KOHTA MENNAAN LUJAA
KOHTA MENNAAN LUJAA
moi.
OLISIKO KIINOSTUSTA SEURATA PROJECTIA RAPAKON TAKAA.?
olen vasaamassa ittelleni uutta drifteria ja jos kiinnostusta riittaa niin voin laitta tanne kuvia ja jonkunlaista selvitysta kaikista muutoksista mita karryyn on tehty ja miksi..
aihiona on 1986 2.3 - 16v .
OLISIKO KIINOSTUSTA SEURATA PROJECTIA RAPAKON TAKAA.?
olen vasaamassa ittelleni uutta drifteria ja jos kiinnostusta riittaa niin voin laitta tanne kuvia ja jonkunlaista selvitysta kaikista muutoksista mita karryyn on tehty ja miksi..
aihiona on 1986 2.3 - 16v .
Viimeksi muokannut FAST-FINN, To 21.09.2006 02:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://s88.photobucket.com/albums/k190/FASTFINN/drifter
EN SAANU TANNE LAITETTUA KUVIA JOTEN LAITTELEN KUVIA TONNE PHOTOBUCKETTIIN...
EN SAANU TANNE LAITETTUA KUVIA JOTEN LAITTELEN KUVIA TONNE PHOTOBUCKETTIIN...
JOo Photobucketissa ne muillakin on. sinne mahtuu paljon. Kiinnostaa hyvin paljon tämä rojekti. Hyvännäköstä alkua jo. Voisiks vähän valottaa mitä tekniikkaa on tulossa konehuoneeseen? Vois olettaa että alkuperäistä ei paljoa jää jäljelle kun laite on valmis.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Niitä kuvia saat tänne näin:
http://i88.photobucket.com/albums/k190/ ... kuvat1.jpg
tai sitten voit kirjoittaa NÄIN
tuo "tekstissä kuva" näyttää tekstinä tältä(siis tuo vihreellä oleva):
Toivottavasti ymmärsit..
Näyttää aika lupaavalta projektilta. Laita ihmeessä paljon juttua ja kuvia. Kyllä täällä kiinnostusta löytyy...
http://i88.photobucket.com/albums/k190/ ... kuvat1.jpg
tai sitten voit kirjoittaa NÄIN
tuo "tekstissä kuva" näyttää tekstinä tältä(siis tuo vihreellä oleva):
Koodi: Valitse kaikki
[url=http://i88.photobucket.com/albums/k190/FASTFINN/drifter/projectikuvat1.jpg]NÄIN[/url]
Näyttää aika lupaavalta projektilta. Laita ihmeessä paljon juttua ja kuvia. Kyllä täällä kiinnostusta löytyy...
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
http://s88.photobucket.com/albums/k190/ ... /IMUSARJA/
JOO IMUSARJA ON MEIDAN OMA TEKELE JA ON MITOITETTU 2.5 LITRAISELLE 10000RPM.
MOOTTORINA AUTOSSA ON 1JZGTE (TOYOTA SUPRA 2.5L TWIN TURBO)
TIEDAN TIEDA HAKATA MINUT PITAIS....
PANNA NYT JOKU TOYOTAN MOOTTORI MERSUUN.
MUTTA KOYHA KUN OON NIIN PITI LAITTAA TOI COSWORTHIN TEKELE NURKKAAN (PELKAT CUSTOM SISUSKALUT OLIS OLLU n.$8,000)
siihen kaikki muut ja.............
SUPRAN KONE JA GETRAC 5V (R154) YHTEENSA $600
PITAIS VAKIONA KESTAA HYVIN TOMMONEN 600- 700 HEPPAA..
JA MYOHEMMIN OLIS TARKOITUS RAKENTAA KONE KOKONAAN UUSIKS JA OSAT (MANNAT,KANGET,NOKAT,NOKKAPYORAT,TIIV,JNE.. NOIN $3000.
AUTN PAINO OLISI TARKOITUS SAADA JONNEKKIN 1200 KILON TIETAMILLE
JA NOIN 650 HEPPAA TAKARENKAILLE. KONEREMPAN TARKOITUS ON TEHDA MOOTTORISTA VIELA TOIMIVAMPI.
IMUSARJA ,PAKOSARJA,COOLERINPUTKET,PAKOPUTKET.. ON SUUNNITELTU LYHYIKSI JA ERITTAIN HYVIN VIRTAAVIKSI JOTTA MOOTTORISTA TULISI MAHDOLLISIMMAN "HERKKA"
TURBONA ON GARRETIN MUUTUVA SIIPINEN GT40 SARJAN AHDIN
TEHON TUOTTO ON VARMASTI RIITTAVA . JA SUUNNITTEILLA ON DIGITAALINEN SIIPI KONTROLLI JOKA TULEE TOIMIMAAN NIIN ETTA SE MITTAA IMUSARJAN PAINEEN JA VASTAPAINEEN JA SAATAA SIIPIA SITA MUKAA JOTTA TURBO OLI (TOIVOTTAVASTI) JATKUVASTI NIIN SANOTUSSA SWEET SPOT.
NO SIINA HIEMAN ALKU TIETOA MYOHAMMIN LISAA.
JOO IMUSARJA ON MEIDAN OMA TEKELE JA ON MITOITETTU 2.5 LITRAISELLE 10000RPM.
MOOTTORINA AUTOSSA ON 1JZGTE (TOYOTA SUPRA 2.5L TWIN TURBO)
TIEDAN TIEDA HAKATA MINUT PITAIS....
PANNA NYT JOKU TOYOTAN MOOTTORI MERSUUN.
MUTTA KOYHA KUN OON NIIN PITI LAITTAA TOI COSWORTHIN TEKELE NURKKAAN (PELKAT CUSTOM SISUSKALUT OLIS OLLU n.$8,000)
siihen kaikki muut ja.............
SUPRAN KONE JA GETRAC 5V (R154) YHTEENSA $600
PITAIS VAKIONA KESTAA HYVIN TOMMONEN 600- 700 HEPPAA..
JA MYOHEMMIN OLIS TARKOITUS RAKENTAA KONE KOKONAAN UUSIKS JA OSAT (MANNAT,KANGET,NOKAT,NOKKAPYORAT,TIIV,JNE.. NOIN $3000.
AUTN PAINO OLISI TARKOITUS SAADA JONNEKKIN 1200 KILON TIETAMILLE
JA NOIN 650 HEPPAA TAKARENKAILLE. KONEREMPAN TARKOITUS ON TEHDA MOOTTORISTA VIELA TOIMIVAMPI.
IMUSARJA ,PAKOSARJA,COOLERINPUTKET,PAKOPUTKET.. ON SUUNNITELTU LYHYIKSI JA ERITTAIN HYVIN VIRTAAVIKSI JOTTA MOOTTORISTA TULISI MAHDOLLISIMMAN "HERKKA"
TURBONA ON GARRETIN MUUTUVA SIIPINEN GT40 SARJAN AHDIN
TEHON TUOTTO ON VARMASTI RIITTAVA . JA SUUNNITTEILLA ON DIGITAALINEN SIIPI KONTROLLI JOKA TULEE TOIMIMAAN NIIN ETTA SE MITTAA IMUSARJAN PAINEEN JA VASTAPAINEEN JA SAATAA SIIPIA SITA MUKAA JOTTA TURBO OLI (TOIVOTTAVASTI) JATKUVASTI NIIN SANOTUSSA SWEET SPOT.
NO SIINA HIEMAN ALKU TIETOA MYOHAMMIN LISAA.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 47
- Liittynyt: Pe 15.09.2006 15:27
- Paikkakunta: Haukipudas
onhan noista 2.3 16 vee koneista otettu ennenkin yli 600hp tehoja turbolla.
mm norjassa on yksi 611hp turbo.
Käsittääkseni mitään järin kalliita mittatilaus osia ei käytetty.
