.
SL-pappa puhelee nyt ihan levottomia. Et tietenkään myy. Harvalla harrastajalla on tuon tasoinen auto tallissaan.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Itse olen törmännyt samaan asiaan siipimersun kohdalla. Kun on auton itselleen tehnyt ei sitä malttaisi myydä. Olen laskenut laitteelle hinnan jolla voisin rakentaa vastaavan sekä päälle hieman tekopalkkaa. Tämän olen uteliaille kertonut. Vaikkei hinta ole kohtuuton niin silti on silmät muljahtaneet kyselijöillä ja on ollut päältäpäin luettavissa tiettyjä asioita. Itse ymmärrän sl-papan ajatuksia, koska pikku hiljaa kaluston ajomäärät laskee ja mielessä saattaa pyöriä uudet projektit, muut harrastukset,yms. Lisäksi kuvioon tulee maallisen omistamisen tuska. Kalustoa on ylläpidettävä ja niin edelleen.
Vertaa hintaa esim. Saksan hintatasoon ja tee ratkaisu joka tuntuu oikealta. jos ostaja on tuttu tee herrasmies sopimus takaisin osto etuoikeudesta mikäli ostaja myy laitteen. Lopulta nämä laitteet ovat vain kuitenkin rautaa eikä niihin kannata rakastua. Ja kun on kerran laitteen tehnyt voi sellaisen tehdä uudelleen. että sellaista...
ps. Oli muuten aika brutaali aihio. Voi olla ettei oma mielenkiinto olisi riittänyt. Entisöinnin tasosta hatunnosto pappalle!
Vertaa hintaa esim. Saksan hintatasoon ja tee ratkaisu joka tuntuu oikealta. jos ostaja on tuttu tee herrasmies sopimus takaisin osto etuoikeudesta mikäli ostaja myy laitteen. Lopulta nämä laitteet ovat vain kuitenkin rautaa eikä niihin kannata rakastua. Ja kun on kerran laitteen tehnyt voi sellaisen tehdä uudelleen. että sellaista...
ps. Oli muuten aika brutaali aihio. Voi olla ettei oma mielenkiinto olisi riittänyt. Entisöinnin tasosta hatunnosto pappalle!
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma 08.10.2007 08:00
- Paikkakunta: Pirkkala / MB-KLUBI
Täydellinen entisöinti ,kyllä tuollaisella työmäärällä rautaankin rakastuu !.
Tarjottu hinta on kylläkin kohtuullinen "yleiseen tasoon" nähden , joka
liikkuu noin 10000-16000 € hujakoilla . Mutta tuskin noin tädellisesti entisöityä niillä hinnoilla saa.
Ystäväni sanoi joskus lehtihaastattelussa , että myisikö autonsa . Vastaus
jos joku perheenjäsen sairastuisi ja rahalla saisi hoitoa , niin voisi silloin myydä, muuten ei.
Kyllä monella on uusi auto mutta ei kunnon vanhaa
Tarjottu hinta on kylläkin kohtuullinen "yleiseen tasoon" nähden , joka
liikkuu noin 10000-16000 € hujakoilla . Mutta tuskin noin tädellisesti entisöityä niillä hinnoilla saa.
Ystäväni sanoi joskus lehtihaastattelussa , että myisikö autonsa . Vastaus
jos joku perheenjäsen sairastuisi ja rahalla saisi hoitoa , niin voisi silloin myydä, muuten ei.
Kyllä monella on uusi auto mutta ei kunnon vanhaa
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Minä myisin heti.
Kyseinen auto on kuitenkin "tusina tuote" Mersuksi, jollaisia saa hyvinä "projekteinakin" vielä hankittua tilalle kohtuullisella hinnalla ( n. 10-12t euroa ).
Osatkaan ei maksa juuri mitään vielä, joten uuden samalaisen saa tehtyä melko edullisesti, varsinkin jos on aikaa, varsinaista ihmeellistä ammattitaitoahan tuo ei tarvitse, kun se on niin yksinkertainen auto.
Tietenkin 17 vuodessa voi rakastua tuollaiseen, mutta peltiähän sekin on. Jos taas ajetellaan siten, että 17 vuotta sitten on 170VA ollut noin 40 vuotta vanha voidaan sitä verrata vaikka nykypäivän 40 vuotiaaseen W108 koppaseen autoon, joita saa noin 3t€ ajokuntoisena ja katsastettuna.
Itse olen miettinyt kannattaako tuota omaa 170V:tä entisöidä, kun tarjolla olisi huomattavasti mielenkiintosempia projekteja, joiden valmistusmäärät ovat aivan eriluokkaa kuin "kansanauton"
Uuteen autoon 170VA:ta ei tietenkään kannata verrata, koska puhutaan kuitenkin kahdesta aivan erilaisesta autosta ja niiden ostajakunnasta. Mutta jos sitä verrataan vaikkapa w109 300SEL 6,3 :seen, niin minun silmissäni on tuo W109 huomattavasti kiinostavampi ja arvokkaampi auto kuin 170VA. Ehkä tässä mun katsannassa tulee myös nuoremman ( alle 40v ) mersuharrastajan erilainen arvostus vanhoista Mersuista?
Kyseinen auto on kuitenkin "tusina tuote" Mersuksi, jollaisia saa hyvinä "projekteinakin" vielä hankittua tilalle kohtuullisella hinnalla ( n. 10-12t euroa ).
Osatkaan ei maksa juuri mitään vielä, joten uuden samalaisen saa tehtyä melko edullisesti, varsinkin jos on aikaa, varsinaista ihmeellistä ammattitaitoahan tuo ei tarvitse, kun se on niin yksinkertainen auto.
Tietenkin 17 vuodessa voi rakastua tuollaiseen, mutta peltiähän sekin on. Jos taas ajetellaan siten, että 17 vuotta sitten on 170VA ollut noin 40 vuotta vanha voidaan sitä verrata vaikka nykypäivän 40 vuotiaaseen W108 koppaseen autoon, joita saa noin 3t€ ajokuntoisena ja katsastettuna.
Itse olen miettinyt kannattaako tuota omaa 170V:tä entisöidä, kun tarjolla olisi huomattavasti mielenkiintosempia projekteja, joiden valmistusmäärät ovat aivan eriluokkaa kuin "kansanauton"
Uuteen autoon 170VA:ta ei tietenkään kannata verrata, koska puhutaan kuitenkin kahdesta aivan erilaisesta autosta ja niiden ostajakunnasta. Mutta jos sitä verrataan vaikkapa w109 300SEL 6,3 :seen, niin minun silmissäni on tuo W109 huomattavasti kiinostavampi ja arvokkaampi auto kuin 170VA. Ehkä tässä mun katsannassa tulee myös nuoremman ( alle 40v ) mersuharrastajan erilainen arvostus vanhoista Mersuista?
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 803
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Mun mielestä ei voida verrata ko.autoa mihinkaan, paitsi toiseen samanlaiseen, tai vastaavaan muunmerkkiseen, mutta saman ikäiseen.adenauer300 kirjoitti: Jos taas ajetellaan siten, että 17 vuotta sitten on 170VA ollut noin 40 vuotta vanha voidaan sitä verrata vaikka nykypäivän 40 vuotiaaseen W108 koppaseen autoon, joita saa noin 3t€ ajokuntoisena ja katsastettuna.
vaikkapa w109 300SEL 6,3 :seen, niin minun silmissäni on tuo W109 huomattavasti kiinostavampi ja arvokkaampi auto kuin 170VA.
Ehkä tässä mun katsannassa tulee myös nuoremman ( alle 40v ) mersuharrastajan erilainen arvostus vanhoista Mersuista?
Eli vaikka auto on ollut silloin 40-vuotias, ei sen hintakaan ehkä ollut siihen aikaan tuota.
Toisekseen, tusina-auto tai ei, uudempia monesti erikoisenakin pidettyjä autoja on tehty enemmän. Valmistusmäärät kun on vaurastuneessa yhteiskunnassa koko ajan kasvaneet.
Eli en myisi, jos ei ole pakko, tai katse muuten kohdistunut uuteen harrastuskohteeseen. Olkoon sitten toinen auto tai vaikka pari parempaa kameraa.
Äkkiä käy niin, että kunhan suurin osa rahoista on ryypätty ja loput laitettu turhuuksiin, rupeaa kaduttamaan. Olen kuullut moista tapahtuneen.
Helppo on täältä neuvoa,jos joku heiluttelisi tuommoista setelinippua oman nenän alla, saattaa olla, että joutuisi kuitenkin harkitsemaan
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
jos itse olisin tuossa tilanteessa että olisin auton entisöinyt ja joku tarjoisi siitä hyvän potin, en myisi jos on talous muuten kunnossa.
kannattaa pitää ihan hautaan asti.
Kyllä itse rakennettu auto on aina läheisempi kuin jonkun toisen rakentama eikä sillä harvinaisuudella ole väliä jos jälki on noin hyvä varmasti on työ tunteja mennyt autoon.
minulle ei tulisi mieleenkään ostaa valmiiksi rakennettua st mersua taikka entisöityä mersua koska jää paljon parempi tunne silloin kun itse on rakentanut ja nähnyt vaivaa sen eteen ja ainakin on yrittänyt tehdä jotain
minun mielipide
kannattaa pitää ihan hautaan asti.
Kyllä itse rakennettu auto on aina läheisempi kuin jonkun toisen rakentama eikä sillä harvinaisuudella ole väliä jos jälki on noin hyvä varmasti on työ tunteja mennyt autoon.
minulle ei tulisi mieleenkään ostaa valmiiksi rakennettua st mersua taikka entisöityä mersua koska jää paljon parempi tunne silloin kun itse on rakentanut ja nähnyt vaivaa sen eteen ja ainakin on yrittänyt tehdä jotain
minun mielipide
W124 200D 92 (yleellinen pappa mersu)
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
[img]http://img80.imageshack.us/img80/9778/kylkipy1ld2.jpg[/img]
Vaikkapa ruottista... 6.3 hinnat pompsahtaa jo viiteen tonniin jos kyseessä katsastettu auto. Minuakin himottaa enemmän juuri w108/9 V8 mahdollisuuden takia.johtaja300 kirjoitti:Mistä?adenauer300 kirjoitti: W108 koppaseen autoon, joita saa noin 3t€ ajokuntoisena ja katsastettuna.
Minä en autoa pois myisi ellei tekisi mieli jotakin muuta rojektia. Pitäisin siis ainakin myyntirahat harrastukseen varattuna niin ei tulis sitten tulevaisuudessakaan harmeja kun sitä rojektia vaikka kolaroi vahingossa. Suomessa ei liene vakuutukset ihan kohdillaan tällaisille keräilykappaleille? Onko tuolla 170 V ja 170 Va isojakin eroja? Mirbachilla oli yks saman värinen 1950 V hintaan 29k€.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma 08.10.2007 08:00
- Paikkakunta: Pirkkala / MB-KLUBI
Asia vähän "suistuu" ,mutta 170 V JA 170 Va erot pääsääntöisesti ovat
170 V ei takaluukua , tuulilasi avattava, sammakko iskunvaimentimet edessä
mittarit valkopohjaiset . 170 V valmistus alkaa 1936 ja jatkuu vielä sodan jälkeen niin kauan kun "vanhaa" osatavaraa riitää. 170 V muuttuu lähinnä sodanjälkeisen tuotannon pystyttyä valmistamaan uusia osia .Mutta rakenteeltaan auto ovat hyvin lähellä toisiaan.
170 V ei takaluukua , tuulilasi avattava, sammakko iskunvaimentimet edessä
mittarit valkopohjaiset . 170 V valmistus alkaa 1936 ja jatkuu vielä sodan jälkeen niin kauan kun "vanhaa" osatavaraa riitää. 170 V muuttuu lähinnä sodanjälkeisen tuotannon pystyttyä valmistamaan uusia osia .Mutta rakenteeltaan auto ovat hyvin lähellä toisiaan.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Ei tuo mun 280S maksanut edes sitä ja ostin sen toiselta omistajalta. Katsastettu, siisti, kone tehty ja hyvin kulkee ( viime kesänä 5tkm )johtaja300 kirjoitti:adenauer300 kirjoitti: W108 koppaseen autoon, joita saa noin 3t€ ajokuntoisena ja katsastettuna.
Mistä?
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Jos kuitenkin spekuloidaan sl-papan otsikon mukaista kysymystä; uskon vasta kun ostaja on pihassa rahatupon kanssa. Siihen asti osto ehdotuksiin voi suhtautua ronskilla huumor mielellä.
Myyntiä/ajoneuvon pitoa voisi verrata parisuhteeseen, jotkin suhteet kestää läpi elämän, jotkin kuihtuvat muutamassa viikossa. Itsellä ainakin ollut kausia jolloin rattaat on saattaneet olla koko kesän tallissa koska mielenkiinto ei riitä. Tätä esiintyy yleensä erittäin intensiivisten tallikausien jälkeen. Reppu vaan on tyhjä. Tällöin tulee välillä mieleen myynti. Onneksi on tullut luvattua laitteet jälkikasvulle ennakkoperinnöksi kun ikää on riittävästi- Annetut lupaukset hillitsee myyntihaluja.
Ps. blocketista tullut vilkuiltua 108:n hintoja ja ei voi muuta sanoa kuin että melko halvalla irtoaa käyttökuntoinem perusmalli. Koskee myös osittain 115/114 malleja...
Myyntiä/ajoneuvon pitoa voisi verrata parisuhteeseen, jotkin suhteet kestää läpi elämän, jotkin kuihtuvat muutamassa viikossa. Itsellä ainakin ollut kausia jolloin rattaat on saattaneet olla koko kesän tallissa koska mielenkiinto ei riitä. Tätä esiintyy yleensä erittäin intensiivisten tallikausien jälkeen. Reppu vaan on tyhjä. Tällöin tulee välillä mieleen myynti. Onneksi on tullut luvattua laitteet jälkikasvulle ennakkoperinnöksi kun ikää on riittävästi- Annetut lupaukset hillitsee myyntihaluja.
Ps. blocketista tullut vilkuiltua 108:n hintoja ja ei voi muuta sanoa kuin että melko halvalla irtoaa käyttökuntoinem perusmalli. Koskee myös osittain 115/114 malleja...
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Huh..tulihan se SL-pappa järkiinsä. Kyllä meikäläiselläkin on tuntunut että harraste-autoja on liian kanssa. Siipimersullakin on tullut tosi vähä ajeltua SL:n hankkimisen jälkeen. Velipoika tosin on adoptoinu sen nyt kahtena kesänä. Pysyypähän notkeena ja tulee aina leimattuakin..
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
adenauer300 kirjoitti:Ei tuo mun 280S maksanut edes sitä ja ostin sen toiselta omistajalta. Katsastettu, siisti, kone tehty ja hyvin kulkee ( viime kesänä 5tkm )johtaja300 kirjoitti:adenauer300 kirjoitti: W108 koppaseen autoon, joita saa noin 3t€ ajokuntoisena ja katsastettuna.
Mistä?
Myisitko sen sillä hinnalla jos löytyisi ostaja?
250CE 1969
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Eipä oo vielä tullut tarvetta myydä kun on tilaa säilytellä, mutta jos löydän sopivan 6,3 projektin, niin katsotaan sitten .johtaja300 kirjoitti:adenauer300 kirjoitti:Ei tuo mun 280S maksanut edes sitä ja ostin sen toiselta omistajalta. Katsastettu, siisti, kone tehty ja hyvin kulkee ( viime kesänä 5tkm )johtaja300 kirjoitti:adenauer300 kirjoitti: W108 koppaseen autoon, joita saa noin 3t€ ajokuntoisena ja katsastettuna.
Mistä?
Myisitko sen sillä hinnalla jos löytyisi ostaja?
Olen melko huono myymään Mersuja, kun viimeisen 12 vuoden aikana olen myynyt vain yhden, mutta ostanut 6 kpl lisää.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0