W202 C220CDI Neekerinpesä, -> homma kunnossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

W202 C220CDI Neekerinpesä, -> homma kunnossa

Viesti Kirjoittaja Naku »

Kuva

Toivottavasti kuva näkyy ? 220CDI on värkännyt melko mahtavan "neekerinpesän" (noin 1kg sellaista mustaa pien kaltaista paskaa) venttiilikopan päälle ja nyt on hyvät neuvot todella tarpeen!

Mistä lähdetään hommaa purkamaan ja mistä löytyy apua ?

KIITOS jo etukäteen !!!

- Naku -
Viimeksi muokannut Naku, To 04.10.2007 15:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

No ei sitten näy kuva :( Miksiköhän...

- Naku -
Avatar
Bruno59
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 03.07.2007 16:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bruno59 »

linkillä näkyy



Onse hieno pesä montas siellä oiken asustaa?
Ja mitä hemmettiä tossa on oikein käynyt :shock:
Difference between men and boys is the price of the toys

W169 180 Cdi
W203 220 Cdi Sport Coupe
Honda Cbr 1000 F
Ex W126 500 SE
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

No joku paikka (suutin ?) on ilmeisesti vuotanut naftaa tuon muovisuojan alle...ja pitkään :( Se on sitten pikeentynyt ja palanut siihen venttiilikopan päälle. Näky oli kyllä karmiva kun kotelon ruuvasin irti
:shock:
Itse auton käyttäytymisessä (äänet, kulku jne. ) ei ole ollut mitään poikkeavaa. Nyt kiinnitti huomiota sellainen tosi pahanhajuinen katku konehuoneessa.

Jotain ei toivottua on tapahtunut ja sille ei enää voi mitään, mutta nyt kaivataan niitä neuvoja tietäjiltä millä & missä homma saadaan kuntoon tavallisen kuolevaisen budjetilla.

- Naku -
Avatar
Tctic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: To 08.06.2006 08:19
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Ei muuta kuin kaapimaan paskaa pois jollakin pehmeällä esineellä, esim. puulasta. Varo letkuja ja johtoja jotka ovat tavaran sisässä. Kun kaikki paska on poissa, niin uudet tiivisteet suuttimiin ja samalla pitää vaihtaa ne suuttimien pultit.
Ex. S202 cdi -99
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2779
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kannattaa vaihdattaa ne tiivisteet asiantuntevassa liikkeessä. Suuttimen reikienpohjat tulee puhdistaa hommaan tarkoitetulla kalvaimella. Itse ei kannata hommaan alkaa, joku suutin on kuitenkin pirun kovassa ja tuhoutuu herkästi. Foorumilla on paljon juttua aiheesta.
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

mitähän tuollainen suutin tollasen 220CDI malliin maksaa ?

- Naku -
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Naku kirjoitti:No ei sitten näy kuva :( Miksiköhän...

- Naku -
img-linkin pitäisi viitata kuvaan kun taas sinun osoitteesi viittaa nettisivuun (tai oikeastaan hakemistoon, joka johtaa sivulle).

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Naku kirjoitti:mitähän tuollainen suutin tollasen 220CDI malliin maksaa ?

- Naku -
Veholla 400 € kappaleelta noin. Itsellä oli A-Mersu vastaavanlaisessa työssä Veholla. Ne piikkas jollain masiinalla noi paskat pois ja putsas suuttimet jne... Ei onneksi mennyt yhtään suutinta rikki, riitti pelkät tiivisteen vaihdot ja mönjien poistot. Maksoi noin 600 € eli ihan pirusti liikaa. Työkään ei onnistunu ekalla kerralla, vaan oli sitten viikon päästä korjauksen takuukorjaus...

Miltäs vuodelta teikäläisen C220 CDI muuten on ja paljonko ajettu?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17606
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kylmänä tuo mötteri on kivikovaa, jos kaapimalla irrottelet - kuten viisainta on - käytä ensin kone niin kuumaksi kuin mahdollista.
Kuumana lähtee vaikka puutikulla.

