w 123 penkit - viisammat auttakaa...
w 123 penkit - viisammat auttakaa...
Terve!
Nyt tarvitaan tosi tietäjien taitoa.
Eli ongelma koskee penkkeja, w 123.
Auto on vuodelta 1980. Forumilla on todella hyviä linkkejä mb:n penkkien värikoodeista jne, suuri kiitos niistä.
Ideana on laittaa auto mr leimaan, muut hommat olen jo lähes tehnyt, sisusta tuottaa harmaita hiuksia.
Omassa projektissa on siniset kankaiset penkit, jotka eivät kuitenkaan löydy noilta sisustan linkkisivuilta?? (takapenkki, hattuhyllyn tasalla) on jo kuitenkin jo melkein ruskea, joten penkit ovat olleet kyllä autossa kiinni todella kauan.
Onko auton tyyppikilven vieressä olevassa kilvessä jokin numerosarja, joka kertoo mikä sisusta autossa penkkien osalta on?
Voinko vaihtaa auton sisustan penkkien osalta kokonaan uuteen, esim. saman sarjan (2 serie) penkistöön mikä löytyy noilta sivustoilta kun ovipahvit näyttävät samoilta? Ja sivustohan on
http://www.astralsilber.de/polsterungen ... rungen.htm
Eli tietääkö mr-katsastaja mikä sisusta autossa on alunperin ollut penkkien osalta, jos sininen kangas on vaihdettu penkkiin jossa on myös sininen kangas ja nahkareunukset ja ovipahvit ovat myös samanlaiset???
Auttakaa miestä mäessä, kuvia lähetän auton penkeistä mielelläni.
Nyt tarvitaan tosi tietäjien taitoa.
Eli ongelma koskee penkkeja, w 123.
Auto on vuodelta 1980. Forumilla on todella hyviä linkkejä mb:n penkkien värikoodeista jne, suuri kiitos niistä.
Ideana on laittaa auto mr leimaan, muut hommat olen jo lähes tehnyt, sisusta tuottaa harmaita hiuksia.
Omassa projektissa on siniset kankaiset penkit, jotka eivät kuitenkaan löydy noilta sisustan linkkisivuilta?? (takapenkki, hattuhyllyn tasalla) on jo kuitenkin jo melkein ruskea, joten penkit ovat olleet kyllä autossa kiinni todella kauan.
Onko auton tyyppikilven vieressä olevassa kilvessä jokin numerosarja, joka kertoo mikä sisusta autossa penkkien osalta on?
Voinko vaihtaa auton sisustan penkkien osalta kokonaan uuteen, esim. saman sarjan (2 serie) penkistöön mikä löytyy noilta sivustoilta kun ovipahvit näyttävät samoilta? Ja sivustohan on
Eli tietääkö mr-katsastaja mikä sisusta autossa on alunperin ollut penkkien osalta, jos sininen kangas on vaihdettu penkkiin jossa on myös sininen kangas ja nahkareunukset ja ovipahvit ovat myös samanlaiset???
Auttakaa miestä mäessä, kuvia lähetän auton penkeistä mielelläni.
Sisustan värikoodia ei ole kuin kantakortissa. Kantakortin koodiosa on kuitenkin usein liimattu johonkin kohti autoa. Omassa W123:ssa se oli takapenkin rungossa, W124:ssä hattuhyllyn alla takakontin puolella. Kannattaa etsiä vielä. Muuten laitapa esim. minulle sähköpostia niin katsotaan, minkälainen sisustus autossa on.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: w 123 penkit - viisammat auttakaa...
Nyt en muista onko MB:n tyyppikilvessä sisustuksen koodi mutta sen saa kuitenkin selville auton valmistenumeron avulla mm. maahantuojan, Mercedecsen ja muiden koodinpurkuohjelmilla. Se on katsastajien mielenkiinnosta kiinni miten paljon asiaa lähdetään tutkimaan.jusa82 kirjoitti:Onko auton tyyppikilven vieressä olevassa kilvessä jokin numerosarja, joka kertoo mikä sisusta autossa penkkien osalta on?
Mielestäni tälläisissä tapauksissa MR-katsastuksessa on joustettu koska penkit ovat kuitenkin kuluvia osia autossa. Korvaavien penkkien tulee olla saman valmistajan samasta mallista ja mielellään lähellä samaa aikakautta kuin alkuperäisten penkkien. Eli täten 1.sarjan vaihto 2.sarjaan on luonnollinen operaatio. Kannattaa kuitenkin varmistella asia vielä konttorista ennen kuin lähtee soveltamaan.
Edit: Huomasin että kyseessä onkin vaihto 2.sarjasta -> 2.sarjaan joten uskon että siitä selviää ilman selittelyjä.
w 123
Moro!
Itse olen myös kuullut moisista joustoista, ja olen keskustellut asiasta myös muiden museoautoilijoiden kanssa.
Itselläni olisi tiedossa 2-sarjan penkeistä stoff, blau 32 -penkit, jotka ovat helvetin hyvässä kunnossa.
Tuon linkin sivustoissa on kuitenkin kuva mb:stä, jossa kojelauta ja keskikonsolin alapuolen muovit (polkimien ympärillä olevat) ovat sinisiä, omassani mustat. Auto on vanha taxi ja kuskin penkissä on käsinoja, takapenkillä taas ei.
Eli auto tulisi muuten originaali kuntoon, pl se, että penkit on vaihdettu vuotta nuorempiin mutta saman sävyisiin.......pitäisi onnistua, vai????
Pistän kuvia tämän hetkisistä penkeistä ja KIITOS vastanneille!!!
Itse olen myös kuullut moisista joustoista, ja olen keskustellut asiasta myös muiden museoautoilijoiden kanssa.
Itselläni olisi tiedossa 2-sarjan penkeistä stoff, blau 32 -penkit, jotka ovat helvetin hyvässä kunnossa.
Tuon linkin sivustoissa on kuitenkin kuva mb:stä, jossa kojelauta ja keskikonsolin alapuolen muovit (polkimien ympärillä olevat) ovat sinisiä, omassani mustat. Auto on vanha taxi ja kuskin penkissä on käsinoja, takapenkillä taas ei.
Eli auto tulisi muuten originaali kuntoon, pl se, että penkit on vaihdettu vuotta nuorempiin mutta saman sävyisiin.......pitäisi onnistua, vai????
Pistän kuvia tämän hetkisistä penkeistä ja KIITOS vastanneille!!!
Re: w 123 penkit - viisammat auttakaa...
Ensinnä on huomioitava auton museoautotarkastuksen tekee hyväksytty museoautotarkastaja eikä katsastusmies. Eli asioista pitää neuvotella nimenomaan sen tarkastajan kassa eikä katsastuskonttorilla. Katsastuskottorihan sen auton lopussa hyväksyy (tai hylkää) museoautorekisteriin. Ja saattaahan se katsastusmieskin jossain päin toimia museoaututarkastajana (vapaa-ajallaan).Kipsu kirjoitti:jusa82 kirjoitti:
Eli tietääkö mr-katsastaja mikä sisusta autossa on alunperin ollut penkkien osalta,
Se on katsastajien mielenkiinnosta kiinni miten paljon asiaa lähdetään tutkimaan.
Mielestäni tälläisissä tapauksissa MR-katsastuksessa on joustettu koska penkit ovat kuitenkin kuluvia osia autossa. Korvaavien penkkien tulee olla saman valmistajan samasta mallista ja mielellään lähellä samaa
Kannattaa kuitenkin varmistella asia vielä konttorista ennen kuin lähtee soveltamaan.
Edit: Huomasin että kyseessä onkin vaihto 2.sarjasta -> 2.sarjaan joten uskon että siitä selviää ilman selittelyjä.
Se mitä hyväksytään ja mitä ei rippuu paljon paikkakunnasta. Ja kun on noita museoautoja katsellut niin näkyy olevan aika suuri vaihtelu eri puolilla maata.
Mutta itse penkkeihin niin ei ne ole valmistusnumeroon sidottu ,riittää kun on siitä mallista, oikean väriset muuhun sisustaan nähden ja tietysti asialliset. Koko sisustan värinkin saanee vaihtaa jos sellainen väriyhdistelmä korin värin kanssa on aikanaan ollut myynnissä.
