vääntöä...

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

vääntöä...

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

justiin tuossa penkitettiin vakio hx 40 holsetilla 830nm kierroksilla 3650rpm,2500rpm jo 500nm pitäs vissiin saaha joku "juuttuvasiipinen" VNT että sais vähän heräämään... semmosta... 360kw...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

ootko ajatellu koittaa superhx:ää. puhuvat ainakin että heräis melkein puolta alempaa mitä normi hx40
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Voi kartaani parka :lol:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tenavatähti300 kirjoitti:ootko ajatellu koittaa superhx:ää. puhuvat ainakin että heräis melkein puolta alempaa mitä normi hx40
ei se superi nyt aivan puolta alempaa herää, mutta aikaisemmin kuitenkin...enemmän se superin etu tulee tuolla toisessa päässä esiin...

kartat
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

on käyny mielessä tuo super hx40, mutta se on ens kesän hommia!
onko tuosta sitte mitään käytännön hyötyä tuossa mun tapauksessa jossei kannelle tee mitään, ei tuosta taija ilman kansitöitä lähteä superillakaan ku korkeintaan +20hv

...aivan hyvin se kulkee liikenteessä tuollaki 8)
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

tuomazzz kirjoitti:on käyny mielessä tuo super hx40, mutta se on ens kesän hommia!
onko tuosta sitte mitään käytännön hyötyä tuossa mun tapauksessa jossei kannelle tee mitään, ei tuosta taija ilman kansitöitä lähteä superillakaan ku korkeintaan +20hv

...aivan hyvin se kulkee liikenteessä tuollaki 8)
viilatulla kannella hx50 63/73 siivet,vääntö 903.4Nm,mutta 4000rpm kohalla.teho karvaa vaja viis
Billett
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

napa kirjoitti:
tenavatähti300 kirjoitti:ootko ajatellu koittaa superhx:ää. puhuvat ainakin että heräis melkein puolta alempaa mitä normi hx40
ei se superi nyt aivan puolta alempaa herää, mutta aikaisemmin kuitenkin...enemmän se superin etu tulee tuolla toisessa päässä esiin...

kartat
sanoinkin melkein puolta alempaa :wink:
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

jorma kirjoitti:viilatulla kannella hx50 63/73 siivet,vääntö 903.4Nm,mutta 4000rpm kohalla.teho karvaa vaja viis

Mikä laatikko, perä ja kardaanin on käytössä???
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

eikös kaikissa urheilullisissa diesel mersuissa oo getrakki :lol:
tossa 900nm yksilössä tais olla ihan normi "iso" 2,65 ja vielä lukoton, jorma korjaa jos meni väärin...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

tuomazzz kirjoitti:eikös kaikissa urheilullisissa diesel mersuissa oo getrakki :lol:
tossa 900nm yksilössä tais olla ihan normi "iso" 2,65 ja vielä lukoton, jorma korjaa jos meni väärin...
joo kyllä siinä getrakki on ja perä tais olla 500 sl:stä 2.65 välitys. puhuuko tuomazzz nyt oikein isosta perästä mikä on 4 lapasella vääntiöllä.sellanen se olla pitää! "sullaki"
Billett
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

Ja niinkuin tuossa totesinkin että pääasia että näiden vehkeiden kanssa on kivaa. Oli ne sitten 4-5-tai 6 pyttyisiä. Hauskuus menee kun homma menee liian vakavaksi.
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: vääntöä...

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

tuomazzz kirjoitti:justiin tuossa penkitettiin vakio hx 40 holsetilla 830nm kierroksilla 3650rpm,2500rpm jo 500nm pitäs vissiin saaha joku "juuttuvasiipinen" VNT että sais vähän heräämään... semmosta... 360kw...
:lol:
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

puhuuko tuomazzz nyt oikein isosta perästä
...kyllä minä isosta perästä tykkään

mutta hommataanko mulle enstä tuohon "vaihteiston hallintaan" se getrakin oma keppikoneisto! voisin maksaa jo mansikoita...

tokko aki peellä ois apua tämmöseen vaivaan :roll:
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei oo enää sitä zf:n eikä getrakin keppiä :(
Joku mersupurkaamo??
tika
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 23.08.2006 21:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tika »

