st:n perus koneremontti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
st:n perus koneremontti
n.400tkm ajettu om603 jota tuskin ikinä vielä aukaistu.nyt olisi tarkoitus kone aukaista ja tehdä st käyttöä ajatellen perus remontti.
mitähän tähän voisi kuulua?
-uudet männänrenkaat+hoonaus
-kiertokangen laakerit
-kannelle remonttia
-runkolaakereille olisiko tarvetta vaihtaa?
muuta?
ja entäs se tärkein mitkä hilut koneeseen?veholta uudet alkuperäiset männänrenkaatko maksaa +100e per mäntä(kallista) vaiko kl-varaosilta 25e mäntä.hinta ero aika raju.
alkuperäisten laakereiden hinnat verrattuna kl-varaosien laakereihin taitavat olla myös aikamoiset.olin lukevinani foorumilta että jotkut foorumilaiset ovat laittaneet supereihin ihan kl-varaosien laakereita
Kiertokangen laakeripari 40e kl-varaosista.mitä mahtaa maksaa alkuperäiset
mitähän tähän voisi kuulua?
-uudet männänrenkaat+hoonaus
-kiertokangen laakerit
-kannelle remonttia
-runkolaakereille olisiko tarvetta vaihtaa?
muuta?
ja entäs se tärkein mitkä hilut koneeseen?veholta uudet alkuperäiset männänrenkaatko maksaa +100e per mäntä(kallista) vaiko kl-varaosilta 25e mäntä.hinta ero aika raju.
alkuperäisten laakereiden hinnat verrattuna kl-varaosien laakereihin taitavat olla myös aikamoiset.olin lukevinani foorumilta että jotkut foorumilaiset ovat laittaneet supereihin ihan kl-varaosien laakereita
Kiertokangen laakeripari 40e kl-varaosista.mitä mahtaa maksaa alkuperäiset
124 300d st
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
joo kiertokangen laakeri sarja alkuperäisenä jopa halpa,189e sarja 6-pyttyseen runkolaakerit onkin sitten 280e sarja,kl-varaosilla 85e sarja.
männänrenkaat onkin sitten ihan törkyiset 158e x 6=948e
onkos tuo renkaitten hinta sitten vähän paikkakohtainen kun naapuri foorumilla puhuttiin 122e per mäntä hinnasta
onkos se nyt niin että männänrenkaat kannattaa silti ehdottomasti laitattaa alkuperäisenä???vai ajaako kl-varaosien renkaat asiansa
männänrenkaat onkin sitten ihan törkyiset 158e x 6=948e
onkos tuo renkaitten hinta sitten vähän paikkakohtainen kun naapuri foorumilla puhuttiin 122e per mäntä hinnasta
onkos se nyt niin että männänrenkaat kannattaa silti ehdottomasti laitattaa alkuperäisenä???vai ajaako kl-varaosien renkaat asiansa
124 300d st
Mitäs siinä koneessa on vialla kun meinaat avata? Ei kannata ehjälle koneelle tehdä mitään jos et nyt jotain kilpakonetta meinaa tehdä.
Käyttis on aika pirteä kanssa ja ajettu yli 700 tuhatta. Kannentiiviste vaihdettu kerran ja kansi hitsattu samoin kerran.
Männänrengas sarjasta ei kannata paljon päälle 200 maksaa vaikka tekis millaista superia.
Käyttis on aika pirteä kanssa ja ajettu yli 700 tuhatta. Kannentiiviste vaihdettu kerran ja kansi hitsattu samoin kerran.
Männänrengas sarjasta ei kannata paljon päälle 200 maksaa vaikka tekis millaista superia.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
Ei kun kovaa ajoa vaan, noin ainakin itse tekisin. Harrastajat tietty avaa koneen aina ja vaihtaa ja mittaa kaiken mahdollisen.törkyturpa kirjoitti:eipä siinä mitään vikaa olekkaan vielä ainakaan yleensä aina vaan puhutaan että kun aletaan superia tekemään niin koneremppa kannattaa tehdä ehdottomasti
ei mikään kilpakone ole,alle 2bar ollaan pysytty ja tullaan pysymään
Mun periaate on että hajoo ne joskus kuitenkin, mutta ajetaan niin pitkään kun kestää ja vaihdetaan osia sitten kun tarvetta tulee. Joskus nämä vaan kestää yllättävän paljon ja samalla säästyy pelimerkkejä muuhunkin.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
no juu,se vaan paskempi homma että jos sitten kerralla täystuho tulee kun joku paikka pettää vaikka kyllähän se monesti voipi ilmoitella että joku paikka on menossa
ihan mielenkiinnosta vaan että mikähän käyttis mahtaa olla kyseessä ja millä tehoilla tätä ajetaanKäyttis on aika pirteä kanssa ja ajettu yli 700 tuhatta. Kannentiiviste vaihdettu kerran ja kansi hitsattu samoin kerran.
124 300d st
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
Kiertokangen laakerit vaidoin kun mittarissa oli 640tkm ja edellinen omistaja vaihdatti kansitiivisteen 400 tuhannessa, nyt on 740tkm ja monoo on saannu
Nostajat hakkaa jo aika reilusti kylmänä ja pakkasesta käynnistyy rötköttämällä ,mutta ei oo hajonnu mistään superi tehot kylläkin puuttuu
Nostajat hakkaa jo aika reilusti kylmänä ja pakkasesta käynnistyy rötköttämällä ,mutta ei oo hajonnu mistään superi tehot kylläkin puuttuu
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Eipä taida tuo "kuivunut" pahvi kauaa kestää kun ei taho kestää tuoreenpikaan
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Minäpäs tuikkaan ne vähemmän testatut kanget paikoilleen heti kun vaan ehin Vakkareilla kestää ajaa ainakin 150tkm välillä jopa yli 3 paineet ylittäenPetri K kirjoitti:Mun periaate on että hajoo ne joskus kuitenkin, mutta ajetaan niin pitkään kun kestää ja vaihdetaan osia sitten kun tarvetta tulee. Joskus nämä vaan kestää yllättävän paljon ja samalla säästyy pelimerkkejä muuhunkin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Näitten moottori remonttien kans on vähä semmosta, että jos alakaa aattelemaan että onko järkiä tai kannattaako, niin eihän se kannata! Eihän monessa muussakaan hauskassa ja mielenkiintosessa harrastuksessa oo järkiä ja ei se kannata.
Mutta jos vaan mielenkiintua löytyy niin moottori auki vaan! Ja jos aukasee, niin sinnehän on sama vaihtaa aikalailla kaikki ku kerran on auki. Ihte ainaki tein niin.
Mutta jos vaan mielenkiintua löytyy niin moottori auki vaan! Ja jos aukasee, niin sinnehän on sama vaihtaa aikalailla kaikki ku kerran on auki. Ihte ainaki tein niin.
Kuningasmoottorin vakiokanget (OM606) - piisaa kun on alle 2,5 kilon alipainemoottorinevis kirjoitti:mikkä kanget nyt tulee?
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
MB 313 CDI Kasten -00.
W126 300SD -84 talviunilla.
Lavetti (S124-OM603-ST) Yhteishuoltajuudessa.
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?”
Sekotitko 6 männän sarjan ja yhden männän sarjan hinnan keskenään. ? KL:stä saa 150 € renkaat kaikkiin kuuteen mäntään. Eli 25 € / mäntä.törkyturpa kirjoitti:männänrenkaat onkin sitten ihan törkyiset 158e x 6=948e
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
en sekoittanutSekotitko 6 männän sarjan ja yhden männän sarjan hinnan keskenään. ? KL:stä saa 150 € renkaat kaikkiin kuuteen mäntään. Eli 25 € / mäntä.
siis alkuperäiset vehon renkaat kuulemma maksaa sen 158e mäntään.ja kaikkiin kuuteen yhteensä sen n.950e
kl-varaosista kyllä saa 150 euroon kaikkiin kuuteen mäntään renkaat
mutta mitähän merkkiä mahtanevat olla ja tekeekö niillä mitään vai ovatko paska kamaa.ei kellään ole omakohtaisia kokemuksia?
124 300d st