mikähän oli talven aikana pystäriin(220D) tullu kun pistin eilen käyntii ja käväisin töissä sillä. Kun katsoin peilistä niin mustaa oli tientäydeltä.
vedot normaalit ja kun ajoin töihin 40 km niin savutus oli hävinnyt.
ei tämä ennen ole savuttanut näin rankasti. voiskos vaikuttaa se, että en lisänny öljyä syöttöpumppuun ennen käynnistystä, muistaaksi syksyllä öljyn vaihdon yhdeydessä tarkastin ja lisäsin.
onko syytä huoleen ja miten ton voi ennakoida.
W115:sta mustaa savua
savu
ihan normaalia moottoriöljyä sinne tulee ja sen suodattimen alarajaan saakka. Eli sitä ei periaatteessa voi laittaa liikaa sitä öljyä.
Tuo savutus johtunee paskaisista suodattimista. Ne vaihtoon niin vedot paranee ja savutus häviää...kyllä.
Tuo savutus johtunee paskaisista suodattimista. Ne vaihtoon niin vedot paranee ja savutus häviää...kyllä.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 370
- Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
- Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.
savutus on nyt hävinnyt kokonaan, putsarissa on uudet siis syksyllä vaihdetut öljyt, mietin vain oiskoon nyky diesel huononpaa kuin ennen ja oiskoon pumpussa ollu jotain sakkaa, kun syttyy niin pitää pitää kierroksia jonkun aikaa ennen kuin pysyy käynnissä ja "käsi kaasu" maksimillaan.
pitäs varmaan sitä 2T öljyä käyttää säännöllisesti.
pitäs varmaan sitä 2T öljyä käyttää säännöllisesti.