W202 C220CDI Neekerinpesä, -> homma kunnossa
W202 C220CDI Neekerinpesä, -> homma kunnossa
Toivottavasti kuva näkyy ? 220CDI on värkännyt melko mahtavan "neekerinpesän" (noin 1kg sellaista mustaa pien kaltaista paskaa) venttiilikopan päälle ja nyt on hyvät neuvot todella tarpeen!
Mistä lähdetään hommaa purkamaan ja mistä löytyy apua ?
KIITOS jo etukäteen !!!
- Naku -
Viimeksi muokannut Naku, To 04.10.2007 15:43. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
No joku paikka (suutin ?) on ilmeisesti vuotanut naftaa tuon muovisuojan alle...ja pitkään Se on sitten pikeentynyt ja palanut siihen venttiilikopan päälle. Näky oli kyllä karmiva kun kotelon ruuvasin irti
Itse auton käyttäytymisessä (äänet, kulku jne. ) ei ole ollut mitään poikkeavaa. Nyt kiinnitti huomiota sellainen tosi pahanhajuinen katku konehuoneessa.
Jotain ei toivottua on tapahtunut ja sille ei enää voi mitään, mutta nyt kaivataan niitä neuvoja tietäjiltä millä & missä homma saadaan kuntoon tavallisen kuolevaisen budjetilla.
- Naku -
Itse auton käyttäytymisessä (äänet, kulku jne. ) ei ole ollut mitään poikkeavaa. Nyt kiinnitti huomiota sellainen tosi pahanhajuinen katku konehuoneessa.
Jotain ei toivottua on tapahtunut ja sille ei enää voi mitään, mutta nyt kaivataan niitä neuvoja tietäjiltä millä & missä homma saadaan kuntoon tavallisen kuolevaisen budjetilla.
- Naku -
img-linkin pitäisi viitata kuvaan kun taas sinun osoitteesi viittaa nettisivuun (tai oikeastaan hakemistoon, joka johtaa sivulle).Naku kirjoitti:No ei sitten näy kuva :( Miksiköhän...
- Naku -
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Veholla 400 € kappaleelta noin. Itsellä oli A-Mersu vastaavanlaisessa työssä Veholla. Ne piikkas jollain masiinalla noi paskat pois ja putsas suuttimet jne... Ei onneksi mennyt yhtään suutinta rikki, riitti pelkät tiivisteen vaihdot ja mönjien poistot. Maksoi noin 600 € eli ihan pirusti liikaa. Työkään ei onnistunu ekalla kerralla, vaan oli sitten viikon päästä korjauksen takuukorjaus...Naku kirjoitti:mitähän tuollainen suutin tollasen 220CDI malliin maksaa ?
- Naku -
Miltäs vuodelta teikäläisen C220 CDI muuten on ja paljonko ajettu?
-
- Mersumies
- Viestit: 1556
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W202 C220CDI Neekerinpesä, hyviä neuvoja kaivataan
Kylläkai siellä on tuli olllut,eiköhän tuo mene palovakuutuksen piikkiin,ompa kumma että on itekseen sammunu,pääsee yhtiö halvalla.Naku kirjoitti:[ http://farm2.static.flickr.com/1229/1471772576_2db29f82af.jpg ]
Toivottavasti kuva näkyy ? 220CDI on värkännyt melko mahtavan "neekerinpesän" (noin 1kg sellaista mustaa pien kaltaista paskaa) venttiilikopan päälle ja nyt on hyvät neuvot todella tarpeen!
Mistä lähdetään hommaa purkamaan ja mistä löytyy apua ?
KIITOS jo etukäteen !!!