Vika ei ole suuttimissa vaan niiden alapään tiivisteissä.
wiimax.fi
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

-99 mallinen ja mittarissa 331tkm

- Naku -
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

Pelti on nyt talutettu Ekström Bosch Diesel Centeriin Espoon Veininlaaksoon ja sydän syrjällään odotellaa diagnoosia :shock:
Notta odotettavissa on varmaan 4-numeroinen muistutus siitä, että tuon suojakopan alle kannattaa vilkaista useammin kuin esim kerran 5:ssä vuodessa :(

- Naku -
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyy Kunnostettuja/ testattuja suuttimia jos tilanne vaatii :idea:
Joku mersupurkaamo??
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1556
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W202 C220CDI Neekerinpesä, hyviä neuvoja kaivataan

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Naku kirjoitti:[ http://farm2.static.flickr.com/1229/1471772576_2db29f82af.jpg ]

Toivottavasti kuva näkyy ? 220CDI on värkännyt melko mahtavan "neekerinpesän" (noin 1kg sellaista mustaa pien kaltaista paskaa) venttiilikopan päälle ja nyt on hyvät neuvot todella tarpeen!

Mistä lähdetään hommaa purkamaan ja mistä löytyy apua ?

KIITOS jo etukäteen !!!

- Naku -
Kylläkai siellä on tuli olllut,eiköhän tuo mene palovakuutuksen piikkiin,ompa kumma että on itekseen sammunu,pääsee yhtiö halvalla.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei ole tulipalo.
Se on vain polttoaineen ja pakokaasun sekaista paskaa joka tulee ylös vuotavan suuttimen prikan välistä.
Normal...normal.... :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3465
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Naku kirjoitti: Notta odotettavissa on varmaan 4-numeroinen muistutus siitä, että tuon suojakopan alle kannattaa vilkaista useammin kuin esim kerran 5:ssä vuodessa :(
Mie oon kattonu ton muovin alle viimeeks joskus keväällä tai alkukesästä. Tänään sitte siun laittaman kuvan kannustamana otin taas kopan irti ja yhen suuttimen ymprys näytti samalta. Tuo koppa ku oli pois, ni ainaski sillo kuuli selkeesti äänestäkin että "tsupsuttaa".

Vaikuttaakohan toi koppa kuinka paljon moottorin käyntilämpötilaan? Taitais olla parempi jos mokoman suojan ruuvais vaik 123:n OM615:n päälle ku noissa vanhemmissa moottoreissa ei tollasia ylläreitä oo odotettavissa :wink:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1556
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Aki P kirjoitti:Ei ole tulipalo.
Se on vain polttoaineen ja pakokaasun sekaista paskaa joka tulee ylös vuotavan suuttimen prikan välistä.
Normal...normal.... :wink:
Vai että ihan normaalia,no nyt ymmärtää miksi musta muovikoppa on pantu päälle ei pääse naapuri naureskeleen,mieluummin näkis venäläisen Uralin sylinterin päällä tuommosen siivon kun omassa autossa,pitänee käyttää koppaa pois varmuuden vuoksi,vaikka tuntuis että pitäis jo vähän haiskahdella,kajuutan puolellekkin.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

Notta joo,
kokemuksesta voin nyt sanoa, että kopan alla kurkkaaminen silloin tällöin kannattaa :!: Sille saa ihan kohtuullisen tuntipalkan jos vaihtoehtona on sellainen 4 -numeroinen muistutus, jota tässä odottelen (laitan sitten savotan hinnan tänne kun saan laskun).
Ja olen samaa mieltä, että nenän pitäisi reagoida, vaikka auto olisi muuten päältä kuin karamelli ja pannuhuone kuin "Spikets Spanilla" vedetty niin silti kannen alla saattaa olla ikävä yllätys muhimassa / kasvamassa. Ja hommaan pätee vähän samat lainalaisuudet kuin reikäiseen hampaaseen, miten aikaisemmin huomaa ja menee doctorille niin vähemmällä pääsee kivun ja kustannusten suhteen. Sitten kun jälki on tuollaista niin sattuu & maksaa :(
Ja aivan kuin tuossa toisessa ketjussa tuskaillaan tiukassa olevien suuttimien kanssa, niin tässä tapauksessa ei varmaan tarvi päätään vaivata pähkäilyllä "onkohan ne tiukassa?". On ne. Ja jos ei lähde ehjänä niin se on sitten rapiat 400 € / reikä :shock:
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Tässä on syy moiseen tuhoon.
Kopan alle kannattaa kurkata ,tai kuunnelle ylimääräisiä ääniä.
On tainnut vuotaa aika kauan :shock:
Naku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: To 27.05.2004 23:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Naku »

No niin auto on taas kunnossa :D Ja kuten lupasin niin kerron talkoiden hinnan, se oli 537,19€.
Kaikki suuttimet olivat vuotaneet ja ilmeisesti "jonkin aikaa", joten kaikki 4 avattiin & putsattiin, tiivistepinta koneistettiin, uusittiin tiiviste & pultti, á 45,08€ suutin (alv0). Lisäksi yhden kiinnityspultin jenka oli ilmeisesti jo valmiiksi paskana ja siihen jouduttiin tekemään ns. Helix -kierre.
Ja jos joskus tulee tunne antaa positiivista palautetta niin nyt. Ekström Bosch Diesel Center:stä sai todella hyvää ja ystävällistä palvelua ja porukka tuntui erittäin ammattitaitoiselta :!: Erityiskiitos J-P Storgårds:lle loistavasta asiakaspalvelusta :!:

Mitenkäs se sanonta olikaan..."ei muuta kuin kovaa ajoa ja huonoa huoltoa!" :wink: :wink:

- Naku -
Harald
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Su 29.07.2007 20:12
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Hienoa että homma päättyi onnellisesti. Vaikka 500 euroa onkin iso kasa rahaa, olit näemmä valmistautunu pahempaankin. Käytä loppubudjetti johonkin mukavaan 8)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13460
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W202 C220CDI Neekerinpesä, -> homma kunnossa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Naku kirjoitti:[ http://farm2.static.flickr.com/1229/1471772576_2db29f82af.jpg ]

Toivottavasti kuva näkyy ? 220CDI on värkännyt melko mahtavan "neekerinpesän" (noin 1kg sellaista mustaa pien kaltaista paskaa) venttiilikopan päälle ja nyt on hyvät neuvot todella tarpeen!

Mistä lähdetään hommaa purkamaan ja mistä löytyy apua ?

KIITOS jo etukäteen !!!

- Naku -
Lainaan tätä jo vähän vanhaa threadiä. Kaverilla olisi tarve kaapia tuota mustaa mönjää vähän pois, ei ole pahan näköinen tilanne mutta vähän kuitenkin. Muistelin että jossain viestissä mainittiin jokin aine joka oikeasti pehmitti tuon mönjän mutta en millään ilveellä löydä tuota kommenttia. Tässäkin apua kyseltiin mutta minusta ainoa oikea ohje oli lämmitys. Onko lämmityksen lisäksi jotain selvästi auttavaa ainetta puhdistukseen?
sapama
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 14.10.2007 12:25
Paikkakunta: Kanta- Häme

liuotin

Viesti Kirjoittaja sapama »

Käytössä olen todennut hyväksi forten kaasuläppäkotelon puhdistus aine:

http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto

Tai
Kent One Shot Kaasuttimen ja suihkutusjärjestelmien tehokas puhdistusaine

http://www.kenttuotteet.fi/Puhdistustuotteet.htm
Täytyy istua hetki jos homma ei onnistu.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13460
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: liuotin

Viesti Kirjoittaja DBFI »

sapama kirjoitti:Käytössä olen todennut hyväksi forten kaasuläppäkotelon puhdistus aine:

http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto

Tai
Kent One Shot Kaasuttimen ja suihkutusjärjestelmien tehokas puhdistusaine

http://www.kenttuotteet.fi/Puhdistustuotteet.htm
Kiitos, olipa nopea vastaus.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6357
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: liuotin

Viesti Kirjoittaja MiHe »

sapama kirjoitti:Käytössä olen todennut hyväksi forten kaasuläppäkotelon puhdistus aine:

http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto
Oli muuten loistavaa tavaraa, kiitos vinkistä! Ei tarvinnut kuin vähän suhauttaa irroitetun suuttimen kylkeen, niin kertynyt piki suorastaan suli pois... tuo varmaan auttaa erg-tukkeutuneen imusarjankin puhdistukseen (mihin tuo vähänniinkuin on tarkoitettukin).

Negana tietty hinta, 52€ ovh... :shock:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin