kertokaapas nyt tyhmälle mikä tää Lööwer-benz juttu on,siis niitäkö on nyt rakennettu oikeen tehtaallakin vai? alkuperäisenä 5.0 V8 :lla???
Onkos kellään mitään linkkiä missä olis vähän tarinaa kyseisistä autoista ja tekniikasta..
Mitäs luulette saako lupia vaihtaa 5 litrasta konetta 300ce-24 keulille kehräämään?auto kun on -91 eli kai se on vähäpäästöinen niin piti
noiden ahtimien laittaminen unohtaa niin kuulin että ei oikeen helppo homma toteuttaa päästöjen takia
Mites se sit olis kun hommais ison motin saksasta,vaikka jostain 500sl:ästä kun eikös 124 ole ainakin 4-ovisena 5-litran pannulla??
Paukkua pitäis saada koneeseen lisää ainakin niin että teholukema alkaisi 3:sella,mut kyllä yksi firma lupas että yli 500hv päästään 2ahtimella,mut kestääköhän toi pata sit enään mihinkään sen jälkeen............
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Löwer Tuning taitaa olla jonkun sortin viripaja Saksanmaalla, jossa autoon (usein C124:ään) on ahdettu M119-moottori. Foorumilainen HEssu tietänee aiheesta parhaiten.
Joka tapauksessa originaaleja autoja ne eivät ole.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
van_gils kirjoitti:se on vähäpäästöinen niin piti
noiden ahtimien laittaminen unohtaa niin kuulin että ei oikeen helppo homma toteuttaa päästöjen takia
Kallista ja erittäin haastavaa, mutta ei mitenkään mahdotonta, Itse kun tuon Skylinen kanssa jouduin aiheeseen perehtymään. Jos kone on kunnossa ja nopeasti lömpeneviä esikatalysaattoreita on riittävästi sekä pari, kolme normaalia kattia niin ei ole mikään ongelma läpäistä testiä. VTT:n päästötesti itsessään maksaa n. 1500e, mani läpi tai ei.
Eli valmistautua kannattaa etukäteen.
van_gils kirjoitti:eikös 124 ole ainakin 4-ovisena 5-litran pannulla??
Jep, ja tekniikanvaihto onnistuu samanlaiseen mottiin joka tuossa 500E mallissakin, sillä edellytyksellä että muutat auton alustaltaan ja jarrunosiltaan vastmaan täysin tuota 500E mallia. tämä siis mahdollista jos sinulla on itselläkin sedan, coupe ja sedania ei ainakaan minun asiaa kysellessäni (v.2004?) voinut verrata keskenään.
Mutta esim. Mosselmanin turbokitin tai vastaavan ns. tehdastekoisen, mallikohtaisen kitin saa asentaa ilman VTT:n päästötestejä
Timo L. kirjoitti:Löwer Tuning taitaa olla jonkun sortin viripaja Saksanmaalla, jossa autoon (usein C124:ään) on ahdettu M119-moottori. Foorumilainen HEssu tietänee aiheesta parhaiten.
Joka tapauksessa originaaleja autoja ne eivät ole.
Nonni siis löwer on juurikin paja saksassa joka on 90 luvulla rakentaneet enemmänkin noita mersuja isommilla moottoreilla mitä tehtaalta on saanut.Tuota coupe 124 korista kyseisessä pajassa on tehty 3 kappaletta ja on maksanut uutena 270000DM eli ne on tehty täysin samanlailla kun orkkis 500 e:t tosin ne valmisti ilmeisesti porchen tehdas.Kone on vapari ei siis ahdettu mutta siinä on vaihdettu alakerta joten se on iskutilavuudeltaan lähempänä 6 litraa..Saksassa auto oli mercedes 500ce merkkinen mutta tuo Suomen niin ihan ake teki tuosta autosta löwer-benzin ja näin ollen kun siitä tuli löwer-benz on auto täysin alkuperäinen eikä siis mikään tekniikanvaihto/prosenttiauto.Nykyään kyseinen paja on ilmeisesti erikoistunut vain panssaroitujen mersujen tekemiseen.Niin ja mitä tulee tuohon tekniikan vaihtamiseen 3 litrasen tilalle kasi on kyllä mahdollista mutta aivan älyttömän työlästä koska kone sinne mahtuu kyllä mutta pakosarjojen takia joutuu rintapeltiä siirtämään ja kardaanitunnelia leventämään jne..Tuli meinaan ennen tuota kyseistä autoa harkittua että ois tuohon sedaniin vaihtanut juuri tuon tekniikan mutta tarkempi selvittely asian tiimoilta johti siihen johtopäätökseen ettei moisessa ole yhtään mitään järkeä.
Timo L. kirjoitti:Löwer Tuning taitaa olla jonkun sortin viripaja Saksanmaalla, jossa autoon (usein C124:ään) on ahdettu M119-moottori. Foorumilainen HEssu tietänee aiheesta parhaiten.
Joka tapauksessa originaaleja autoja ne eivät ole.
Nonni siis löwer on juurikin paja saksassa joka on 90 luvulla rakentaneet enemmänkin noita mersuja isommilla moottoreilla mitä tehtaalta on saanut.Tuota coupe 124 korista kyseisessä pajassa on tehty 3 kappaletta ja on maksanut uutena 270000DM eli ne on tehty täysin samanlailla kun orkkis 500 e:t tosin ne valmisti ilmeisesti porchen tehdas.Kone on vapari ei siis ahdettu mutta siinä on vaihdettu alakerta joten se on iskutilavuudeltaan lähempänä 6 litraa..Saksassa auto oli mercedes 500ce merkkinen mutta tuo Suomen niin ihan ake teki tuosta autosta löwer-benzin ja näin ollen kun siitä tuli löwer-benz on auto täysin alkuperäinen eikä siis mikään tekniikanvaihto/prosenttiauto.Nykyään kyseinen paja on ilmeisesti erikoistunut vain panssaroitujen mersujen tekemiseen.Niin ja mitä tulee tuohon tekniikan vaihtamiseen 3 litrasen tilalle kasi on kyllä mahdollista mutta aivan älyttömän työlästä koska kone sinne mahtuu kyllä mutta pakosarjojen takia joutuu rintapeltiä siirtämään ja kardaanitunnelia leventämään jne..Tuli meinaan ennen tuota kyseistä autoa harkittua että ois tuohon sedaniin vaihtanut juuri tuon tekniikan mutta tarkempi selvittely asian tiimoilta johti siihen johtopäätökseen ettei moisessa ole yhtään mitään järkeä.
Haluaisin udella, että paljon tuollaisesta joutui köyhtymään kun on noinkin harvinainen, jos tosiaan on se kolme vain rakennettu?
Ei se ihan halvimmasta päästä ollu kyllä mutta juurikin tuon harvinaisuuden takia se tulikin ostettua...Tosin se kuinka harvinaisesta autosta olikin kyse selvisi vasta sitten kun olin Suomessa ja rupesin selvittelemään että mikä kumma se tollanen löwer oikeen on? Mutta pikkasen kalliimpi se oli kun 500E ois saksas maksanu,tosin tuskin tiesi myyjäkään mitä oli myymässä meinaan muutama kuukaus sen jälkeen kun ostin tuon oli toinen samanlainen myynnis saksassa ja siinä pyynti oli useita tuhansia euroja enemmän kun tuossa omassani.
Luulin että löwer-benz on tehnyt vain tuota 124 coupea 6 litrasella V12 koneella. Itselläni on test & technik vuoden 92 lehti koneella jossa on kyseinen laite testissä.
On ne sit varmaan tehneet sitä tolla V12 koneellakin mutta tuo omani on kyl vaan kasin pannulla..Se lehtijutun auto on sit vissiin just V12 koneella?Mitä muuta siinä testissä esimerkiks sanotaan suoritusarvoista?
Moottorina on siis 6.0 V12 48 venttiiliä. 408Hp/5200rpm ja 580Nm/3800rpm. 0-100km/h 5.3s ja huiput rajotettu 285km/h. edessä 8x17 235/45/17 ja takana 10x17 255/40/17.
aomh kirjoitti:Moottorina on siis 6.0 V12 48 venttiiliä. 408Hp/5200rpm ja 580Nm/3800rpm. 0-100km/h 5.3s ja huiput rajotettu 285km/h. edessä 8x17 235/45/17 ja takana 10x17 255/40/17.
Ja Mersulle ominaiseen tyyliin automaattiaskilla?
Vitsi, minkälaisia varttimaileja ajeltaisiin tuommoisillakin jos olisivat varustettu keppilaatikolla?
aomh kirjoitti:Moottorina on siis 6.0 V12 48 venttiiliä. 408Hp/5200rpm ja 580Nm/3800rpm. 0-100km/h 5.3s ja huiput rajotettu 285km/h. edessä 8x17 235/45/17 ja takana 10x17 255/40/17.
No tossa mun kotterossa pitäs olla 374 heppaa väännöstä en tiedä ja huiput yli 290..Ite olen sillä ajanut 285 eikä se ihan kaikkia vielä antanut että kyllä se sen yli 290 menee varmaankin.Tehoistakaan ei ole vielä mitään varmuutta koska auto ei vielä ole penkissä käynyt mutta jos sen sinne ens kesänä sais niin sais sitten itelleenkin varmuuden että onko siinä tehoa vaiko eikö? Täytyypäs seuraavax sit yrittää metsästää tollanen v12 moottorilla oleva jos sellainenkin samaisella pajalla on kerta tehty...
Vitsi, minkälaisia varttimaileja ajeltaisiin tuommoisillakin jos olisivat varustettu keppilaatikolla?
Sinäkun näytät tietävän nopeista autoista ja kovista kiihdytyksistä niin miksi lähes kaikissa kiihdytysautoissa joilla ajetaan alle 12 sekan varttimaileja on automaattilaatikot!!!???? mentäskö käsinhämmennettävällä paljonkin kovempia aikoja mielestäsi???
Petehri kirjoitti:Sinäkun näytät tietävän nopeista autoista ja kovista kiihdytyksistä niin miksi lähes kaikissa kiihdytysautoissa joilla ajetaan alle 12 sekan varttimaileja on automaatti laatikot!!!???? mentäskö käsinhämmennettävällä paljonkin kovempia aikoja mielestäsi???
Olen pahoillani, Petehri.
Hölmöyttäni ajattelin vain että olisi järkeenkäypää saada parempia tuloksia manuaalilaatikolla.
Toivotaan ettei viikonloppusi mennyt tämän takia pilalle.
aomh kirjoitti:Luulin että löwer-benz on tehnyt vain tuota 124 coupea 6 litrasella V12 koneella. Itselläni on test & technik vuoden 92 lehti koneella jossa on kyseinen laite testissä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi