Käyttöauto

Renkaat kuluu hetkessä.. miksi??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: To 16.02.2006 15:26
Paikkakunta: Kokkola
ViestiLähetetty: Ti 24.07.2007 19:56
Auto w211 farkku 320 CDI 2004 mallia, takarenkaat kesti sen 4000km ja sitten näky jo kudos.. Aurauskulmat säädetty 2 kertaa kunnon pajassa joka varmasti saa ne osumaan ja kuitenki rengas kuluu takaa sisäreunasta. Ajan maantie ajoa 90% ja välillä tottakai annan hanaa mutta ei kuitenkaan mitään drifting tyyliä. Onko tämä nyt ominaisuus vai onko perässä jotain rikki. rengaskoko on 235/40/18

Kele ja tana!
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A


Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ti 09.08.2005 17:04
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: Ti 24.07.2007 20:04
Kyllähän kova newtonmäärä koneessa ja sen käyttö on varmaan yks syy kovaan kulumiseen, kannattaa myös kokeilla erilaisia renkaita eri valmistajilta koska joskus joku rengas vaan ei oo hyvä johonki autoon.

Tästä on tainnu olla puhetta jo aiemminki, vois löytyä haulla juttua..
Ajossa: W203 270cdi -04

Edesmenneet:

-W203 230 V6 -05
-W202 280 -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: To 16.02.2006 15:26
Paikkakunta: Kokkola
ViestiLähetetty: Ti 24.07.2007 20:40
Auton alla ollu nyt 3 eri merkkirengasta ja aina vaan syö..
Onhan tuo vääntö semmoinen joka tappaa renkaan ku renkaan mutta ku se on käytössä vaan ehkä 2% ajosta niin en usko et siinä on syy.
Mun normi pvä menee niin et ajan sen 300-500km ja 97% ajasta on vakionopeus säädin se joka määrää tahdin..
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 02:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
ViestiLähetetty: Ti 24.07.2007 22:21
Ei se vääntö niitä renkaita ole tappanut. Pitää kyllä aika paljon suditella että 4000 km matkalla kumit on sliksit... Mulla ei mene noilla kilsoilla vielä lähellekkään huonoksi vaikka tulee annettua kyytiä ihan isän kädestä.

Kyllä kulmissa/autossa on jotakin vikaa, 100% varmuudella.

Onko autoa madallettu? Cambersäätöä ei ole, joten se on varmuudella pielessä jos on madallettu.

Saitko jonkin mittausraportin mukaasi säätäjältä? Jos sait niin siitä se selviää onko kulmat kohdallaan, jos et saanut niin suhtaudu skeptisesti kulmien oikeellisuuteen.

Niin... Tarkista paineet ihan aluksi. Kunnon paineet pitää olla, thyyninkirenkaisiin ei tehtaan ohjearvot ole lähellekkään tarpeeksi. Matalaprofiilisiin kumeihin paineet 3 kilon pintaan, taakse ylikin.
S203 C32 AMG 2002
LED valaistusta

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: To 16.02.2006 15:26
Paikkakunta: Kokkola
ViestiLähetetty: Ti 24.07.2007 22:52
auto on ihan normi korkea.. paineet 2,8 bar.. Jos autossa vika niin missä se on? Kulmien säätäjä on niin tarkka ja varma et en haluais uskoa et siinä on se vika... voihan se olla... kele ja tana taas!!!

Viisaat auttaa ku tyhmä on pulassa :idea:

Kiitos!
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2854
Liittynyt: To 17.04.2003 12:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: Ke 25.07.2007 08:05
Minä sain saman ( 235/40/18 ) profiilin renkailla sisäsyrjät sileiksi yhtä lyhyessä matkassa. Mutta kuten Jani Anttila sanoo, se edellyttää aika hurjia kulmia.

Minulla riitti, että renkaat istuivat voimakkaasti sisäsyrjällään. Eli camber-kulmat olivat raskaasti ohjearvoista poskellaan. "Raskaasti" tarkoittaa, että renkaat olivat takaapäin katsottuna niin /-\ että sen näki ilman koulutustakin.