Mutta tarkemmat kysymykset sille oman paikkakunnan museoautotarkastajalle ei katsastusmiehelle.
No tuo katsastushomma on selviö, kuka sen suorittaa jne. Ja totta, museoleimalle pääsee välillä aika helpostikin, riippuu tarkastajasta.
Pitää keskustella asiasta.
Ja kiitokset kaikille!
Ja muille harrastajille, noita hyväkuntoisia sisustoja on mulla tiedossa muitakin. Ja paljon osia w 123:een. Ja joitakin w 115 raatoja, jos jotakuta kiinnostaa. Pistäkää yv:tä niin katson mitä löytyy. Kokonaisia autoja on n. 5 kpl (W 123)
Pitää keskustella asiasta.
Ja kiitokset kaikille!
Ja muille harrastajille, noita hyväkuntoisia sisustoja on mulla tiedossa muitakin. Ja paljon osia w 123:een. Ja joitakin w 115 raatoja, jos jotakuta kiinnostaa. Pistäkää yv:tä niin katson mitä löytyy. Kokonaisia autoja on n. 5 kpl (W 123)
Re: w 123
Onko sulla vielä taksikojelauta jäljellä vai vaihdettu normi-malliin? Jos sulla on nyt normilauta niin joku ei ole ehkä viitsinyt vaihtaa niitä alapaneeleita sinisiksi. Taksikojelautaa ei ole tehty kuin mustina, se selittää paneeleiden mustan värin.jusa82 kirjoitti:Tuon linkin sivustoissa on kuitenkin kuva mb:stä, jossa kojelauta ja keskikonsolin alapuolen muovit (polkimien ympärillä olevat) ovat sinisiä, omassani mustat. Auto on vanha taxi ja kuskin penkissä on käsinoja, takapenkillä taas ei.
Siihen on helppo ratkaisu, osta siniset paneelit tai maalaa mustat sinisiksi. Parempi hävittää taksimenneisyys kokonaan tai osoittaa se säilyttämällä ex-taksikojelaudat tms. kummajaiset. Kaikki välivaiheet joissa puolet osista on vaihdettu eivät ole kivan näköisiä ja museotarkastajat tykkää kyttyrää.[/url]
Re: w 123
Moi,jusa82 kirjoitti:Tuon linkin sivustoissa on kuitenkin kuva mb:stä, jossa kojelauta ja keskikonsolin alapuolen muovit (polkimien ympärillä olevat) ovat sinisiä, omassani mustat. Auto on vanha taxi ja kuskin penkissä on käsinoja, takapenkillä taas ei.
taksimalleissa kojelaudan alaverhoilulevyt ovat aina mustat.
Kangaspenkit joita ei löydy astralsilberin sivuilta ? ilmeisesti jonkin sortin sukolit vai.. Sisustan saa kyllä vaihtaa toiseen samaan aikaan saatavilla olleeseen sisustaan, mutta sen on oltava täydellinen eikä mikään ristisiitos eri sarjojen osista. Kuvailemassasi tapauksessa käy kyllä 2.sarjan 032-istuimet (kangas, sininen). Ovipahvit ym. muu sisusta ovat tuohon aikaan olleet samanlaisia niin kangas kuin taxeissa usein käytetyssä Mb-Tex keinonahkasisustassa.
Laitapa niitä kuvia (ja mahd runkonumeroa) niin voidaan analysoida tarkemmin.
no selvisihän se valmistenumeron kautta. asia selvitetty myös museoajoneuvotarkastajan kanssa äsken.
Elikkä, autossa ollut joskus seuraava sisusta:
leather "Twin" pacific blue (132)
-ovipahvit ovat vielä tätä tavaraa.
Penkit ovat sitten jotain aivan muuta plyyshiä.
Tarkastaja tiesi tarkkaan taxi -varustelun, samoin kuin täällä tähän kysymyksiin vastanneet mersumiehet, kiitos teille
Tarkastajan sanomana:
Autoon voi laittaa tuon kangassisustan (blau 032) jos sinne iskee koko sisustan paikalleen, ovipahvit ja penkit.
Musta kojelauta ja kojelaudan alapuolella olevat mustat muoviosat saa jäädä, eli ei tarvitse alkaa vaihtamaan koko kojelautaa siniseen....se olisi ollut aika jäätävä homma.
