Webaston ohjaus ei toimi, hyviä vinkkejä kaivataan
Webaston ohjaus ei toimi, hyviä vinkkejä kaivataan
320CDI Webasto ei lähde päälle kellon "heti" kytkimellä eikä automaattisesti. Auto on parasta aikaa pajalla ja Webasto itsessään testattu ja toimii moitteetta. Mutta auto ei anna käynnistyskäskyä Webastolle jostain syystä. Ei oikein nappais viedä Veholle tutkittavaksi...joten apua kaivataan. jokin käsky kellolta lähtee koska kaikki muu automatiikka toimii siitä Wbaston kellon "heti päälle" kytkimestä.... Niin joo, kello on jälkiasennettu.
Kun mulla oli vastaavia ongelmia, vika löytyi webaston pään johtosarjojen liittimistä, jotka olivat mätineet piloille. Aika arkaan paikkaan se on tungettu; kaikki suolamössöt yms. pääsee lokarin sisään.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Pajalta ulos. Nyt sentään lämmöt nousee melkein 90 asteeseen hetken ajon jälkeen(termari vaihdettu). Webaston käynnistys ei edelleenkään kunnossa. Korjaamo sanoi että käsky lähtee kellolta releelle josta se lähtee vielä eteenpäin...mutta ei tule koskaan perille. Taitaa tulla Veho keikka ...kiitoksia neuvoista anyway...
Ja kas kummaa, eilen Webasto päätti sitten herätä illalla kun lähdin Stadissa käymään . Piti ihan pysähtyä bussipysäkille (varmistamaan) nauttimaan kohinasta kun ensin risteyksessä rupesin kuuntelemaan että mikä nyt meni rikki (kuului pieni kohina kun soitin ei ollut päällä). Ja aamulla lähti kellostakin ihan mukisematta käyntiin. Kuinka nopeasti sisätilat rupeaa lämpiämään? Oli vartin päällä mutta ei sisällä ollut lämmin. Mittarin mukaan jonkun verran päälle 40 oli veden lämpö...ehkä se vaatii puoli tuntia lämmitystä ennenkuin sisäilma on lämmintä? Vai kuinka? Pääasia että se toimii...
Kontaktihäikkään viittaa, jos välillä toimii ihan niinkuin pitääkin ja toisinaan ei inahdakaan.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Oletko lukenut tämän:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=18923&
Yksi Webasto vaati riittävän viileän ympäristön ennen käynnistymistään (7 C)
Onhan ilmastoinnissakin alaraja, kun ei lähde enää (talvella)
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=18923&
Yksi Webasto vaati riittävän viileän ympäristön ennen käynnistymistään (7 C)
Onhan ilmastoinnissakin alaraja, kun ei lähde enää (talvella)
autodidakti
Mielenkiintoista. Kiitos. Jotenkin tuo ulkolämpö tuntuu olevan jonkinlainen kynnys. Silloin kun se nyt rupes toimimaan ei ollut kuin noin 2-4 astetta. Harmi kun ei tullut silloin kokeiltua sitä heti päälle toimintoa. Eikö sen pitäisi toimia ulkolämpötilasta huolimatta vai? Nyt kun on noin 10-12 astetta lämmintä ei webasto käynnisty ainakaan siitä heti napista.
Tulipa vain mieleen kun kävin tuossa merkkikorjaamolla asioimassa ja kyselin, onko autossani webasto vai pelkästään sähkövastus, niin aikansa konetta naputeltuaan huoltopäällikkö sanoi siinä olevan molemmat. Olen vain ihmetellyt, kun en ole löytänyt mitään käyttökytkintä webastolle. Vain se sähkövastuksen kytkin on siellä tuhkakupin kannen alla. Vai toimiiko tuo automaattisesti. Mitään webaston "puhinaa" en ole toisaalta myöskään havainnut, eli mikäli ko. laite autossa on, ei se ainakaan toimi.
W210 E220 CDI -01
Olisiko tuo jälkiasennettu kello jotenkin tässä hommelissa mukana. Itellä on alkuperäinen ja lämpötila ei vaikuta käynnistykseen. Lähtee vaikka keskellä kesää (kun pyöräytin, ettei jumi).
Semmoinen vika oli viime talvena, että vesipumppu oli rikki. Ilmeni siten, että toimi joskus, joskus ei. Elikä ilmeisesti meni vikatilaan, kun vesipumppu ei lähtenyt pyörimään. Joskus sitten taas lähti ja pelas ok. Kuitenkin aina "lupasi", eli pihinää ja suhinaa alkoi kuulua, mutta sitten toppas kesken kaiken muutaman sekunnin jälkeen.
Elikä ilmeneekö siten, että ei kerta kaikkiaan kuuluu mitään käynnistymiseen viittaavaa ääntä ? Itellä siis aina kuului ja toppas kesken.
Tätä tuli itse testailtua aika paljon sekä kellon kanssa ja ilman. Ihan samanlailla ilmeni oli sitten kellon kautta, tai heti käynnistetty.
Semmoinen vika oli viime talvena, että vesipumppu oli rikki. Ilmeni siten, että toimi joskus, joskus ei. Elikä ilmeisesti meni vikatilaan, kun vesipumppu ei lähtenyt pyörimään. Joskus sitten taas lähti ja pelas ok. Kuitenkin aina "lupasi", eli pihinää ja suhinaa alkoi kuulua, mutta sitten toppas kesken kaiken muutaman sekunnin jälkeen.
Elikä ilmeneekö siten, että ei kerta kaikkiaan kuuluu mitään käynnistymiseen viittaavaa ääntä ? Itellä siis aina kuului ja toppas kesken.
Tätä tuli itse testailtua aika paljon sekä kellon kanssa ja ilman. Ihan samanlailla ilmeni oli sitten kellon kautta, tai heti käynnistetty.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -