124 300TD syyläri öljynlauhduttimella?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
JouniVi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ke 17.11.2004 14:27
Paikkakunta: Kangasala

124 300TD syyläri öljynlauhduttimella?

Viesti Kirjoittaja JouniVi »

hei,
teen varsinaisesti täydellistä moottoriremonttia Valmet 1102-traktoriin, 4-sylinterinen turbo, mutta sopivaa syyläriä jossa olisi samassa öljynlauhdutin ei tahdo löytyä.

Eli kyselen, voisiko olla mahdollista laittaa 124-syyläri, onko se vain automaateissa se öljynlaudutin? Mulla itsellä kun olisi manuaalin syyläri ylimääräisenä.

Olisiko muita ideoita?
-------

124 300TD -92
124 300TD -92
904 412D -96
124 300TD -92 (myydään purkuosia)
123 200D -84 (myydään purkuosia)
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

W123 300D mersuissa on melko suuri öljynjäähdytin siinä normaalin jäähdyttimen vieressä.Siitä vois olla jotain apua ja on vielä erillään siitä jäähdyttimestä.W124 öljynjäähdyttimet taitaa kaikki olla vain öljystä nesteeseen lämmönvaihtimia vaikka en tiedä kumpi ratkaisu on parempi öljystä ilmaan vai öljystä nesteeseen?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Kestääkö automaatin jäähdytin moottorin öljynpainetta
viisaammat vastatkoon paljonko automaatti tekee öljynpainetta ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Automaatti vitossa on kanssa semmonen, sehän on vain metalliputki siellä jäähdytysnesteen sisällä. Miksei sitä voi erillistä öljyncooleria käyttää, kun ei ne maksakkaan paljon mitään ja varmasti kestävät painetta ?

Viton jäähdytin lienee kanssa riittävän kokoinen: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0226.jpg <- tuossa näkyy tuo erillinen automaatin cooleri, jolla on korvattu se metalliputki.

Toisaalta tuo metalliputki lämmittää automaatin öljyä jo ennen ajoon lähtöä, jos on esimerkiksi eberi käytössä. Se siis tasaa lämmön samaksi kuin jäähdytysneste sattuu olemaan...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin