w107.450sl -74.sammumis ongelma.
w107.450sl -74.sammumis ongelma.
Tervehdys.tuli ongelma ton kultani kanssa.eli käynti loppuu kuin seinään.luulin ensin sähkövaivaksi ja uusin tulpat,johdot ja virranjakajan kannen mutta vaiva jatkui.kas sitten aikani startattua huomasin että kaasupolkimen pumppaus sai koneen käyntiin.eli viittaisi bensansaanti ongelmiin.mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä.ja mistäs 450 bensansuodatin sijaitsee?kun kone käy se toimii,kuin junan vessa.
Polttoainesuodatin sijaitsee taka-akselin luona bensiinipumpun yhteydessä, auton oikealla puolella. Vaihtaessa kannattaa huomioida, että bensiiniä tulee suodattimesta reilusti ja mikäli järjestelmän pitopaineet ovat kunnossa, vielä tunninkin kuluttua sammuttamisesta, reilulla paineella.
Kun käyntiinlähtöongelma esiintyi, olivatko tulpat märät vai kuivat...? Koska kaasun pumppaaminen saa D-Jetronicissa aikaan kiihdytysrikastuksen... myöskin pysähtyneellä koneella. Polttoainesuodattimen tukkoisuus aiheuttaa yleensä ensin ongelmia kiihdyttäessä, ei käynnistettäessä.
Ensin kannattaisi tarkistaa polttoaineen paineet, sytyttyksen katkojan kärjet ja kondensaattori. Mikäli on mahdollista sytytyksen kosketuskulma ja puolanjohdosta sytytysjännite. Sitten pitäisi tarkistaa D-Jetronicin ohjauskärjet, ilmanlämpötilan anturin johdot ja kaasuläppäkytkimen toiminta...
Kun käyntiinlähtöongelma esiintyi, olivatko tulpat märät vai kuivat...? Koska kaasun pumppaaminen saa D-Jetronicissa aikaan kiihdytysrikastuksen... myöskin pysähtyneellä koneella. Polttoainesuodattimen tukkoisuus aiheuttaa yleensä ensin ongelmia kiihdyttäessä, ei käynnistettäessä.
Ensin kannattaisi tarkistaa polttoaineen paineet, sytyttyksen katkojan kärjet ja kondensaattori. Mikäli on mahdollista sytytyksen kosketuskulma ja puolanjohdosta sytytysjännite. Sitten pitäisi tarkistaa D-Jetronicin ohjauskärjet, ilmanlämpötilan anturin johdot ja kaasuläppäkytkimen toiminta...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Tarkennus ongelmaan
Eli auto käynnistyy kylmänä hyvin ja käy todella hyvin kaikilla pytyillä. vaiva alkaa kun kone saavuttaa normaalin käyntilämpötilan.ja onkos se normaalia että kondensaattori on niin lämmin ettei voi kiinni pitää?
Ja isot kiitokset Unskille kun jaksat aina vastailla
Ja isot kiitokset Unskille kun jaksat aina vastailla
Milestäni ei sen pitäisi hirveästi kuumentua. Voisit kokeilla paria juttua:
-Vaihda uusi kondensaattori.
-Kokeile ajaa ilman kierrosmittaria...siis se etuvastusten alla olevasta liittimestä se vihreä-keltainen johto irti joka menee sähköjarjaan.
-Onko jakajan alipaineella säätyvä kärkien pohjalevy varmasti hyvin maadoitettu. Muistaakseni noissa vanhoissa jakajissa on sellainen kuparisäikeistä punottu johto maadoittamassa pohjalevyä.
-Kannattaa mitata vielä kosketuskulma kärjistä ja tarkistaa kärkien kunto.
-Vaihda uusi kondensaattori.
-Kokeile ajaa ilman kierrosmittaria...siis se etuvastusten alla olevasta liittimestä se vihreä-keltainen johto irti joka menee sähköjarjaan.
-Onko jakajan alipaineella säätyvä kärkien pohjalevy varmasti hyvin maadoitettu. Muistaakseni noissa vanhoissa jakajissa on sellainen kuparisäikeistä punottu johto maadoittamassa pohjalevyä.
-Kannattaa mitata vielä kosketuskulma kärjistä ja tarkistaa kärkien kunto.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Terve,
mulla oli ongelmana jakan kärjiltä tulevien johtojen liittimessä. Auto toimi motarilla ihan hyvin ja sitten ajoin tankaamaan, eikä lähtenyt mittarilta millään käyntiiin. Otin tulpat irti ja oli ihan kuivat. Ainakin silloin kuvittelin kyseisen liittimen heilutttelun/puhdistuksen auttaneen mutta kun miljoonaa eri asiaa koittaa saman vaivan parantamiseen, ei aina voi ihan tarkkaan tietää, mikä auttoi.
mulla oli ongelmana jakan kärjiltä tulevien johtojen liittimessä. Auto toimi motarilla ihan hyvin ja sitten ajoin tankaamaan, eikä lähtenyt mittarilta millään käyntiiin. Otin tulpat irti ja oli ihan kuivat. Ainakin silloin kuvittelin kyseisen liittimen heilutttelun/puhdistuksen auttaneen mutta kun miljoonaa eri asiaa koittaa saman vaivan parantamiseen, ei aina voi ihan tarkkaan tietää, mikä auttoi.
En tiedä varmaan mistään mitään, mutta kun purettiin tankista lähtevä
hirweän paksu punosletku, mukaan tuli tankissa ollut pystyasennossa ollut verkkosuodatin, joka oli alhaalta 5cm ylöspäin tukossa valkoisesta pas..sta,
joka taasen oli kaiketi ameriikanbensasta erkaantunutta jotain. Kone lähti käymään,mutta sammui hetken kuluttua. En tiedä mitä tuon suodattimen puhdistus vaikuttaisi, kun tuo koko kottero on tällä hetkellä 1000 pill*n päreinä autotallissa ja odottaa Fenix-ilmiötä.
hirweän paksu punosletku, mukaan tuli tankissa ollut pystyasennossa ollut verkkosuodatin, joka oli alhaalta 5cm ylöspäin tukossa valkoisesta pas..sta,
joka taasen oli kaiketi ameriikanbensasta erkaantunutta jotain. Kone lähti käymään,mutta sammui hetken kuluttua. En tiedä mitä tuon suodattimen puhdistus vaikuttaisi, kun tuo koko kottero on tällä hetkellä 1000 pill*n päreinä autotallissa ja odottaa Fenix-ilmiötä.