Joutokäyntimoottori M104/W124/320?
Joutokäyntimoottori M104/W124/320?
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 040&SGN=03
Tuollainen mötikkä kaasuläppärungossa. Mitenkähän lähtee irti? Onko tietoa kellään? Tyhjäkäynti humppaa miten sattuu.
Tuollainen mötikkä kaasuläppärungossa. Mitenkähän lähtee irti? Onko tietoa kellään? Tyhjäkäynti humppaa miten sattuu.
Joo...ei se lähde...samaa pakettia koko hässäkkä ja maksaa 975€ veholla ja KL-varaosassa 1100€! Pirskatti Eli ihan vihoviimeisenä sitten tollanen uusi.Jani kirjoitti:Tuo säädin ei taida erikseen lähteä läppärungosta irralleen.
Ainakin sitä myydään vain koko pakettina
Kannattaapi katsoa imuvuodot ym, ennenkuin tuota lähtee purkamaan.
Säätimen ylärajan (jousitettu ruuvi) eli kierroksissa alarajan ruuvin säädöllä saa ahdistettua joutokäyntimoottoria sopivasti ettei joutokäynti humppaa. Joutokäyntikierrokset nousee vaan 50rpm tällä kikalla. Taitaa olla potentiometri tossa säätimessä kulunut lämpimän moottorin joutokäyntikierrosten alueelta 600-700rpm.
Imuvuotoja ei ole millään löytynyt mut imusarajan ja suuttimien tiivisteet on tsekkaamatta. Pitänee kattoo ne jossain välissä.
Kaverilla oli vastaava ongelma. Tuossa tapauksessa vika löytyi toimimattomasta aktiivihiilisuodattimen venttiilistä. Venttiili ei pitänyt ollenkaan vaan päästi ilmat tankista ja aktiivihiilisuodattimen kautta rajoittamattomana imusarjaan. Kierrosten humppaus oli melkoinen.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Luojan kiiiiiiiitos! Jos vika on sama mulla niin olen ainakin kukkakimpun velkaa!unski kirjoitti:Kaverilla oli vastaava ongelma. Tuossa tapauksessa vika löytyi toimimattomasta aktiivihiilisuodattimen venttiilistä. Venttiili ei pitänyt ollenkaan vaan päästi ilmat tankista ja aktiivihiilisuodattimen kautta rajoittamattomana imusarjaan. Kierrosten humppaus oli melkoinen.
Kannattaa ensin tukkia tuo venttiiili (n. 77)
Mikäli se ei ole tuo syypäänä, varmaan kannattaa aloittaa järjestelmällinen muitten alipaineletkujen tukkiminen. Tuollainen tyhjäkäyntimoottori nimittäin menee aika harvoin rikki. Tuon mallin alipainejärjestelmässä näyttää olevan melkomoinen määrä eri alipaineventtiileitä....
Mikäli se ei ole tuo syypäänä, varmaan kannattaa aloittaa järjestelmällinen muitten alipaineletkujen tukkiminen. Tuollainen tyhjäkäyntimoottori nimittäin menee aika harvoin rikki. Tuon mallin alipainejärjestelmässä näyttää olevan melkomoinen määrä eri alipaineventtiileitä....
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Missä tarkalleen tuo venttiili sijaitsee?unski kirjoitti:Kannattaa ensin tukkia tuo venttiiili (n. 77)
[ http://www.detali.ru/cat/MB/B47060000180.0165.gif ]
Mikäli se ei ole tuo syypäänä, varmaan kannattaa aloittaa järjestelmällinen muitten alipaineletkujen tukkiminen. Tuollainen tyhjäkäyntimoottori nimittäin menee aika harvoin rikki. Tuon mallin alipainejärjestelmässä näyttää olevan melkomoinen määrä eri alipaineventtiileitä....
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
Sijainti on yleensä imusarjan puolella, yleensä lokasuojaan tai imusarjaan kiinnitettynä. Venttiilin tulee ja lähtee n. 8-10 mm:n muoviputki ja kaksinapainen liitin.
Toinen muoviputkista menee suoraan imusarjaan ja toinen pää joko tankkia kohti tai lokasuojan sisään.
Toinen muoviputkista menee suoraan imusarjaan ja toinen pää joko tankkia kohti tai lokasuojan sisään.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Se on sitten tossa varmaan se lokarissa, kumitelineessä pystyssä oleva mutikka. On sitäkin jo kokeiltu tukkia. Ei auta.unski kirjoitti:Sijainti on yleensä imusarjan puolella, yleensä lokasuojaan tai imusarjaan kiinnitettynä. Venttiilin tulee ja lähtee n. 8-10 mm:n muoviputki ja kaksinapainen liitin.
Toinen muoviputkista menee suoraan imusarjaan ja toinen pää joko tankkia kohti tai lokasuojan sisään.
Lambdasta ei tietoa. Ei ainakaan vikamuisti herjaa sitä, jos se siitä listalta löytyy...en muista. Kaasuläppä palautuu ja mikrokytkin naksauttaa joutokäyntimoottorin toimimaan. Kun joutokäyntimoottori ei ole käytössä kierrokset ei humppaa...eli kun painaa pikkuriikkisen kaasua.rei7pir8 kirjoitti:Onko lambda-anturi kunnossa? Pääseekö kaasuläppä palutumaan kokonaan jotta ohjainyksikkö saa tiedon joutokäynnistä?
Kyseinen murikka on vehon kirjojen mukaan jo tehtaalta lähtiessä paska.
Huolto-ohjeessa lukee: kunnossa kun kannessa leima 4/95.(olikohan se 4 mut kuitenkin -95)
Jos sulla on vakionopeudensäädin niin se mokkula maksaa 2800€ veholla
Kysytty on......
Huolto-ohjeessa lukee: kunnossa kun kannessa leima 4/95.(olikohan se 4 mut kuitenkin -95)
Jos sulla on vakionopeudensäädin niin se mokkula maksaa 2800€ veholla
Kysytty on......
(ex) 300 TE (KAT) Autom. -88
240 D aut. -80
E 320 T -94
240 D aut. -80
E 320 T -94