Uusi E-malli
Uusi E-malli
Tervehdys!
Elikkäs täällä Saksanmaalla luin AutoBildiä ja siinä esiteltiin 2009 julkaistavaa E-mallia. Ulkonäköhän muuttuu uuden S/C-sarjalaisten suuntaan, mutta erottuu kyllä niistä. Eniten silmiin pisti uusista moottoreista olevat tiedot, farkkuunkin oli saatavilla V10 ~600hp ja uusi 200CDi, 204hp vakioteholla ! No huh huh, on siinä pappadiisselin ajatus kaukana... Innolla odottaen, että kuinka kestää ja miksei kestäisi, mutta on siinä vaan aikalailla potkua tehdasasetukseksi!
Kliks!
T: Maxy
Elikkäs täällä Saksanmaalla luin AutoBildiä ja siinä esiteltiin 2009 julkaistavaa E-mallia. Ulkonäköhän muuttuu uuden S/C-sarjalaisten suuntaan, mutta erottuu kyllä niistä. Eniten silmiin pisti uusista moottoreista olevat tiedot, farkkuunkin oli saatavilla V10 ~600hp ja uusi 200CDi, 204hp vakioteholla ! No huh huh, on siinä pappadiisselin ajatus kaukana... Innolla odottaen, että kuinka kestää ja miksei kestäisi, mutta on siinä vaan aikalailla potkua tehdasasetukseksi!
Kliks!
T: Maxy
Re: Uusi E-malli
No hyvä, tämä sopiikin omaan aikatauluun. Tarkoitus olis vaihtaa tuohon W211-versioon joskun 2010-paikkeilla. Silloin vanhan hinta sopivasti putoo, kun tulee uusi korimalli. Tosin näin pitkälle nyt ei tiedä...maxy kirjoitti:Tervehdys!
Elikkäs täällä Saksanmaalla luin AutoBildiä ja siinä esiteltiin 2009 julkaistavaa E-mallia. Ulkonäköhän muuttuu uuden S/C-sarjalaisten suuntaan, mutta erottuu kyllä niistä. Eniten silmiin pisti uusista moottoreista olevat tiedot, farkkuunkin oli saatavilla V10 ~600hp ja uusi 200CDi, 204hp vakioteholla ! No huh huh, on siinä pappadiisselin ajatus kaukana... Innolla odottaen, että kuinka kestää ja miksei kestäisi, mutta on siinä vaan aikalailla potkua tehdasasetukseksi!
Kliks!
T: Maxy
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Uusi E-malli
maxy kirjoitti: .....200CDi, 204hp vakioteholla ! No huh huh, on siinä pappadiisselin ajatus kaukana... Innolla odottaen, että kuinka kestää ja miksei kestäisi, mutta on siinä vaan aikalailla potkua tehdasasetukseksi!
Tota mä vähän olenkin ihmetellyt miksi tehdas ei aikaisemmin ole hyödyntänyt koneidensa potenttiaalia kunnolla. Nyt on moottorista on otettu löysät pois ja lastuttaminen ei taida enää tuoda mitään eritysta lisää...?
Noi ajovaloihin joutuu kyllä totuttelemaan.
W210 290TD T
Eikös se ole 2,15 litrainen edelleen, eli tarttis olla 215 hv ?Toispuoli kirjoitti:200 cdi ja 204 hv... no sehän on jo super
...mutta on ne näköjään tuikun juttuja lukeneet siellä tuotekehitysosastolla
Turboahdin on mitoitettu tuon uuden tehon mukaan niin taas saa lastulla hieman lisää potkua, ainahan sitä saa
Lisää tietoa: www.skg.fi
Varmasti on virityspotentiaalia jäljellä. Kyllä nuokin moottorit on mitoitettu varmasti kestämään varman päälle, joten värkeissä on varaa kiristää.
On nuo dieseleiden tehot hiissaantunut aika reippaaseen tahtiin ylöspäin viimevuosina.
-98 ajattelin mielessäni, että joku 220cdi 125 heppasena on jo aika kova peli....kymmenen vuotta ja tehoa on melkein 100 heppaa lisää. Paljonkohan kahdenkymmenen vuoden päästä tulee...
On nuo dieseleiden tehot hiissaantunut aika reippaaseen tahtiin ylöspäin viimevuosina.
-98 ajattelin mielessäni, että joku 220cdi 125 heppasena on jo aika kova peli....kymmenen vuotta ja tehoa on melkein 100 heppaa lisää. Paljonkohan kahdenkymmenen vuoden päästä tulee...
Re: Uusi E-malli
Minusta tuo näyttää hyvältä, mua onkin alkanut yrpimään tuo nyky-väyrysten pallisilmä-look , tosin niitä joutuu katteleen vielä 15 vuotta ennenkuin tuohon w212 on varaaTIMO T T kirjoitti:[
Noi ajovaloihin joutuu kyllä totuttelemaan.
Noihin autolehtien kuvankäsittelyohjelmilla muokattuihin kuviin kannattaa kyllä suhtautua varauksella, varsinkin kun auton esittelyyn on aikaa vielä yli kaksi vuotta. Eli tuo keulan ilme ja ajovalot voi vielä "elää" jonkin verran.
Tällaisilla kuvilla ja julkaisuilla autotehdas saa tietysti mielenkiintoista palautetta ja tietyin ajoin kuvia päästetään julkisuuteen ihan tahallaan juuri reaktioita kuulostellen. Tai sitten tehdään muotoilututkielmia autonäyttelyihin, kuten vuonna 1993 julkaistun coupé-tutkielman kohdalla jossa tulevan E-sarjan (W210) nelisilmäilmettä esiteltiin ensi kerran.
Uuden E-sarjan osalta päälinjat designpuolella on kyllä varmaan tässä vaiheessa aika pitkälle päätetty mutta juuri yksityiskohtien osalta muotoiluun voidaan vielä puuttua.
Tällaisilla kuvilla ja julkaisuilla autotehdas saa tietysti mielenkiintoista palautetta ja tietyin ajoin kuvia päästetään julkisuuteen ihan tahallaan juuri reaktioita kuulostellen. Tai sitten tehdään muotoilututkielmia autonäyttelyihin, kuten vuonna 1993 julkaistun coupé-tutkielman kohdalla jossa tulevan E-sarjan (W210) nelisilmäilmettä esiteltiin ensi kerran.
Uuden E-sarjan osalta päälinjat designpuolella on kyllä varmaan tässä vaiheessa aika pitkälle päätetty mutta juuri yksityiskohtien osalta muotoiluun voidaan vielä puuttua.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Näin minäkin uskon, että vielä siitä saa puristettua lisääkin, mutta tarviiko?? No tottahan sitä turtuu tuohonkin ja lisää pitää saada ! On se todella kova kehitys tapahtunut diesel puolella kun itsekin on aloittanut mersulla ajon 200d:llä ja kun ottaa huomioon kaikki koventuneet ympäristö/saastelait, vaikka diesel onkin puhtaampi!Varmasti on virityspotentiaalia jäljellä. Kyllä nuokin moottorit on mitoitettu varmasti kestämään varman päälle, joten värkeissä on varaa kiristää.
Vaatii taas tuo uusi look totuttelua, itsekin aikoinaan manasin väyrysen rumuutta ja nyt se jo sopii silmään .
T: Maxy
Onko uusinta lauantailta, kun haukuttiin lyttyyn?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44520
pforsell
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44520
pforsell
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Täällä foorumilla on useasti mielipiteitä, että W124 on viimeinen oikea Mersu. Tällä menolla W210 on viimeinen muusta automassasta erottuva Mersu. Tämän jälkeen kaikki sitten sulautuukin muitten autojen massaan... Kiilamainen muoto, joka voisi olla mikä auto vaan... No vähän kärjistäen...Karzan kirjoitti:Mäkin pidin aikoinaan väyrystä lamppujen vuoksi helevetin rumana autona. Nyt se jo kelpaisi, joten ei mennyt siihenkään tottumiseen kauaamasaf1 kirjoitti:Hyi mitkä valot tossa uudessa... Tulee ihan joku Chrysleri mieleen.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Oli farmaristakin kuva
http://news.auto.cz/spy/spy-photos-merc ... kombi.html
"aika" kantikkaan näköinen...
Ei yhtään niin sulavalinjainen kuin S211
~KOS~
http://news.auto.cz/spy/spy-photos-merc ... kombi.html
"aika" kantikkaan näköinen...
