300DT kannentiiviisteen vaihto
300DT kannentiiviisteen vaihto
Elikkä olisi tarkoitus (ehkä) vaihtaa kannentiiviste itse kyseiseen vehkeeseen. Onnistuukohan ilman mitään erikoistyökaluja?
Tallista löytyy kaikki normi työkalut jolla saa ainakin moottoripyörien koneet kokonaan kappaleiksi ja vielä ehyeksikin.
Tarkoitus on vaihtaa ainoastaan kannen ja venttiilikopan tiivisteet eikä mitään muuta. Onko suunnilleen samanlainen projekti kuin http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
Moottori syö vähän jäähdytin nestettä ja sitä ei näy tulevan pakoputkesta. Öljyn määrä ei vaihtovälillä muutu miksikään ja pitäisihän 89 vuosmallin edes vähän syödä, luulen että jäähdytinneste sekoittuu öljyn sekaan. Onneksi se ei syö sitä paljon. Moottorin kylki on jatkuvasi kostea, osa ainakin dieseliä, osa jäähdytin nestettä ja osa öljyä. Jos saisi edes vähän kuivemmaksi koneen kyljen kun vaihtaisi tiivisteitä.
Ja missähän hinnoissa pyörii kannentiiviste? Venttiilikopan tiiviste maksaa ainakin 15€ kl-varaosassa
Tallista löytyy kaikki normi työkalut jolla saa ainakin moottoripyörien koneet kokonaan kappaleiksi ja vielä ehyeksikin.
Tarkoitus on vaihtaa ainoastaan kannen ja venttiilikopan tiivisteet eikä mitään muuta. Onko suunnilleen samanlainen projekti kuin http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/21092006.html
Moottori syö vähän jäähdytin nestettä ja sitä ei näy tulevan pakoputkesta. Öljyn määrä ei vaihtovälillä muutu miksikään ja pitäisihän 89 vuosmallin edes vähän syödä, luulen että jäähdytinneste sekoittuu öljyn sekaan. Onneksi se ei syö sitä paljon. Moottorin kylki on jatkuvasi kostea, osa ainakin dieseliä, osa jäähdytin nestettä ja osa öljyä. Jos saisi edes vähän kuivemmaksi koneen kyljen kun vaihtaisi tiivisteitä.
Ja missähän hinnoissa pyörii kannentiiviste? Venttiilikopan tiiviste maksaa ainakin 15€ kl-varaosassa
Nokka-akselin pulttien kiristysjärjestys on oleellinen myös nelosessa, se on jäänyt tuolta ohjeestani mainitsematta.
Eikös kutosessa ne laahaimen tapit ole samanlaisia kuin nelosessa, eli pultilla tai kierretangonpätkällä ja holkilla kiertämällä tule ulos ?
Eikös kutosessa ne laahaimen tapit ole samanlaisia kuin nelosessa, eli pultilla tai kierretangonpätkällä ja holkilla kiertämällä tule ulos ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jos kannentiivisteen vaihtaa, niin kannattaa kiikuttaa kansi koneistamolle tarkistettavaksi.
Purkaminen ei ole kovinkaan paha homma. Enempi tarkkuutta vaaditaan sitten kasaamisessa ja oikeassa kiristysjärjestyksessä.
Kannentiivisteen mukana taitaa tullakin paperi, missä kerrottu oikea kiristysjärjestys ja momentit.
Purkaminen ei ole kovinkaan paha homma. Enempi tarkkuutta vaaditaan sitten kasaamisessa ja oikeassa kiristysjärjestyksessä.
Kannentiivisteen mukana taitaa tullakin paperi, missä kerrottu oikea kiristysjärjestys ja momentit.
Täällä momentit, järjestykset ja muut viralliset ohjeet:
Tuossa linkki
eli kannenpultti (M10): 15 Nm, 35 Nm, 90 astetta, 10 minuutin tauko, 90 astetta.
Tuossa linkki
eli kannenpultti (M10): 15 Nm, 35 Nm, 90 astetta, 10 minuutin tauko, 90 astetta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Juu siinä nokka-akselin asennuksessa kannattaa olla tarkkana. Ajoitus merkit pitää olla kohdallaan kampiakselilla kuin myös nokassa. Tämä siksi ettei ventiili ja mäntä osu toisiinsa ja sitten nokkaa kiriessä akseli napsahda poikki.
Ja nokka-askeli pukkeja asennellessa kiritään pikkuhiljaa jokaista tasaisesti kiinni. Ei niin että väännetään yksi kerrallaan iholle.
Ja nokka-askeli pukkeja asennellessa kiritään pikkuhiljaa jokaista tasaisesti kiinni. Ei niin että väännetään yksi kerrallaan iholle.