w126 turvavyönojentaja
w126 turvavyönojentaja
Hantin puolen turvavyönojentaja sanoi sopimuksen irti.
Kun ottaa liittimen irti ja vetää käsipelillä ojentajan ulos ja laittaa liittimen kiinni niin vetää kyllä sen takaisin mutta muuten ei toimi.
Toimi ennen niin että kun tuli ulos niin hyppi siinä edes takaisin aikansa kunnes lopetti toimintansa kokonaan. mistäs kannattaisi vikaa lähteä hakemaan?
Kun ottaa liittimen irti ja vetää käsipelillä ojentajan ulos ja laittaa liittimen kiinni niin vetää kyllä sen takaisin mutta muuten ei toimi.
Toimi ennen niin että kun tuli ulos niin hyppi siinä edes takaisin aikansa kunnes lopetti toimintansa kokonaan. mistäs kannattaisi vikaa lähteä hakemaan?
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Tuossa on juttu turvavyöntarjoajan korjauksesta. Ilmeisesti muovinen ratas kuluu ajan kanssa ja olen lueskellut muilta sivuilta että niitä on vaihdettu alumiinisiin ja metallisiin, jolloin kestää. Toivottavasti on apua tuosta artikkelista. http://www.mbcoupes.com/repairarticles/ ... senter.htm
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Jukka L. kirjoitti:Tuossa on juttu turvavyöntarjoajan korjauksesta. Ilmeisesti muovinen ratas kuluu ajan kanssa ja olen lueskellut muilta sivuilta että niitä on vaihdettu alumiinisiin ja metallisiin, jolloin kestää. Toivottavasti on apua tuosta artikkelista. http://www.mbcoupes.com/repairarticles/ ... senter.htm
Mielenkiintoinen ja käytännöllinen varmasti, mutta toimii kuitenkin moitteetta kun vetää sisälle. ei vaan lähde työntämään ulos sitä.
voiko se silloin olla tuossa rattaassa se vika?
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: w126 turvavyönojentaja
Mulla oli toi sama vika ja siinä oli syynä että joku oli laittanut releeseen tulevat piuhat väärään järjestykseen. Tilanne selvisi kun vertailin piuhoja toimivan puolen ojentajaan.jarrutan kirjoitti:Hantin puolen turvavyönojentaja sanoi sopimuksen irti.
Kun ottaa liittimen irti ja vetää käsipelillä ojentajan ulos ja laittaa liittimen kiinni niin vetää kyllä sen takaisin mutta muuten ei toimi.
Toimi ennen niin että kun tuli ulos niin hyppi siinä edes takaisin aikansa kunnes lopetti toimintansa kokonaan. mistäs kannattaisi vikaa lähteä hakemaan?
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Ne pienet muoviset laatat mitä voi siirrellä?miksu.s kirjoitti:ojentajan varressa on mikrokytkimet ( rajakatkaisijat) jotta ojentaja tietää koska pysähtyä. Jos ojentaja ei ole rajassa kiinni niin ei se osaa lähteä liikenteeseen Sellainen mahdollisuuskin vois olla!
On ainakin molemmilla puolilla samassa kohtaa ja toinen toimii ja toinen ei.
W126 300 SE -91
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
VITOn prutku
EX-W126 500SEC -81
Ojentajan mekanismi paljastuu kun takapenkin sivupahvin irrottaa pois paikoiltaan: turvavyönojentajasta se kolmiomainen pää irti (on varressa kiinni jousimaisilla nastoilla), oviaukosta kromit irti, kampea takasinnostimen sähkökytkin pois paikoiltaan jolloin onkalosta saa työnnettyä ristipääruuvarin takakahvan kiinnitysruuville, irrota takakahvan alaosassa oleva muovitulppa, jolloin pääset irroittamaan kahvan alemman kiinnitysruuvin, takaistuinosan alla on vielä yksi sivupahvia kiinni pitävä ruuvi. Kun nämä on ruuvattu auki pahvi lähtee pois paikoiltaan ylöspäin nostamalla. Takaikkunan käyttökytkimen sähköjohdot täytyy vielä irrottaa kun pahvia on saanut raotettua.jarrutan kirjoitti:
Onko se siellä ovipahvin alla? Eikö se ainakin joka näkyy verhoilujen takaa ole ikkunan moottori?
