Mb Sprinter "More Power"
Mb Sprinter "More Power"
Mulla on tollanen 316cdi Sprintteri. Siitä on otettu nyt softalla koneesta 153,8 kw (vakiona 156hv ja nyt 209,2hv) ja pyöristä 123,5 kw , vääntöä löytyy 454 nm. Mitä suosittelette seuraavaksi (turbo/suuttimet/välijäähdytin/putki) , onko ehdotuksia?
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
.
Kumpi moottori OM612, vai OM647 ?
Automaatti vai manuaali ?
Kenen lastuttama, kun on vääntöä maltillisesti, oikeastaan vähänlaisesti.
Vääntö sopisi justiinsa nelipyttyiseen nuilla tehoilla.
AMG,n suuttimet on omansa, ei ole muissa moottoreissa (vakiona).
Ilman kunnollisia suuttimia ei oikeastaan kannata lisätehoa odotella.
Mutta ei suuremmasta ahtimesta, paremmasta coolerisa ja avarammasta pakoputkesta haittaakaan ole.
320cdi,n ahdinta pienempää ei kannata edes ajatellakkaan virityskäyttöön.
Jos ei rahasta ole niin tiukkaa, niin AMG 3,0cdi,n ahdin mahtaa olla parasta markkinoilla tällä hetkellä.
Kunnollisilla osilla.
OM647 moottorilla menee kolmesataa rikki, että putkahtaa, OM612,lla saa yli 200kw,ttiin tehdä töitä.
Kumpi moottori OM612, vai OM647 ?
Automaatti vai manuaali ?
Kenen lastuttama, kun on vääntöä maltillisesti, oikeastaan vähänlaisesti.
Vääntö sopisi justiinsa nelipyttyiseen nuilla tehoilla.
AMG,n suuttimet on omansa, ei ole muissa moottoreissa (vakiona).
Ilman kunnollisia suuttimia ei oikeastaan kannata lisätehoa odotella.
Mutta ei suuremmasta ahtimesta, paremmasta coolerisa ja avarammasta pakoputkesta haittaakaan ole.
320cdi,n ahdinta pienempää ei kannata edes ajatellakkaan virityskäyttöön.
Jos ei rahasta ole niin tiukkaa, niin AMG 3,0cdi,n ahdin mahtaa olla parasta markkinoilla tällä hetkellä.
Kunnollisilla osilla.
OM647 moottorilla menee kolmesataa rikki, että putkahtaa, OM612,lla saa yli 200kw,ttiin tehdä töitä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mulla on kanssa tossa omassa suurinpiirtein noi sun arvot, ehkä vääntöä on hivenen enempi, mutta ainakin mulla alkaa tulla rajoittavaksi tekijäksi pyörien pito/ESP:n toiminta. Ainakin itselläni on toi lyhyt välitys ja siitä johtuen ei ole kauhean mielekästä saada lisää laulua koneeseen, sillä se hukkuu oikeastaan tohon vaihteiden vaihtoon.
Mutta jos todellakin haluat saada siihen lisää tehoa, pitänee ensiksi hakea pitävämpää takapyörää, ainakin näin kostealla, mitä nyt täällä pääkaupungissa on, vilkkuu kolmio vielä laittomillakin nopeuksilla. Jos myös tota ESP:tä voisi vähän rukata, voisi siitä saada makkaamman kulkineen.
Mutta jos todellakin haluat saada siihen lisää tehoa, pitänee ensiksi hakea pitävämpää takapyörää, ainakin näin kostealla, mitä nyt täällä pääkaupungissa on, vilkkuu kolmio vielä laittomillakin nopeuksilla. Jos myös tota ESP:tä voisi vähän rukata, voisi siitä saada makkaamman kulkineen.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Joo autossa on OM612 (ohjainyksikkö on Bosch EDC15c6) ja manuaalivaihteisto. Onko sillee että OM647 on ollut vain E W211 270 cdi:ssä(ohjainyksikkövaihtoehdot olisi EDC16c2-3 taiEDC16c2-7). Pitää varmaan vaihtaa vapaavirtaussuodatin. Ensi talven aikana ajattelin vähän muutella autoa, sen takia kyselen vähän mielipiteitä. Mistä suuttimia kannattaa kysellä vai voiko alkuperäisiä muutellä? Pitoa riittää, alla on tällä hetkellä Nokian NRVi 255/55 R18 109w ja vanteet on Porshe Cayennesta (muutoskatsastettu, onnituu vain kuorma-autoon koska taka-akselin massaa joutui pudottamaan 100kg).