Ei yhtään niin sulavalinjainen kuin S211
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Photoshopattuja/ "taitelijan näkemyksiähän" nuo ovat..mutta ihmeen usein ne kuitenkin osuvat ainakin "sinne päin".
Eräs esimerkki tuosta on SLK R171 jonka kuvissa ja "taitelijan näkemyksissä" esiintyi SLR-keula jo hyvin varhaisessa vaiheessa. En suostunut uskomaan SLR-keulan tuloon ennenkuin se sitten tosiaan tuli..
Eli ei ne ihan pieleen useinkaan mene nuo kuvatkaan..ja toisaalta ei siihen mitään valtavaa mielikuvitusta tarvitse että voi päätellä aika hyvin tulevan E-sarjan ulkomuodon pääpiirteet.
Tarkastelee S-, CL- ja C-sarjoja ja siitä yhdistellen ei asiansa osaava tulevia automalleja työkseen photoshoppaava heppu paljoa erehdy.
Moottorivailikoiman suhteen olisin itse enemmän skeptinen. Perusteena siihen skeptisyyteen se tosiseikka että tällä hetkellä EU:ssa on meneillään aivan valtava vimma "pelastaa maailma" ja siihen vimmaan kuuluu vakaa usko siitä että maailma pelastetaan rajoittamalla CO2-päästöjä voimakkaasti esimerkiksi juuri autoilun osalta.
Se taas "ohjaa" voimakkaasti autovalmistajia etsimään vähäpäästöisiä ja vähän energiaa kuluttavia vaihtoehtoja moottoripuolella..joka taas johtaa siihen että nykyinen trendi entistä isompiin ja tehokkaampiin moottoreihin kääntyy kenties piankin toiseen suuntaan. Suuri teho ja suorituskyky kun harvoin syntyy taloudellisesti, vähän polttoainetta kuluttaen ja päästöjä tuottaen..
Eräs esimerkki tuosta on SLK R171 jonka kuvissa ja "taitelijan näkemyksissä" esiintyi SLR-keula jo hyvin varhaisessa vaiheessa. En suostunut uskomaan SLR-keulan tuloon ennenkuin se sitten tosiaan tuli..
Eli ei ne ihan pieleen useinkaan mene nuo kuvatkaan..ja toisaalta ei siihen mitään valtavaa mielikuvitusta tarvitse että voi päätellä aika hyvin tulevan E-sarjan ulkomuodon pääpiirteet.
Tarkastelee S-, CL- ja C-sarjoja ja siitä yhdistellen ei asiansa osaava tulevia automalleja työkseen photoshoppaava heppu paljoa erehdy.
Moottorivailikoiman suhteen olisin itse enemmän skeptinen. Perusteena siihen skeptisyyteen se tosiseikka että tällä hetkellä EU:ssa on meneillään aivan valtava vimma "pelastaa maailma" ja siihen vimmaan kuuluu vakaa usko siitä että maailma pelastetaan rajoittamalla CO2-päästöjä voimakkaasti esimerkiksi juuri autoilun osalta.
Se taas "ohjaa" voimakkaasti autovalmistajia etsimään vähäpäästöisiä ja vähän energiaa kuluttavia vaihtoehtoja moottoripuolella..joka taas johtaa siihen että nykyinen trendi entistä isompiin ja tehokkaampiin moottoreihin kääntyy kenties piankin toiseen suuntaan. Suuri teho ja suorituskyky kun harvoin syntyy taloudellisesti, vähän polttoainetta kuluttaen ja päästöjä tuottaen..
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Re: Uusi E-malli
Erittäin hieno! Mersulla mennyt tuo muotoilu taas etiäppäin eikä näytä miltään Hyundailta enää.maxy kirjoitti:Tervehdys!
Kliks!
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Uusimmassa autobildissä oli vastakkain lexus ls600h ja mercedes s600.petri.n kirjoitti:Tuohon suuriin moottoreihin ja autoihin liittyen voi käydä tutustumassa Lexukseen hybrid malliin.
Kävi jälleen ilmi, että melkoinen pyrkyri se tuo lexus on Varusteita kamalasti, mutta kaikessa muussa autona heikompi.
124.023