W123 300d automatic '83
W123 300d automatic '83
Ostin sitten nakutähden projektiksi.. Yllätyin äkkipäätöksestä itsekin
Asiaan vaikutti kyllä kohtuullinen hinta ja laitteen erikoisuus ja hyväkuntoisuus varauksin.
Nyt varmaan kaikki kummastelee, miten voi W123 olla erikoinen.
Mulla ei ole vielä koskaan ollu autoa, minkä kojetaulussa ei ole yhtään tyhjää katkaisijan paikkaa. Tässä on kaikki paikat käytössä..
Varustelistaa;
- Sähköikkunat edessä ja takana
- Sähkökattoluukku
- Sähkölämmitteiset etuistuimet
- Sähköpeili
- Sisävaloajastin
- Takasisävalo
- Takaniskatuet
- Käsinojat kuskilla ja takapenkillä
- Keskuslukko kaukosäädöllä(säädin hukassa tosin)
- Niskatukien suojapussit edessä
- Automaattilaatikko
- Sävylasit(vihreät)
- Metalliväri(kulta)
- Vetokoukku
+ Normaalit 300d-varusteet
Ilmastointi lienee ainoa mikä puuttuu?
Auto oli edelliseltä omistajaltaan varastettu, ja löytyi vasta pitkähkön ajan kuluttua hieman tärveltynä. Varastettuna sitten poistettu rekisteristä.
Oli viime talvesta seissyt, ja nyt saatiin oikeastaan heti käyntiin, ja kyllä kävi nätisti ja nikottelematta.
Ruostetta löytyy hieman, mutta kori on selkeästi hyvin ryhdissään.
Sisällä oli todella iäkkäät ja haalistuneet penkinsuojat, joiden alta löytyi vaaleanruskea - siisti ja lähes ehjä kangassisustus.
Ajamalla tuotiin kotiin, ja oli todella mukava kuskinhomma!
Syyläri vuotaa aika vankasti, ja uusi on jo tulossa.
Oli edellinen omistaja hiljan laittanu uudet tuulilasin ja vetoakselit, ja kertoi muutoinkin käyttäneensä laatuosia, ja huoltaneensa autoa hyvin - tarkoituksenaan pitää laitosta. Varkaus vain sotki systeemit..
Auto on harmillisesti '83-mallia, eli pari vuotta liian uusi.. Sen on uutena ostanut joku YK-mies, ja auto on asunut myös Ruåtsissa joskus, koskapa siinä on kilometrien leimauslaite konetilassa.
Tarkoituksenani olis tällä viikolla vaihtaa syyläri, ja ensi viikolla hitsata mitä hitsattavaa on, ja sitten rekisteröidä, jotta pääsee ajoon. Tekemistä toki löytyy sittenkin.
Haaveilen sellaisista alkuperäisistä aluvanteista, jos jollakulla on myytävänä, sopii tarjota..
Samoin kuin jos löytyy kaukosäädintä keskuslukkoa varten.. Täytyy tosin etsiä sen merkki ja malli jostain.
Kuviakin saatan laittaa, jos joku vihjaisee kuinka ne saa tähän..
Asiaan vaikutti kyllä kohtuullinen hinta ja laitteen erikoisuus ja hyväkuntoisuus varauksin.
Nyt varmaan kaikki kummastelee, miten voi W123 olla erikoinen.
Mulla ei ole vielä koskaan ollu autoa, minkä kojetaulussa ei ole yhtään tyhjää katkaisijan paikkaa. Tässä on kaikki paikat käytössä..
Varustelistaa;
- Sähköikkunat edessä ja takana
- Sähkökattoluukku
- Sähkölämmitteiset etuistuimet
- Sähköpeili
- Sisävaloajastin
- Takasisävalo
- Takaniskatuet
- Käsinojat kuskilla ja takapenkillä
- Keskuslukko kaukosäädöllä(säädin hukassa tosin)
- Niskatukien suojapussit edessä
- Automaattilaatikko
- Sävylasit(vihreät)
- Metalliväri(kulta)
- Vetokoukku
+ Normaalit 300d-varusteet
Ilmastointi lienee ainoa mikä puuttuu?
Auto oli edelliseltä omistajaltaan varastettu, ja löytyi vasta pitkähkön ajan kuluttua hieman tärveltynä. Varastettuna sitten poistettu rekisteristä.
Oli viime talvesta seissyt, ja nyt saatiin oikeastaan heti käyntiin, ja kyllä kävi nätisti ja nikottelematta.
Ruostetta löytyy hieman, mutta kori on selkeästi hyvin ryhdissään.
Sisällä oli todella iäkkäät ja haalistuneet penkinsuojat, joiden alta löytyi vaaleanruskea - siisti ja lähes ehjä kangassisustus.
Ajamalla tuotiin kotiin, ja oli todella mukava kuskinhomma!
Syyläri vuotaa aika vankasti, ja uusi on jo tulossa.
Oli edellinen omistaja hiljan laittanu uudet tuulilasin ja vetoakselit, ja kertoi muutoinkin käyttäneensä laatuosia, ja huoltaneensa autoa hyvin - tarkoituksenaan pitää laitosta. Varkaus vain sotki systeemit..
Auto on harmillisesti '83-mallia, eli pari vuotta liian uusi.. Sen on uutena ostanut joku YK-mies, ja auto on asunut myös Ruåtsissa joskus, koskapa siinä on kilometrien leimauslaite konetilassa.
Tarkoituksenani olis tällä viikolla vaihtaa syyläri, ja ensi viikolla hitsata mitä hitsattavaa on, ja sitten rekisteröidä, jotta pääsee ajoon. Tekemistä toki löytyy sittenkin.
Haaveilen sellaisista alkuperäisistä aluvanteista, jos jollakulla on myytävänä, sopii tarjota..
Samoin kuin jos löytyy kaukosäädintä keskuslukkoa varten.. Täytyy tosin etsiä sen merkki ja malli jostain.
Kuviakin saatan laittaa, jos joku vihjaisee kuinka ne saa tähän..
Juu, mielenkiintoinen rassihan tämä on.. Osa viehätyksestä voi olla peräisin lapsuudesta kun vaari osti uutena 300d '85-mallin, ja siinä on tullu istuttua aika paljon..
Takapenkin alla on mysteerinen tulitikkurasian kokoinen musta laatikko, jonka luulen olevan keskuslukon kaukosäädön vastaanotin. Varmuutta asiaan ei ole, mutta siinä lukee "Procom" ja "Matching unit for GF901/GF904/GF911"
Kuukeloin tuon procomin, ja ihan sopisi olemaan sellainen purkki kuin luulen - tosin ei taida enää löytyä tuotevalikoimasta..
Jos jollakulla on jäänyt niitä kaukosäätimiä talteen, ja jos löytyy sopivat merkinnät, vois kokeilla saisko sen pelaamaan.
Voihan tuo purkki olla myös joku aikansa mobiilikommunikaation välineistön osa?
Löytyykö tietoa?
Takapenkin alla on mysteerinen tulitikkurasian kokoinen musta laatikko, jonka luulen olevan keskuslukon kaukosäädön vastaanotin. Varmuutta asiaan ei ole, mutta siinä lukee "Procom" ja "Matching unit for GF901/GF904/GF911"
Kuukeloin tuon procomin, ja ihan sopisi olemaan sellainen purkki kuin luulen - tosin ei taida enää löytyä tuotevalikoimasta..
Jos jollakulla on jäänyt niitä kaukosäätimiä talteen, ja jos löytyy sopivat merkinnät, vois kokeilla saisko sen pelaamaan.
Voihan tuo purkki olla myös joku aikansa mobiilikommunikaation välineistön osa?
