Pitkästä aikaa olisi tarkoitus taasen palata automerkeissä johtotähden omistajaksi. Eipä vag konsernin tuotteessakaan mitään vikaa ollut, mutta jotenkin laatu ei ihan samaa luokkaa kuin edellisissä mersuissa.
Eli tarkoitus olisi hankkia c-mallin farkku vm98-01 automaattina, mutta valinnan vaikeus tuli eteen tekniikoissa.
200cdi, 220cdi vai 250td?
Jotenkin kiehtoisi tuo 250td tehojensa puolesta, mutta taitaa kuluttaakkin jonkun verran. Kilometrejä tulee jonkin verran että kulutuskin hieman painaa vaakakupissa. Teho tietenkin tärkeimpänä. Vetojakin voi tulla eteen, joten vääntökin tarvitaa, mutta sitähän taitaa noista jokaisesta löytyä sen verran. Jälleenmyyntiarvo tulevaisuudessa? Tekniikan kesto? Mahdollinen tehoboksin asennus/muu kevyt viritys?
Mitä näistä nyt sitten kannattaisi valita? Tässä uhrataan pitkäaikaisia säästöjä autoon, joten pakko ottaa tarkkaan huomioon kaikki seikat.
Ja niin, voihan joku tarjota vaikka omaansa ostettavaksi jos tarjolla. Etsin sitten aika yksilöä oli tekniikka sitten mikä hyvänsä. Varusteita oletan olevan riittävästi.
C-mallin farkku, millä diesel tekniikalla kannattaa ostaa?
C-mallin farkku, millä diesel tekniikalla kannattaa ostaa?
MB C220cdia -00
KTM 950 supermoto
KTM 950 supermoto
No noista ehottomasti 200cdi. Siihen siten lastua kehiin niin kulkee sen mitä muutkin.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Täältä tulee kaikkia vaihtoehtoja, mutta paras on, että käyt kaikkia kokeilemassa ja valitset sen mikä omasta mielestäsi tuntuu parhaimmalta. Tekniikaltaan kaikki ovat luotettavia, jos yhtään on huolehdittu huolloista. Cdi on hyvin herkkä huoltamisen laiminlyönneille. Lisäksi suomessa kannattaa huoltovälit tiputtaa puoliin valmistajan suosituksista. Vaihteisto- ja peräöljytkin kannattaa vaihtaa silloin tällöin, vaikka valmistaja ei niitä suosittelekkaan. Lisäksi jos löydät farmarin ota sellainen. Paljon monikäyttöisempi ja säilyttää tuon vaihtoarvonsa paremmin. Ei muuta, kuin rohkeasti kokeilemaan ja vertailemaan.
<---
<---
Toinen peräkkäin, joten ainakin minä olen tykästynyt tohon vanhempaan tekniikkaan ja onhan tossa sitä virivaraakin. Kuten edellä jo mainittiin, kannattaa käydä kokeilemassa autoja, jos ei ole ihan pakottava tarve saada autoa heti.
Myös kannattaa miettiä millä varuste mallilla sen ottaa, sillä on aika suuri ero ajossa, onko se Classic, Esprit, Elegance, vai Sport. Classic ja Elegance on suunnattu lähinnä mukavuuspainoitteiseksi/kaupunkiajoon, kun taas Esprit ja Sport enemmän urheilulliseen/matka-ajoon suuntautuva. Ja jos haluat varustellun version, luultavasti joudut ottamaan äkkiä pari extra kuukautta etsimiseen. Itselläni aikaa etsimiseen kului lähes puoli vuotta.
<---
Toinen peräkkäin, joten ainakin minä olen tykästynyt tohon vanhempaan tekniikkaan ja onhan tossa sitä virivaraakin. Kuten edellä jo mainittiin, kannattaa käydä kokeilemassa autoja, jos ei ole ihan pakottava tarve saada autoa heti.
Myös kannattaa miettiä millä varuste mallilla sen ottaa, sillä on aika suuri ero ajossa, onko se Classic, Esprit, Elegance, vai Sport. Classic ja Elegance on suunnattu lähinnä mukavuuspainoitteiseksi/kaupunkiajoon, kun taas Esprit ja Sport enemmän urheilulliseen/matka-ajoon suuntautuva. Ja jos haluat varustellun version, luultavasti joudut ottamaan äkkiä pari extra kuukautta etsimiseen. Itselläni aikaa etsimiseen kului lähes puoli vuotta.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Melkein kannattaa valita auto sen kunnon mukaan. Erityisesti korin kuntoon kannattaa panostaa. Sitten vasta kiinnittää huomiota mikä moottori pellin alla sattuu olemaan. Kaikki em. turbodieselmoottorit ovat aivan hyviä vaihtoehtoja. Jokaisessa on helppoa virityspotentiaalia jäljellä, varsinkin 200cdi:ssä.
Jep, näihän se varmaan on että kannattaa käydä kokeilemassa jokaista noista malleista, jos mahdollista. Luultavasti valintaan tulee sitten vaikuttamaan enemmän kunto yleensä kuin tekniikka jos noissa ei mitään dramaattisia eroja ole. Mutta katsellaan, onneksi ei ole mikään kiire kun on kakkosauto käytössä.
p.s hyvä pointti muuten toi varustelu malli, en ihan ensimmäiseksi huomannut koko juttua, katselin yleensä varusteiden määrää huomaamatta että mallierot ei välttämättä näykkään niistä.
p.s hyvä pointti muuten toi varustelu malli, en ihan ensimmäiseksi huomannut koko juttua, katselin yleensä varusteiden määrää huomaamatta että mallierot ei välttämättä näykkään niistä.
MB C220cdia -00
KTM 950 supermoto
KTM 950 supermoto
Re: C-mallin farkku, millä diesel tekniikalla kannattaa osta
Kröhöm...katso:X11 kirjoitti: Ja niin, voihan joku tarjota vaikka omaansa ostettavaksi jos tarjolla. Etsin sitten aika yksilöä oli tekniikka sitten mikä hyvänsä. Varusteita oletan olevan riittävästi.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=950217
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!