Mb Sprinter "More Power"

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
kohoju4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 26.11.2005 09:05
Paikkakunta: Kymenlaakso

Mb Sprinter "More Power"

Viesti Kirjoittaja kohoju4 »

Mulla on tollanen 316cdi Sprintteri. Siitä on otettu nyt softalla koneesta 153,8 kw (vakiona 156hv ja nyt 209,2hv) ja pyöristä 123,5 kw , vääntöä löytyy 454 nm. Mitä suosittelette seuraavaksi (turbo/suuttimet/välijäähdytin/putki) , onko ehdotuksia?
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190

ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
opc
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 28.05.2007 00:04

Viesti Kirjoittaja opc »

eiköhäm helpoin tie ole laittaa 320cdi ahdin, suuttimia ei voi vaihtaa koska parempia ei ole mistä laittaa. amg suuttimet nimittäin ovat samat kuin tuossa spirterissä vakiona. (näin ainakin boschin esi-tronic väittää)välijäähystä en olisi niin varma, tuossahan on melko kookas jo vakiona???
Janne851
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 31.05.2007 09:43
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Janne851 »

Muuta sinne isompi ja vapaammin hengittävämpi putkisto.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kumpi moottori OM612, vai OM647 ?
Automaatti vai manuaali ?

Kenen lastuttama, kun on vääntöä maltillisesti, oikeastaan vähänlaisesti.
Vääntö sopisi justiinsa nelipyttyiseen nuilla tehoilla.

AMG,n suuttimet on omansa, ei ole muissa moottoreissa (vakiona).
Ilman kunnollisia suuttimia ei oikeastaan kannata lisätehoa odotella.
Mutta ei suuremmasta ahtimesta, paremmasta coolerisa ja avarammasta pakoputkesta haittaakaan ole.

320cdi,n ahdinta pienempää ei kannata edes ajatellakkaan virityskäyttöön.
Jos ei rahasta ole niin tiukkaa, niin AMG 3,0cdi,n ahdin mahtaa olla parasta markkinoilla tällä hetkellä.

Kunnollisilla osilla.
OM647 moottorilla menee kolmesataa rikki, että putkahtaa, OM612,lla saa yli 200kw,ttiin tehdä töitä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mulla on kanssa tossa omassa suurinpiirtein noi sun arvot, ehkä vääntöä on hivenen enempi, mutta ainakin mulla alkaa tulla rajoittavaksi tekijäksi pyörien pito/ESP:n toiminta. Ainakin itselläni on toi lyhyt välitys ja siitä johtuen ei ole kauhean mielekästä saada lisää laulua koneeseen, sillä se hukkuu oikeastaan tohon vaihteiden vaihtoon.

Mutta jos todellakin haluat saada siihen lisää tehoa, pitänee ensiksi hakea pitävämpää takapyörää, ainakin näin kostealla, mitä nyt täällä pääkaupungissa on, vilkkuu kolmio vielä laittomillakin nopeuksilla. Jos myös tota ESP:tä voisi vähän rukata, voisi siitä saada makkaamman kulkineen.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
kohoju4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 26.11.2005 09:05
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja kohoju4 »

Joo autossa on OM612 (ohjainyksikkö on Bosch EDC15c6) ja manuaalivaihteisto. Onko sillee että OM647 on ollut vain E W211 270 cdi:ssä(ohjainyksikkövaihtoehdot olisi EDC16c2-3 taiEDC16c2-7). Pitää varmaan vaihtaa vapaavirtaussuodatin. Ensi talven aikana ajattelin vähän muutella autoa, sen takia kyselen vähän mielipiteitä. Mistä suuttimia kannattaa kysellä vai voiko alkuperäisiä muutellä? Pitoa riittää, alla on tällä hetkellä Nokian NRVi 255/55 R18 109w ja vanteet on Porshe Cayennesta (muutoskatsastettu, onnituu vain kuorma-autoon koska taka-akselin massaa joutui pudottamaan 100kg).
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190

ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
OM647,ä on Eemelissä ja Sprintterissä, ei muissa malleissa.

1350bar järjestelmässä ei kannata muita suuttimia käyttää, kun niitä alkup. AMG,n malleja, jos oikeasti eroa haluaa.
Kärkivaihdetuista ei vielä tiedetä tarpeeksi, eikä niistä näytä vastaavia tulevankaan.
Esim. Häkkinen Turusta myy.

Sulle mahtaa riittää W210 korimallin 320cdin, ahdin.
On valmiiksi alipaineohjattukkin, kuten se mikä siellä nytkin on.

Vääntöjä pitää tarkkailla.

Jos ei ole Mikan tekemä ohjelma alunperin, niin varmaan joudut ensiksi vakioksi muuttamaan takaisin sen ohjelman.
Onnea vaan matkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
kilpan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kilpan »

kohoju4 kirjoitti: Pitoa riittää, alla on tällä hetkellä Nokian NRVi 255/55 R18 109w ja vanteet on Porshe Cayennesta (muutoskatsastettu, onnituu vain kuorma-autoon koska taka-akselin massaa joutui pudottamaan 100kg).
Pistin sulle jo aiheesta privaa, mutta kysyn nyt täälläkin, että kuinka hyvin nuo mahtuu pyörimään alla? Mikä on vanteiden koko ja ET? Ottaako edessä kiinni pyöriä käännettäessä, profiilikuvassasi näyttäisi, että sulla olisi levikkeet kaarissa? Omaani tulee Lesterin levikkeet ja pitäisi saada täytettä koteloihin. Oliko tuo muutoskatsastus ihan läpihuutojuttu, eli paperilla vain rukataan sitä taka-akselimassaa pienemmäksi?
kohoju4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 26.11.2005 09:05
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja kohoju4 »

Nyt on vapaavirtaus suodatin tilattu, pakoputken valmistus aloitettu 3" putkesta(ilman 2 katalysaaattoria). Välijäähdyttimen, ahtoputkien ja imusarjan pesu tämän jälkeen. Sitten kokeillaan uusi veto rullilla, mikä vaikutus kun mittarissa on nyt 206tkm, softaa muutetaan tarpeen mukaan sitten. Talveksi on hakusessa uusi turbo ja suuttimet. Mitä niihin renkaisiin ja vanteisiin tulee niin ne on TSW Montage Gloss Black 8"x18" et49 osoite on www.tsw.com ja katsastus oli ihan ok juttu paperilla katsottiin että kantavuudet riittää renkaissa. Levikkeet on tilattu Demeciltä maksoi jotain 700 euroa, tilasin Raskoneelta 4xx sarjalaisen takalevikkeen ja katson onko se samasta palasesta tehty kun Demecin levike(ilmoitan sitten kun tiedän) koska kummatkin on samaa materiaalia kun puskuri. Otti aluksi kiinni kun käänsi ratin linkkuun ja tuli monttu, mutta otin sisäkaaren rälläkällä pois.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190

ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
Avatar
kilpan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kilpan »

Kiitos tiedoista! Jos maalarireissulta jää nappulaa, niin pitää syksymmällä katsoa josko hommaisi kanssa uudet tassut.
Lesterin levikkeet 240euroa, tosin ne joutuu maalaamaan. Toisaalta ne on laadukkaat ja istuu nätisti ilman ihmeempiä sovittelemisia.
kohoju4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 26.11.2005 09:05
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja kohoju4 »

Joo ostin sen takakaaren (4xx sarjalaisen) Raskoneelta on ihan samanlainen kun Demecin(Demecin kaarta oli vain vähän muotoiltu), maksoi 60/kpl euroa Raskoneella, 700 euroa/4kpl Demecillä. Uusi virtaavampi pakoputki tulee ensi viikolla, kun vanha meni poikki ja vapaavirtaus suodatin. Sen jälkeen penkitän tän katiskan taas.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190

ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4680
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Se on kyllä ihan turhaa.......
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
kilpan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: La 11.06.2005 23:49
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kilpan »

kohoju4 kirjoitti:Joo ostin sen takakaaren (4xx sarjalaisen) Raskoneelta on ihan samanlainen kun Demecin(Demecin kaarta oli vain vähän muotoiltu), maksoi 60/kpl euroa Raskoneella, 700 euroa/4kpl Demecillä.
Hyvä tietää! Onko sulla enempää kuvia autostasi?
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Hoh hoh, nyt on kyllä sen kuulosta värkkiä liikenteessä, että kuvaa pitäis saada! 8)

(koskahan itelle tollasen sais... :P )
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Vastaa Viestiin