Ohjainboksi on selvästi näkyvissä ojentajan takapäässä erikseen koriin pultattuna. Niissä on harvoin vikoja, mutta toisen puolen boksia lainaamalla tämän vian voi varmaankin poissulkea.
Jos nyt näkyvässä ojentajan mekanismissa hammasrattaat ovat ehjät, vika löytyy mikrokytkimien säädöistä. En enää jaksa muistaa mihin suuntaan niitä mikrokytkimen vastelevyjä piti säätää, mutta oikea toiminta löytyy kyllä helposti nyt kun näet mekanismin auki ja seuraat ojentimen liikettä ovikytkimiä liksuttelemalla. Tärkeintä kytkimen säädössä on se, että jos ojentaja törmää esteeseen, esim. hartiaan, se vetäytyy pari senttiä taaksepäin ja jää siihen. Ulostyöntyvän liikkeen pitää pysähtyä välittömästi jos ojentaja törmää esteeseen, sillä muutoin hammasrattaan hampaat menevät piloille. Jos ojentaja jää ulostyöntyneenä nytkyttelemään paikoillaan, muistaakseni se ei ulostyöntyneenä laukaise mikrokytkintä, jotta aivolaatikko tietäisi varren olevan nyt täysin ulos työntynyt.
Ojentajaan ei saa mitään osia erikseen, vaan koko mekanismi pitää tilata Vehosta, jossa hintalapussa seisoo noin 700 euroa!
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Lisätäänpä tähän samaan topicciin meikäläisen ojentajaongelmat
Auto siis SEC -82 ja vika on, että kuskinpuoleinen vyönojentaja on täysin pimeänä. Ei tapahdu missään vaiheessa mitään, jököttää vaan paikallaan.
-Ovessa olevan kytkimen toiminnan olen tarkistanut -> toimii
-Ohjausboxi tarkistettu -> toimii
-Sulake tarkistettu sulakerasiasta -> kunnossa (onko muualla tuohon liittyviä sulakkeita?)
-Ohjausboxiin tulevien johtojen oikea järjestys tarkistettu -> OK
-Lopulta vaihdoin koko ojentajalaitteiston -> ei änähdä vieläkään
Jääkö tuossa nyt enää muuta vaihtoehtoa kuin johto on poikki ovikytkimen ja ohjausboxin väliltä?
Auto siis SEC -82 ja vika on, että kuskinpuoleinen vyönojentaja on täysin pimeänä. Ei tapahdu missään vaiheessa mitään, jököttää vaan paikallaan.
-Ovessa olevan kytkimen toiminnan olen tarkistanut -> toimii
-Ohjausboxi tarkistettu -> toimii
-Sulake tarkistettu sulakerasiasta -> kunnossa (onko muualla tuohon liittyviä sulakkeita?)
-Ohjausboxiin tulevien johtojen oikea järjestys tarkistettu -> OK
-Lopulta vaihdoin koko ojentajalaitteiston -> ei änähdä vieläkään
Jääkö tuossa nyt enää muuta vaihtoehtoa kuin johto on poikki ovikytkimen ja ohjausboxin väliltä?
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Juu se ei vaikuta muutenku silleen että kun vyön laittaa kiinni niin vyönojentaja lähtee sen jälkeen paluumatkalle omalle paikalleen.timo230e kirjoitti:Nyt tuli mieleen että turvavyön kiinnitys pistokkeessa on myös joku sähkökytkin, en nyt muista että vaikuttaako se muuhun kun turvavyön laittaa kiinni niin se turvavyön ojentaja vetäytyy sisään.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14