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
.
OM647,ä on Eemelissä ja Sprintterissä, ei muissa malleissa.
1350bar järjestelmässä ei kannata muita suuttimia käyttää, kun niitä alkup. AMG,n malleja, jos oikeasti eroa haluaa.
Kärkivaihdetuista ei vielä tiedetä tarpeeksi, eikä niistä näytä vastaavia tulevankaan.
Esim. Häkkinen Turusta myy.
Sulle mahtaa riittää W210 korimallin 320cdin, ahdin.
On valmiiksi alipaineohjattukkin, kuten se mikä siellä nytkin on.
Vääntöjä pitää tarkkailla.
Jos ei ole Mikan tekemä ohjelma alunperin, niin varmaan joudut ensiksi vakioksi muuttamaan takaisin sen ohjelman.
Onnea vaan matkaan.
OM647,ä on Eemelissä ja Sprintterissä, ei muissa malleissa.
1350bar järjestelmässä ei kannata muita suuttimia käyttää, kun niitä alkup. AMG,n malleja, jos oikeasti eroa haluaa.
Kärkivaihdetuista ei vielä tiedetä tarpeeksi, eikä niistä näytä vastaavia tulevankaan.
Esim. Häkkinen Turusta myy.
Sulle mahtaa riittää W210 korimallin 320cdin, ahdin.
On valmiiksi alipaineohjattukkin, kuten se mikä siellä nytkin on.
Vääntöjä pitää tarkkailla.
Jos ei ole Mikan tekemä ohjelma alunperin, niin varmaan joudut ensiksi vakioksi muuttamaan takaisin sen ohjelman.
Onnea vaan matkaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Pistin sulle jo aiheesta privaa, mutta kysyn nyt täälläkin, että kuinka hyvin nuo mahtuu pyörimään alla? Mikä on vanteiden koko ja ET? Ottaako edessä kiinni pyöriä käännettäessä, profiilikuvassasi näyttäisi, että sulla olisi levikkeet kaarissa? Omaani tulee Lesterin levikkeet ja pitäisi saada täytettä koteloihin. Oliko tuo muutoskatsastus ihan läpihuutojuttu, eli paperilla vain rukataan sitä taka-akselimassaa pienemmäksi?kohoju4 kirjoitti: Pitoa riittää, alla on tällä hetkellä Nokian NRVi 255/55 R18 109w ja vanteet on Porshe Cayennesta (muutoskatsastettu, onnituu vain kuorma-autoon koska taka-akselin massaa joutui pudottamaan 100kg).
Nyt on vapaavirtaus suodatin tilattu, pakoputken valmistus aloitettu 3" putkesta(ilman 2 katalysaaattoria). Välijäähdyttimen, ahtoputkien ja imusarjan pesu tämän jälkeen. Sitten kokeillaan uusi veto rullilla, mikä vaikutus kun mittarissa on nyt 206tkm, softaa muutetaan tarpeen mukaan sitten. Talveksi on hakusessa uusi turbo ja suuttimet. Mitä niihin renkaisiin ja vanteisiin tulee niin ne on TSW Montage Gloss Black 8"x18" et49 osoite on www.tsw.com ja katsastus oli ihan ok juttu paperilla katsottiin että kantavuudet riittää renkaissa. Levikkeet on tilattu Demeciltä maksoi jotain 700 euroa, tilasin Raskoneelta 4xx sarjalaisen takalevikkeen ja katson onko se samasta palasesta tehty kun Demecin levike(ilmoitan sitten kun tiedän) koska kummatkin on samaa materiaalia kun puskuri. Otti aluksi kiinni kun käänsi ratin linkkuun ja tuli monttu, mutta otin sisäkaaren rälläkällä pois.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
Joo ostin sen takakaaren (4xx sarjalaisen) Raskoneelta on ihan samanlainen kun Demecin(Demecin kaarta oli vain vähän muotoiltu), maksoi 60/kpl euroa Raskoneella, 700 euroa/4kpl Demecillä. Uusi virtaavampi pakoputki tulee ensi viikolla, kun vanha meni poikki ja vapaavirtaus suodatin. Sen jälkeen penkitän tän katiskan taas.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T