st:n perus koneremontti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

st:n perus koneremontti

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

n.400tkm ajettu om603 jota tuskin ikinä vielä aukaistu.nyt olisi tarkoitus kone aukaista ja tehdä st käyttöä ajatellen perus remontti.
mitähän tähän voisi kuulua?
-uudet männänrenkaat+hoonaus
-kiertokangen laakerit
-kannelle remonttia
-runkolaakereille olisiko tarvetta vaihtaa?

muuta?

ja entäs se tärkein mitkä hilut koneeseen?veholta uudet alkuperäiset männänrenkaatko maksaa +100e per mäntä(kallista) vaiko kl-varaosilta 25e mäntä.hinta ero aika raju.

alkuperäisten laakereiden hinnat verrattuna kl-varaosien laakereihin taitavat olla myös aikamoiset.olin lukevinani foorumilta että jotkut foorumilaiset ovat laittaneet supereihin ihan kl-varaosien laakereita :roll:

Kiertokangen laakeripari 40e kl-varaosista.mitä mahtaa maksaa alkuperäiset :roll:
124 300d st
Avatar
nicnac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ma 19.01.2004 15:56
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja nicnac »

Veholla ei mitenkään törkyhintaiset ole laakerit.Huhu puheiden mukaan 6 pyttyisen satsi ei olisi kuin jonkun hieman päälle 200e.Eli jopa halvemmat.Viispyttyyseen oli alle 200euroa.En itte käyny kysymäs,mutta niin ne puhui...kantsii siis ainakin soittaa ja kysyä.
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

joo kiertokangen laakeri sarja alkuperäisenä jopa halpa,189e sarja 6-pyttyseen :shock: runkolaakerit onkin sitten 280e sarja,kl-varaosilla 85e sarja.

männänrenkaat onkin sitten ihan törkyiset 158e x 6=948e :shock:

onkos tuo renkaitten hinta sitten vähän paikkakohtainen kun naapuri foorumilla puhuttiin 122e per mäntä hinnasta :roll:

onkos se nyt niin että männänrenkaat kannattaa silti ehdottomasti laitattaa alkuperäisenä???vai ajaako kl-varaosien renkaat asiansa :roll:
124 300d st
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mitäs siinä koneessa on vialla kun meinaat avata? Ei kannata ehjälle koneelle tehdä mitään jos et nyt jotain kilpakonetta meinaa tehdä.

Käyttis on aika pirteä kanssa ja ajettu yli 700 tuhatta. Kannentiiviste vaihdettu kerran ja kansi hitsattu samoin kerran.

Männänrengas sarjasta ei kannata paljon päälle 200 maksaa vaikka tekis millaista superia.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

eipä siinä mitään vikaa olekkaan vielä ainakaan :lol: yleensä aina vaan puhutaan että kun aletaan superia tekemään niin koneremppa kannattaa tehdä ehdottomasti :roll:

ei mikään kilpakone ole,alle 2bar ollaan pysytty ja tullaan pysymään :lol:
124 300d st
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

törkyturpa kirjoitti:eipä siinä mitään vikaa olekkaan vielä ainakaan :lol: yleensä aina vaan puhutaan että kun aletaan superia tekemään niin koneremppa kannattaa tehdä ehdottomasti :roll:

ei mikään kilpakone ole,alle 2bar ollaan pysytty ja tullaan pysymään :lol:
Ei kun kovaa ajoa vaan, noin ainakin itse tekisin. Harrastajat tietty avaa koneen aina ja vaihtaa ja mittaa kaiken mahdollisen.

Mun periaate on että hajoo ne joskus kuitenkin, mutta ajetaan niin pitkään kun kestää ja vaihdetaan osia sitten kun tarvetta tulee. Joskus nämä vaan kestää yllättävän paljon ja samalla säästyy pelimerkkejä muuhunkin.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

no juu,se vaan paskempi homma että jos sitten kerralla täystuho tulee kun joku paikka pettää :? vaikka kyllähän se monesti voipi ilmoitella että joku paikka on menossa
:roll:
Käyttis on aika pirteä kanssa ja ajettu yli 700 tuhatta. Kannentiiviste vaihdettu kerran ja kansi hitsattu samoin kerran.
ihan mielenkiinnosta vaan että mikähän käyttis mahtaa olla kyseessä ja millä tehoilla tätä ajetaan :shock: :lol:
124 300d st
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

jos veet ja öljyt pysyy omissa lokeroissaan ja öljynpaineet on tarpeeks korkealla ni ei kannata missään tapauksessa avata :roll:
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 982
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Onko kansipahvin iällä mitään merkitystä paineen kestolle?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
DSL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 19.03.2004 15:43

Viesti Kirjoittaja DSL »

Onko kansipahvin iällä mitään merkitystä paineen kestolle?
400000 ajettu pahvi poksahti yhellä vedolla 2bar ahdoilla. Irrotuksen jälkeen huomas ettei ihmekkään, pahvista oli tullu korppu.
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

n.400tkm ajettu pahvi(luulisin) kestänyt reilua 1.5bar useita tuhansia kovaa ajoa,ihmetellyt kun ei ole edes korkannut :roll:
124 300d st
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Kiertokangen laakerit vaidoin kun mittarissa oli 640tkm ja edellinen omistaja vaihdatti kansitiivisteen 400 tuhannessa, nyt on 740tkm ja monoo on saannu :wink:
Nostajat hakkaa jo aika reilusti kylmänä ja pakkasesta käynnistyy rötköttämällä ,mutta ei oo hajonnu mistään :wink: superi tehot kylläkin puuttuu
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eipä taida tuo "kuivunut" pahvi kauaa kestää :roll: kun ei taho kestää tuoreenpikaan :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Petri K kirjoitti:Mun periaate on että hajoo ne joskus kuitenkin, mutta ajetaan niin pitkään kun kestää ja vaihdetaan osia sitten kun tarvetta tulee. Joskus nämä vaan kestää yllättävän paljon ja samalla säästyy pelimerkkejä muuhunkin.
Minäpäs tuikkaan ne vähemmän testatut kanget paikoilleen heti kun vaan ehin :lol: Vakkareilla kestää ajaa ainakin 150tkm välillä jopa yli 3 paineet ylittäen :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

Minäpäs tuikkaan ne vähemmän testatut kanget paikoilleen heti kun vaan ehin
mikkä kanget nyt tulee? cdi vai jotain väkevämpää tavaraa? ite meinasin tuohon vajaa pyttyseen nuita cdi kankia, onkohan kukaan kokeillu semmosia?
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Näitten moottori remonttien kans on vähä semmosta, että jos alakaa aattelemaan että onko järkiä tai kannattaako, niin eihän se kannata! Eihän monessa muussakaan hauskassa ja mielenkiintosessa harrastuksessa oo järkiä ja ei se kannata. :lol:

Mutta jos vaan mielenkiintua löytyy niin moottori auki vaan! :lol: Ja jos aukasee, niin sinnehän on sama vaihtaa aikalailla kaikki ku kerran on auki. Ihte ainaki tein niin. 8)
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

nevis kirjoitti:mikkä kanget nyt tulee?
Kuningasmoottorin vakiokanget (OM606) - piisaa kun on alle 2,5 kilon alipainemoottori :wink:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

XUX63 kirjoitti:Kuningasmoottorin vakiokanget (OM606) - piisaa kun on alle 2,5 kilon alipainemoottori :wink:
Ääni niille.. 8) :wink:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
nevis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 29.05.2007 19:44
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja nevis »

Kuningasmoottorin vakiokanget (OM606)
onko nuot uuet vai käytetyt? tuntuu nuot käytetyt olevan meleko vähänä, tai ei ainakaan myynti ilimotuksisa nävy
mb 190 om605 st
Hannu_H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ti 30.10.2007 11:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Hannu_H »

Onko muuten kenelläkään kokemusta nuiden halpis H-profiili kankien käytöstä dieseleissä? Esimerkiksi nuita Sten Parnerin kankia paljon Volvoihin laittavat ja halpoja ainakin ovat. Liekkö kestävät edes sitä mitä mersun vakiot?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

törkyturpa kirjoitti:männänrenkaat onkin sitten ihan törkyiset 158e x 6=948e :shock:
Sekotitko 6 männän sarjan ja yhden männän sarjan hinnan keskenään. ? KL:stä saa 150 € renkaat kaikkiin kuuteen mäntään. Eli 25 € / mäntä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
törkyturpa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45

Viesti Kirjoittaja törkyturpa »

Sekotitko 6 männän sarjan ja yhden männän sarjan hinnan keskenään. ? KL:stä saa 150 € renkaat kaikkiin kuuteen mäntään. Eli 25 € / mäntä.
en sekoittanut

:wink: siis alkuperäiset vehon renkaat kuulemma maksaa sen 158e mäntään.ja kaikkiin kuuteen yhteensä sen n.950e :shock:

kl-varaosista kyllä saa 150 euroon kaikkiin kuuteen mäntään renkaat :roll:
mutta mitähän merkkiä mahtanevat olla ja tekeekö niillä mitään vai ovatko paska kamaa.ei kellään ole omakohtaisia kokemuksia? :roll: :?
124 300d st
Vastaa Viestiin