Säännöllisesti huollettu 5-vaihteinen manuaalivaihteisto alkoi yllättäen äännellä kaikilla vaihteilla, lukuunottamatta 4.vaihdetta. Nelosvaihde on käsittääkseni suora. Sivuakseli siellä ilmeisesti juonittelee?
Tarkoitus on asentaa autoon vaihtolaatikko, ja korjauttaa kaikessa rauhassa alkuperäinen aski (ajettu 100% varmuudella 390tkm) kuntoon ammattilaisella, ja myydä se eteenpäin. Vaihtoaskin tulee siis olla hyvä.
Askin tyyppinumero on 717.433. Tuossa autossahan on kaksoismassa vauhtipyörä, kytkinakseli on lyhyt.
Mitkä laatikot soveltuu autoon tyyliin plug&play? Tarvitsisin varmaa tietoa, muutamille tahoille jo soittelin, ja varmaa faktaa en saanut. Helpottaisi laatikon metsästystä kovin, justiinsa tuon mallin
vähän ajettuja laatikoita ei markkinoilta tunnu helposti löytyvän.
Vinkkejä otetaan avosylin vastaan, liittyi ne sitten laatikon metsästykseen, korjaukseen jne.
S124 E 300 Diesel (-94) - 717.433 vaihteisto-ongelma
24v?
Onkos toi kone 24 venanen vapaastihengittävä? Itse hain joskus kyseistä mallia automaatilla, eikä tullut yhtään vastaan. Olisiko niin, ettei koneeseen sopivaa askia ole ollut tarjolla? Siinä ahdetussa 24 ventiilisessä on käsittääkseni laatikko ja pumppu naimisissa sähkön välityksellä, eikä varmaankaan kovin helppoa sovittaa yhteen vaparin kanssa. Ainahan voi käyttää vanhan mallin laatikoita, jotka varmasti sopivat paikalle oikealla akselilla mutta kuvittelen, että kannattaa sitten lähteä etsimään vaparin laatikkoa oikealla välityksellä.
Heti kun purat laatikon ja vaihdat laakerit niin voi olla että tulee vielä soiva kampe.
Tuossa vitoslootassa tais olla sivuakselin neulalaakeri aika yleinen vikapaikka.
Samaa laakerivikaa pelkään tuossa omassa väykyssä. Että koska alkaa huutamaan. Vääntöä löytyy aika kivasti tuomosesta piristetystä suoraruutasta.
W124 korin 24v koneet on aina mekaanisella pumpulla ja vapareita. 24v turbo ja sähköinen pumppu tuli vasta väyryseen.
Tuossa vitoslootassa tais olla sivuakselin neulalaakeri aika yleinen vikapaikka.
Samaa laakerivikaa pelkään tuossa omassa väykyssä. Että koska alkaa huutamaan. Vääntöä löytyy aika kivasti tuomosesta piristetystä suoraruutasta.
W124 korin 24v koneet on aina mekaanisella pumpulla ja vapareita. 24v turbo ja sähköinen pumppu tuli vasta väyryseen.