XENONvalot W202 (PALJON KUVIA)
XENONvalot W202 (PALJON KUVIA)
Tere!
Tän projektin tarkotuksena on parantaa W202 surkeita ajovaloja.
Itse päätin tehdä homman sieltä kalleimman kautta. Elikkä 2-sarjaa H1 xenoneja vakio bosch:in umpioihin. Siis pitkät ja lyhyet valot xenoneiksi.
Homma on suht helppo, ainoa haaste on kartanlukianpuolella tilan puute.
Ensiksi tarkastellaan sopivia paikkoja polttimoiden sytyttimille eli ballasteille.
Kuskinpuoli oli helppo:
Kartanlukianpuoli vaati jo vähän innovitaatioita: Toinen ilmanputsarin viereen ja toinen umpion alle.
Kun paikat oli keksitty ballasteille,niin oli aika muokata johtojen sisäänmeno reikiä:
Vahvikkeet täytyy leikata että tiivisteet istuu kunnolla
Reijät kannattaa mielestäni tehdä noillepaikoille johtuen umpionsisällä vallitsevasta ahtaudesta:
Sen jälkeen tuupataan polttimot ja tiivisteet reijistä läpi:
Sitten uudet johdot tuupataan vanhojen polttimoiden liittimiin:
Tämänjälkeen lyödään umpion takakannet kiinni ja myhäillään uusien valojen tehoa!
(kuvassa Xenon ja Normi H1 halogeeni]
Tän projektin tarkotuksena on parantaa W202 surkeita ajovaloja.
Itse päätin tehdä homman sieltä kalleimman kautta. Elikkä 2-sarjaa H1 xenoneja vakio bosch:in umpioihin. Siis pitkät ja lyhyet valot xenoneiksi.
Homma on suht helppo, ainoa haaste on kartanlukianpuolella tilan puute.
Ensiksi tarkastellaan sopivia paikkoja polttimoiden sytyttimille eli ballasteille.
Kuskinpuoli oli helppo:
Kartanlukianpuoli vaati jo vähän innovitaatioita: Toinen ilmanputsarin viereen ja toinen umpion alle.
Kun paikat oli keksitty ballasteille,niin oli aika muokata johtojen sisäänmeno reikiä:
Vahvikkeet täytyy leikata että tiivisteet istuu kunnolla
Reijät kannattaa mielestäni tehdä noillepaikoille johtuen umpionsisällä vallitsevasta ahtaudesta:
Sen jälkeen tuupataan polttimot ja tiivisteet reijistä läpi:
Sitten uudet johdot tuupataan vanhojen polttimoiden liittimiin:
Tämänjälkeen lyödään umpion takakannet kiinni ja myhäillään uusien valojen tehoa!
(kuvassa Xenon ja Normi H1 halogeeni]
Ja kun jossainvaiheessa pääset ekan kerran ajamaan pimeälle, ihmettelet suuresti, miksi olet koskaan ajanutkaan halogeneilla. On muutenniin huomattava ero valo tehossa, että ainakin mulla on nykyään on jopa kelkassakin Xenonit.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ovatko nuo jälkiasennetut sellaisia, että katsastuksessa ei tule mitään sanomista? Eli jos asennan W124:ään Xenonit niin menee läpi? Vai onko näissä joku ehto että jos niitä on uutena ko. tyyppiin saanut niin jälkiasennus on OK?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jälkiasennus xenonit on meillä mennyt ihan OK läpi, jos on vanhempi kuin 2000. Tällöin noissa tarvitsee olla mekaaninen säätö sisältä ja ennen 1996 (muistaakseni) rekisteröidyssä ei tarvitse edes korkeudensäätöä. No ajovalopesimet on jokatapauksessa xenoneilla oltava. Ja Timo 124:sessa bixenonit ovat muuten todella hyvät.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kuinkas vikavalo muistutin pelaa? Vai onko k.o. polttimo nypätty kokonaan pois mittaristosta :lol:
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Itelläni ei ainakaan herjaa vikavaloa..JuhaK kirjoitti:Kuinkas vikavalo muistutin pelaa? Vai onko k.o. polttimo nypätty kokonaan pois mittaristosta
Tosin xenonit teki eilen sen periteisen tempun mitä se ilmeisesti W202 tuppaa tekemään. Eli sekoitti mittaristoa. Matkalukemien taustavalot sammu mutta kaikki muut merkkivalot jäi palamaan, vaikka otti virta-avaimenkin pois ja ovet lukkoon. Ainoo keino millä sai mittariston sekoilun loppumaan niin oli irrottaa akun miinus kenkä. Tänään on pelannu ihan mainiosti. Haulla löysinkin topicin missä hannun 1 oli jo kyseistä vaivaa ihmetelly.
Eli vielä tarvii itekkin rakennella jonkinsortin rele systeemit ettei xenonien "käynnistys"virta tee kepposia.
Mutta kyllä xenonvalot on ihan oikeasti hintansaväärtit. Ainakin vanhemmissa W202 jossa on ihan onnettomat tuikut. Vaikkakin vähän laittomuuden puolella mennään. Vissiin 97vuosmallin faceliftin yhteydessä valoja on paranneltu.
Toi valo päivitys tuli joihinkin malleihin jo ennen face-liftiä. Mun vanha W202 oli tyypiltään 250 Turbodiesel ja oli vm -96. Tässä oli jo nämä h7 tyyppiset valot ja siihen laitoin päivitys xenonit. Nyt tässä nykyisessä on orginaali xenonit ja niitä kun on tullut vertailtua keskenään, ei valokuviossa, kantamassa, saatikaan häikäisyssä ole mitään eroa. Ja kun noiden valojen lasia vertailee, en huomanut mitään muuta eroa niissä, kuin xenonpolttimon merkinnän lasissa.
Tämähän ei nyt tietystikään tarkoita, etteikö niissä rihlauksissa olisi eroa, mutta kuten jo mainitsin, ei havaittavaa eroa ole konertio- ja alkuperäis mallisissa muuta kuin, että alkuperäisissä on automaattinen korkeudensäätö. Ja ne jotka sanoo, että ne valot häikii, kannattaako niitä vastaantulijoiden valoja katsoa suoraan. Xenon polttimoilla varustetuissa valoissa on se hyvä puoli, ettei niitä haluakkaan laittaa liian korkealle, sillä niiden valokuvio on äärimmäisen helppo säätää siten, että niistä saa parhaimman hyödyn.
Tämähän ei nyt tietystikään tarkoita, etteikö niissä rihlauksissa olisi eroa, mutta kuten jo mainitsin, ei havaittavaa eroa ole konertio- ja alkuperäis mallisissa muuta kuin, että alkuperäisissä on automaattinen korkeudensäätö. Ja ne jotka sanoo, että ne valot häikii, kannattaako niitä vastaantulijoiden valoja katsoa suoraan. Xenon polttimoilla varustetuissa valoissa on se hyvä puoli, ettei niitä haluakkaan laittaa liian korkealle, sillä niiden valokuvio on äärimmäisen helppo säätää siten, että niistä saa parhaimman hyödyn.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Tuolta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ight=xenon on juttua miten jotku on ratkonu sitä mittariston sekoilua..
Katuauto.fi myy relejohtosarjaa jolla tuon virtapiikin saa poies. Tosin ukot on syyskuuhunasti lomilla eikvätkä ota tilauksia sitä enne vastaan.
Onko kukaan muuten kokeillut tuota relejohtosarjaa W202? tarviiko muokkailla vai onko "bolt-on" ?
Katuauto.fi myy relejohtosarjaa jolla tuon virtapiikin saa poies. Tosin ukot on syyskuuhunasti lomilla eikvätkä ota tilauksia sitä enne vastaan.
Onko kukaan muuten kokeillut tuota relejohtosarjaa W202? tarviiko muokkailla vai onko "bolt-on" ?
Re: XENONvalot W202 (PALJON KUVIA)
muuttuuko valoteho paljonkin orkkisista?
Re: XENONvalot W202 (PALJON KUVIA)
Vanha viestiketju, mut sama asia!
Löytyikö siis ratkaisua miten saa tuon vian pois kun ksenonit sytyttää?
Löytyikö siis ratkaisua miten saa tuon vian pois kun ksenonit sytyttää?
Re: XENONvalot W202 (PALJON KUVIA)
Toimisko ihan nykyautoihin tarkoitetuilla "can-bus" ballasteilla?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D