w124:n perät?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Vilikki87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 14.11.2006 23:10
Paikkakunta: Raahe

w124:n perät?

Viesti Kirjoittaja Vilikki87 »

Millaisia lukkoperiä on ollut saatavilla tuohon satalankkuun? Onko kaikki ollut niitä 40kmh vauhtiin mukana olevia asd periä? Onkos ollut normaaleja lukollisia periä? Jos on niin mistä eri malleista perä sopisi vm -86 250d meseen? Alkaa mennä hermot tuon kanssa kun kolmosella hakee vielä sitä perää sivulle vaikka uudet renkaatkin ja sitte toinen tympeä ominaisuus on etenemis kyky jota tuolla nykyisellä ahterilla ei ole juurikaan.
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä ainoa W124:ään tarjottu lukkoperä on ASD. Ihmetyttää hieman väitteesi etenemiskyvystä. Ajelin itse aika monta vuotta isän 250 D:llä, ja aina sillä pääsi eteenpäin kelillä millä tahansa (jos ei päässyt, niin sitten taaksepäin :D ). Pahimmilla liukkailla 40 kg jyväsäkki kontissa ja täysi tankki toi hieman lisäpitoa vetäville pyörille.

Minkä merkkiset talvirenkaat sinulla on alla? Ja ovathan ne nastat?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: w124:n perät?

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Vilikki87 kirjoitti: Alkaa mennä hermot tuon kanssa kun kolmosella hakee vielä sitä perää sivulle vaikka uudet renkaatkin ja sitte toinen tympeä ominaisuus on etenemis kyky jota tuolla nykyisellä ahterilla ei ole juurikaan.
Etenemiskykyynhän tuo lukkoperä tietysti auttaa, mutta tuohon perän sivulle tarjoamiseen sillä on vaan lisäävä vaikutus vielä niin, että mitä tehokkaampi lukko niin sitä paremmin kulkee poikittain. Eli sutii molemmilla pyörillä yhtäaikaa ja sivuttaipito katoaa. Kemppiläisellä lukolla ei taida päästä liukkaalla suoraan ollenkaan.
Vilikki87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 14.11.2006 23:10
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Vilikki87 »

Tuohan siinä juuri on ideana että saisi lisää pitoa liikkeellelähtöön ilman että tarvisi mitään jyväsäkkejä nakella peräkonttiin. Eipähän sitten paljon ole apua jos vaan noita asd periä vaan ollu saatavilla. Tottunut entisillä takavetoisilla autoilla kuitenkin siihen että sitä pitoa on enemmän...jostain syystä tässä sitä ei tunnu oikein olevan riittävästi. Noh kohtahan se n kesäkin. Tuolla pumpun rukkaamisella muuten suuri vaikutus tuohon pitoon..tulee huomattavasti hyökkäävämpi milloin kadottaa helpommin pidon huolimattomalla kaasun käytöllä.
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Omaan tuli lukkoperä 190:sestä. Siis 2.3 16v Siinä on kitkalukkoperä. Sopii w124:seen kun vaihtaa kardaanin lähdön ja takakannen.
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

ei asd perä ole ainoa lukkovaihtoehto! niitähän on täysin lukottomia, kitkalukollisia ja sitte tuo asd, ja kyllä tuo kitkalukollinen talvi ajoon piisaa...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14022
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Ns. normaalilukollisia periä on saanut varmuudella vanhempiin malleihin (esim. W116/W126), mutta sellaisia en ole tiennyt W124:ään tarjotun. Tähän haluaisin varmistuksen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

mulla on semmonen...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

tuomazzz kirjoitti:mulla on semmonen...
190 mesestä?
Vilikki87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 14.11.2006 23:10
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Vilikki87 »

siis kitkalukkoa on ollut saatavana tuohon w124 malliin? onkos sedanissa ja farkussa sama perä? onko perissä eroja mallien välillä? et sopiiko esin 200d ja 250d perät yhteen? Onkos tuota kitkalukkoa ollut niillä pienemmillä (100mm) vetoakseleilla? Mistä tällaista kannattaisi lähteä metsästämään? sopiiko couben perä sedaniin?
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

se on S124 300Deen perä alunperin...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

tuomazzz kirjoitti:se on S124 300Deen perä alunperin...

Ei ole kyllä mun käsittääkseni ollut kitkalukko perää missään w124 mallissa. Ainoastaan lukotonta ja asd perää.
Spudenius
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 19.10.2004 12:15
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Spudenius »

Korjausoppaitten mukaan kaikissa paitsi ASD:ssä olisi kitkalukko 90 Nm asti. Ei oo kyllä yksikään W201/124 tuntunut siltä. Tosin en ole uutta kokeillutkaan....
MB W201 2.5 TURBO
Vastaa Viestiin