Kansi portattu hyvin virtaaavaksi, JE pistons männät, Ojennuksen tekemät veivit , läppärungot ja iso ahdin.
Tässä puolen tunnin video auton rakentamisesta.
Tietenkin rapakon takana voi olla kallistaa rakentaa kyseistä autoa koska 16valve malleja tuotiin jenkkeihin 1986 2000kpl ja -87 700kpl. Eli ovat siellä harvinaisia yksilöitä
mm norjassa on yksi 611hp turbo.
Käsittääkseni mitään järin kalliita mittatilaus osia ei käytetty.
Kansi portattu hyvin virtaaavaksi, JE pistons männät, Ojennuksen tekemät veivit , läppärungot ja iso ahdin.
Tässä puolen tunnin video auton rakentamisesta.
Tietenkin rapakon takana voi olla kallistaa rakentaa kyseistä autoa koska 16valve malleja tuotiin jenkkeihin 1986 2000kpl ja -87 700kpl. Eli ovat siellä harvinaisia yksilöitä
joo olen kylla nahny kyseisen videon ja oonko vaarassa vai vaihtoivatko lopulta siihen rivi kuutosen ?Kompo kirjoitti:onhan noista 2.3 16 vee koneista otettu ennenkin yli 600hp tehoja turbolla.
mm norjassa on yksi 611hp turbo.
Käsittääkseni mitään järin kalliita mittatilaus osia ei käytetty.
Kansi portattu hyvin virtaaavaksi, JE pistons männät, Ojennuksen tekemät veivit , läppärungot ja iso ahdin.
Tässä puolen tunnin video auton rakentamisesta.
Tietenkin rapakon takana voi olla kallistaa rakentaa kyseistä autoa koska 16valve malleja tuotiin jenkkeihin 1986 2000kpl ja -87 700kpl. Eli ovat siellä harvinaisia yksilöitä
oot oikeassa autoja tuotiin tanne vahan ja se meinaa etta kukaan ei pida mitaan osia varastossa naihin autoihin.
hondaan ,chevyyn ja foordiin sa viritys osaa vaikka maitokaupasta.
j
jos yritat tilata erikois osaa ja kuulevat sanan mecedes niin ne laskuttaa ainakin tuplasti enemman.??
ja kaksi kertaa kolemesta osa on tehty vaarin.?
ja euron kurssi on niin vkova etta tulee kalliiksi tilata euroopasta.
ja sitten viela bensa on maksimissaan 91 octaanista. eika viittis tiputta purituksia liian alas.
tassa muutama kuva lapparungosta ja jarruista.
http://s88.photobucket.com/albums/k190/ ... apparunko/
http://s88.photobucket.com/albums/k190/FASTFINN/JARRUT/
Veikeä projekti! Tosiaan jenkeissä luullaan, että aina kun Mersulla ajaa, niin ei ole millään hinnalla väliä ja ollaan niin rikkaita, ettei p****lle taivuta.
Saakos udella, että missä päin U.S.A:ta asustat? Jos Fast-Finn:iä vastaan tulee (aika epätodennäköistä kyllä kun on vähän isommat kuviot kuin Suomessa) "Flying Finn" off road -kerho Prospectors M.C:sta (vaikuttaa vissiin lähinnä LA:n lähimaastossa, Mojavessa), niin kannattaa morjenstaa, on nimittäin tuttu ja asiallinen kaveri.
Saakos udella, että missä päin U.S.A:ta asustat? Jos Fast-Finn:iä vastaan tulee (aika epätodennäköistä kyllä kun on vähän isommat kuviot kuin Suomessa) "Flying Finn" off road -kerho Prospectors M.C:sta (vaikuttaa vissiin lähinnä LA:n lähimaastossa, Mojavessa), niin kannattaa morjenstaa, on nimittäin tuttu ja asiallinen kaveri.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
joo vahan on kaukana asun floridassa.Saul kirjoitti:Veikeä projekti! Tosiaan jenkeissä luullaan, että aina kun Mersulla ajaa, niin ei ole millään hinnalla väliä ja ollaan niin rikkaita, ettei p****lle taivuta.
Saakos udella, että missä päin U.S.A:ta asustat? Jos Fast-Finn:iä vastaan tulee (aika epätodennäköistä kyllä kun on vähän isommat kuviot kuin Suomessa) "Flying Finn" off road -kerho Prospectors M.C:sta (vaikuttaa vissiin lähinnä LA:n lähimaastossa, Mojavessa), niin kannattaa morjenstaa, on nimittäin tuttu ja asiallinen kaveri.
mutta kaydaan kylla valilla ajamassa kilpaa californiassa jos ens kerralla jaa aikaa niin voin kayda kattoo mita ne siella pain vasaa.
joo jarruteho pitais riittaa nyt taytis saada viela tilaa leveille kumeille jotta olis myos kitkapintaa niin noista jarruista vois vaikka olla hyotyakin.Sergey kirjoitti:Veikeet jarrulevyt. Luulis stoppi löytyvän... Nice.
"Think for your self, question majority"
aivan loistava lause viela kun sais jenkit ton ymmartamaan.....
porvari kirjoitti:paljonkohan köyhdyit noista jarruista, tekis mieli vähän itellekkin...
noi jarrut tuli vaihdossa kun tein imusarjan en oo laskenu paljonko hyvitin mutta uskoisin noin 600 taalaa vastaavat willwoodit saisi varmaan kyhattya halvemmalla jos otat pelkat levy ja satulat ja koneistat jossain suomessa kiinnikkeet ja hatut.
jo kiinnostaa niin voin kattoa hinnat. mut se on kummiskin duunia mulle joten en turhaan viittisi hukata aikaa mokomaan..
sorry vaan mut ymmarrat varmaan etta kun oon ollu taalla 10 vuotta niin monet kerrat olen ajanut 100 mailia edestakasin jonkun suomalaisen takia ja sitten kun kuullaan hinta niin sanotaan etta no katotaan sitten joskus kun saan saastettya rahaa....
edistyy se pikkuhiljaa ku ei aina olis niin kiiretta...
laitoin pari kuvaa lisaa tonne p-buckettiin iskarit tuli ja on koe asennettu..
kuten varmaankin jo tiedatte niin bmw e36 ja bmw z3:sen etu tolpat kay suoraan 190e:n joten kerta niilla on niin laaja valikoima erilaisia kisa iskareita niin paadyin drummond motorsportteihin..tarmac spec
ja ovat varsin tuhti tekoiset 50mm inverted / coiloverit.
ja laitoin myos parikuvaa tosta turbon ohjaimesta (vakio)
laitoin pari kuvaa lisaa tonne p-buckettiin iskarit tuli ja on koe asennettu..
kuten varmaankin jo tiedatte niin bmw e36 ja bmw z3:sen etu tolpat kay suoraan 190e:n joten kerta niilla on niin laaja valikoima erilaisia kisa iskareita niin paadyin drummond motorsportteihin..tarmac spec
ja ovat varsin tuhti tekoiset 50mm inverted / coiloverit.
ja laitoin myos parikuvaa tosta turbon ohjaimesta (vakio)
Jokainen maalaisesti järkevä mies myhäilisi tyytyväisenä; olisipa olleet tuollaiset jo tehtaallaArto N kirjoitti:Taitaisi suomalainen katsastusinssi innostua tuollaisista tangoistaAntti M. kirjoitti:Vanttiruuveja tukivarsina...mikäs siinä .
Mitenkäs se ameriikkalainen viranomainen tuollaiseen suhtautuu?
FAST-FINN?
124.023
tukivarret on tehty 4130-chromy-molybdenista.
ainevahvuus on 2.5mm. ja laakerit on teflon paallysteiset 1/2". joissa murtolujuus 31390 paunaa / kappale.
kylla suomen insinoori ymmartaa etta noi tukivarret kestaa monikymmen kertaisesti vakio vastaavien rasituksen keston..????
taalla ei autoille ole katsastusta ollenkaan ja joitakin vuosia sitten poistettiin myos pakokaasujen mittaus..
eika ole ratsioita joten saat ajaa milla tahansa missa on jarrut ja valot.....?
no kun kattot tan maan presidentin alykkyytta niin siita on helppo paatella niiden ihmisten alykkyys jotka sita aanestivat ja
yha edelleen puolustavat..(no se politiikasta)
ja vaikka autot on taalla halpoja niin kylla suomessa on parempi auto kanta kuin taalla..eika se johdu pelkastaan katsastuksesta..
aion tuoda mersun suomeen ensi kesana kattotaan sit mita herra katsastus insinoori sanoo????
ainevahvuus on 2.5mm. ja laakerit on teflon paallysteiset 1/2". joissa murtolujuus 31390 paunaa / kappale.
kylla suomen insinoori ymmartaa etta noi tukivarret kestaa monikymmen kertaisesti vakio vastaavien rasituksen keston..????
taalla ei autoille ole katsastusta ollenkaan ja joitakin vuosia sitten poistettiin myos pakokaasujen mittaus..
eika ole ratsioita joten saat ajaa milla tahansa missa on jarrut ja valot.....?
no kun kattot tan maan presidentin alykkyytta niin siita on helppo paatella niiden ihmisten alykkyys jotka sita aanestivat ja
yha edelleen puolustavat..(no se politiikasta)
ja vaikka autot on taalla halpoja niin kylla suomessa on parempi auto kanta kuin taalla..eika se johdu pelkastaan katsastuksesta..
aion tuoda mersun suomeen ensi kesana kattotaan sit mita herra katsastus insinoori sanoo????
Ei ole suomalainen katsastusinsinööri kyllä kovin kummoinen insinööri.
Aikanaan 123:sta katsasteltiin ja kysyin katsastusinssin mielipidettä jos olisin valanut mersun helmapalkit täyteen betonia ja raudoittanutkin sen vielä. Tarjouduin myös esittämään lujuuslaskelmat murtolujuuskapasiteetin paranemisesta
Sanoinpa vielä että emäksinen betoni olisi suojannut helmapalkkia korroosiolta
Auton vääntöjäykkyyttä en olisi osannut laskea
Ei antanut katsastusinssi lupaa moiseen, ei sitten kirveelläkään.
Tämän tarinan opetus on se että suomalaiselle katsastusinssille päivänselväkään ei ole selvää
T: rakennusinsinööri
Aikanaan 123:sta katsasteltiin ja kysyin katsastusinssin mielipidettä jos olisin valanut mersun helmapalkit täyteen betonia ja raudoittanutkin sen vielä. Tarjouduin myös esittämään lujuuslaskelmat murtolujuuskapasiteetin paranemisesta
Sanoinpa vielä että emäksinen betoni olisi suojannut helmapalkkia korroosiolta
Auton vääntöjäykkyyttä en olisi osannut laskea
Ei antanut katsastusinssi lupaa moiseen, ei sitten kirveelläkään.
Tämän tarinan opetus on se että suomalaiselle katsastusinssille päivänselväkään ei ole selvää
T: rakennusinsinööri
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Kahveet meinas nenästä tulla kun tätä luinArto N kirjoitti:Ei ole suomalainen katsastusinsinööri kyllä kovin kummoinen insinööri.
Aikanaan 123:sta katsasteltiin ja kysyin katsastusinssin mielipidettä jos olisin valanut mersun helmapalkit täyteen betonia ja raudoittanutkin sen vielä. Tarjouduin myös esittämään lujuuslaskelmat murtolujuuskapasiteetin paranemisesta
Sanoinpa vielä että emäksinen betoni olisi suojannut helmapalkkia korroosiolta
Auton vääntöjäykkyyttä en olisi osannut laskea
Ei antanut katsastusinssi lupaa moiseen, ei sitten kirveelläkään.
Tämän tarinan opetus on se että suomalaiselle katsastusinssille päivänselväkään ei ole selvää
T: rakennusinsinööri