Ei ainakaan 24v: ssä / viilatulla kannella tommonen hx40 superi heräile kovinkaan hyvin. Normaali hx 40 seitentoistasella pesällä lähti ahtaan noin 500 kiekkaa aikasemmin.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tika kirjoitti:Ei ainakaan 24v: ssä / viilatulla kannella tommonen hx40 superi heräile kovinkaan hyvin. Normaali hx 40 seitentoistasella pesällä lähti ahtaan noin 500 kiekkaa aikasemmin.
millä pakopesällä se superi oli :roll: ja kun niitä "normaaleja" hx 40 on aika monen kokoista...
tika
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 23.08.2006 21:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tika »

Superi oli 18 pesällä...
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mikäs ihme se sitten on, jos se hieman myöhemmin herää :roll: ja oliko yhdellä hukkaportilla, vai kahdella, kuten kuuluu "oikeaoppisesti" olla.
tika
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 23.08.2006 21:15
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tika »

No ei hän tuo mikään ihme ollu, mut nyt tuoki on kokeiltu. Yhdellä portilla oli.
Miksi muka kaksi porttia..
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tika kirjoitti:No ei hän tuo mikään ihme ollu, mut nyt tuoki on kokeiltu. Yhdellä portilla oli.
Miksi muka kaksi porttia..
6 mukisessa (ja miksei 5 mukisessa myös...) pitäis olla käytössä pulssipesällinen pakopesä (jaettu pakopesä = 2 sisäänmeno aukkoa pakokaasulle), eikä pulssit sais mennä sekaisin hukkaportin takia, siksi kaksi hukkaporttia... onhan niitä onnistuttu virittelemään yhdelläkin, mutta kaksin aina kaunihimpi (toimivampi).
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

napa kirjoitti:
tika kirjoitti:No ei hän tuo mikään ihme ollu, mut nyt tuoki on kokeiltu. Yhdellä portilla oli.
Miksi muka kaksi porttia..
6 mukisessa (ja miksei 5 mukisessa myös...) pitäis olla käytössä pulssipesällinen pakopesä (jaettu pakopesä = 2 sisäänmeno aukkoa pakokaasulle), eikä pulssit sais mennä sekaisin hukkaportin takia, siksi kaksi hukkaporttia... onhan niitä onnistuttu virittelemään yhdelläkin, mutta kaksin aina kaunihimpi (toimivampi).
Ja joskus kun pulssit menee sekasin, niin siinäpä se onkin sitten selvitteleminen. :lol:

Joo niinhän se on, että ne pitäisi erotella. Minkälainen väännönnousu sillä saavutetaan onkin jo toinen tutkittava asia.

Sellaisen asian pääsin holsetista tutkimaan, että portittoman kanavan vapauttaminen toiseen kanavaan toi mukavan väännönlisän yläkierroksille. Tätä en ole vielä päässyt mittaamaan.
Avatar
sata90dee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 07.11.2006 20:37
Paikkakunta: koskenkorva

Viesti Kirjoittaja sata90dee »

kynsi kirjoitti:Sellaisen asian pääsin holsetista tutkimaan, että portittoman kanavan vapauttaminen toiseen kanavaan toi mukavan väännönlisän yläkierroksille. Tätä en ole vielä päässyt mittaamaan.
jaa porasitko siitä hukkaportin reiästä sen pakopesän väliseinän puhki? pitäköö sen reiän olla samankokoinen kun mitä portin reikäkin on.
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi -04
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

tenavatähti300 kirjoitti:
kynsi kirjoitti:Sellaisen asian pääsin holsetista tutkimaan, että portittoman kanavan vapauttaminen toiseen kanavaan toi mukavan väännönlisän yläkierroksille. Tätä en ole vielä päässyt mittaamaan.
jaa porasitko siitä hukkaportin reiästä sen pakopesän väliseinän puhki? pitäköö sen reiän olla samankokoinen kun mitä portin reikäkin on.
Pikkusen pienemmän porasin. Olisiko ollut 12mm terä, ja sitten vielä ronkin pyörittämällä mitä sain :lol: .
Avatar
Mika.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ti 01.03.2005 22:49

Viesti Kirjoittaja Mika.S »

jorma kirjoitti:viilatulla kannella hx50 63/73 siivet,vääntö 903.4Nm,mutta 4000rpm kohalla.teho karvaa vaja viis
Onko tuo renkailla vai koneteho :?:
MB w124 300DTurbo -91
Ex. MB w124 250D -86 (vanha 200D Taxi) Powered by PP Diesel
http://s105.photobucket.com/albums/m238/MikaS_03/
rehtori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 12.06.2004 20:45
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rehtori »

taitaa olla koneteho ja luonnollisesti puhutaan kilowateista :D
Vastaa Viestiin