W123 300d automatic '83
Juu, tavallaan ihan hyvin meni katsastus mutta lopputulos ei silti oikein miellytä..
- Takapyörän laakerissa on väljää. Ei kylläkään pidä ääntä. Onko millainen vaihtaa, maksaako paljon?
- Etuvilkussa särö ja pieni reikä.
- Pieni reikä oli poikittaispalkissa takana. Helpohko laittaa, mutta harmittaa oma huolimattomuus kun en sitä ruostetöitä tehdessäni itse huomannut..
Insinööri kehui kyllä laitetta harvinaisen hyväkuntoiseksi yksilöksi! Päästöt 1,49, mikä on kai ihan hyväkin?
Lisähankaluuksia koitui kun tähtönen ei suostunut käyntiin kun piti alkaa katsastamaan.. Akku ilmeisesti oikkarissa, latauksen säätimen jo uusinkin tuossa aiemmin. Saatiin kuitenkin vaivoin kaapeleilla käyntiin, ja käydessä kaikki pelasi ihan ok, eli kyllä se ainakin lataa.
Saapi nähä koska pääsee yrittämään uudelleen.
- Takapyörän laakerissa on väljää. Ei kylläkään pidä ääntä. Onko millainen vaihtaa, maksaako paljon?
- Etuvilkussa särö ja pieni reikä.
- Pieni reikä oli poikittaispalkissa takana. Helpohko laittaa, mutta harmittaa oma huolimattomuus kun en sitä ruostetöitä tehdessäni itse huomannut..
Insinööri kehui kyllä laitetta harvinaisen hyväkuntoiseksi yksilöksi! Päästöt 1,49, mikä on kai ihan hyväkin?
Lisähankaluuksia koitui kun tähtönen ei suostunut käyntiin kun piti alkaa katsastamaan.. Akku ilmeisesti oikkarissa, latauksen säätimen jo uusinkin tuossa aiemmin. Saatiin kuitenkin vaivoin kaapeleilla käyntiin, ja käydessä kaikki pelasi ihan ok, eli kyllä se ainakin lataa.
Saapi nähä koska pääsee yrittämään uudelleen.
KL-osista hain laakerisatsin ja avaustyökalun vuokralle viikonlopuksi. Näytti se vehe siltä, että ilman olis ollu eessä aika ahertaminen. Motonetissa oli tarjolla pelkät laakerit ilman hiluja reilut kolme kymppiä, mutta tuolta sai kaikki laakeripesään tulevat osat uutena mukaan reilulla neljällä kympillä, ja se avainvuokra oli 15ecua, joten budjetti ei raivokkaasti ylittynyt..
Olisko mitään erityisiä vinkkejä hommaan? Em. liikkeessä sanottiin, että ei tarvi irrottaa tukivartta, kunhan päästää sen alas, ja että vetarin saa silti pois reiästä. Joku step-by-step-ohje olis kuitenkin ehkä hyödyllinen..
Olisko mitään erityisiä vinkkejä hommaan? Em. liikkeessä sanottiin, että ei tarvi irrottaa tukivartta, kunhan päästää sen alas, ja että vetarin saa silti pois reiästä. Joku step-by-step-ohje olis kuitenkin ehkä hyödyllinen..
Jotain kosketus hässäkkää laturin johdoissa? (Sellanen vika mulla toissa talvisessa larvassa...)Häsä kirjoitti:Merkillistä.. Vaihtoakulla tekee saman, eli virrat loppuu. Voisko olla niin, että vain tyhjäkäynnillä lataa, kun 50km ajon jälkeen valot jaksoi vaan himmeästi hehkua?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Vähän omituista tuli eteen laakerinvaihdon yhteydessä; Ulkommainen ulkokooli ei ole "tiukka"! Sisempi piti naputtaa pois kuten tavallisestikin, mutta ulommainen pyörii reiässään Uusi osa ei ole yhtään tiukempi, mutta laakeripesässä ei näy kulumisen jälkiä. Mitä tämä tarkoittaa, ja mitä sille pitäisi tehdä?
Kukaan ei ole koskaan vaihtanut takapyörän laakeria 123-koppaan ennen?
Tilkitsin laakeria paksulla alumiinikelmulla, ja mielestäni alkoi istumaan hyvin - siis jos kuuluu olla tiukka...
Nyt alkaa olla kasassa, mutta sen saatanallisen "mutterin" kiristäminen on uusi mysteeri; Olen nyt kiristellyt niin, että klappia ei enää tunnu, mutta pyörää pyöritellessä kuuluu laakeriääni.. Kuinka se kiristetään OIKEIN?
Isä sanoi että johonkin vanhaan meseen oli ohje kuulunut, että niin tiukkaan kun vain saa, olisko tässäkin niin?
Tilkitsin laakeria paksulla alumiinikelmulla, ja mielestäni alkoi istumaan hyvin - siis jos kuuluu olla tiukka...
Nyt alkaa olla kasassa, mutta sen saatanallisen "mutterin" kiristäminen on uusi mysteeri; Olen nyt kiristellyt niin, että klappia ei enää tunnu, mutta pyörää pyöritellessä kuuluu laakeriääni.. Kuinka se kiristetään OIKEIN?
Isä sanoi että johonkin vanhaan meseen oli ohje kuulunut, että niin tiukkaan kun vain saa, olisko tässäkin niin?
Tuolla on laakerinvaihto-ohjeet, ite vien taka-laakerinvaihtohommissa suosiolla korjaamolle '
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto
-Risto
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... rin_vaihto
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Juu, vaikeuksien kautta voittoon - kilvet on kiinnitetty, UUH-858 liikkuu jälleen!
Laakerihommaan sellainen lisäys, että sitä saattaa joutua jälkikiristämään pariinkin otteeseen; navan sisällä oleva omituisen mallinen alumiiniholkki - jonka on kai tarkoitus litistyä kiristämisen yhteydessä - ei ehkä litistykään pelkästään avaimella kiristämällä. Kiristin sen pariinkin otteeseen niin lujaa kuin sain, mutta aina ajon jälkeen oli hieman klappia.
Sitä tosiaan olinkin aamulla kiristämässä viimeistä kertaa kun ote lipsahti, ja menin naama edeltä auton kylkeä päin alahuulen osuessa kylkilistaan. Kiireellä paikattavaksi, ja nyt on alahuulessa ulkopuolella kuudella tikillä paikattu ison H-kirjaimen mallinen haavasto, ja naama näyttävästi paketissa.
Katsastuksessa - ja muuallakin - vähän oudosti katsottiin.. Kun ei puheestakaan tahtonut saada selvää..
Laakerihommaan sellainen lisäys, että sitä saattaa joutua jälkikiristämään pariinkin otteeseen; navan sisällä oleva omituisen mallinen alumiiniholkki - jonka on kai tarkoitus litistyä kiristämisen yhteydessä - ei ehkä litistykään pelkästään avaimella kiristämällä. Kiristin sen pariinkin otteeseen niin lujaa kuin sain, mutta aina ajon jälkeen oli hieman klappia.
Sitä tosiaan olinkin aamulla kiristämässä viimeistä kertaa kun ote lipsahti, ja menin naama edeltä auton kylkeä päin alahuulen osuessa kylkilistaan. Kiireellä paikattavaksi, ja nyt on alahuulessa ulkopuolella kuudella tikillä paikattu ison H-kirjaimen mallinen haavasto, ja naama näyttävästi paketissa.
Katsastuksessa - ja muuallakin - vähän oudosti katsottiin.. Kun ei puheestakaan tahtonut saada selvää..
Häsä kirjoitti:Sitä tosiaan olinkin aamulla kiristämässä viimeistä kertaa kun ote lipsahti, ja menin naama edeltä auton kylkeä päin alahuulen osuessa kylkilistaan. Kiireellä paikattavaksi, ja nyt on alahuulessa ulkopuolella kuudella tikillä paikattu ison H-kirjaimen mallinen haavasto, ja naama näyttävästi paketissa.
Katsastuksessa - ja muuallakin - vähän oudosti katsottiin.. Kun ei puheestakaan tahtonut saada selvää..
No onnee kuitenkin kilvistä.
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Nyt kyllä on hyvät neuvot tarpeen
Virran vähyyttä ollaan tässä podettu useaan otteeseen, eikä mun järki kyllä enää tuota vikavaihtoehtoja..
Oireet siis on sellaiset, että kun autoon laittaa täyteen ladatun akun, sillä ajelee päivän pari kunnes yks kaks virta ei enää riitäkään edes radiolle, vaikka kymmentä minuuttia aiemmin olis saatu omin voimin peräti päämoottori käyntiin.
Laturia ekana epäilin, ja vaihdoin latauksensäätimen ja hiilet. Taas ajettiin muutama päivä, mutta sitten virrat jälleen loppu. Mittasin latauksen moottori käynnissä akun +navasta sen ollessa irtikytkettynä akusta, ja sain tulokseksi n. 14,5. Mitattu sen jälkeen samalla menetelmällä useaan otteeseen, ja saatu aina sama tulos, joten laturista en uskoisi vian löytyvän.
Autoon on nyt kokeiltu yhteensä kolmeakin akkua, joista viimeisimmän otin käyttöautostani, ja se on VARMASTI ehjä.
Virrat katoaa siis ajon aikana, paikallaan seistessä varaus pysyy kyllä ainakin useita päiviä.
En kertakaikkiaan ymmärrä: Jos laturi lataa, ja kunnossa olevalle akulle virta menee, miten sähkö voi kuitenkin totaalisesti loppua joskus?!
Onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia? Mistä alan vikaa etsimään?
Virran vähyyttä ollaan tässä podettu useaan otteeseen, eikä mun järki kyllä enää tuota vikavaihtoehtoja..
Oireet siis on sellaiset, että kun autoon laittaa täyteen ladatun akun, sillä ajelee päivän pari kunnes yks kaks virta ei enää riitäkään edes radiolle, vaikka kymmentä minuuttia aiemmin olis saatu omin voimin peräti päämoottori käyntiin.
Laturia ekana epäilin, ja vaihdoin latauksensäätimen ja hiilet. Taas ajettiin muutama päivä, mutta sitten virrat jälleen loppu. Mittasin latauksen moottori käynnissä akun +navasta sen ollessa irtikytkettynä akusta, ja sain tulokseksi n. 14,5. Mitattu sen jälkeen samalla menetelmällä useaan otteeseen, ja saatu aina sama tulos, joten laturista en uskoisi vian löytyvän.
Autoon on nyt kokeiltu yhteensä kolmeakin akkua, joista viimeisimmän otin käyttöautostani, ja se on VARMASTI ehjä.
Virrat katoaa siis ajon aikana, paikallaan seistessä varaus pysyy kyllä ainakin useita päiviä.
En kertakaikkiaan ymmärrä: Jos laturi lataa, ja kunnossa olevalle akulle virta menee, miten sähkö voi kuitenkin totaalisesti loppua joskus?!
Onko kenelläkään ollut vastaavia ongelmia? Mistä alan vikaa etsimään?
No jos vaikka ensin mittais sen latausjännitten tyhjäkäynnille ? Tulisi olla yli 14V. Tarkistitko hiilin liukurenkaat kun vaihtoit hiilet ? Vaikea tarkistaa laturi paikallaan kun ovat laturin sisällä, yleensä kuluvat puhki.Häsä kirjoitti: En kertakaikkiaan ymmärrä: Jos laturi lataa, ja kunnossa olevalle akulle virta menee, miten sähkö voi kuitenkin totaalisesti loppua joskus?!
Palaako latauksen merkkivalo ? Pitäisi palaa virrat päällä ennen kuin käynnistää.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Eli laturi lataa tyhjäkäynnillä sen 14,5, eikä kaasuttelukaan paljoa vaikuta. Mitattu siis suoraan akulle menevästä +kengästä koneen käydessä ja kenkä irti akusta.
Sormin kokeilin ne liukurenkaat, eikä oikein pahalta tuntuneet, näkemäänhän niitä en kylläkään päässyt.
Latausvalo kyllä syttyy kun virrat laittaa päälle, ja sammuu kun auto on käynnissä. Eikä kiilu, ei vilku saatikka pala kun päämoottori on käy.
Sormin kokeilin ne liukurenkaat, eikä oikein pahalta tuntuneet, näkemäänhän niitä en kylläkään päässyt.
Latausvalo kyllä syttyy kun virrat laittaa päälle, ja sammuu kun auto on käynnissä. Eikä kiilu, ei vilku saatikka pala kun päämoottori on käy.
Jaaha, no tämän jälkeen ei sitten voi kun heitellä arvailuja kehiinHäsä kirjoitti:Eli laturi lataa tyhjäkäynnillä sen 14,5, eikä kaasuttelukaan paljoa vaikuta. Mitattu siis suoraan akulle menevästä +kengästä koneen käydessä ja kenkä irti akusta.
Sormin kokeilin ne liukurenkaat, eikä oikein pahalta tuntuneet, näkemäänhän niitä en kylläkään päässyt.
Latausvalo kyllä syttyy kun virrat laittaa päälle, ja sammuu kun auto on käynnissä. Eikä kiilu, ei vilku saatikka pala kun päämoottori on käy.
Oliko valot päällä kun mittasit latausjännitettä ?
Maadoititko myös mittarin - kenkään vai maadoititko muualle ? Ettei olisi maa-johto kuitenkin poikki ?
Ettei vain hehkut jäisi päälle ? Virtakynällä voi tesmata kun kone käynnissä, kannattaa ottaa huomioon toki mahdollinen jälkihehkutus eli ei ihan heti mee härppimään kun käynnistyy.
Toimiiko kaikki sähkölaitteet normaalisti, ettei olisi oikosulkua jossain? Lämpeneekö jokin sähkölaite normaalia enemmän (ne harvat mitä voi testata) ? Oisko takalasinlämmitin kokoajan päällä ? Kannattaisiko mitata virransyönti auto käynnissä ?
Tai, oisko se laturi vaan sittenkin rikki ?
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Yleismittarilla mittasin ja pistin -tikun ensin -napaan, ja sitten kokeilin myös runkoon.
Jos joku sähkölaite olisi jotenkin oikkarissa, tai niin muuten söisi niin paljon virtaa, ettei laturin tehot riittäisi, sen täytyisi sitten tehdä se vain ja ainoastaan kun kone käy.
Hehkun valo kyllä sammuu ihan normaalisti, mutta ne voisi kyllä siis mitata.
Kuinkas mittaan tuon virransyönnin auton käydessä?
Kyllä autosähkö on niin epävarma ala, että vaikka olen lähes täysin varma jo että laturi pelaa, saattaa se silti jollain tapaa aiheuttaa tämän..
Sellaisen havaitsin kun auto tänään haettiin sieltä mihin se jäi(kaapeleilla käyntiin), ja edellä kun ajoin, niin peilistä katselin että kuskin puolen etuvalossa paloi joko vain parkki, tai ajovalo kiilui todella himmeästi vänkärin puoleisen valaistessa aivan normaalisti. En tarkemmin tutkinut asiaa enää nyt illalla, mutta voisiko valosysteemissä jokin komponentti aiheuttaa tällaista? Valot oli kuitenkin ok kun maanantaina katsastettiin..
Jokin jälkiasenteinen relesysteemikin siellä moottorihuoneessa on, vaikkei mitään lisävaloja autossa ole. Sinne menee akulta suora johto, se kytkentä täytyy ehkä tutkia myös.
Jos joku sähkölaite olisi jotenkin oikkarissa, tai niin muuten söisi niin paljon virtaa, ettei laturin tehot riittäisi, sen täytyisi sitten tehdä se vain ja ainoastaan kun kone käy.
Hehkun valo kyllä sammuu ihan normaalisti, mutta ne voisi kyllä siis mitata.
Kuinkas mittaan tuon virransyönnin auton käydessä?
Kyllä autosähkö on niin epävarma ala, että vaikka olen lähes täysin varma jo että laturi pelaa, saattaa se silti jollain tapaa aiheuttaa tämän..
Sellaisen havaitsin kun auto tänään haettiin sieltä mihin se jäi(kaapeleilla käyntiin), ja edellä kun ajoin, niin peilistä katselin että kuskin puolen etuvalossa paloi joko vain parkki, tai ajovalo kiilui todella himmeästi vänkärin puoleisen valaistessa aivan normaalisti. En tarkemmin tutkinut asiaa enää nyt illalla, mutta voisiko valosysteemissä jokin komponentti aiheuttaa tällaista? Valot oli kuitenkin ok kun maanantaina katsastettiin..
Jokin jälkiasenteinen relesysteemikin siellä moottorihuoneessa on, vaikkei mitään lisävaloja autossa ole. Sinne menee akulta suora johto, se kytkentä täytyy ehkä tutkia myös.
Huhhuh! Leukavaurion jälkeen tuli sairastettua vielä kepeä parin päivän flunssa vajaan 39°kuumeen kera.. Vieläkään en ihan kunnossa ole.
En siis ole autoa sitten kun viimeksi tutkinut, mutta petissä makaamalla olen yrittänyt ratkaista ongelmaa(kuten siinä yhdessä jännityselokuvassa).
1. Edelleen olen sitä mieltä, että laturi on kunnossa - tuotto mitattu moneen otteeseen.
2. Akussa vikaa ei ole - kokeiltu useaa, joista viimeisin on takuulla kunnossa. Oireet samat kaikilla akuilla.
3. Laturin tuotto(14,5v) tulee akulle - mitattu irtonaisesta +navasta moottorin käydessä.
4. Latausvalo syttyy kun virrat laittaa päälle - ja sammuu kun päämoottori käy, kuten kuuluukin. Ei vilku, ei kiilu, ei mitään.
5. Ei pura akkua auton seistessä.
6. Ajaessa tuntuu lataavan, ja virrat vaikuttaisi riittävän, mutta joskus pysähdyksen jälkeen sähköä ei vain ole käynnistymiseen asti, vaikka vain 10-15 minuuttia aiemmin olisi ollutkin.
Miettimällä ei asia enää kummene - oma pää ei riitä, jotain apua täytyy saada.
Aiemmista viesteistä jäi tarkempaa lisäkysyttävää; miten mittaan auton "virransyönnin"?
En siis ole autoa sitten kun viimeksi tutkinut, mutta petissä makaamalla olen yrittänyt ratkaista ongelmaa(kuten siinä yhdessä jännityselokuvassa).
1. Edelleen olen sitä mieltä, että laturi on kunnossa - tuotto mitattu moneen otteeseen.
2. Akussa vikaa ei ole - kokeiltu useaa, joista viimeisin on takuulla kunnossa. Oireet samat kaikilla akuilla.
3. Laturin tuotto(14,5v) tulee akulle - mitattu irtonaisesta +navasta moottorin käydessä.
4. Latausvalo syttyy kun virrat laittaa päälle - ja sammuu kun päämoottori käy, kuten kuuluukin. Ei vilku, ei kiilu, ei mitään.
5. Ei pura akkua auton seistessä.
6. Ajaessa tuntuu lataavan, ja virrat vaikuttaisi riittävän, mutta joskus pysähdyksen jälkeen sähköä ei vain ole käynnistymiseen asti, vaikka vain 10-15 minuuttia aiemmin olisi ollutkin.
Miettimällä ei asia enää kummene - oma pää ei riitä, jotain apua täytyy saada.
Aiemmista viesteistä jäi tarkempaa lisäkysyttävää; miten mittaan auton "virransyönnin"?
Pieni muutos aiempiin tietoihin;
Äsken ajellessani huomasin, että latausvalo sittenkin hieman kiiluu kovemmilla kierroksilla - aiemmin ei ole täysin pimeää ollutkaan..
Tyhjäkäynnillä ei kiilu, mutta kierroksia lisättäessä hohde lisääntyy. Latauksensäädin on uusi, ja vikahan oli siis jo edellisenkin säätimen aikana.
Mihinkähän vikaan tuollainen oire saattaisi viitata?
Äsken ajellessani huomasin, että latausvalo sittenkin hieman kiiluu kovemmilla kierroksilla - aiemmin ei ole täysin pimeää ollutkaan..
Tyhjäkäynnillä ei kiilu, mutta kierroksia lisättäessä hohde lisääntyy. Latauksensäädin on uusi, ja vikahan oli siis jo edellisenkin säätimen aikana.
Mihinkähän vikaan tuollainen oire saattaisi viitata?
Ajelin ihan kaupunkiajoa reilun viikon, ihan tuntui toimivan. Latausvalokaan ei kiilunut yhtään missään välissä.
Sitten taas ykskaks virrat loppu.
Koneen käydessä kuulin hieman ennen virran loppumista pientä vingahtelua konehuoneesta, ja huomasin remmin olevan melko rispaantunut, vipatti silleen kovasti. Laturia kuitenkin pyöritti.
Voisiko remmin ajoittainen luistaminen aiheuttaa tämän virran merkillisen loppumisen?
Edullista laturikorjaamoa Tampereen suunnilta?
Sitten taas ykskaks virrat loppu.
Koneen käydessä kuulin hieman ennen virran loppumista pientä vingahtelua konehuoneesta, ja huomasin remmin olevan melko rispaantunut, vipatti silleen kovasti. Laturia kuitenkin pyöritti.
Voisiko remmin ajoittainen luistaminen aiheuttaa tämän virran merkillisen loppumisen?
Edullista laturikorjaamoa Tampereen suunnilta?
Itsellä temppuili jonkin aikaa, että välillä loppui virrat ja akku täysin tyhjänä. Sitten latasin akun ja aina meni jonkin aikaa. No mietin jo akun kuntoa, mutta epäilin, kun vielä aika uusi. Latausvalokaan ei vilahdellut missään vaiheessa. Sitten syynäämään laturia ja se latasi vain 12,6v. Vein laturin kunnostukseen ja loppui ongelmat kuin seinään. Vähän reilut 50 euroa maksoi. Tuli uudet liukurenkaat, laakerit, jännitteensäädin, ym. Sinulla kuitenkin latasi oikein tuo, mutta saat ainakin varmuuden toimivasta laturista pitkäksi aikaa, jos kunnostutat sen.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
toimiiko sulla hehkutus valo siinä autossa? mulla tuo vanhus teki hienot temput aikanaan, virta loppui muutaman kerran ja latureista hajoili diodisiltoja. syyksi löytyi sitten kaiken muun osien vaihdon jälkeen hehkurele. hehkun valo oli hajonnut jo aikaisemmin, joten sitä ei huomannut ajaessa, että hehkut toimivat silloin tällöin myös autolla ajaessa (vaikka voi kyllä olla niinkin, että se valo toimii itsenäisenä ns ajastimella. korjatkaa joka on asiasta 100% varma)
vika loppui kun vaihdoin uudet hehkut ja hehku releen. hehkuja ei olisi tarvinnut vaihtaa, mutta tulivat halvemmaksi ostaa koko pakettina......
vika loppui kun vaihdoin uudet hehkut ja hehku releen. hehkuja ei olisi tarvinnut vaihtaa, mutta tulivat halvemmaksi ostaa koko pakettina......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Hehkun valo kyllä pelaa normaalisti. Täytyy ilmeisesti kuitenkin mitata ne, jos vaikka sittenkin jäävät päälle.
Laturi tosiaan on useasti mitattu ja todettu toimivaksi. Ongelma kuitenkin saattaa olla sen laatuinen, ettei se ilmene aina.
Täytyy hengähtää välillä tutkin viikonloppuna lisää.
Ilmesty verolaput ja vakuutusyhtiökin muisti tuoretta autonomistajaa. Kaurapuurolle joutuu..
Laturi tosiaan on useasti mitattu ja todettu toimivaksi. Ongelma kuitenkin saattaa olla sen laatuinen, ettei se ilmene aina.
Täytyy hengähtää välillä tutkin viikonloppuna lisää.
Ilmesty verolaput ja vakuutusyhtiökin muisti tuoretta autonomistajaa. Kaurapuurolle joutuu..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Miksi otit akun kengän irti akusta? Onko tuohon joku syy, tuollainen akun irrotus auton käydessä saataisi minun ymmärtääksen jopa johtaa laturin tai jännitteensäätimen vaurioitumiseen
Jos laturi toimii, niin akku ei tyhjene ajon aikana. Niin ei vaan saa käydä, tai sitten sulla on hehkut tms koko ajan päällä.
Jos laturi toimii, niin akku ei tyhjene ajon aikana. Niin ei vaan saa käydä, tai sitten sulla on hehkut tms koko ajan päällä.
En sitten tiedä, mutta oli laturin hihna todella huono ja löysällä. Niin löysällä, ettei edes vinkunut.. Silti tyhjäkäynnillä pyöritti laturia.
Katsotaan nyt miten käy uudella hihnalla - saattoi olla tuossa vika.
Hehkut ei ainakaan tänään jääny päälle, sen tarkistin..
Mittariston valot oli aiemmin tosi himmeet, ja kun asiaa tutkin, oli sinne jo tehty se säätimen-ohitus-operaatio. Vaihdoin vanhat tummuneet polttimot uusiin 5wattisiin, ja vot! Näkyy kaivolle saakka..
Katsotaan nyt miten käy uudella hihnalla - saattoi olla tuossa vika.
Hehkut ei ainakaan tänään jääny päälle, sen tarkistin..
Mittariston valot oli aiemmin tosi himmeet, ja kun asiaa tutkin, oli sinne jo tehty se säätimen-ohitus-operaatio. Vaihdoin vanhat tummuneet polttimot uusiin 5wattisiin, ja vot! Näkyy kaivolle saakka..
Ootko sie mitannut sitä latausjännitettä sitten ollenkaan akun piuhat kiinni ?Häsä kirjoitti:Otin navan mittauksen ajaksi irti, jottei jäisi vähääkään epäselväksi, tuottaako laturi virtaa vai ei. Tuskin siinä meni rikki koska oireili aivan samalla tavoin jo aiemmin.
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Joo, laitahhan navat kiinni, valot päälle ja puhallinkin vielä täysille niin kato mitä latausjännite näyttää sitten ? Kyllä se kuormitus vaikuttaa.Häsä kirjoitti:No en kyllä ole, voiko se jotenkin vaikuttaa johonkin? Laturi on aina antanut reilut 14v, ja akun mittasin kerran napa irrallaan samassa tilanteessa muistaakseni antoi hieman vajaa 13v. Jos ne kytkee yhteen, ei kai pitäisi ainakaan jompaa kumpaa vähemmän antaa?
-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Juu, mittasin latauksen valot ja puhallin päällä, ja sain tulokseksi akusta reilut 13v.
Toinen ajovalo palaa joskus, joskus ei - voisiko joku valorele tehdä tepposiaan, ja aiheuttaa virtojen loppumisen?
Sen remmin vaihdon jälkeen on tosin toiminu jo viikon ihan hyvin, vielä en osaa arvata, josko olisi vika korjattu..
Toinen ajovalo palaa joskus, joskus ei - voisiko joku valorele tehdä tepposiaan, ja aiheuttaa virtojen loppumisen?
Sen remmin vaihdon jälkeen on tosin toiminu jo viikon ihan hyvin, vielä en osaa arvata, josko olisi vika korjattu..