Männänrenkaiden "irroitus" paikallaan koneessa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Varmaan otatti myös sylinterin kannen pois :roll: Alakautta ei männät tule ulos :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Lisää OT:tä

Mullapa on jossain vieläkin tallessa semmoiset Dodgen männät missä on kaksi rengasuraa, mutta vain toisessa renkaita.

Oli sitten päässy sylinteri vähän kulumaan, renkaat vielä enemmän ja lopulta alempi rengas livennyt paikaltaan, ja niittaantunut ylemmän renkaan kanssa samaan uraan :shock:

Oli kyllä vähän naarmujakin sylinterin seinässä :lol:

Ja kolmessa pytyssä kuudesta.......

Ihme kyllä, kävi ja kukkui, lähti todella hyvin käyntiin jne. Oli vaan pirun tehoton..
jee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: To 08.06.2006 23:19

Viesti Kirjoittaja jee »

Mikko K kirjoitti:Varmaan otatti myös sylinterin kannen pois :roll: Alakautta ei männät tule ulos :lol:
Juu.muisti pätkii;)
Kyllä kai siinä vaan kansi täyty otta kans pois,jotta männät sai ulos,mutta mitään muuta en koneelle tehnyt kuin tuo renkaitten laitto.
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Jokos kone käy viidellä?
Avatar
JOHe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ke 07.03.2007 22:47

Viesti Kirjoittaja JOHe »

kuitsi kirjoitti:Jokos kone käy viidellä?
Kone käy ja tosiaan viidellä.

Purkki Bardahl:ia ja 45 km:n lenkki herätti koneen käymään kaikilla. Lähtiessä kyllä savutti niin, että oli koko kuja savun vallassa varsinkin jos antoi vähän kierrettä. Siitä se kuitenkin vähitellen väheni ja käynti parani, alkoi käymään selväsi puolivälissä jo neljällä. Kun siinä ajeli lisää ja anto kunnolla kirrosta niin alkoi vaikuttamaan, että taitaa olla viimeinenkin sylinteri nöyrtynyt yhteistoimintaan. Pikallaan kun käytti, näkyi tyhjäkäynnillä tulevan lievästi sinertävää.
Kun näytti, että konetta ryntäyttämällä on savut lopponeet, eikä tule juuri nokeakaan niin keula katsastuskonttorille.
No letkut pakoputkeen ja savukaasutesti niin tulos oli 1,38. Katsastaja totes, että kun tulos oli ensimmäisellä alle kaksi niin eipä sitä emempää tarvi polkeakkaan. Nyt on sitten savut mitattu rekisteröintikatsastusta varten.

Liuotushoito näitti ainakin tälläkertaa tepsivän tarkemmin laskettuna yli 4 vuotta jenkkien jäljiltä uinuneeseen koneeseen. Mielenkiintoista olisi tietysti mitata tuosta uudelleen puristuspaineet niin näkisi tarkemmin hoidon tulokset, mutta ehkä joskus kun on joutilaanpaa aikaa. Nyt pitäisi elvyttää kärryä muuten.
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Hieno homma että liotus onnistui konetta avaamatta ja että kaikki sylinterit ovat pelissä mukana.Puristuspaine mittauksen tulokset olis kyllä mielenkiintoisia mutta kyllä niissä nyt painetta on kun kaikki 5 sylinteriä on mukana.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Vastaa Viestiin