Sekalaisia kysymyksiä mursuista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Karzan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 05.10.2006 11:54

Sekalaisia kysymyksiä mursuista

Viesti Kirjoittaja Karzan »

Tämä ketju pyhittäkööt pienille kysymyksille ja asioille liittyen mersuihin. Siis niille asioille, joille ei aina viitsi omaa ketjua avata.

Autokuume vaivaa sivuunkirjoittanutta, vaikka pihassa seisova C220 rullaa ja toimii kuin mersu. Väyrynen on toivelistan kärkipäässä 200 cdi ja 240 B konevaihtoehtoineen. Ajokilsoja tulee vuodessa 15-20tkm, mutta silti tuo helposti lastutettava urpodieselkin kiinnostaisi. Eihän sillä veron hinnalla kuitenkaan saa kuin 5 tankillista bensaa, joten sama kai se kumpaan mähverönsä ujuttaa.

Mutta, kumpiko on noin niinkuin järkevämpi ostos ylläpidon kannalta? Kumpiko tulee käytännössä edullisemmaksi ja huolettomammaksi pitää? Varusteet molemmissa vaihtoehtoissa ovat automaattia myöden samat, ja vuosimallikin huitelee 99:n nurkilla.

Ps. ostakee hjuva C220 poies..
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

240 ei ole muutakuin turha. (IMO) Bensaa menee, mutta suorityskykyä ei ole. Hinnat tuskin kauheasti kasvaa jos katselet heti 320 bensaa sen tilalle.
Tiedät paikan, kokeile
Karzan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 05.10.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Karzan »

Mariini kirjoitti:320 bensaa sen tilalle.
Taitaa tuo ainakin olla niin janoinen peli, että tässä sarjassa dieselvero on pikkurahoja :P
Avatar
Miika H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: To 20.11.2003 12:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Miika H. »

E 240:n & E 320:n normikulutuksissa ei ainakaan ole suuria eroja http://www.mercefreaken.com. Tuskin on käytännön kulutuksissa suuria, merkityksellisiä, eroja. Ja täytyy allekirjoittaa Mariinin kuvaus E 240:stä - aikamoinen tuhnu.
humina
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: Ke 08.03.2006 07:23
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja humina »

Karzan kirjoitti:
Mariini kirjoitti:320 bensaa sen tilalle.
Taitaa tuo ainakin olla niin janoinen peli, että tässä sarjassa dieselvero on pikkurahoja :P
Ainakin mercefreaken.comin mukaan kulutukset 240:ssä ja 320:ssä ovat lähes samoja.
toyota

exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Karzan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 05.10.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Karzan »

Miika H. kirjoitti: Ja täytyy allekirjoittaa Mariinin kuvaus E 240:stä - aikamoinen tuhnu.
Eli E-koriselle tuollainen 170 hp on liian pienitehoinen kone, myös dieselinä? Entäs sitten vaikkapa 280 bensaversio. Nahkamäntäkö sekin?
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

Karzan kirjoitti:
Miika H. kirjoitti: Ja täytyy allekirjoittaa Mariinin kuvaus E 240:stä - aikamoinen tuhnu.
Eli E-koriselle tuollainen 170 hp on liian pienitehoinen kone, myös dieselinä? Entäs sitten vaikkapa 280 bensaversio. Nahkamäntäkö sekin?
Juu Mariinin kanssa myös samoilla linjoilla tuon E240:n suhteen. Joskus aikanaan tuli myös E240 ajettua. Tuo E280 on jo ihan eri peli kaikinpuolin ja varmasti riittää tehot E-koppaseen. Mutta ainahan se E320 kivempi on.
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Onko 280 bensaa muutakuin ihan uusissa, 240 -> 280 ja 320 -> 350 vai oliko vanhassakin sarjassa 240 ja 320 välissä vielä yksi bensamalli? :oops:
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

www.mercefreaken.com kertoo seuraavaa:

E280 2799 cm3
12/1995 - 03/1997
R6, 24V, 197 hv, 270 Nm

E280 2799 cm3
02/1997 - 03/2002
V6, 18V, 204 hv, 270 Nm

En tiedä, onko noita molempia tuotu Suomeen samanaikaisesti 240 ja 320 -koneiden kanssa, mutta tuotannossa näyttää olleen tosiaan pari vuotta rivikuutonen ja yli viisi vuotta veekuutonen.


pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Karzan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: To 05.10.2006 11:54

Viesti Kirjoittaja Karzan »

Mariini kirjoitti:Onko 280 bensaa muutakuin ihan uusissa, 240 -> 280 ja 320 -> 350 vai oliko vanhassakin sarjassa 240 ja 320 välissä vielä yksi bensamalli? :oops:
Jaa a. En tiedä itsekään asiasta juuta en jaata. Vaikka mersulla ajelenkin, kuulun amatöörisarjaan :D

Tämä vaan pisti silmiin. Nätti peli, mutta aikas kallis 11 vuotta vanhaksi autoksi. Myöskään ajettuja kilometrejä minä en ainakaan sulata kovin helpolla.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=996656
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 770
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

SInällänsä, jos sulle selviää, että tuo kilometrimäärä ei pidäkään paikkaansa, voit saada siitä vielä korvauksen, koska myyjänä on liike, joka oikein mainostaa nykyistä km-määrää + jokatapauksessa, sulla on kuluttajansuoja, joten ei paniikkia, vaikka tuo vikuroisikin ensimmäisen puolen vuoden aikaa. Eikä se ajomäärä mahdoton ole, yksi omistaja, kysyt millainen. Jos vanhalla, taloudellisesti toimeentulevalla pariskunnalla ollut niin ei niitä kilometrejä todellakaan tule. Esim: Kaverin ensiauto isovanhemmilta, Volvo 340 vm(?) vain 180tkm mittarissa, eikä noita taidettu ihan 80 luvullakaan tehdä, oliko jopa -70 lukulainen, en tiedä?

Kunnon koeajo ja riittävästi aikaa tutkia auto, ettei mene ohi mitään "seikkoja, jotka ostajan olisi pitänyt huomata autoa ostaessaan."
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Miika H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: To 20.11.2003 12:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Miika H. »

Karzan kirjoitti:Eli E-koriselle tuollainen 170 hp on liian pienitehoinen kone, myös dieselinä? Entäs sitten vaikkapa 280 bensaversio. Nahkamäntäkö sekin?
Kyse ei ole suoranaisesti hevosvoimista, vaan lähinnä siitä, mitä 240 tarjoaa odotuksiin nähden. Kulutus on normaalia keskikokoisen kuutoskoneen kulutusta, mutta kulkupuoli on siihen nähden aika onnetonta - kuluttaa, mutta ei kulje (siis suhteessa). 240 on ihmeellinen väliinputoajamalli. Kyllä tuolla 240:llä varmasti pärjää eikä taatusti jalkoihin jää, mutta jos itse olisin ostamassa W210:tä, etsisin suosiolla 280:n tai 320:n. Kulutuksissa ei ole eroja, mutta kulkupuolessa sitäkin enemmän. Itseäni kalvaisi ajatus: "Tämähän kuluttaa saman verran kuin kuutonen, mutta kulkee kuin nelonen!" (Nimim. Audin 2.6 -koneella jonkin verran ajanut) :lol:

Jos taas kulutuksella on merkitystä, niin sijoittaisin rahan dieseliin ja taffeliin. W210-disukalla (lähinnä CDI/DT) en ole ajanut, mutta kuulemani perusteella kulku-kulutussuhde on aika mainio.

Summa summarum, jos hyvän E 240:n löytää ei kuitenkaan metsään mene. Kyse on siitä, mitä kukin arvostaa ja autostaan haluaa.
Vastaa Viestiin