tihkukytkin
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
tihkukytkin
ei oikein ottanu tuo vanhan threadin jatkaminen tuulta alleen niin alotetaan uus.
eli w202:sessa ei toimi tihkukytkin, eli pyyhin jää milloin mihinkin kohtaan välille. eli onko vika monitoimi viiksessä ku eilen kokeilin vaihtaa toista monitoimi relettä joka on ehjä eikä vaikuttanut, eli myös viallisen rele on ehyt.
pyyhkijän moottori ei ilmeisesti voi olla kyseessä, kun muilla nopeuksilla se pyyhkii hyvin.
onko tihkulle omaa sulaketta missään? ei ilmeisesti?
eli w202:sessa ei toimi tihkukytkin, eli pyyhin jää milloin mihinkin kohtaan välille. eli onko vika monitoimi viiksessä ku eilen kokeilin vaihtaa toista monitoimi relettä joka on ehjä eikä vaikuttanut, eli myös viallisen rele on ehyt.
pyyhkijän moottori ei ilmeisesti voi olla kyseessä, kun muilla nopeuksilla se pyyhkii hyvin.
onko tihkulle omaa sulaketta missään? ei ilmeisesti?
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Jaa-a, enpä nyt osaa varmaksi sanoa tuosta w202:sta, mutta kyllä ainakin w124:ssa oli muistaakseni oma sulake tihkulle, eli ei kai se mahdotonta ole. Tai se on samalla sulakkeella kun kuskinpuoleinen ikkuna. Itellä oli siellä kerran kontaktihäikkä niin jäi mieleen...
Terv. Juri
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Re: tihkukytkin
eli onko vika monitoimi viiksessä
Todennäköisesti kyllä, käytä viiksi irti
ja puhdista liitospinnat, haulla löytyy
tietoa.
Todennäköisesti kyllä, käytä viiksi irti
ja puhdista liitospinnat, haulla löytyy
tietoa.
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
eipä auta uusi viiksi mitään,kun kokeiltiin toisesta autosta missä se toimii.
eli ei vikaa siinä!!!
toisessa releessä näkyy olevan tihkutoiminto (pienempi monitoimi) ja toisessa normaalipyyhkijä toiminto (isompi). kokeilin tuosta satalankusta relettä joka on samanlainen siihen ja ei pelaa silläkään tihku. ELi missä se vika nyt voi olla??
eli ei vikaa siinä!!!
toisessa releessä näkyy olevan tihkutoiminto (pienempi monitoimi) ja toisessa normaalipyyhkijä toiminto (isompi). kokeilin tuosta satalankusta relettä joka on samanlainen siihen ja ei pelaa silläkään tihku. ELi missä se vika nyt voi olla??
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Re: tihkukytkin
Tästä lausunnosta päättelisin + että olet tarkistanut muut asiaan vaikuttavat seikat, lähinnä mieleen tuli rele.tovayryn kirjoitti:eli w202:sessa ei toimi tihkukytkin, eli pyyhin jää milloin mihinkin kohtaan välille.
Liuku antaa ymmärtääkseni virran koko pyykäisylle. W124:ssa tulee sulakkeelta virta suoraan moottorille.
rele antaa herätteen, milloin kierrokselle lähdetään
autodidakti
moi,
liityn kerhoon, notta täsmälleen sama vaiva 202:ssa, muut asennot toimii, mutta tihku sekä kertapyyhkäisy sekoilee. Ja vaiva on yllätys yllätys pahimmoillaan juuri mahdollismman kostealla kelillä eli silloin juuri kun pyyhkijöitä käytetään! Notta jos auto vaikka seisoo päivän lämpimässä tallissa niin ulkona pyyhkijät saattavat toimia pitkäänkin, mutta sitten jos vettä tulee pisempään niin temppuilu alkaa. En oikein usko, että vika löytyy monitoimiviiksestä ja releitäkin olen sinksannut keskenään -> ei auttanut. Eli jäljellä olisi noi liukupinnat vai onko vielä muitakin vika mahdollisuuksia ???
- Naku -
liityn kerhoon, notta täsmälleen sama vaiva 202:ssa, muut asennot toimii, mutta tihku sekä kertapyyhkäisy sekoilee. Ja vaiva on yllätys yllätys pahimmoillaan juuri mahdollismman kostealla kelillä eli silloin juuri kun pyyhkijöitä käytetään! Notta jos auto vaikka seisoo päivän lämpimässä tallissa niin ulkona pyyhkijät saattavat toimia pitkäänkin, mutta sitten jos vettä tulee pisempään niin temppuilu alkaa. En oikein usko, että vika löytyy monitoimiviiksestä ja releitäkin olen sinksannut keskenään -> ei auttanut. Eli jäljellä olisi noi liukupinnat vai onko vielä muitakin vika mahdollisuuksia ???
- Naku -
Mulla oli w124:ssa saman lainen vika, eli pyyhkijä pysähty mihin kohtaan sattuu. Pyyhkijän moottorille tuleva sähköjohdon liitos piti putsata ni alko toimiin oikein. aloitin viiksestä, eli kaikki sähköjohtojen liitospinnat tuli putsattua viikseltä pyyhkimeen asti
w124 300d -85
s124 300d -89
w124 200d -90
w203 180 -01
BMW 324 -86
Suzuki GT550 -73
Honda 125 XL -83
s124 300d -89
w124 200d -90
w203 180 -01
BMW 324 -86
Suzuki GT550 -73
Honda 125 XL -83
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2152
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Villeys kirjoitti:Mulla oli w124:ssa saman lainen vika, eli pyyhkijä pysähty mihin kohtaan sattuu. Pyyhkijän moottorille tuleva sähköjohdon liitos piti putsata ni alko toimiin oikein. aloitin viiksestä, eli kaikki sähköjohtojen liitospinnat tuli putsattua viikseltä pyyhkimeen asti
sitä kokeillaan seuraavaksi, vois olla järkee tossa
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Pyyhkijän vaihteistossa olevat liukupinnat.
Kun akselissa oleva kosketin liukuu pintoja myöten niin moottori saa virtaa. "nollakohdassa" liukupinnassa on katkos jossa pyyhkijä pysähtyy ala-asentoonsa. Jos tuossa liuússa on likaa/kosketushäikkää niin pyyhkijä pysähtyy mihin sattuu.
Tihkunappi antaa vain sen aikaa virtaa pyyhkijän moottorille että liukupinnat tulee taas koskettimien kohdalle ja taas se pyyhkijän vaihteisto pyörähtää kierroksen ja pysähtyy "nollakohtaan" kun se liukupinnan katkos tulee kohdalle.
Kun akselissa oleva kosketin liukuu pintoja myöten niin moottori saa virtaa. "nollakohdassa" liukupinnassa on katkos jossa pyyhkijä pysähtyy ala-asentoonsa. Jos tuossa liuússa on likaa/kosketushäikkää niin pyyhkijä pysähtyy mihin sattuu.
Tihkunappi antaa vain sen aikaa virtaa pyyhkijän moottorille että liukupinnat tulee taas koskettimien kohdalle ja taas se pyyhkijän vaihteisto pyörähtää kierroksen ja pysähtyy "nollakohtaan" kun se liukupinnan katkos tulee kohdalle.
Olisiko moottori kuitenkaan?
Minä vaihdoin viime viikolla pyyhykijän moottorin W124ään, kun pyyhkijä kaikilla asennoilla pysähteli minne sattui. Varsinkin kostealla (no silloinhan sitä pyyhkijää tietty käytetään eikä kuivalla ). Liitinkin tuli CRCllä käsiteltyä vaidon yhteydessä. Vanha moottori lähti kyllä liikkeelle kun sitten kädellä vähän taas pukkasi tai odotti 5 minsaa. Se ei vain oikein aamun moottoritieajoon muksujen tarhakeikalla ole hyvä taktiikka...
Ennen sitä avasin ja yritin puhdistaa viiksen kytkinpinnat, ja luulin sen auttaneen. Niinkuin luulin moottorin vaihdonkin, sillä eilen taas pyyhkijä jämähti ihan ihme paikkaan... ...TANA... ja lähti liikkeelle kun vähän kädellä pukkasi. JA tänään koko ajan sama juttu. Kyllä kiinnostaa ropata käyttöautoa räntäsateessa pihalla... Nivelet sun muut on voideltu ja toimiessaan pyyhin toimii tosi sutjakkaasti.
Eli mistäs nyt tuulee? Täytyy vissiin purkaa auki taas sopivasti ja mittailla että minne asti ne sähköt oikein tulevat sitten kun pyyhkijä on sammunut. On vain ikävä homma, kun se on niin satunnaista. Eikä viitsisi viikseä turhan takia ostaa.
KYSYMYS: Mitäs kautta nuo sähköt pyyhkijälle tulevat? Viikselle jostakin, ja se ohjaa relettä, joka ohjaa moottorin jännitettä joka tulee sulakkeelta? Missä rele on W124 farkussa?
Ennen sitä avasin ja yritin puhdistaa viiksen kytkinpinnat, ja luulin sen auttaneen. Niinkuin luulin moottorin vaihdonkin, sillä eilen taas pyyhkijä jämähti ihan ihme paikkaan... ...TANA... ja lähti liikkeelle kun vähän kädellä pukkasi. JA tänään koko ajan sama juttu. Kyllä kiinnostaa ropata käyttöautoa räntäsateessa pihalla... Nivelet sun muut on voideltu ja toimiessaan pyyhin toimii tosi sutjakkaasti.
Eli mistäs nyt tuulee? Täytyy vissiin purkaa auki taas sopivasti ja mittailla että minne asti ne sähköt oikein tulevat sitten kun pyyhkijä on sammunut. On vain ikävä homma, kun se on niin satunnaista. Eikä viitsisi viikseä turhan takia ostaa.
KYSYMYS: Mitäs kautta nuo sähköt pyyhkijälle tulevat? Viikselle jostakin, ja se ohjaa relettä, joka ohjaa moottorin jännitettä joka tulee sulakkeelta? Missä rele on W124 farkussa?
Vika löytyi
No niin, olin ropaamassa pyyhkijää eikä edes satanut räntää!
Vika löytyi KUITENKIN lopulta monitoimiviiksestä.
Ensinnäkin minun olisi pitönyt tajuta että se ei voi olla monitoimirele, koska vain tihkukytkimen sähköt menevät sitä kautta. Muut asennot menevät suoraan pyyhkimen moottorille, ja minulla pyyhkijä takkuili joka asennossa. Tulipahan kuitenkin tarkistettua ettei kukaan ollut varastanut monitoimirelettä...
Monitoimiviiksen vika oli lopulta kontaktihäiriö pyyhimen sähköjen liukupinnoilla. Pyyhin toimi heti, kun menin johdolla ohittamaan liukupinnat tai ropasin vähän puukon kärjellä. Vaikka olin sinne edellisellä avauskerralla suihkuttanut CRCtä, niin se ei auttanut. Pinnat olivat auttamattoman paksun rasva- ja likakerroksen peitossa ja kunnollisen puhdistuksen tarpeessa.
Nyt olisi myynnissä käytetty mutta ilmeisesti ihan toimiva pyyhimen moottori W124ään joka tuli vaihdettua tätä vikaa etsiessä... Uuden hinta oli 110 euroa
Vika löytyi KUITENKIN lopulta monitoimiviiksestä.
Ensinnäkin minun olisi pitönyt tajuta että se ei voi olla monitoimirele, koska vain tihkukytkimen sähköt menevät sitä kautta. Muut asennot menevät suoraan pyyhkimen moottorille, ja minulla pyyhkijä takkuili joka asennossa. Tulipahan kuitenkin tarkistettua ettei kukaan ollut varastanut monitoimirelettä...
Monitoimiviiksen vika oli lopulta kontaktihäiriö pyyhimen sähköjen liukupinnoilla. Pyyhin toimi heti, kun menin johdolla ohittamaan liukupinnat tai ropasin vähän puukon kärjellä. Vaikka olin sinne edellisellä avauskerralla suihkuttanut CRCtä, niin se ei auttanut. Pinnat olivat auttamattoman paksun rasva- ja likakerroksen peitossa ja kunnollisen puhdistuksen tarpeessa.
Nyt olisi myynnissä käytetty mutta ilmeisesti ihan toimiva pyyhimen moottori W124ään joka tuli vaihdettua tätä vikaa etsiessä... Uuden hinta oli 110 euroa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 22.08.2006 19:24
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
yksi "kohtalotoveri" allekirjottautuu kaartiin.....
eli w202 ja pyyhkimen tihkuasento toimii ajoittain.........välillä tihku asento ei toimi ollenkaan, kun välillä taas toimii kun ihmisen mieli...
sillonkun ei toimi niin ei pyyhi edes yhtä kertaa....välillä kun toimii niin saattaa pyyhkiä 2 kertaa peräjälkeen ja millään vilkuilla tms ei tunnu olevan vaikutusta asiaan
Olisiko kellään hyviä vinkkejä tämmöseen, mistä etsiä vikaa?
eli w202 ja pyyhkimen tihkuasento toimii ajoittain.........välillä tihku asento ei toimi ollenkaan, kun välillä taas toimii kun ihmisen mieli...
sillonkun ei toimi niin ei pyyhi edes yhtä kertaa....välillä kun toimii niin saattaa pyyhkiä 2 kertaa peräjälkeen ja millään vilkuilla tms ei tunnu olevan vaikutusta asiaan
Olisiko kellään hyviä vinkkejä tämmöseen, mistä etsiä vikaa?
Mroo, epäilisin juuri tätä vaivaa eli nuo liukupinnat on joko kuluneet tai likaiset. Tai molempia ! Itselläni ainakin auttoi niiden perusteellinen putsaaminen juuri kuvailemaasi vaivaan.
- Naku -
- Naku -
Mika.T kirjoitti:Pyyhkijän vaihteistossa olevat liukupinnat.
Kun akselissa oleva kosketin liukuu pintoja myöten niin moottori saa virtaa. "nollakohdassa" liukupinnassa on katkos jossa pyyhkijä pysähtyy ala-asentoonsa. Jos tuossa liuússa on likaa/kosketushäikkää niin pyyhkijä pysähtyy mihin sattuu.
Tihkunappi antaa vain sen aikaa virtaa pyyhkijän moottorille että liukupinnat tulee taas koskettimien kohdalle ja taas se pyyhkijän vaihteisto pyörähtää kierroksen ja pysähtyy "nollakohtaan" kun se liukupinnan katkos tulee kohdalle.
Re: tihkukytkin
Onko kenelläkään vinkkiä, että missä sijaitsee S205 mallien pyyhkijä / tihkurele?