Löytyykö tietoa?
mulla ois semmoset w123 alkuperäiset 14" aluvanteet kesäkumeilla joissa muutama milli pintaa! vanteet ois oulun suunnalla.. ja sitten ois vielä 123 300 tiisselin startti, jossa sellainen vika että ku pakkanen kipuaa -30 asteeseen ni lopettaa toimimisen, eli mahtaa olla paskanen sisältä. siittä sais kyllä hyvän varastartin jos käyttäs auki ja putsais/vaihtas uudet hiilet..
MAAILMA TARVITSEE ESIKUVIA!
Minkänäköset kiekot on ja mitä ne maksaa?
Lomalla kuun vaihteessa vois olla asiaa Ouluunki, ja ainaki Kaustisen suunnille.
Kuvaa voisit laittaa t.hautakangas@suomi24.fi
Tomi
Lomalla kuun vaihteessa vois olla asiaa Ouluunki, ja ainaki Kaustisen suunnille.
Kuvaa voisit laittaa t.hautakangas@suomi24.fi
Tomi
Nyt on nakutähti hitsattu, vänkärin takajalkatilassa oli reunasta hapan kahden kämmenen alalta(huonosti paikattu/suojattu aiemmin sama kohta), takaa viimeisen äänenvaimentimen vierestä alin pitkittäissauma ja pystypelti puuttui, sekä käsijarruvaijerin kiinnikeraudan alta oli korroosio vienyt kiinnityspinnan.
Muuten oli kyllä pirun hyvä, oli se massa silleen pehmenny kun vahvasti öljytty pitkään..
Maalasin, massasin ja öljysin sen niin, ettei kukaan täysjärkinen katsastusmies siihen koske..
Kilvet alkuperäisellä tunnuksella uuh-858 on tilattu, pari viikkoa niissä kai menee.
On muuten Mersuklubin tarra takasivuikkunassa, lienee jonkun klubilaisen entinen vaunu..
15' vanteita etsiskelen, ja niitä sopii tarjota numeroon 0442800118.
Muuten oli kyllä pirun hyvä, oli se massa silleen pehmenny kun vahvasti öljytty pitkään..
Maalasin, massasin ja öljysin sen niin, ettei kukaan täysjärkinen katsastusmies siihen koske..
Kilvet alkuperäisellä tunnuksella uuh-858 on tilattu, pari viikkoa niissä kai menee.
On muuten Mersuklubin tarra takasivuikkunassa, lienee jonkun klubilaisen entinen vaunu..
15' vanteita etsiskelen, ja niitä sopii tarjota numeroon 0442800118.
Hienoa. Onnittelut valinnasta ja väritykseltäänkin paras mahdollinen Varustelu on vaikuttava, mutta tuskin lähelläkään täysvarusteltua. Näihin vanhoihin rönttiin on yllättäen voinut tilata kymmenittäin erilaisia optioita ja osa niistä sulkee toisiaan pois (esim. Webaston kanssa ei saa autom.ilmastointia). K-lukon kauko-ohjaus on jälkiasenteinen tarvike. Tehdasasenteisina ne olivat vasta seuraavan vuosikymmenen juttuja.
Hyvin varusteltuja UUH- kilpisiä kolmesatasia on ollut muuten jostain syystä yllättävän paljon ja vielä jopa nykyään hengissä.
Ja nyt vihdoin kuvia kehiin
Hyvin varusteltuja UUH- kilpisiä kolmesatasia on ollut muuten jostain syystä yllättävän paljon ja vielä jopa nykyään hengissä.
Ja nyt vihdoin kuvia kehiin
Loma lusittu, joten taas pääsi nakutähden kimppuun.
Pieni pettymys tuli heti kärkeen vasta vaihdetun(käytetyn) syylärin alkaessa vuotamaan. On kuitenkin ehkä tinattavissa, joten yritän sitä.
Uusvanhat kilvet on saapuneet konttorille. Jos saan vuodot kuriin, lähden kilpiä pyytämään.
Kuvia en ole vielä ees ottanu, on aika likanenki tuo laitos vielä. Se jäi vielä vähän epäselväksi että kuinka niitä kuvia tähän sais laitettua?
Pieni pettymys tuli heti kärkeen vasta vaihdetun(käytetyn) syylärin alkaessa vuotamaan. On kuitenkin ehkä tinattavissa, joten yritän sitä.
Uusvanhat kilvet on saapuneet konttorille. Jos saan vuodot kuriin, lähden kilpiä pyytämään.
Kuvia en ole vielä ees ottanu, on aika likanenki tuo laitos vielä. Se jäi vielä vähän epäselväksi että kuinka niitä kuvia tähän sais laitettua?
Ne kuvat pitää ensin siirtää verkkoon, esim. imageshack.us-sivulle, ja sitten linkittää tänne.Häsä kirjoitti:Loma lusittu, joten taas pääsi nakutähden kimppuun.
Pieni pettymys tuli heti kärkeen vasta vaihdetun(käytetyn) syylärin alkaessa vuotamaan. On kuitenkin ehkä tinattavissa, joten yritän sitä.
Uusvanhat kilvet on saapuneet konttorille. Jos saan vuodot kuriin, lähden kilpiä pyytämään.
Kuvia en ole vielä ees ottanu, on aika likanenki tuo laitos vielä. Se jäi vielä vähän epäselväksi että kuinka niitä kuvia tähän sais laitettua?
Kuulostaa valtavan mielenkiintoiselta autolta kyllä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Käytä tuota photobucketia, se säästää kaikkien hermoja ja on paljon parempi Kuvia olisi laitteesta mukava nähdä.Aku P kirjoitti:Ne kuvat pitää ensin siirtää verkkoon, esim. imageshack.us-sivulle, ja sitten linkittää tänne.
Photobucket.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
http://s198.photobucket.com/albums/aa25/HasaKuvat/
Toimisikohan se näin..
Jos pelaa, niin kuvat on "löytöhetkeltä". Mm. sisältä on penkinsuojat otettu jo pois, hitsattu, jne.
Syylärin korjaus vaikuttaisi onnistuneen, mutta ajattelin vielä jumpata ja tarkistaa jarrut ennen leimalle menoa, joten siirtynee loppuviikkoon se jännitysnäytelmä..
Toimisikohan se näin..
Jos pelaa, niin kuvat on "löytöhetkeltä". Mm. sisältä on penkinsuojat otettu jo pois, hitsattu, jne.
Syylärin korjaus vaikuttaisi onnistuneen, mutta ajattelin vielä jumpata ja tarkistaa jarrut ennen leimalle menoa, joten siirtynee loppuviikkoon se jännitysnäytelmä..
Kyllähän noissa vielä näyttää jotkin suojat olevan päällä? Vai onko uudelleen verhoiltu, alkuperäinen kuosihan on uritettu.Häsä kirjoitti: Mm. sisältä on penkinsuojat otettu jo pois, hitsattu, jne.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Timo L. kirjoitti:Kyllähän noissa vielä näyttää jotkin suojat olevan päällä? Vai onko uudelleen verhoiltu, alkuperäinen kuosihan on uritettu.Häsä kirjoitti: Mm. sisältä on penkinsuojat otettu jo pois, hitsattu, jne.
Häsä kirjoitti:...kuvat on "löytöhetkeltä".
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Aa joo, käsitin että silloin jo on suojat otettu pois. Sori.Zalbeer kirjoitti:Timo L. kirjoitti:Kyllähän noissa vielä näyttää jotkin suojat olevan päällä? Vai onko uudelleen verhoiltu, alkuperäinen kuosihan on uritettu.Häsä kirjoitti: Mm. sisältä on penkinsuojat otettu jo pois, hitsattu, jne.Häsä kirjoitti:...kuvat on "löytöhetkeltä".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sopiiko toivoa että myös puuratti olisi siirretty muuhun käyttöön ja ruuvattu orginaali-sompa paikoilleen?
Noin muuten vaikuttaa lupaavalta projektilta. Kiehtova varusteidenkin puolesta.
Noin muuten vaikuttaa lupaavalta projektilta. Kiehtova varusteidenkin puolesta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juu siis alta löyty hieman likainen mutta melkein ehjä ja kulumaton alkuperäinen kangasverhoilu(koko istuinosa kangasta).
Ainoastaan kuskin penkki on puhki siitä tavallisesta kohdasta noin 3cm halkaisijaltaan olevalta alueelta. Säilynyt aika hyvänä suojien ansiosta, ainakin 15v vanhat oli ne, ja isommasti puhki siitä samasta kohdasta..
Jos muuten jollain olisi myydä pikkupala tuota kangasta, voisin paikata kohdan. Malli näkyy kuvien ovipahveissa jollain lailla.. Lottovoittohan olisi puoli - ilmainen uusi/uuden veroinen verhous, mutta ei taida mistään saada?
Muuten kuskin istuin oli todella tukeva ja ryhdissään, olisiko vaihdettu se istuinosan "koneisto" joskus - autolla ajetut puolimiljoonaa kilsaa käsittääkseni pitäisi jo perstuntumalla huomata?
Keskuslukko toimii hieman hassusti. Itse kuskin avaimella ei aukea/sulkeudu kuin kuskin ovi, mutta kun käynnistää koneen, lukot aukeavat muutaman minuutin sisään yksi kerrallaan.
Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
Kiinni en ole havainnut niiden menevän, mutta eipähän ole kone käynyt kuskin oven ollessa lukossa - pitäisi ehkä kokeilla..
Ainoastaan kuskin penkki on puhki siitä tavallisesta kohdasta noin 3cm halkaisijaltaan olevalta alueelta. Säilynyt aika hyvänä suojien ansiosta, ainakin 15v vanhat oli ne, ja isommasti puhki siitä samasta kohdasta..
Jos muuten jollain olisi myydä pikkupala tuota kangasta, voisin paikata kohdan. Malli näkyy kuvien ovipahveissa jollain lailla.. Lottovoittohan olisi puoli - ilmainen uusi/uuden veroinen verhous, mutta ei taida mistään saada?
Muuten kuskin istuin oli todella tukeva ja ryhdissään, olisiko vaihdettu se istuinosan "koneisto" joskus - autolla ajetut puolimiljoonaa kilsaa käsittääkseni pitäisi jo perstuntumalla huomata?
Keskuslukko toimii hieman hassusti. Itse kuskin avaimella ei aukea/sulkeudu kuin kuskin ovi, mutta kun käynnistää koneen, lukot aukeavat muutaman minuutin sisään yksi kerrallaan.
Mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään?
Kiinni en ole havainnut niiden menevän, mutta eipähän ole kone käynyt kuskin oven ollessa lukossa - pitäisi ehkä kokeilla..
Puuratin vaihdoin päittäin hyväkuntoiseen alkuperäiseen syvempään malliin toisen harrastajan kanssa - on jo paikoillaan . Kivempi kun näkee kaikki mittarilukemat, se pikkuratti peitti suurimman osan..
Simpukassa on aika paljon klappia, ja huolettaa että katsastuksesta ei menisi läpi. Kuinkas sitä tässä tapauksessa oikein tarkalleen säädetään
Simpukassa on aika paljon klappia, ja huolettaa että katsastuksesta ei menisi läpi. Kuinkas sitä tässä tapauksessa oikein tarkalleen säädetään
Kuulosta alipainevuodolta. Yleensä niistä murtuu iän ja olosuhteiden myötä käyttöventtiilin varren alapäässä oleva kumitiiviste. Tsekkaa ensimmäisenä takakontin venttiilin kumi, pääset käsiksi kun poistat takakontin takaseinästä n. 15x15 cm muoviläpän, siitä lukkorungon tienoilta.
Muut löytyvät sitten ovipahvien alta, polttoaineen täyttöakon läpän venttiili tas tavaratilan oikeanpuolen verhous irroittamalla.
Muut löytyvät sitten ovipahvien alta, polttoaineen täyttöakon läpän venttiili tas tavaratilan oikeanpuolen verhous irroittamalla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Alipaineakku ei tunnu olevan pelissä mukana. Systeemi näyttää saavan alipainetta vasta kun imusarjasta sitä löytyy. Joko putkissa/tiivisteissä on vuoto, takaiskuventtiili alipaineputkissa on rikki/puuttuu tai sitten itse akku on sökö, löytyyköhän se hattuhyllyn alta takakontin puolelta. Timon ohjeilla kannattaa aloittaa selvitys. Jos kaikki osat toimivat kun kone on käynnissä (4 ovea, takaluukku, bensakorkin luukku) niin sitten tutkimukset alipaineakun putkiin.Timo L. kirjoitti:Kuulosta alipainevuodolta. Yleensä niistä murtuu iän ja olosuhteiden myötä käyttöventtiilin varren alapäässä oleva kumitiiviste. Tsekkaa ensimmäisenä takakontin venttiilin kumi, pääset käsiksi kun poistat takakontin takaseinästä n. 15x15 cm muoviläpän, siitä lukkorungon tienoilta.
Muut löytyvät sitten ovipahvien alta, polttoaineen täyttöakon läpän venttiili tas tavaratilan oikeanpuolen verhous irroittamalla.
Matti
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
MB 350 SL-74 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr
Cadillac Coupe DeVille -65
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Pakko kertoa tähän väliin tositapahtuma tältä kesältä, sarjastamme "mitä kaikkea voi vanhan mersun omistajana kokea".Timo L. kirjoitti:Kuulosta alipainevuodolta. Yleensä niistä murtuu iän ja olosuhteiden myötä käyttöventtiilin varren alapäässä oleva kumitiiviste. Tsekkaa ensimmäisenä takakontin venttiilin kumi, pääset käsiksi kun poistat takakontin takaseinästä n. 15x15 cm muoviläpän, siitä lukkorungon tienoilta.
Tarkistelin oman 123:n rengaspaineita paikallisella ABC:lla ja pistin jo mittaria takaisin paikoilleen. Siihen saapui noin 60-v mies:
- Onkos tämä sinun tämä mersu?
- Onhan se.
- Onkoos siinä keskuslukitus?
- On toki.
- No odotapa hetki.
Jäin kattelemaan hoomoilasena, miten mies meni Hondalleen ja palasi sieltä mustan esineen kanssa. Esine paljastui kohta juurikin keskuslukituksen "jakokappaleeksi", jolla alipaineet jaetaan oville.
Mies antoi osan käteeni ja selvitti:
- Minulla oli joskus tällainen mersu ja siitä ei jäänyt kuin tämä. Ajattelin että annan tämän jollekin jolla näen tällaisen auton. Tämähän näistä tuppaa joskus hajoamaan...
Ei siinä voinut kuin hetken turista aiheesta sitten, kiittää kauniisti ilmaisesta osasta ja viedä se kotia jemmaan.
Ihan uudenveroinenkin vielä, tämä lahjoituspalikka.
Kaikkea sitä, kun sopivasti sattuu.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Itsellä oli langissa tosi väljä simpukka ja se oli sillä saatu katsastettua eli ilmeisesti ne eivät välttämättä siihen puutu. Tosin kyllä oli erittäin ikävä ajaa tuolla väljällä simpukalla. Siinä simpukan päällä on sellainen ruuvi jota saa kuusiokolo avaimella käännettyä. Aukaisee sen lukitusmutterin siitä alta ja sitten pyörittää kuusiokololla ruuvia aukipäin. Sopivasti kiristää, että ei mene reunoilta ohjaus liian tahmeaksi. Jos se on liian kulunut niin ei auta kuin vaihtaa parempi simpukka.Häsä kirjoitti:Simpukassa on aika paljon klappia, ja huolettaa että katsastuksesta ei menisi läpi. Kuinkas sitä tässä tapauksessa oikein tarkalleen säädetään
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Juu, simpukkaa säädetty, klappi puolittui. Olisi saanut kokonaankin pois, mutta siinä asetuksessa ohjaus ei enää palauttanut lainkaan. Tahmeutta ei oikeastaan silloinkaan esiintynyt, vaan tuntuma oli samanlainen kaikissa asennoissa.
Jarrut tutkin, ja kaikki vaikutti toimivan moitteetta.
Ainoa katsastuksen este mikä nyt enää löytyi, oli toimimaton pakkivalo. Sulake ja polttimo-viat on suljettu pois, ja seuraavaksi tekisi mieli tutkia valitsimen katkaisijaa;
- Missähän se mahtaa automaattilaatikossa sijaita?
- Mikä muu voisi aiheuttaa?
Jarrut tutkin, ja kaikki vaikutti toimivan moitteetta.
Ainoa katsastuksen este mikä nyt enää löytyi, oli toimimaton pakkivalo. Sulake ja polttimo-viat on suljettu pois, ja seuraavaksi tekisi mieli tutkia valitsimen katkaisijaa;
- Missähän se mahtaa automaattilaatikossa sijaita?
- Mikä muu voisi aiheuttaa?
Ryömin alle ja löysinkin katkaisinlootan, on vaan silleen pahassa paikkaa, että piharemonttina vähän hankala suorittaa, ja montun päälle pääsemiseen tarvittaisiin taas kerran järjettömän arvokkaat siirtokilvet..
Voidaanko rekisteröintikatsastuksessa antaa jälkitarkastusmääräys tai korjauskehotus, vai täytyykö kaiken ehdottomasti olla kunnossa?
Lisäksi alkoi syyläri vuotamaan uudellen toisesta paikasta
Voidaanko rekisteröintikatsastuksessa antaa jälkitarkastusmääräys tai korjauskehotus, vai täytyykö kaiken ehdottomasti olla kunnossa?
Lisäksi alkoi syyläri vuotamaan uudellen toisesta paikasta
Olin just kirjoittamas että eikös peruutusvalot tulleet pakollisiksi vasta -84.
Mutta todennäköisesti vika on siinä peruutusvalo/käynnistyksenestokytkimessä laatikon kyljessä vas. puolella. Kahdella pultilla kiinni. Vian voi vielä ilmentää kuljettajan jalkatilasta kojelaudan alaverhouslevyn takaa vas. seinämässä olevasta mustasta liittimestä kytkemällä toiset navat yhteen (en muista onko ylemmät vai alemmat), jolloin peruutusvalojen pitäisi syttyä.
Osa numero on kytkimelle A0005454206. Ja taitaa uusi olla nykyään varsin kallis
Mutta todennäköisesti vika on siinä peruutusvalo/käynnistyksenestokytkimessä laatikon kyljessä vas. puolella. Kahdella pultilla kiinni. Vian voi vielä ilmentää kuljettajan jalkatilasta kojelaudan alaverhouslevyn takaa vas. seinämässä olevasta mustasta liittimestä kytkemällä toiset navat yhteen (en muista onko ylemmät vai alemmat), jolloin peruutusvalojen pitäisi syttyä.
Osa numero on kytkimelle A0005454206. Ja taitaa uusi olla nykyään varsin kallis
Ja ei muutaku peukut kattoon... Täällä ainakin.Häsä kirjoitti:No nyt on syyläri taas kunnossa - saapi nähä kuinka kauan. Kunhan nyt leimalle saakka pysyis läjässä, miettii sitten mitä sille tekee.
Huomenna meen sitte konttorille..
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..