No nyt tunnelmat on aika lailla paremmat, ja palkintona katselen huomenna niitä raatoja ja osia mitä sieltä romikselta löytyy. Sisustat noissa mersuissa oli aika hyvässä kunnossa, ihmettelin sitä kovasti itsekin.
No, ilmoittelen miten homma etenee niin palaillaan asiaan myöhemmin ja hyväy uudet vuodet vaan isännille
Elikkä, autossa ollut joskus seuraava sisusta:
leather "Twin" pacific blue (132)
-ovipahvit ovat vielä tätä tavaraa.
Penkit ovat sitten jotain aivan muuta plyyshiä.
Tarkastaja tiesi tarkkaan taxi -varustelun, samoin kuin täällä tähän kysymyksiin vastanneet mersumiehet, kiitos teille
Tarkastajan sanomana:
Autoon voi laittaa tuon kangassisustan (blau 032) jos sinne iskee koko sisustan paikalleen, ovipahvit ja penkit.
Musta kojelauta ja kojelaudan alapuolella olevat mustat muoviosat saa jäädä, eli ei tarvitse alkaa vaihtamaan koko kojelautaa siniseen....se olisi ollut aika jäätävä homma.
No nyt tunnelmat on aika lailla paremmat, ja palkintona katselen huomenna niitä raatoja ja osia mitä sieltä romikselta löytyy. Sisustat noissa mersuissa oli aika hyvässä kunnossa, ihmettelin sitä kovasti itsekin.
No, ilmoittelen miten homma etenee niin palaillaan asiaan myöhemmin ja hyväy uudet vuodet vaan isännille
- j.s.lehti.
- Mersumies
Penkeistä
jos sinun autosi 80 mallia ja sininen sisuta niin se on kalaruotoa muistuttava kankas ja reunat keinonahkaa ja ovet ovat kokonaan keinonahkaa minulla oli
erellinen tällaisella sisustalla ja on sitä kankastakin vähän kotona siihen selkänojaan pystyisi kankaan vaihtamaan mutta kait se muualtakin on kauhtunut
erellinen tällaisella sisustalla ja on sitä kankastakin vähän kotona siihen selkänojaan pystyisi kankaan vaihtamaan mutta kait se muualtakin on kauhtunut
Menee hiukan OT:ksi mutta mulla on vuoden 81 200D kori joka on matkamallia sisustaltaan.Kuitenkin auto on ollut taksina helsingissä ihan uutena(kuulemma).Tätä asiaa puoltaa sekin että huoltokirjassa on eka leima helmikuulta 82 jolloin on kirjattu mittarilukema 101tkm.Olisko ollut vara autona jollekkin pösö taksille kun on ollut noin paljon käyttöä .
auto w123 200D/300DT vm, -81
- ameriikanteijo
- Sisäänajossa
"mulla on vuoden 81 200D kori joka on matkamallia sisustaltaan.Kuitenkin auto on ollut taksina helsingissä ihan uutena"
- Niin ei ne kaikki tolpalla olleet taksimalleja, jotkut tykkäsi matkamallista, siis molempia oli vossikoina.
- Niin ei ne kaikki tolpalla olleet taksimalleja, jotkut tykkäsi matkamallista, siis molempia oli vossikoina.
Herrasmiessääntojen mukaisesti sikari ja nainen riisutaan aina ennen käyttöä.
penkit
no niin......
Nyt on penkit haettu vm. 81 mesestä blau 032.
Koko päivähän siinä meni sisustaa purkaessa mutta nyt penkit kuivumassa pesun jäljiltä.
Havainnot:
Kuskin penkki sekalaista 1. ja 2. sarjaa. Selkänoja kakkosesta ja istuinosa 1. sarjasta eri kuosilla.
Nahat penkeissä ovat hyvät, pl istuinosa.
Takapenkit huippukunnossa, suoraa mr-hommiin vaan.
Samoin toinen etupenkki.
Lisäksi täydentelin niitä muita sisustan osia purettavasta autosta, jonka purin kyllä ihan luilleen....
Muuta osaa tortinmäessä:
1. sarjan hyväkuntoinen sisusta isännän omasta autosta. kulumat ainoastaan kuljettajan penkin istuimessa, tekonahatkin kuskin penkistä kunnossa...
2. sarjan sisustojen aihioita (kelt, sin.)
Jotain muita 3. sarjan penkkejä, aika huonossa hapessa.
Muuta osaa:
W 115-niistää saa vielä kaikenlaisia namiskuukkeleita ja mittareita. Jotain lokareita myös. Ja laseja.
Wanha 190-Muutama romu, mittareita, lokareita, voimansiirtoa....
Menen ensi viikolla vielä tutkimaan, ilmoitelkaa mitä tarvitsette niin kyselen...
Nyt on penkit haettu vm. 81 mesestä blau 032.
Koko päivähän siinä meni sisustaa purkaessa mutta nyt penkit kuivumassa pesun jäljiltä.
Havainnot:
Kuskin penkki sekalaista 1. ja 2. sarjaa. Selkänoja kakkosesta ja istuinosa 1. sarjasta eri kuosilla.
Nahat penkeissä ovat hyvät, pl istuinosa.
Takapenkit huippukunnossa, suoraa mr-hommiin vaan.
Samoin toinen etupenkki.
Lisäksi täydentelin niitä muita sisustan osia purettavasta autosta, jonka purin kyllä ihan luilleen....
Muuta osaa tortinmäessä:
1. sarjan hyväkuntoinen sisusta isännän omasta autosta. kulumat ainoastaan kuljettajan penkin istuimessa, tekonahatkin kuskin penkistä kunnossa...
2. sarjan sisustojen aihioita (kelt, sin.)
Jotain muita 3. sarjan penkkejä, aika huonossa hapessa.
Muuta osaa:
W 115-niistää saa vielä kaikenlaisia namiskuukkeleita ja mittareita. Jotain lokareita myös. Ja laseja.
Wanha 190-Muutama romu, mittareita, lokareita, voimansiirtoa....
Menen ensi viikolla vielä tutkimaan, ilmoitelkaa mitä tarvitsette niin kyselen...
Niin justiin eli taksissa on ollut molempia malleja.Mihinkähän taksa mittari on ollut asennettuna jos on ollut matkamalli sisustuksella?ameriikanteijo kirjoitti:"mulla on vuoden 81 200D kori joka on matkamallia sisustaltaan.Kuitenkin auto on ollut taksina helsingissä ihan uutena"
auto w123 200D/300DT vm, -81
penkit
Taksamittari asennettuna siihen keskikonsoliin. Normaalisti (ei taxi) lämpöpuhaltimen aukot (oikea nimi?) on siinä keskellä.
Taximalleissa reiät on tukittu jälkeenpäin asentamalla keskikonsoliin semmoinen luukku jonka alle mahtuu papereita jne. Eli ilmaluukut on tukittu taksiversioissa. Voin lähettää kuvan, mulla on taksimalli niin näet.
Matkamallissa lienee ne käsinojat etu ja takapenkillä. Mulla viimesimmän sisustus ostoksen jälkeen ne on vain takapenkillä. Alkuperäisessä tai jossain vitusXXko minä tiedän sisustuksessa takapenkillä ei ollut käsinojaa, vain etupenkillä.
Aika sekavaa, pistä dry vodkan piikkiin. No, kuten yleensä tällä foorumilla on tullut ilmi, taksimalleissa on musta kojelauta + mustat kojelaudan alapaneelit.....
No, ilmoittele, jos voin auttaa jotenkin.
Ja hyvät uudet vuodet jokaiselle forumilaiselle
Taximalleissa reiät on tukittu jälkeenpäin asentamalla keskikonsoliin semmoinen luukku jonka alle mahtuu papereita jne. Eli ilmaluukut on tukittu taksiversioissa. Voin lähettää kuvan, mulla on taksimalli niin näet.
Matkamallissa lienee ne käsinojat etu ja takapenkillä. Mulla viimesimmän sisustus ostoksen jälkeen ne on vain takapenkillä. Alkuperäisessä tai jossain vitusXXko minä tiedän sisustuksessa takapenkillä ei ollut käsinojaa, vain etupenkillä.
Aika sekavaa, pistä dry vodkan piikkiin. No, kuten yleensä tällä foorumilla on tullut ilmi, taksimalleissa on musta kojelauta + mustat kojelaudan alapaneelit.....
No, ilmoittele, jos voin auttaa jotenkin.
Ja hyvät uudet vuodet jokaiselle forumilaiselle
- j.s.lehti.
- Mersumies
Penkkien kankas
Kylläpäs tästäkin saatiin Taas pitkä rotla aikaseksi näinkin yksinkertainen
asia tehdään näin vaikeeksi on numeroa jos jonkin laista kun mersumiehenä
pitäisi tietää vuosimallin perusteella kun näissä ns työkaluissa ei ollut kuin yhtä kuosia kankasta tässä kyseisessä vuosimallissa oli tämä kalaruoto matkamallissa kankas ja taxsimallissa keinonahkaa varmaan siihen aikaa näitä muutama sata verhoilin tulivat aika tutuksi En ole koskaa tilanut mersun kankasta mikään numeron mukaan vaan vuosimalli se sanoo nämä eivät tule vehon kautta Tällaisen sekamelskan jälkeen kysyjä on varmaan ihan ulalla
j.s. lehti
pitäisi tietää vuosimallin perusteella kun näissä ns työkaluissa ei ollut kuin yhtä kuosia kankasta tässä kyseisessä vuosimallissa oli tämä kalaruoto matkamallissa kankas ja taxsimallissa keinonahkaa varmaan siihen aikaa näitä muutama sata verhoilin tulivat aika tutuksi En ole koskaa tilanut mersun kankasta mikään numeron mukaan vaan vuosimalli se sanoo nämä eivät tule vehon kautta Tällaisen sekamelskan jälkeen kysyjä on varmaan ihan ulalla
j.s. lehti
Re: penkit
No onhan taxi-mallissakin raitisilmasuulakkeet keskellä, tosin hieman eri muodossa. Taxi-mallit ovat tosiaan oletusarvoisesti suoralla takapenkillä ilman keskikyynärnojaa. Matkamalleihin etukyynärnoja oli lisävaruste. Ja voithan toki ottaa etukyynärnojan suoraan vanhasta jakkarasta, jos se kerran on sinisellä keinonahalla verhoiltu.jusa82 kirjoitti: Eli ilmaluukut on tukittu taksiversioissa. Voin lähettää kuvan, mulla on taksimalli niin näet.
Aivan joo Lehti, ei ole hankalista asioista kysymys. Nuo kuosin vaihdot ovat tapahtuneet aina syyskuun tuotannosta alkaen ja sisustusmateriaalivaihtoja on neljä, joten on selvempää puhua sisustuskoodeista kuin vuosimalleista. Sisustusmateriaali ei ole ollut mitenkään sidottu siihen onko auto matka- vai taxi-malli. Keinonahkasisustus on maksanut molempiin yhtä paljon lisää.
penkit
Terve taas!
En tiedä nyt kuka rakentaa ja mitä, no mutta.....
Mersuja on aina rakenneltu, iästä riippuen, pl. aivan uusimmat mallit (lienee nykyinen taksikäyttö). Joku w 124 95, voi olla kanssa sisustaltaan "piristelty", tai vastaavasti w 201 vm 93. Tai joku laittaa muoveja oviin vaikka ne eivät vuosilukuun kuuluisikaan.
Tämä foorumihan on helvetin hyvä, oli kyseessä mikä mese tahansa. Ja mersumiehet, ne pitää yhtä.
Ja jos sisustaa muuttaa ja kysyy jälkeen päin, mikä on mobilisteille elintärkeää, siihen forumilaiset ottaa kantaa. Kiitokset siitä, kaikille lukijoille.
Ja tekniikan osalta, hei, minä korjasin näin, älä sinä korjaa vaan korjaapa näin. Hienoa ukot. Ja mahd. naiset kanssa.
Tämä lienee yksi niitä HARVOJA suomalaisia yhteisöjä joissa ei naapurin kateus / vittumaisuus kuki. Tämä on sitä itse asiaa.
Hyvät uudet vuodet ja mobilistit, lukekaa noi minun aikasemmat viestit, niin palveluksen velkaa, katson / selvitän mitä osia jne. löytyy, yv / jussi.ahopelto@luukku.com
En tiedä nyt kuka rakentaa ja mitä, no mutta.....
Mersuja on aina rakenneltu, iästä riippuen, pl. aivan uusimmat mallit (lienee nykyinen taksikäyttö). Joku w 124 95, voi olla kanssa sisustaltaan "piristelty", tai vastaavasti w 201 vm 93. Tai joku laittaa muoveja oviin vaikka ne eivät vuosilukuun kuuluisikaan.
Tämä foorumihan on helvetin hyvä, oli kyseessä mikä mese tahansa. Ja mersumiehet, ne pitää yhtä.
Ja jos sisustaa muuttaa ja kysyy jälkeen päin, mikä on mobilisteille elintärkeää, siihen forumilaiset ottaa kantaa. Kiitokset siitä, kaikille lukijoille.
Ja tekniikan osalta, hei, minä korjasin näin, älä sinä korjaa vaan korjaapa näin. Hienoa ukot. Ja mahd. naiset kanssa.
Tämä lienee yksi niitä HARVOJA suomalaisia yhteisöjä joissa ei naapurin kateus / vittumaisuus kuki. Tämä on sitä itse asiaa.
Hyvät uudet vuodet ja mobilistit, lukekaa noi minun aikasemmat viestit, niin palveluksen velkaa, katson / selvitän mitä osia jne. löytyy, yv / jussi.ahopelto@luukku.com
- j.s.lehti.
- Mersumies
Sisustus
Kyllä " Leka" oikeassa olet näitten koodien suhteen mutta nämä eivät kerro
mitään sellaiselle joka ei näistä mitään tiedä Onko muuten tullut matkamallia keinonahka penkeillä Ei luulisi keneenkää tilaavan tällaista Jossain autossa
nämä olivat kalliimmat kuin kankaspenkki en muista kuinka mersun kohdalla
oli.
mitään sellaiselle joka ei näistä mitään tiedä Onko muuten tullut matkamallia keinonahka penkeillä Ei luulisi keneenkää tilaavan tällaista Jossain autossa
nämä olivat kalliimmat kuin kankaspenkki en muista kuinka mersun kohdalla
oli.
Jep näin on.
Puhuin muuten viime viestissä sen verran soopaa , että taxi-malleihin keinonahkasisustus oli valinnaisvaruste. Muihin sen sai pienellä lisähinnalla. Matkamallejakin on näkynyt jonkun verran keinonahoilla, Suomessa tosin harvinaista, en ole nähnyt sellaista kuin yhden Suomi-farkun. Saksassa näkee jopa yllättävän paljon "täysvarusteltuja" coupeja, jotka on keksitty tilata Mb-Tex sisustalla
Puhuin muuten viime viestissä sen verran soopaa , että taxi-malleihin keinonahkasisustus oli valinnaisvaruste. Muihin sen sai pienellä lisähinnalla. Matkamallejakin on näkynyt jonkun verran keinonahoilla, Suomessa tosin harvinaista, en ole nähnyt sellaista kuin yhden Suomi-farkun. Saksassa näkee jopa yllättävän paljon "täysvarusteltuja" coupeja, jotka on keksitty tilata Mb-Tex sisustalla
-
- Sisäänajossa
Re: Penkkien kankas
Kyllä, ulalla ollaan. Miten olisi muutama pilkku (,), piste (.) tai kysymysmerkki (?) jäsentämään asiaasi?j.s.lehti. kirjoitti:Kylläpäs tästäkin saatiin Taas pitkä rotla aikaseksi näinkin yksinkertainen
j.s. lehti
- ameriikanteijo
- Sisäänajossa
"jos matkamalli on ollut taksina niin missä silloin on ollu taksamittari "
Tuhkakuppi pois ja esim. Kajaanilainen siihen http://i13.photobucket.com/albums/a276/ ... 006130.jpg ....
Tuhkakuppi pois ja esim. Kajaanilainen siihen http://i13.photobucket.com/albums/a276/ ... 006130.jpg ....
Herrasmiessääntojen mukaisesti sikari ja nainen riisutaan aina ennen käyttöä.