- Naku -
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Mie oon kattonu ton muovin alle viimeeks joskus keväällä tai alkukesästä. Tänään sitte siun laittaman kuvan kannustamana otin taas kopan irti ja yhen suuttimen ymprys näytti samalta. Tuo koppa ku oli pois, ni ainaski sillo kuuli selkeesti äänestäkin että "tsupsuttaa".Naku kirjoitti: Notta odotettavissa on varmaan 4-numeroinen muistutus siitä, että tuon suojakopan alle kannattaa vilkaista useammin kuin esim kerran 5:ssä vuodessa
Vaikuttaakohan toi koppa kuinka paljon moottorin käyntilämpötilaan? Taitais olla parempi jos mokoman suojan ruuvais vaik 123:n OM615:n päälle ku noissa vanhemmissa moottoreissa ei tollasia ylläreitä oo odotettavissa
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
-
- Mersumies
- Viestit: 1556
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Vai että ihan normaalia,no nyt ymmärtää miksi musta muovikoppa on pantu päälle ei pääse naapuri naureskeleen,mieluummin näkis venäläisen Uralin sylinterin päällä tuommosen siivon kun omassa autossa,pitänee käyttää koppaa pois varmuuden vuoksi,vaikka tuntuis että pitäis jo vähän haiskahdella,kajuutan puolellekkin.Aki P kirjoitti:Ei ole tulipalo.
Se on vain polttoaineen ja pakokaasun sekaista paskaa joka tulee ylös vuotavan suuttimen prikan välistä.
Normal...normal....
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Notta joo,
kokemuksesta voin nyt sanoa, että kopan alla kurkkaaminen silloin tällöin kannattaa Sille saa ihan kohtuullisen tuntipalkan jos vaihtoehtona on sellainen 4 -numeroinen muistutus, jota tässä odottelen (laitan sitten savotan hinnan tänne kun saan laskun).
Ja olen samaa mieltä, että nenän pitäisi reagoida, vaikka auto olisi muuten päältä kuin karamelli ja pannuhuone kuin "Spikets Spanilla" vedetty niin silti kannen alla saattaa olla ikävä yllätys muhimassa / kasvamassa. Ja hommaan pätee vähän samat lainalaisuudet kuin reikäiseen hampaaseen, miten aikaisemmin huomaa ja menee doctorille niin vähemmällä pääsee kivun ja kustannusten suhteen. Sitten kun jälki on tuollaista niin sattuu & maksaa
Ja aivan kuin tuossa toisessa ketjussa tuskaillaan tiukassa olevien suuttimien kanssa, niin tässä tapauksessa ei varmaan tarvi päätään vaivata pähkäilyllä "onkohan ne tiukassa?". On ne. Ja jos ei lähde ehjänä niin se on sitten rapiat 400 € / reikä
kokemuksesta voin nyt sanoa, että kopan alla kurkkaaminen silloin tällöin kannattaa Sille saa ihan kohtuullisen tuntipalkan jos vaihtoehtona on sellainen 4 -numeroinen muistutus, jota tässä odottelen (laitan sitten savotan hinnan tänne kun saan laskun).
Ja olen samaa mieltä, että nenän pitäisi reagoida, vaikka auto olisi muuten päältä kuin karamelli ja pannuhuone kuin "Spikets Spanilla" vedetty niin silti kannen alla saattaa olla ikävä yllätys muhimassa / kasvamassa. Ja hommaan pätee vähän samat lainalaisuudet kuin reikäiseen hampaaseen, miten aikaisemmin huomaa ja menee doctorille niin vähemmällä pääsee kivun ja kustannusten suhteen. Sitten kun jälki on tuollaista niin sattuu & maksaa
Ja aivan kuin tuossa toisessa ketjussa tuskaillaan tiukassa olevien suuttimien kanssa, niin tässä tapauksessa ei varmaan tarvi päätään vaivata pähkäilyllä "onkohan ne tiukassa?". On ne. Ja jos ei lähde ehjänä niin se on sitten rapiat 400 € / reikä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
Tässä on syy moiseen tuhoon.
Kopan alle kannattaa kurkata ,tai kuunnelle ylimääräisiä ääniä.
On tainnut vuotaa aika kauan
Tässä on syy moiseen tuhoon.
Kopan alle kannattaa kurkata ,tai kuunnelle ylimääräisiä ääniä.
On tainnut vuotaa aika kauan
No niin auto on taas kunnossa Ja kuten lupasin niin kerron talkoiden hinnan, se oli 537,19€.
Kaikki suuttimet olivat vuotaneet ja ilmeisesti "jonkin aikaa", joten kaikki 4 avattiin & putsattiin, tiivistepinta koneistettiin, uusittiin tiiviste & pultti, á 45,08€ suutin (alv0). Lisäksi yhden kiinnityspultin jenka oli ilmeisesti jo valmiiksi paskana ja siihen jouduttiin tekemään ns. Helix -kierre.
Ja jos joskus tulee tunne antaa positiivista palautetta niin nyt. Ekström Bosch Diesel Center:stä sai todella hyvää ja ystävällistä palvelua ja porukka tuntui erittäin ammattitaitoiselta Erityiskiitos J-P Storgårds:lle loistavasta asiakaspalvelusta
Mitenkäs se sanonta olikaan..."ei muuta kuin kovaa ajoa ja huonoa huoltoa!"
- Naku -
Kaikki suuttimet olivat vuotaneet ja ilmeisesti "jonkin aikaa", joten kaikki 4 avattiin & putsattiin, tiivistepinta koneistettiin, uusittiin tiiviste & pultti, á 45,08€ suutin (alv0). Lisäksi yhden kiinnityspultin jenka oli ilmeisesti jo valmiiksi paskana ja siihen jouduttiin tekemään ns. Helix -kierre.
Ja jos joskus tulee tunne antaa positiivista palautetta niin nyt. Ekström Bosch Diesel Center:stä sai todella hyvää ja ystävällistä palvelua ja porukka tuntui erittäin ammattitaitoiselta Erityiskiitos J-P Storgårds:lle loistavasta asiakaspalvelusta
Mitenkäs se sanonta olikaan..."ei muuta kuin kovaa ajoa ja huonoa huoltoa!"
- Naku -
Re: W202 C220CDI Neekerinpesä, -> homma kunnossa
Lainaan tätä jo vähän vanhaa threadiä. Kaverilla olisi tarve kaapia tuota mustaa mönjää vähän pois, ei ole pahan näköinen tilanne mutta vähän kuitenkin. Muistelin että jossain viestissä mainittiin jokin aine joka oikeasti pehmitti tuon mönjän mutta en millään ilveellä löydä tuota kommenttia. Tässäkin apua kyseltiin mutta minusta ainoa oikea ohje oli lämmitys. Onko lämmityksen lisäksi jotain selvästi auttavaa ainetta puhdistukseen?Naku kirjoitti:[ http://farm2.static.flickr.com/1229/1471772576_2db29f82af.jpg ]
Toivottavasti kuva näkyy ? 220CDI on värkännyt melko mahtavan "neekerinpesän" (noin 1kg sellaista mustaa pien kaltaista paskaa) venttiilikopan päälle ja nyt on hyvät neuvot todella tarpeen!
Mistä lähdetään hommaa purkamaan ja mistä löytyy apua ?
KIITOS jo etukäteen !!!
- Naku -
liuotin
Käytössä olen todennut hyväksi forten kaasuläppäkotelon puhdistus aine:
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto
Tai
Kent One Shot Kaasuttimen ja suihkutusjärjestelmien tehokas puhdistusaine
http://www.kenttuotteet.fi/Puhdistustuotteet.htm
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto
Tai
Kent One Shot Kaasuttimen ja suihkutusjärjestelmien tehokas puhdistusaine
http://www.kenttuotteet.fi/Puhdistustuotteet.htm
Täytyy istua hetki jos homma ei onnistu.
Re: liuotin
Kiitos, olipa nopea vastaus.sapama kirjoitti:Käytössä olen todennut hyväksi forten kaasuläppäkotelon puhdistus aine:
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto
Tai
Kent One Shot Kaasuttimen ja suihkutusjärjestelmien tehokas puhdistusaine
http://www.kenttuotteet.fi/Puhdistustuotteet.htm
Re: liuotin
Oli muuten loistavaa tavaraa, kiitos vinkistä! Ei tarvinnut kuin vähän suhauttaa irroitetun suuttimen kylkeen, niin kertynyt piki suorastaan suli pois... tuo varmaan auttaa erg-tukkeutuneen imusarjankin puhdistukseen (mihin tuo vähänniinkuin on tarkoitettukin).sapama kirjoitti:Käytössä olen todennut hyväksi forten kaasuläppäkotelon puhdistus aine:
http://www.tecalemit.fi/tuotteet.php?st ... =1#sisalto
Negana tietty hinta, 52€ ovh...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01