Tuo käyttämämme rengasprofiili alkaa olla jo sen verran leveä ja matala, että se ei paljon jousta. Tästä seuraa, että jos kulmat ovat pielessä, rengas ei anna periksi vaan se alkaa kulua. Nopeasti.
-T

Kuva
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8368
Liittynyt: Pe 17.10.2003 18:47
ViestiLähetetty: Ke 25.07.2007 10:12
Jossain voi olla väljää joka tulee esille vasta kun on veto päällä eli paikoillaan seistessä kulmat voi olla kohallaa.
W163
C140
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo
ViestiLähetetty: Ke 25.07.2007 12:32
mulla oli sama ongelma ja syyksi selvisi että alapallonivel oli väljä. Kävin tässä viime viikolla katsastamassa auton ja katsastusmies sanoi että kun alapallonivel on väljä niin se syö hetkessä sisäkulmat sileiksi...
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen

Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Su 13.05.2007 21:59
ViestiLähetetty: Ke 25.07.2007 16:46
a.i.h kirjoitti:auto on ihan normi korkea.. paineet 2,8 bar.. Jos autossa vika niin missä se on? Kulmien säätäjä on niin tarkka ja varma et en haluais uskoa et siinä on se vika... voihan se olla... kele ja tana taas!!!

Viisaat auttaa ku tyhmä on pulassa :idea:

Kiitos!


Laita mittaustuloksia näkyville.

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00
ViestiLähetetty: Ke 25.07.2007 18:07
Kokeile pienempiä paineita, ~2,5. Mulla kulu 225:t kun pidin liian korkeita paineita. Tosin auto oli eri kun sulla.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: To 16.02.2006 15:26
Paikkakunta: Kokkola
ViestiLähetetty: Ke 25.07.2007 19:50
keef kirjoitti:Kokeile pienempiä paineita, ~2,5. Mulla kulu 225:t kun pidin liian korkeita paineita. Tosin auto oli eri kun sulla.


Tän kesän eka sarjassa oli 2,4-2,5 paineet ja nyt tolla 2,8 tuntuis
paremmin kestävän.. ajettu joku 2000km ja suht. hyvän näköiset oli vielä ku auton alle katsoin.

Kiitos vinkistä, pitää nuo alapallot tarkistaa..
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 17:20
ViestiLähetetty: Ke 25.07.2007 19:54
Äkkipäätään veikkaisin että jotain häikkää on jossain jos noin nopeasti/tuollalailla rengas kuluu.

Tosin kyllä rengasmallilla/-tyypillä on silläkin merkitystä. Omassa on alla Bridgestone Potenza RE050A:t ja vaikka ne tasaisesti kuluukin niin ihmeen paljon ne ovat ehtineet kulumaan noin 4000km:n ajossa..myös edestä.

Ei sitä heti huomaa, mutta nyt kun on hankittu uusi satsi samoja renkaita (ei RF-mallina) ja vertaa niitä alla oleviin niin kyllä huomaa että pintaa on kulunut.
Ilmeisen pehmeä rengas..joten siksi kai kuluukin nopeasti..tosin onpa sitten pitokin aika tautista luokkaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1682
Liittynyt: To 11.08.2005 15:55
ViestiLähetetty: To 26.07.2007 01:03
:D ...jos rengaskoko on tota luokkaa niin nopeusluokka on myös korkea :lol: ...siispä renkaat ovat erittäin pehmeää seosta :twisted: ...siihen lisäksi vähän reipasta kaasun käyttöä ja kovia kaarre nopeuksia niin varmaan menee sileeksi :lol:

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1169
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: To 26.07.2007 01:30
a.i.h kirjoitti:Auto w211 farkku 320 CDI 2004 mallia, takarenkaat kesti sen 4000km ja sitten näky jo kudos.. Aurauskulmat säädetty 2 kertaa kunnon pajassa joka varmasti saa ne osumaan ja kuitenki rengas kuluu takaa sisäreunasta. Ajan maantie ajoa 90% ja välillä tottakai annan hanaa mutta ei kuitenkaan mitään drifting tyyliä. Onko tämä nyt ominaisuus vai onko perässä jotain rikki. rengaskoko on 235/40/18

Kele ja tana!


No mitä järkeä on laittaa tuommoset kumit,että lähtee amalkaamit hampaista kun Oulussa mukulakivellä ajaa.Autoon on tarkoitettu 225/55-16 rengas ja kestää ajaa 40000km,ja on turha epäillä ettei saksalaiset insinöörit ole tutkineet mikä rengas on autoon sopiva,eikä sitä kannata akkinäisen mennä kansakoulupohjalla muutteleen.
Pitäisi myös suomen teillä riittää vakio tehot,jotka varmasti on riittävät jos ei halua leikkiä jotain ritari ässää.
E300 T Blueteg Hybridi S212, E320CDI W211,Sprinter 211,BMW R1100RT,Entiset E350CDI W212 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 02:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
ViestiLähetetty: To 26.07.2007 04:59
cuuno kirjoitti: ...jos rengaskoko on tota luokkaa niin nopeusluokka on myös korkea ...siispä renkaat ovat erittäin pehmeää seosta ...siihen lisäksi vähän reipasta kaasun käyttöä ja kovia kaarre nopeuksia niin varmaan menee sileeksi


Itse ajelen 265/30/19 kokoisella takarenkaalla, nopeusluokan ollessa yli 300 km/h, eli on varmasti pehmeimmästä päästä ja kestää silti. Heittäisinkö että 10-15tkm on takakumit kestäneet ja niitä on sentään rankaistukkin. Burnista ei ole pahemmin tullut harrastettua mutta sopivasti sladittelua ja kymmenittäin lähtöjä jalka konehuoneen puolella. Toki ajosta on silti 80% maantieajoa, joten niitä kilsoja kertyy. Maantieajot jos ottaisi tuosta pois niin kyllä sitten olisi hurjan pienillä kilsoilla kumit loppu. Käytöstä se on paljolti kiinni... Ketjun aloittajan tyyppisellä ajolla pitäisi ilman muuta mennä todella paljon pitempään kuin on kerrottu.

jussilampi kirjoitti:No mitä järkeä on laittaa tuommoset kumit,että lähtee amalkaamit hampaista... Autoon on tarkoitettu 225/55-16 rengas ja kestää ajaa 40000km... turha epäillä ettei saksalaiset insinöörit ole tutkineet mikä rengas on autoon sopiva... Pitäisi myös suomen teillä riittää vakio tehot...


Se mitä tulee siihen että onko autolla hyvä ajaa jos poikkeaa normikoosta niin voi olla montaa mieltä. Kulumisen kannalta tuollainen 40 profiilin kumi on kuitenkin vielä varsin maltillinen. Mun mielestä tommonen 16" lötkö kumi on kamala ajaa mutta toinen äidistä jne... Eihän miesten jarruihin edes mahdu noin pieniä vanteita :twisted:

Voisit a.i.h. laittaa ihan mielenkiinnosta renkaan merkin, mallin, nopeusluokan ja treadwear arvon näkösälle...

Treadwear on merkitty ihan "treadwear xxx" ja nopeusluokka heti kantavuuden perään esim. "91Y", jossa numerot ilmaisevat kantavuutta ja kirjain nopeusluokkaa.
S203 C32 AMG 2002
LED valaistusta
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2854
Liittynyt: To 17.04.2003 12:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 26.07.2007 07:46
Jani Anttila kirjoitti:Itse ajelen 265/30/19 kokoisella takarenkaalla, nopeusluokan ollessa yli 300 km/h, eli on varmasti pehmeimmästä päästä ja kestää silti. Heittäisinkö että 10-15tkm on takakumit kestäneet ja niitä on sentään rankaistukkin....

Kulmien kuntoon saamisen jälkeen laitoin autooni uudet 235/40R18 renkaat. Niillä on nyt takana melko tarkasti 30000 km. TW on muistaakseni 300.

Nyt alkaa olla vaihdon aika. Kuluminen on ollut tasaista eivätkä renkaat vieläkään lähelläkään sileää ole. Mutta vähän tarkkana tarvitsee alkaa kaatosadekelillä alkaa olla.

En ole mikään sudittelija, mutta tunnustan, että minäkin tykkään joskus kokeilla kuinka "ruumisauto" lähtee. Eli voisin sanoa, renkaiden olleen "normaalissa käytössä".
-T

Kuva

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: To 16.02.2006 15:26
Paikkakunta: Kokkola
ViestiLähetetty: To 26.07.2007 09:33
[/quote]No mitä järkeä on laittaa tuommoset kumit,että lähtee amalkaamit hampaista kun Oulussa mukulakivellä ajaa.Autoon on tarkoitettu 225/55-16 rengas ja kestää ajaa 40000km,ja on turha epäillä ettei saksalaiset insinöörit ole tutkineet mikä rengas on autoon sopiva,eikä sitä kannata akkinäisen mennä kansakoulupohjalla muutteleen.
Pitäisi myös suomen teillä riittää vakio tehot,jotka varmasti on riittävät jos ei halua leikkiä jotain ritari ässää.[/quote]

Juuri eilen ajoin Oulussa ja voin sanoa että eipä edes tärise auto mukulakivellä vaikka ajaa normi vauhtia.. Ja lisäksi tommoinen iso farkku jollain mersun vakiovanteilla joitten päällä 225/55/16 on mielestäni jotain yli kauheaa katsottavaa.. Rikollista! Ymmärrän myös sinun ajatusmaailamasi, eihän silloin kuin sinä olit nuori edes ollu aluumiinivanteita. Ja mitä siihen viri puoleen tulee niin esim. tuo 320 CDI on tehtaalla jo "kuristettu" ohjelmalla jotta saadaan osien kestävyys / taloudellisuus / jne heidän mielestä parhaaksi. Ja se että autossa on tehoa niin tarkoittaako se nyt sinun mielestä että sillon ratin takana istuu joku reikäpää joka aina ajaa kuin ritariässä? Tekemällä nämä muutokset autoon niin sain keskikulutuksen selvästi alas, nyt noin 80tkm ja 7,0L keskinopedella 64km/h. Toinen syy on se että se ohittaa selvästi nopeammin joka mielestäni on turvallista.. No ihan sama, Itsellehän mä auto rakennan ja teen enkä sinulle... :twisted:
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 02:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
ViestiLähetetty: To 26.07.2007 14:15
eerola kirjoitti: Niillä on nyt takana melko tarkasti 30000 km. TW on muistaakseni 300.


Melkoinen treadwear, tai siis itseasiassa varmaan aika normaali. Näkyy kyllä ajetuissa kilsoissakin.
Itselläni treadwear on 200. Seuraava setti odottaa jo tallissa treadwearin ollessa muistaakseni kivasti alle 200, taitaa sulaa aika joutuin :D
S203 C32 AMG 2002
LED valaistusta
Avatar
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2854
Liittynyt: To 17.04.2003 12:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
ViestiLähetetty: To 26.07.2007 14:29
Jani Anttila kirjoitti:Melkoinen treadwear, tai siis itseasiassa varmaan aika normaali. Näkyy kyllä ajetuissa kilsoissakin...

Toyo Proxes 4. Yllättävän positiiviset renkaat. Itseasiassa sanoisin että paremmat kuin Proxes T1:t, jotka ostin samanaikaisesti toiseen autoon.
-T

Kuva

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1169
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: La 28.07.2007 14:28
a.i.h kirjoitti:
No mitä järkeä on laittaa tuommoset kumit,että lähtee amalkaamit hampaista kun Oulussa mukulakivellä ajaa.Autoon on tarkoitettu 225/55-16 rengas ja kestää ajaa 40000km,ja on turha epäillä ettei saksalaiset insinöörit ole tutkineet mikä rengas on autoon sopiva,eikä sitä kannata akkinäisen mennä kansakoulupohjalla muutteleen.
Pitäisi myös suomen teillä riittää vakio tehot,jotka varmasti on riittävät jos ei halua leikkiä jotain ritari ässää.[/quote]

Juuri eilen ajoin Oulussa ja voin sanoa että eipä edes tärise auto mukulakivellä vaikka ajaa normi vauhtia.. Ja lisäksi tommoinen iso farkku jollain mersun vakiovanteilla joitten päällä 225/55/16 on mielestäni jotain yli kauheaa katsottavaa.. Rikollista! Ymmärrän myös sinun ajatusmaailamasi, eihän silloin kuin sinä olit nuori edes ollu aluumiinivanteita. Ja mitä siihen viri puoleen tulee niin esim. tuo 320 CDI on tehtaalla jo "kuristettu" ohjelmalla jotta saadaan osien kestävyys / taloudellisuus / jne heidän mielestä parhaaksi. Ja se että autossa on tehoa niin tarkoittaako se nyt sinun mielestä että sillon ratin takana istuu joku reikäpää joka aina ajaa kuin ritariässä? Tekemällä nämä muutokset autoon niin sain keskikulutuksen selvästi alas, nyt noin 80tkm ja 7,0L keskinopedella 64km/h. Toinen syy on se että se ohittaa selvästi nopeammin joka mielestäni on turvallista.. No ihan sama, Itsellehän mä auto rakennan ja teen enkä sinulle... :twisted:[/quote]

Mielenkiintonen asia,jos tehoa ja vääntöä lisätään,niin kulutus putoaa,kylläkai ne tehot tulee polttoaineesta.
varmaan ohjelmoittasin itsekkin,mutta pelkään laatikon kestävyyttä,joka on osoittautunut vähän ongelmalliseksi,kaverilla meni 60000km jälkeen ,jäähdytysnesteet laatikkoon,tehdas korvas remontista puolet kuitenkin jäi maksettavaa yli 5000 euroa(uusi lauhdutin ja laatikko)
Mutta eikai voi olla normaalia jos renkaat kestää 4000km ja jos tykkäät leveistä renkaista osta Mersun alkuperäisvanteet Homan 8,5JX17 ET35 ja renkaat ContiWinter Contact 255/45-17 kitka koko paketti 4kpl 699,90 +Rahti kotiovelle 20euroa ja jos ei kestä kuin 4000 palauta renkaat.
Olet muuten oikeassa,poikasena ei ollu alu vanteita,ajeltiin peltivanteilla ja Aglialla,et ole tainnu moista juustohöylää edes nähdä.Moro!
E300 T Blueteg Hybridi S212, E320CDI W211,Sprinter 211,BMW R1100RT,Entiset E350CDI W212 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia
ViestiLähetetty: La 28.07.2007 14:35
anglia.. 8) :lol: :roll:
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..

Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Su 13.05.2007 21:59
ViestiLähetetty: La 28.07.2007 14:44
Edelleen epäilisin niitä aurauskulmia ja muita rengaskulmia, mitä autossa on.

Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 14.11.2006 22:09
Paikkakunta: Oulu
ViestiLähetetty: Pe 24.10.2008 09:17
mj1378 kirjoitti:anglia.. 8) :lol: :roll:


Minulla on ollut Homan 8,5x17 255/45x17 juuri tuolla rengastuksella eli "saksan kitkoilla". Nyt on ajeltu viime talvi ja kesä yli 30000 km ja vielä pintaa jäljellä ens kesäksi yli 6mm. Talvirenkaina niistä ei enää ole tietenkään mihinkään. Ei muuten vetele, kulkee suoraan, eikä pahan äänekkäät vieläkään vaikka jo kuluneet. Oli yllättävän hyvä ostos (Vannetukku). alle 700 koko paketti ja vanteet ovat sentään 500SL:n alkuperäiset. Mitä lie maksaisivat merkkiliikkeessä /kpl. Kumi on pikkasen liian korkea (+4 mm, pitäisi olla 245/45) mutta hyvin mahtuu pyörimään täyteen kuormattunakin. Auto on w211 220cdi
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 255
Liittynyt: La 10.05.2003 21:29
Paikkakunta: Nurmijärvi
ViestiLähetetty: Pe 24.10.2008 20:02
Villi veikkaus:
Farkussa on ilmajouset takana.
Vakiokorkeudensäädössä on vikaa ja auto makaa liian alhaalla tai ilmajouset vuotaa.
E 320T cdi -04
E 300 TD -94
250 TD -83

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1169
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu
ViestiLähetetty: Su 26.10.2008 12:00
a.i.h kirjoitti:
Kele ja tana!
E300 T Blueteg Hybridi S212, E320CDI W211,Sprinter 211,BMW R1100RT,Entiset E350CDI W212 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
ViestiLähetetty: Ma 27.10.2008 21:56
a.i.h kirjoitti:Auto w211 farkku 320 CDI 2004 mallia, takarenkaat kesti sen 4000km ja sitten näky jo kudos.. Aurauskulmat säädetty 2 kertaa kunnon pajassa joka varmasti saa ne osumaan ja kuitenki rengas kuluu takaa sisäreunasta. Ajan maantie ajoa 90% ja välillä tottakai annan hanaa mutta ei kuitenkaan mitään drifting tyyliä. Onko tämä nyt ominaisuus vai onko perässä jotain rikki. rengaskoko on 235/40/18

Kele ja tana!


Kunnon nelipyöräsuuntaus asiansa osaavassa pajassa auttaa . On nuissa pyörissä muitakin kulmia kuin pelkät aurauskulmat .

Jotain on kulunut takapäästä (pusla tod.näk.). Mersut tunteva koneenkäyttäjä sanoo kyllä suorilta käsin että mitä pitää vaihtaa. ..
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Avatar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 998
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki
ViestiLähetetty: Ma 27.10.2008 22:07
Mulla meni kans kesässä takarenkaat ihan sileiksi, 255/40-17. Kulmat on kyllä kohdallaan mutta tuo vääntö sen tekee ja tietty pehmeä kumi Uniroyal. Tosin hiukan kului keskeltä enemmän, olis pitäny pitää reilusti sitä painetta.
Audi A6 3.0TDi Quattro Avant Tiptronic -10
Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 HDI -05/06
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Avatar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto
ViestiLähetetty: Ti 28.10.2008 01:54
Volvossa tuntuis kestävän takagummit, vaikka vähä joutavaa lyökin näillä keleillä tuon musertavan väännön alla... :twisted:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant GTI 2.0 4x4 '90 - Lancer 2.0 '05
Töissä Actros 2545, Antos 2540

Mersumies
Mersumies
Viestit: 1717
Liittynyt: Ma 26.04.2004 09:30
Paikkakunta: 87200
ViestiLähetetty: Pe 31.10.2008 22:52
jussi kirjoitti
No mitä järkeä on laittaa tuommoset kumit,että lähtee amalkaamit hampaista kun Oulussa mukulakivellä ajaa.Autoon on tarkoitettu 225/55-16 rengas ja kestää ajaa 40000km,ja on turha epäillä ettei saksalaiset insinöörit ole tutkineet mikä rengas on autoon sopiva,eikä sitä kannata akkinäisen mennä kansakoulupohjalla muutteleen.
Pitäisi myös suomen teillä riittää vakio tehot,jotka varmasti on riittävät jos ei halua leikkiä jotain ritari ässää.[/quote]


Autossani on 245-40-18 renkaat ja mukula kivityksellä kulkee kuin sukkasillaan.
Ei sitten täristä yhtään.
Autossa on ilmajousitus (W211 320 cdi farkku)jossa on lisäksi useta eri säätö mahdollisuuksia.
Itsellänikin oli epäilys että alusta on kuin kivireki ,liian kova näillä renkailla.
Tässä on kyllä onnistuttu tekemään hyvin toimiva alusta.
Lisäksi huonolla tiellä voi alustaa nostaa, jolla pohjan kolhuja voi ehkäistä.
Sport 1 normi korkeus mutta jäykempi alusta,2 asennossa laskee lisäksi 18mm alustaa.

Itselläni myös taka kumit kuluu kyllä aika nopeasti.
Nyt on ratti jonkin verran kääntynyt tielle päin osoittamaan ,joten on tainnut jostakin kulahtaa,ei kylläkään kolise vielä mistään.
Oisko ne alapallonivelet tulleet tiensä päähän?
Ajettu 110000 km.

Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 05.08.2004 10:03
ViestiLähetetty: La 01.11.2008 19:18
Onko selitystä, kun toinen takarengas on kuluneempi kuin toinen, kesässä mennyt loppuun, toisessa vielä pintaa jäljellä 30%. Bridgestone Turanza Er 300 205/16/50. Edessä yli puolet jäljellä.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
Seuraava

Paluu Muuta Mersuasiaa

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: apg, HannuIk, simoks ja 11 vierailijaa

   






Autoilijanoutlet.fi



AUTOIHINvaraOSAT.fi

Etuvanne.com

Etuvanne.com