektin moottorin laakereineen ja se toimi ennen ja jälkeen(!), putsasin ja tarkastin sen huohottimen letkun liittimineen ja mitä siihen nyt kuulukin, sulakkeet tarkistin joka kerta - ehjiä olivat kaikki.
Kun lämpömittari näytti yli +25 C, niin useimmiten toisen startin jälkeen, joskus ensimmäisen tuli sama ilmoitus. Syksyllä ei ole tullut.
Taitaa olla ominaisuus...
Kaikennäköistä tuli koitettua, mutta lopulta selvisi, että tuollainen 'intake flap' oli jumissa, joka aiheutti sulakkeen palamisen virrannousun johdosta. Ko. systeemi hienosäätää imuventtiileille tulevaa ilmaa muuttamalla läppien asentoa.
Sähköjohdot ko. laitteeseeen on nyt irti, mutta tuo vetomoottori pitäis saada sieltä irti. Näyttää olevan toisi hankala paikka, tarviikohan koko imusarjaa irroittaa ?
MB E200 CDI -02
Tyyppivikahan noissa on imusarjan raju karstoittuminen, joka juuri jumittaa / rikkoo ne läpät ja ahdistaa ilmuilman saantia rajusti. Imusarja olisi syytä vaihtaa kaikissa 200-220 CDI koneissa 200-300 000 km:n välillä. Tämä nyt on ihan veikkaus mutta mitäs jos se säätömoottori on ehjä, mutta läpät ei liiku?
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Käsin paineltuna läpän tankoa se kyllä liikkui, mutta kerran se ei palutunut ilman pientä näpäytystä. Varmaan karstalla on sormensa pelissä.Taxana kirjoitti:Tyyppivikahan noissa on imusarjan raju karstoittuminen, joka juuri jumittaa / rikkoo ne läpät ja ahdistaa ilmuilman saantia rajusti. Imusarja olisi syytä vaihtaa kaikissa 200-220 CDI koneissa 200-300 000 km:n välillä. Tämä nyt on ihan veikkaus mutta mitäs jos se säätömoottori on ehjä, mutta läpät ei liiku?
Voisi riittää jos irrottaa imusarjan ja raapii karstat pois ?
MB E200 CDI -02
Suositeltavaa joka tapauksessa, jos lähtee vielä ilman Hiltin poravasaraa irti.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
-01 W210 CDI Engine Fan ja erinäisiä vikakoodeja
Tervehdys!
Engine Fan - Visit Workshop vikailmoitusta on tässä kummasteltu vajaat pari viikkoa. Ensimmäisen kerran tuli torstaina kaksi viikkoa sitten. Flekti alkoi pyörimään koko ajan ja auto meni vikatilaan. Auto on -01 E220 CDI.
... Vika johtui rikkinäisestä imuilman lämpötila-anturista. Eipä ole herjaillut vaihdon jälkeen.
Engine Fan - Visit Workshop vikailmoitusta on tässä kummasteltu vajaat pari viikkoa. Ensimmäisen kerran tuli torstaina kaksi viikkoa sitten. Flekti alkoi pyörimään koko ajan ja auto meni vikatilaan. Auto on -01 E220 CDI.
... Vika johtui rikkinäisestä imuilman lämpötila-anturista. Eipä ole herjaillut vaihdon jälkeen.
Re: W210 ja "engine fan" vikailmoitus
Otetaanpas tätä ylöspäin. Engine fan -ilmoitus, ECU:n 7,5 A sulake oli palanut, auto menee vikatilaan jatkuvasti. Huohottimen lämmityksen pistoke irti ja edelleen vikatilaa ja ECU sulake palaa. Oliko noita muita laitteita jotka polttaa tuota sulaketta imusarjanläpät, muuta? Auto vm.2001 E200 cdi automaatti ja tuo puoliautomaattinen ilmastointi.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 ja "engine fan" vikailmoitus
Imusarjan läppien säätömoottri, pottrin jäähdytimen ohajin boxsi(yleensä siälokarin takan)Behemoth kirjoitti:Otetaanpas tätä ylöspäin. Engine fan -ilmoitus, ECU:n 7,5 A sulake oli palanut, auto menee vikatilaan jatkuvasti. Huohottimen lämmityksen pistoke irti ja edelleen vikatilaa ja ECU sulake palaa. Oliko noita muita laitteita jotka polttaa tuota sulaketta imusarjanläpät, muuta? Auto vm.2001 E200 cdi automaatti ja tuo puoliautomaattinen ilmastointi.
huohotimen lämmitin/sen johdot,
ilmastoinin säätö paneli,
mootorin johto sarja siinä yleisimät
Mökkillä
'
'
Re: W210 ja "engine fan" vikailmoitus
Kunnon suhina kun polkee kaasua. Liekö imusarja vai ahtoletku/putki vuotaa. Tutkitaan...
Re: W210 ja "engine fan" vikailmoitus
Tulipa tehtyä tämä puolen miljoonan imusarjan läpät ja EGR -savotta tähän 200 cdi. Aiemmin vikatilaa vikatilan perään ja edelliset omistajat olivat irroittaneet huohottimen lämmittimestä plugin, läppämoottori irti läpistä ja ties mitä yrityksiä. EGR oli täynnä mustaa sulanutta lakritsia. Hommasin kokonaan tuoreemman imusarjan, joka ei ollut ehtinyt täyttyä paskasta ja läppämoottori myös. EGR puhdistus tietenkin ja voitelu. Ihme kyllä nyt on huohottimen lämmittimen pistoke kiinni ja Engine Fan -ilmoitusta ei tule ruutuun ja auto repii eteenpäin kuin reuma ilman vikatiloja. Myös lämmöt pomppaa hetkessä 90 C, kun ennen savottaa ei tahdonnut edes kesäkelillä saada alle puolen tunnin ajossa lämpöjä tavoitteeseen. Tavella ei noussut mitenkään yli 60 C, vaikka termari uusi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.